Wie is sneller: Bugatti Veyron Vitesse vs Koenigsegg Agera R

Auteur: , 108 Reacties

Oh wow. Dit is toch wel de clash der clashes. De prestigebolide van de Volkswagen Group die het mag opnemen tegen het meesterwerk van Christian von Koenigsegg.

Bugatti Veyron Vitesse vs Koenigsegg Agera R

De immens snelle Vitesse-uitvoering van de Bugatti Veyron laat zien dat ze nog steeds heer en meester zijn in de hypercar klasse. 1200 pk uit misschien wel de meest indrukwekkende automotor van deze tijd. Koenigsegg komt echter met een auto die een stuk minder weegt, maar wel 973 pk uit een 5.0-liter V8 haalt. Tenzij er E85 wordt getankt, want dat peurt hij opeens 1.155 pk uit dat blok.

Enfin, dit naast elkaar zetten en voluit laten sprinten zou de aarde uit baan kunnen brengen, maar tot dusver is dat niet aan de orde. Zelfs niet na vier rollende dragraces vanuit de tweede versnelling.

Actie vanaf 02:50.



108 reacties

Jezus wat is die Agera machtig snel zeg. Prachtig om te zien.
@stefan_ijff: Kanttekening .. comment op YouTube:

“this koen is directly from the factory with 100km on the tacho prepared specialy, with ethanol and i bellive with more boost on the turbos just for the race… put the same fuel gas in the two cars and you will see the real result”
@barryb: Maar wat zegt dat nou? Wanneer een auto elektrisch sneller is gaan we toch ook niet zeggen “Ja, maar is een elektrische he!?” of tussen diesel en benzine? Het is een productie auto dat zonder aanpassingen op ethanol kan rijden; iedere Agera rijder kan E85 in zijn wagen gooien en dit vermogen hebben.
Bye bye Bugatti!

Overigens op 3:12, ik weet niet hoe hard de Koenigsegg rijdt, maar holy F*ck(!) wat gaat die Kever er als een gek vandoor!
@roberto: hij lijkt zo snel te gaan ineens omdat de Agera remt op dat moment en de Veyron nog niet!
@roberto: Lees de reactie even boven je , deze agera is speciaal geprepareerd dus het klopt niet helemaal.
De Agera R is naar mijn mening zoveel mooier en gedurfder dan de Veyron. Vet om te zien dat hij de Veyron kan hebben!!
@syliaca: Klein verschil is dat de Agera op de trailer naar huis moet en de Veyron gaat gewoon rijdend naar huis.
@yerrie: en je weet dat hoe?
@trolle: Dat zit hem in de ontwikkelings-kosten en de reden dat VAG er 4 miljoen per auto op toe legt
@yerrie: je kan de egg gewoon naarhuis rijden..?
Heb lang op deze dragrace gewacht. Maar wat een gave machine is die koenigsegg zeg, véle malen mooier als die bugatti.
Heerlijk die filmpjes, de beleving om in een koeningsegg mee te rijden lijkt me veel groter dan met zo’n opgefokte VW met 4 turbo’s.
@maseratizzzzzzzz:
Ja, want zo’n 5.0 V8 is bijzonder…
@StijnB: Dat geluid is toch vele mate beter dan dat van die bugatti. En geluid is bij mij al meer dan helft van de beleving.
@maseratizzzzzzzz: ja want de acceleratie naar 300 die een Veyron Vitesse haalt, doet je niets hè.
@hollow: Dat heb je mij niet horen zeggen, zeg alleen dat ik liever met de koeningsegg zou willen meerijden dan met de veyron.
@maseratizzzzzzzz: Vind jij Volkwagens dan geen goede auto’s?
Precies. Wegwezen met die oversized kever. Tijd voor een echt knap stukkie werk.
@superfred: ik vind hier weinig knaps aan. Met de helft van het budget kun je ook een apparaat bouwen wat sneller is dan die kever. Maar daar is dan ook alles mee gezegd
@melkkoe: het ene apparaat is een snel boudoir het andere een hyper sportwagen… de Agera is minstens zo mooi, exclusiever, mooier gebouwd en puur. De Veyron is de saaiste manier om ZO hard te gaan… geen wonder dat ze maar blijven leuren met die dingen om de aantallen eindelijk te gaan halen.
@w0o0dy: Valt me op dat jij je meningen altijd als feit probeert te presenteren. Als de punten die je opnoemt zijn subjectief. Populistisch geneuzel.

