• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wiesmann wat doe je nu?

Auteur: Alwood, gepost 26 februari 2011 om 14:42 – 19 Reacties

Wiesmann Spyder Concept


Leer, een dak of scherm om vliegen te vangen? Bullshit! Echte mannen rijden open, eten insecten. Kan je nog ergens op kauwen, dat zakje dropjes kan je in deze Wiesmann toch nergens in kwijt.

Geen luxe meer. Sportief was Wiesmann al, nu val je er ook daadwerkelijk van af. Dat is nodig ook. Paste je met je 110kg en gezapige buikje nog prima in de kuipstoeltjes van de ‘oude’ Wiesmann, hier moet je in springen. Deuren en scharnieren achtten ze waarschijnlijk ook te zwaar.

Onder het weinige plaatwerk vinden we ongetwijfeld een potente BMW krachtbron. Helaas zijn details nog schaars. De crew van AutoGespot is vast door de brievenbus in Geneve gekropen om wat primeurs te kieken. Knijp je de ogen een beetje dicht dan kan je achter hun logo de Wiesmann Spyder concept zien schitteren.

UPDATE – Inmiddels hebben we onze eigen foto’s geschoten, zonder overdadige watermerken. Kijkt wel zo prettig.


Ook interessant!

  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, blauw, concept, geneve-2011, roadster, spyder, Wiesmann

Vorig bericht: « Gefeliciteerd meest sexy Volvo ooit!
Volgend bericht: Lamborghini Aventador laat die billen zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. HDM zegt

    26 februari 2011 om 14:52

    Huu, wtf?!

    Ik pas, als ik al zo’n ding zou nemen werd het een 2-Eleven of een KTM.

    Nee, geef mij maar de GT MF5

    Login om te reageren
  2. RickB zegt

    26 februari 2011 om 14:54

    Ik zet in op een 4.8 benzine blok…
    Of toch het blok dat uit een X5/6M komt? Mmmm :/

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 februari 2011 om 23:10

      @RickB: Vanwege gewicht gok ik eerder op het blok uit de m3 of 1m

      Login om te reageren
  3. jbw89 zegt

    26 februari 2011 om 14:57

    denk uit de x6m, aan gezien ze hiervoor ook een m5 gebruikte, als het klopt gaat de x6m in de nieuwe m5? daardoor waarschijnlijk ook in deze wiesmann
    wachten op de echte foto’s

    wel leuk commentaar op de gasten van autogespot “als je je ogen samen knijpt..” haha

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      26 februari 2011 om 15:01

      @jbw89: Denk dat ze eerst anderhalf jaar met BMW om de tafel moeten gaan zitten, willen ze 1 blok hebben :)
      De eerste MF5 had het blok uit een ontmantelde M6, die daar zonder motor in de werkplaats stond! ;)

      Login om te reageren
      • jbw89 zegt

        26 februari 2011 om 15:20

        @RickB: ja oke, hoop toch dat ze uit eindelijk het x6m blok er in gooien
        m6 en m5 hebben het zelfde blok, dus vandaar denk ik dat ze er binnenkort (of in de opvolger van de MF5) een 555pk blok uit de x6m in gooien!
        ik zie de kans heel sterk namelijk dat de nieuwe m5 die ook krijgt!

        Login om te reageren
      • RickB zegt

        26 februari 2011 om 15:30

        @RickB: Beejt dubbelop, ontmantelde en zonder motor…

        Login om te reageren
  4. fant zegt

    26 februari 2011 om 15:01

    Wow, wat een geniaal ding :D Met een potente motor(zal geen probleem worden) en een laag gewicht(ook beslist niet) gaat dit echt een bommetje worden. Ben heel benieuwd wat het dingetje weegt.

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    26 februari 2011 om 15:32

    Wordt helemaal niks (qua verkoop)….

    Login om te reageren
  6. Pixed zegt

    26 februari 2011 om 15:45

    Now that’s what I call thinking outside the box. Chapeau voor Wiesmann!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      26 februari 2011 om 16:25

      @Pixed:

      They thought inside a matchbox, I reckon. That’s still a box I’m afraid.

      Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    26 februari 2011 om 16:23

    Hmm, het is weer niet goed.

    Ik ben blij dat het een echte speedster is. Maar hadden ze het niet lichtjes elegant kunnen houden?

    Hij is vrij kort dus echt veel vermogen kunnen ze er niet doorjagen of het word nog meer een doodskist dan een veritas, in wiens vaarwater hij toch nooit zal komen.

    Hij is waarschijnlijk ook niet goed genoeg om op te kunnen tegen compromisloze voertuigen als een X-bow of een caterham.

    Terwijl met een herkenbare kont en een iets leukere styling zou hij een perfecte toonbare track-day car kunnen zijn. Zo’n karakter machientje voor in het weekend.
    Een vervanger voor die Cobra ofzo waarmee je de caterham kan blijven volgen op het circuit.

    Ik denk dat ze voor een compactere motor gaan gaan. Hierin een v8 of een v10 lepelen, is te zwaar en te veel van het goede.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    26 februari 2011 om 16:51

    Met een klein voorruitje was tie mooier geweest .
    En ik hou niet van vliegjes ::(

    Login om te reageren
  9. As_long_as_it_is_fast zegt

    26 februari 2011 om 19:23

    @Alwood: staat een keer “in” teveel in je laatste zin van eerste paragraaf.

    OT: Dit is zo een auto die binnen enkele jaren amper verkocht is en dus altijd een spot zal zijn. Wie rijdt er nu zonder scherm of wat dan ook. Niet alleen gevaarlijk, ook nog eens onaangenaam.

    Login om te reageren
  10. BMW330Ci zegt

    26 februari 2011 om 20:02

    Hier komt zeker geen V8 of V10 in. Dat is veel te groot! kijk hoe klein (en waarschijnlijk ook licht) deze auto is. Hier kan prima het N54 blok in!

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    26 februari 2011 om 21:06

    Haha, cool. Eindelijk eens iets Nieuws van Wiesmann. Dat werd tijd. Nu gewoon nog wat mooier aub…

    Login om te reageren
  12. ramshoek zegt

    27 februari 2011 om 12:51

    Best een leuk ding als programmauitbreiding naast de bekende sportwagens / GT’s van Wiesmann. Natuurlijk biedt het concept de mogelijkheid voor een minder hardcore voorruit versie. Die zal later ongetwijfeld wel komen…

    Login om te reageren
  13. Destroyer-GT zegt

    2 maart 2011 om 14:12

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    3 maart 2011 om 13:32

    JA! Die wil ik! Geen dak, geen ramen, geen deuren, geweldig! Gewoon net als me een pak, aantrekken en je hoofd er bovenuit laten steken en je bent de man! Lijkt me heerlijk om hier in de zomer een lekker stukje mee te gaan rijden, of een circuitdagje? Goddelijk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North