
In de top van het management van de Volkswagen-groep wordt binnenkort met enkele poppetjes geschoven. Der Herr Doktor Franz-Josef Paefgen, nu nog CEO van Bugatti en Bentley, mag met zijn 64 jaren per 1 februari 2011 van zijn pensioen gaan genieten, en biedt hiermee het huidige Porsche/VW-management de gelegenheid zich verder in de top te nestelen.
De nieuwe baas van Bentley en Bugatti wordt Wolfgang Dürheimer (52), nu nog Executive Vice President van de R&D-afdeling van Porsche. Daarnaast wordt hij tevens hoofd van Volkswagen Motorsport. Dürheimer wordt op zijn beurt opgevolgd door Wolfgang Hatz (51), die zijn nieuwe functie naast zijn huidige baan als hoofd van de afdeling motorontwikkeling van VAG zal uitoefenen. Hiermee wordt de facto een baan bespaard, want VW blijft op de kleintjes letten. Paefgen zal na zijn pensioen overigens nog een beetje bijschnabbelen als consultant voor de Raad van Bestuur van VW.
Paefgen is al sinds 1980 aan VAG verbonden (hij begon destijds bij Audi), maar hij zal natuurlijk het meest worden herinnerd om de Bugatti Veyron, die onder zijn leiding tot stand kwam. Een bedankje van de Veyron-lovers aan de man die, ondanks het onmogelijk rendabel krijgen van de supercar, toch dit prestigeproject heeft doorgedrukt lijkt me op zijn plaats.
bedankt voor de schitterende auto,s dan maar ..
btw .. 64 en dan al met pensioen ??
dan ben je natuurlijk geen echte man ..
dan ben je gewoon een ambtenaar ..
ga maar lekker “genieten” hoor ..
@lincoln: Ruik ik… *snif* Jaloezie? :twisted:
in nederland MOET je ook met pensioen op 65 als je in loondienst zit.
@DePannekoek:
“moeten” is voor mannen die geen echte mannen zijn ..
Als hij wil kon hij al met de 40e met pensioen, en hij zal wel weer een lekkere bonus mee krijgen, jong, kèrel.
Ik zie door de Wolfgangs het bos niet meer.
Hulde aan die vent! Hij heeft ons de Veyron gegeven! Meest ultieme wagen die er te verkrijgen is!
@xilver: Nee.. dat was de raad van bestuur van VW. De Veyron is het prestigeproject van Piech. Paefgen heeft het echter in model gegoten en uitvoerbaar gemaakt. En ook dat is een topprestatie als je ziet wat hij heeft moeten overwinnen met de engineers om de Veyron de auto te laten zijn die hij nu is.
hoeveel verdienen die bazen eigenlijk
@Stopwearingpants: ik denk een aardig belegde boterham haha
@Stopwearingpants: Geen idee, tonnetje of zes misschien?
@Jochempie:
6 ton als CEO van een concern als VAG? Maak daar maar meerdere miljoenen van om mee te beginnen :D.