Zie het als wijn. Er en een mooie complexe wijn als Chateau Mouton Rothschild altijd goed, technisch verfijnd en zal je nooit tegenvallen omdat het bewezen is. Of je hebt de euroknaller bij de AH. Technisch gezien wordt je misschien sneller zat van het laatste brouwsel, toch zou ik liever het instituut van exclusiviteit hebben. Gewoon omdat alleen hard gaan niet moeilijk is. Hard gaan in stijl, luxe en comfort… dat is pas knap.

Met andere woorden geef mij de Chateau Mouton Rothschild maar… geeft mij de Veyron maar.
@911GT2: je reactie past bij het beeld dat ik van je heb. Als het duur is en bepaalde figuren (usually payed) roepen dat het t neusje van de zalm is dan is het. geweldig. Never mind de mensen die proeven en zeggen dat iets anders lekkerder is….
@w0o0dy: Proeven is prima, maar als je van het etiket moet kiezen weet ik van te voren waar de smaak zeker goed zal zijn.

Leuk dat je AH-tje lekker smaakt, totdat je de volgende morgen wakker wordt met koppijn van de sulfiet.

Leuk dat je agera sneller is, totdat je ziet wat er allemaal bij komt kijken om hem rijdend te houden.

Klasse betaald zich altijd terug!
@w0o0dy: Mooier gebouwd ? je bent niet goed snik vriend, ze kunnen nog niet aan Pagani tippen bij koenigsegg,
Je moet je is afvragen waarom we zo weinig Koenigsegg (rijdend) zien en wel vol op Pagani’s ?
@yerrie: ooit zo’n Agera van dichtbij bekeken? Ik wel.
@w0o0dy: Uhm.. ik kan me nog iets herinneren over een eigenaar die nogal helemaal los ging over de K. kwaliteit van dat ding.. hahaha!!
@2800cc: die galerij die alles bij elkaar heeft gelogen wat los en vast zat? Bedoel je die?
http://m.clublexus.com/forums/showthread.php?t=460581&page=8
@2800cc: galerij moet zijn faker
@yerrie: niet gehinderd door kennis van zakde confrontatie zoeken. Dom of moedig? Waarschijnlijk jeugdige overmoed.
@w0o0dy: kan is groot dat ik ouder ben maar dat doet niet ter zaken.
En een koenigsegg van dichtbij gezien wil niet zeggen dat je het allemaal weet en de ervaring heb van zo’n auto bezitten.
Ik heb vertrouwen in Harry Metcalf, die heeft recht van spreken en die koopt niet voor niets prive een Pagani en geen Koenigsegg.
Maar leg uit waarom die dingen niet verkocht worden (zoals de pagani’s wel goed verkocht worden) terwijl (ik ook) het mooie auto’s vinden ?
Waarom altijd deze biasd GTboard video’s, op koenigsegg “test track” met waarschijnlijk weer de koenigsegg test driver en dus zeer verdachte omstandigheden ?
Als die Agera zo snel is waarom hebben ze hem dan nog niet aan Motor sport geveven om over de Nordschleife te jakkeren ?

