• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wisseling van de wacht in VAG-top (Bentley-Bugatti)

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 november 2010 om 18:34 – 12 Reacties

Paefgen met Bugatti Supersport


In de top van het management van de Volkswagen-groep wordt binnenkort met enkele poppetjes geschoven. Der Herr Doktor Franz-Josef Paefgen, nu nog CEO van Bugatti en Bentley, mag met zijn 64 jaren per 1 februari 2011 van zijn pensioen gaan genieten, en biedt hiermee het huidige Porsche/VW-management de gelegenheid zich verder in de top te nestelen.

De nieuwe baas van Bentley en Bugatti wordt Wolfgang Dürheimer (52), nu nog Executive Vice President van de R&D-afdeling van Porsche. Daarnaast wordt hij tevens hoofd van Volkswagen Motorsport. Dürheimer wordt op zijn beurt opgevolgd door Wolfgang Hatz (51), die zijn nieuwe functie naast zijn huidige baan als hoofd van de afdeling motorontwikkeling van VAG zal uitoefenen. Hiermee wordt de facto een baan bespaard, want VW blijft op de kleintjes letten. Paefgen zal na zijn pensioen overigens nog een beetje bijschnabbelen als consultant voor de Raad van Bestuur van VW.

Paefgen is al sinds 1980 aan VAG verbonden (hij begon destijds bij Audi), maar hij zal natuurlijk het meest worden herinnerd om de Bugatti Veyron, die onder zijn leiding tot stand kwam. Een bedankje van de Veyron-lovers aan de man die, ondanks het onmogelijk rendabel krijgen van de supercar, toch dit prestigeproject heeft doorgedrukt lijkt me op zijn plaats.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Bugatti, Porsche, vag, veyron, Wolfgang-Durheimer

Vorig bericht: « Komt dat sneeuwvlokje: 900 kilometer file! [updated]
Volgend bericht: Ook Russische miljardair wordt EV-koning »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    29 november 2010 om 18:48

    bedankt voor de schitterende auto,s dan maar ..

    btw .. 64 en dan al met pensioen ??
    dan ben je natuurlijk geen echte man ..
    dan ben je gewoon een ambtenaar ..

    ga maar lekker “genieten” hoor ..

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      29 november 2010 om 21:24

      @lincoln: Ruik ik… *snif* Jaloezie? :twisted:

      Login om te reageren
  2. DePannekoek zegt

    29 november 2010 om 18:52

    in nederland MOET je ook met pensioen op 65 als je in loondienst zit.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 november 2010 om 19:01

      @DePannekoek:

      “moeten” is voor mannen die geen echte mannen zijn ..

      Login om te reageren
  3. The360box zegt

    29 november 2010 om 18:53

    Als hij wil kon hij al met de 40e met pensioen, en hij zal wel weer een lekkere bonus mee krijgen, jong, kèrel.

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    29 november 2010 om 18:54

    Ik zie door de Wolfgangs het bos niet meer.

    Login om te reageren
  5. xilver zegt

    29 november 2010 om 22:31

    Hulde aan die vent! Hij heeft ons de Veyron gegeven! Meest ultieme wagen die er te verkrijgen is!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      30 november 2010 om 14:33

      @xilver: Nee.. dat was de raad van bestuur van VW. De Veyron is het prestigeproject van Piech. Paefgen heeft het echter in model gegoten en uitvoerbaar gemaakt. En ook dat is een topprestatie als je ziet wat hij heeft moeten overwinnen met de engineers om de Veyron de auto te laten zijn die hij nu is.

      Login om te reageren
  6. Stopwearingpants zegt

    29 november 2010 om 23:28

    hoeveel verdienen die bazen eigenlijk

    Login om te reageren
    • Birdman zegt

      30 november 2010 om 09:37

      @Stopwearingpants: ik denk een aardig belegde boterham haha

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      30 november 2010 om 10:27

      @Stopwearingpants: Geen idee, tonnetje of zes misschien?

      Login om te reageren
      • kromatic zegt

        13 september 2011 om 00:44

        @Jochempie:

        6 ton als CEO van een concern als VAG? Maak daar maar meerdere miljoenen van om mee te beginnen :D.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North