Maarja jij weet het want je heb er 1 van dichtbij gezien, lol, puberale dwaasheid
@yerrie: Metcalf rijdt Maserati…. hoeveel bewijs wil je dat de man koopt met zijn hart opvang zijn verstand? Hij is fan van Pagani’s en in het bijzonder van Horacio. Prima maar dat hij een Pagani koopt en geen Agera zegt niets over de Agera en des te meer over Metcalf.
@w0o0dy: ik denk dat je geen oordeel kunt geven als je niet in beide auto’s hebt gereden. Een oordeel vanuit de luie stoel is moeilijk te geven lijkt me…
@superfred: Jammer dat die agera naar de garage moet om alle bouten te laten natrekken
@yerrie: ik rij al jaren in Franse auto’s. Denk je dan dat ik me druk maak over het na moeten trekken van bouten bij zo een auto? Het is net als het tutti di mancementi con trammelanti di motori bij alfa Romeo. Hoort er een beetje bij…
Wat hoor ik nou? heeft de veyron moeite met grip? :O En nu vanuit stilstand, dan wordt het pas echt interessant.
@aallex: ja inderdaad sprinten doe je vanuit stilstand….
Heb daarstraks een mooie en interessante showroom bezocht, nu hoef ik niet meer te twijfelen…ik kies voor de Agera R!
@toroloco: Als je de auto ook echt wil gebruiken en niet op een trailer met een team monteurs naar het circuit wil reizen dan kan je toch beter de veyron kiezen
Dat geluid alleen al van die agera!
Sowieso de Agera voor mij( als ik het ooit kan betalen..)
Wint de Veyron nou de laatste sprint met ESP uit (dude friemelt onder de dash ) opeens wel? Geen haar op mijn hoofd die de Veyron zou kiezen boven de Agera… no contest.
Als ze in de Bugatti iets meer gewicht besparen, minder luxe, en ook nog die spoiler eraf. Dan krijgt die Agera billenkoek.
@snorrie11: Als, als als…. eerst zien dan geloven.
@w0o0dy: in dit geval denk ik eerst doen dan geloven.
@w0o0dy: this koen is directly from the factory with 100km on the tacho prepared specialy, with ethanol and i bellive with more boost on the turbos just for the race… put the same fuel gas in the two cars and you will see the real result”
Waarom doen ze nooit een staande start?
@clioracing:
Om het voordeel van awd op te heffen.
@clioracing: Om de koppeling te sparen en zoals de originele Arnoud zegt om met verschillende aandrijvingen toch een eerlijke strijd te hebben.
@clioracing: De mannen van GTBoard zeggen dat ze daar ook nog filmpjes van hebben :)
@clioracing: om de koppeling van Koen te sparen. Respect voor beide auto’s. Vooral voor het feit dat Koen met een fractie van het Veyron budget gebouwd is. Blijft een bijzonder ding. Toch kies ik voor de Veyron. De techiek is lichtjaren verder….
@terazino: techniek lichtjaren verder? Hoe kom je daarbij?
@terazino: Jaja, als in “voorsprong door techniek” zeker…
Ik word niet bijzonder veel wijzer van dit filmpje. Persoonlijk heb ik zoiets dat er nog te veel variabelen in het spel zijn. Tractie controle aan/uit van de veyron, over de agera word uberhaupt geen info gegeven. Dat maakt het voor mij erg onduidelijk. Desalniettemin is het wel lekker wegkijken met zoveel moois :). Ik vind de agera een mooiere en stoerdere auto dan de veyron. De Veyron is overigens een klassiek stuk automechanica, zoals het Bugatti betaamd.
Ondanks ik de koenigsegg mooier vindt, sneller is en vele male liever op de oprit heb staan heb ik toch meer respect voor de engineering van die Bugatti. Volgens mij doet hij dit wel 100x achter elkaar zonder sputteren en dat zie ik die koenigsegg nog niet doen!
@heri: dat is jouw mening! Ik denk dat de Agera een bijzonder goede auto is. Ik heb een beetje het idee dat je dit roept omdat de Veyron van VAG is.
@rufctr01: Is dat erg dan?
Eindelijk staan ze tegenover mekaar en eindelijk wordt die bugatti op zijn plaats gezet!
Wat heb ik het geluk dat de nickname Agera aan mij is toebesteed ben er trots op.
Dit is een race die VW heeft gewonnen. Misschien niet op het asfalt maar wel wat betreft techniek. Bijna tien jaar later heeft een automerk het voor elkaar gekregen om de snelste Bugatti te verslaan en dat met E85 brandstof. Ik vraag mij af wat het resultaat zou zijn als de Agera ook gewoon benzine had getankt.

Het filmpje lijkt wel gefinancierd door Koenigsegg.
@diablogt: Dit lijkt me een soort counter op het geval dat Koenigsegg niet de mogelijkheid krijgt om op het VWtestcircuit zijn topsnelheid te testen..
Wel een prut filmpje(edits) als je zoveel moeite doet om die auto’s te laten race.

Agera + ski koffer graag
Heb ik niet goed verstaan maar zei hij dat de agera nog op normale brandstof aan het rijden was?
Weet je hoe simpel het is om de turbo’s tijdelijk een overboost te geven.
Voor een juiste weergave van de vergelijking moet je dit toch echt onder gecontroleerde omstandigheden doen.

Wel twee prachtige bolides!
Prachtig zo’n Agera R!
kijken jullie eerst maar een docu op bijv discovery over de bugatti. leuke auto hoor die agera, maar de hyper tech in de bugatti is ongeslagen na 10 jaar.
@deepep: Ja, de lelijkheid ook.
@deepep: Dat komt vooral omdat Koenigsegg nog geen geschikte testlocatie heeft gevonden.
Wat heb ik gewacht op een fabriek-af standaard supercar die dat veredelde VAG-fietsje een lesje leerde.. finally! Go Koenigsegg!! En veel mooier ook nog!!
@Ash: Dit.
Deze uitslag was te verwachten, of is er hier echt iemand die denkt dat als je een Cheeta een sprintje laat doen tegen een Olifant, dat de Olifant dan wint?

Ook erg aandoenlijk om te lezen hoe de VAG fans zich in allerlei bochten wringen om deze vernedering goed te praten.
@tupperware: Hoe veel jaar heeft Koenigsegg er over gedaan ? Bovendien is de Veyron een auto waar je dagelijks mee kan rijden en de Agera alles behalve.
De Agera valt in de categorie Hennesy en is eigenlijk niet serieus te nemen, is ook geen toeval dat harry Metcalf Pagani’s koopt en geen koenigseggs.
En dan komt het er nog eens bij dat die gasten van GTboard verweven zijn met koenigsegg en dit de zoveelste pruts film is die niets bewijst.
Bij de vorige veyron “test” was de auto niet eens in sport mode, ook nu is de vleugel niet omlaag wat voor dit soort drag wedstrijdjes van belang is.
@yerrie: zoals gezegd je weet niet waar je het over hebt. Maar je kunt lezen dus… hier een stuk tekst van mensen die WEL weten hoe goed/slecht een Agera anno 2013 is….

http://www.gtspirit.com/2013/05/27/road-test-koenigsegg-agera-r/
@w0o0dy: http://jalopnik.com/former-koenigsegg-owner-says-2-5-million-agera-r-is-a-489316580

Lees dat maar eens….
@throduss: Spoiled rich kid die papa’s centjes over de balk smijt, auto’s plat rijdt (mp4-12c spider afgeschreven). En een heleboel lulkoek de wereld in slingert… het is maar wat je wil geloven…
@yerrie:
Dank voor het bevestigen van mijn stelling, erg aandoenlijk.
Beide erg mooie auto’s, maar ik zou zonder twijfel voor de Veyron gaan.
@rufctr01, klopt als ik m’n geld in moest zetten op wie dit t langst volhoud met zulke absurde vermogens zou ik voor de Bugatti gaan. Die koenigsegg heeft wat te lijden met e85. Desalniettemin zou ik zelf ook voor Zweed gaan!
Heb je voor het volledige vermogen van je Veyron geen extra sleutel nodig?
@treser: Dacht alleen voor topsnelheid ( als je harder wilt dan 380 ofzo )
@MLTB: Klopt, dan blijft de spoiler omlaag en doordat er dan minder luchtweerstand is, kan de Bugatti die snelheid halen.
weer een gevalletje appels en peren vergelijken, die koningsei weegt bijna een ton minder dan de bugatti.

Volgende sprint is een Formule 1 tegen een stockcar te laten dragracen?
@Soulmaster: het zijn alletwee stock productiewagens.wat is het probleem?
@Soulmaster: Hadden ze die Volkswagen ook maar lichter moeten maken.

+ wat iedereen zegt hier; Go Koenigsegg!! Kut Veyrons. über saai die dingen. Mooie prestatie geweest om ooit de snelste productie auto neer te zetten.. maar inmiddels gewoon niet tof meer.
@MLTB: kom nou zeg, je kan deze twee auto’s in geen 100.000 jaar met elkaar vergelijken. de koningsei is een volbloed supersportwagen die puur is gebouwd op snelheid zonder enige vorm van comfort. De bugatti rijdt bij 400+, voor zover dat uberhaupt haalbaar is in Europa, voor die snelheid nog comfortabel. Ga je dit vergelijken met snelheden van zeg 220km/pu dan is de bugatti een fluwelen tapijt en het koningseitje een kart.

Kwa techniek staat de bugatti nog steeds op eenzame hoogte. Ik zie een koningsei echt geen 50.000 probleemloze kilometers maken, wat ik de bugatti wel zie doen.

Dus puur appels met peren vergelijken.
@Soulmaster: Qua techniek is het inderdaad appels met peren vergelijken. Van ophanging tot motor is alles anders.
Maar ze hebben hetzelfde doen voor ogen: zeer luxueus maar toch de snelste hypercar ter wereld zijn.
Hoe je er geraakt dat boeit niet, zolang het maar heel blijft voor een langere tijd.

Het probleem van de Bugatti is dat hij té robuust is gemaakt waardoor hij zoveel kost en zoveel weegt!
Mocht er nu eens een Veyron Superlegera komen, die zou de Agera opvreten met huid en haar!

Een bugatti is voor ingenieurs heel knap: exotische materialen, nieuwe technieken, 4 tubo’s, topsnelheid (en alles wat daar bij komt kijken van speciale banden etc), variabele rijhoogte etc.
Maar toch steelt de Agera mijn hart. Het is allemaal zeer basic, maar toch zeer verfijnt!
Motor: loopt op alles wat je er maar in doet, hij past zichzelf aan m.b.v. een kleine sensor.
Versnellingsbak: Single clutch, maar met een hulp-koppeling/rem om heel snel te kunnen synchroniseren. Voordelen van DCT met bijna het gewicht van een gewone versnellingsbak
Ophaning: Triplex ophaning, uniek in de wereld en werkt blijkbaar heel goed om de banden te laten bijten in het asfalt (+1000pk , RWD)

Het is op het eerste zicht allemaal old-school, maar het is technisch zo verfijnt dat het echt een meesterwerk is!
& daarbij is het nog eens rendabel ook, hoeveel moest VAG nu weer bijdragen per Veyron? ;)

Koenigsegg FTW!
Iedereen die een Veyron saai vindt, is niet goed bij z’n hoofd. Enig idee hoe bizar snel zo’n ding is? Leuk en aardig dat de Agera sneller is, maar kwalitatief gezien komt het totaal niet in de buurt van de Veyron. Een grote motor bouwen(gewoon een omgebouwde ford motor) en een turbo er op plaatsen kan iedere autobouwer. Wil wel eens zien hoe betrouwbaar die motor van Koenigsegg is, kan me niet voorstellen dat die het lang uithoudt. En de Agera ziet er ook nog eens vulgair uit, een soort van riced out CCR, wat wel een prachtauto was.

Nee geef mij de Veyron maar. Kan je tenminste ook nog alle dag gebruiken. Een achterwielaangedreven auto met zoveel pk, vouw je waarschijnlijk na de eerste bocht al om een boom.
@baklava: daar komen ze na een maand achter bij die Agera, dan moeten ze iedere maand naar de garage om de boel te laten vastzetten als je hem dagelijks gebruikt wat niemand doet en bij de Veyron juist wel
Dikke pluim voor koenigsegg da ze het vermogen zo vlot aan de grond krijgen
Ik snap de aversie tegen de Veyron hier niet zo. Als je 5 jaar terug zou gaan in de tijd kwijlde iedereen er van en nu is het een paria.

Voor mij altijd de Veyron. Hoewel ik de Agera een hele mooie auto vind is de Veyron voor mij een instituut. Een auto die niet alleen snel is, niet alleen mooi is maar ook nog eens de beste GT is ter wereld. En dat allemaal zonder schreeuwerig te zijn. Dat is juist hetgene wat ik er mooi aan vind.

* Porsche en VAG bashen kan onder de streep.
______________________________________________
@911GT2: Bijzondere is dat je dit met de Veyron 20x per week kan doen, naar huis rijd, je vrouw op pikt en naar het casino rijd.
De Agera is back on the trailer en op zijn weg terug naar de fabriek voor controle
Eigenlijk wel de ham vraag met die Koenigsegg, Hoe komt het dat we vol op Pagani’s zien maar nooit koenigseggs ?
Ik weet het antwoord wel
@yerrie: omdat de koenigseggs meer kosten.
Omdat het design de mensen die het zich kunnen veroorloven niet aanspreekt.
Omdat de pagani’s vergevender zijn.
De naam klinkt chiquer.

Kies maar 1 ipv constant op de koenigsegg te zitten zeiken
@trolle: bullshit,
1 in die categorie maakt een half miljoen niet uit
2 design is al om geroemd (ik vind hem ook mooi, mooier dan de pagani’s)
3 eufemisme voor slechte wegligging , klopt het zijn ook drag racers, niet voor niets dat we dit soort pruts filmpjes zien en geen test op de Nordschleife waar het waarscheinlijk niet in de top 10 komt
4 nog onzinniger dan de vorige argumenten.
@yerrie: het zijn allemaal argumenten die iets betekenen.
Een filmpje van een veyron(welke versie dan ook) op de ring moetk ook nog zien.
Als hij slechte wegligging had dan zou hij het ook nie zo goed gedaan hebben in topgear(was met de tg vleugel dat wel maar die zit er nu standaard op)
Ik vraag mij af waarom je zo anti koenigsegg bent zonder ook maar een deftig argument
@trolle: kijk op een leken site snap ik dat je het nog moet uitleggen maar hier ???
Maar iets bouwen wat een keer sneller is (onder verdachte omstandigheden) dan een veyron is niet het probleem.(Henessy bv) De veyron is een auto opzich (Concorde onder de auto’s noemt Clarkson dat) en de Veyron kan je ook gewoon weer mee naar huis nemen en boodschappen mee gaan doen.
Het is niet voor niets dat VAG 4 miljoen per auto er op toe legt, waarom denk je dat dat is ?
En ga is wat op ferrari chat kijken en zo en lees/leer de ervaringen die men heeft met Koenigsegg (en nee niet 1 verhaal van een koekwouse amerikaan). Lees is wat mensen als bv Martin brundle (noemt het test auto’s die niet af zijn) en Harry metcalf hier over te melden hebben, en Pagani bouwt gewoon een betere auto
@yerrie: Mag jij mij vertellen welke kritiek Harry Metcalf van Evo precies heeft in deze review van de Agera R… je kletst maar wat, da’s duidelijk als je de tekst leest.

http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/289600/koenigsegg_cc8s_v_agera_r.html
@yerrie: de enige bullshit komt van jou, QED met de tekst van je geliefde Metcalf van Evo.
@yerrie: Lol dat vroeg ik me zelf ook af. Beiden zie ik als kwaliteitsproducten. Maar Pagani lijkt veel meer te doen aan marketing denk ik?
@yerrie: Als ik eerlijk moet zijn bouwt Pagani ook de meest bijzondere hypercar. Prachtige exotische koets in combinatie met Duitse techniek, betrouwbaarheid dus. Dit heeft ook de hoogste prioriteit als je zoveel uitgeeft. Pagani gaat verder waar andere merken stoppen, namelijk op zoek gaan naar het uiterste en vakmanschap om de zelfs de kleinste details bijzonder vorm te geven. Pagani Huayra is met niks te vergelijken.
@agera: eens en in die zin dus eigenlijk veel meer een cadeau voor jezelf dan de Veyron die vooral heel erg hard gaat en dat redelijk comfortabel zal doen de komende 10 jaar, ware het niet dat de meeste mensen er nauwelijks mee rijden en de auto regelmatig met een lage km-stand weer weggedaan wordt. Dat zie ik Pagani kopers en Koenigsegg-kopers niet snel doen.
Waarom proberen mensen die bugatti zo op te hemelen? Wtf is er bijzonder aan dat ding? Ik kan maar een ding bedenken. Het is bijzonder dat men zo achterlijk is om zoveel geld in dat apparaat te pompen.
@jeffreym3: tip: maak eens een proefrit….
@jeffreym3: ontwikkeling/afwerking etc etc etc
Een Zweeds blondje of een Duitse (ietwat oudere) , ik zou het wel weten.
je denkt dat Koenigsegg Agera R sneller is maar Koenigsegg Agera R is alleen sneller in een Drake race maar Bugatti Veyron 16.4 Super Sport is echt de snelste auto ter wereld de Koenigsegg Agera R heeft wel meer power maar niet de snelste ter wereld dat komt door dat Bugatti Veyron 16.4 Super Sport meer weegt


meer info :http://www.topcarrating.com/topspeed.php
wrxkoenigseggtr
Welke sneller is eigenlijk niet eens zo relevant heb gewoon een voorkeur voor Koenigsegg.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).