• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt Ferrari’s oude F1-baas de nieuwe CEO van Lambo?

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 december 2015 om 13:08 – 24 Reacties

Lamborghini-bips


Volgens de grapevine wel..

We zijn inmiddels zo gewend aan het uitgestreken gezicht van Lamborghini’s CEO Stephan Winkelmann (onder) dat we ons een Lamborghini zonder zijn aanwezigheid niet kunnen voorstellen, maar toch gaan er geruchten dat het einde van het Winkelmann-tijdperk nabij is. De half Duitser-half Italiaan die al sinds 2005 de scepter zwaait bij het sportwagenmerk -en dus rond autoshows lekker kussengevechten met de Lambobabes mag houden- zou een andere functie binnen het concern krijgen, bij Audi.

Winkelmann

Domenicali

Zijn beoogde opvolger? Stefano Domenicali (boven), de F1-teambaas die bij Ferrari in ongenade viel toen de Scuderia totaal niet mee bleek te kunnen komen in het nieuwe turbotijdperk. Domenicali werd hierna snel door VAG opgescoopt, waar hij momenteel bij Audi verantwoordelijk is voor een nieuwe afdeling voor service en mobiliteit gericht op de zakelijke markt.

In de pers werd hij recent gelinkt aan een mogelijke F1-entry van de Duitsers, maar momenteel zwermt het gerucht rond dat de Italiaan onderweg zou zijn naar Lamborghini. Een reden hiervoor wordt niet gegeven, het zou kunnen dat het tijd wordt voor vers bloed, of wellicht heeft het mangement een andere mening over de te volgen koers van het merk.

Bovenstaande berichten uit zowel de Franse als Italiaanse pers zullen absoluut door niemand bevestigd worden, maar we wilden het toch even meepakken. Als het waar is hoeven er maar een paar letters van de voornaam op de deur van het kantoor weggekrabd te worden, wel zo praktisch.

Lamborghini koerst momenteel af op een recordjaar, met ca 3.500 leveringen. Over 2-3 jaar zal de Urus SUV verschijnen, met twin-turbo V8 onder de kap.

Met dank aan Uncivilsum voor de tip!

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Lamborghini, stefano-domenicali, stephan-winkelmann

Vorig bericht: « Deze auto’s werden het meest gesloopt in 2015
Volgend bericht: Autoblog-Advies: ‘stoere’ caravantrekker voor pensionado’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. scottishcarspotter2000 zegt

    16 december 2015 om 13:13

    Zou toch jammer zijn, ik mag Winkelmann wel

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      16 december 2015 om 13:15

      @scottishcarspotter2000: Huisvriend?

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      16 december 2015 om 13:29

      @scottishcarspotter2000: want? Ik vind het maar een hipster met ze baard.

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        16 december 2015 om 13:36

        @ghost: Jaloers dat je zelf geen baard kan groeien? Wat heeft zijn baard met zijn persoonlijkheid te maken? Die kerel is de enige duitser die voor een Italiaan kan doorgaan.

        Verder doet hij gewoon zijn werk goed bij Lambo.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          16 december 2015 om 18:19

          @kilum: hahaha je weet niks. Niet over mij en kennelijk ook niet over Winkelmann. Winkelmann is echt niet zo’n geliefd persoon als jij denkt dat hij is. Italianen zien simpelweg liever een Italiaan op zijn plek dan een Duitser met een baard. Lederhosen zouden hem beter matchen dan dat maatpak.

          Login om te reageren
      • awesome zegt

        16 december 2015 om 14:41

        @ghost: ‘ze’ baard. Serieus kerel, dat is irritatie nummer 1 in Nederland.

        Login om te reageren
        • Junior540 zegt

          16 december 2015 om 15:36

          @awesome: nee, dat is me baard

          Login om te reageren
        • ghost zegt

          16 december 2015 om 18:16

          @awesome: nee, dat zijn de spellingcheckers (lees; kommaneukers) hier op Autoblog al.

          Login om te reageren
  2. kilum zegt

    16 december 2015 om 13:18

    Potverdorrie zeg… goeie billen op die topicfoto.

    Login om te reageren
  3. motoragent zegt

    16 december 2015 om 13:21

    Niet doen joh. Aan de leiding bij een Italiaans sportwagenmerk hoort nu eenmaal een charismatische, stijlvol geklede man met lederen gezicht en rondzwierend haar te staan, geen mannen met ongeïnspireerd haar of zwarte coltrui.

    Login om te reageren
    • jassenroover zegt

      16 december 2015 om 13:33

      @motoragent: Precies dit!

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      16 december 2015 om 13:36

      @motoragent: Inderdaad, eens. Daarom vind ik Maurizio Arrivabene ook een zeer geschikte man om teambaas te zijn van Scuderia Ferrari. Wat een uitstraling heeft die man, net als Winkelmann.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        16 december 2015 om 15:00

        @viezefreddyw: Om over Maurizio’s accent nog maar te zwijgen, die man zou zo maar aan de leiding van de camorra kunnen staan.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    16 december 2015 om 13:21

    Zou toch jammer zijn. En persoonlijk zou ik denk ik ook liever bij Lamborghini werken dan bij Audi. Maat dat is slechts mijn mening.

    Login om te reageren
    • petrolicious zegt

      16 december 2015 om 13:42

      @dutchdriftking: bij Lambo heb je misschien het imago maar bij Audi richt je je tot een grotere afzetmarkt en kan je veel sneller de impact van je beslissingen zien op de cijfers. Audi draait ook een veel grotere omzet en voor de bedrijfsbobo’s waarschijnlijk hogere premies, vergoedingen en wat niet.

      Login om te reageren
  5. W115 zegt

    16 december 2015 om 13:22

    Ik mag domenicali wel. Hij was beter dan zijn opvolger. Helaas genadeloos weggestuurd bij de scuderia

    Login om te reageren
    • bmw507coupe zegt

      16 december 2015 om 14:08

      @w115: en waar baseer je dat op?

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      16 december 2015 om 14:25

      @W115: Je weet dat Marco Mattiacci enkel en alleen als teambaas neergezet was om de periode tussen Domenicali en Arrivabene te overbruggen? En in die periode heef hij toch maar mooi het fundament gelegd voor het huidige Ferrari: hij trok Vettel aan, hij ontsloeg het personeel dat niet goed genoeg was en hij haalde er mensen als James Allison voor terug. Daar plukt Arrivabene nu de vruchten van. Ik wil daarmee niet zeggen dat Arrivabene een koekenbakker is die teert op andermans dingen, maar dat Mattiacci mede verantwoordelijk is voor de wederopstanding van Ferrari staat als een paal boven water. Niet slecht voor iemand die nog nooit iets in de racerij gedaan heeft, of wel? Mattiacci moest weg omdat Sergio Marchionne graag iemand aan het roer wilde die goede maatjes is met ome Bernie en de FIA. Doordat hij al jaren bij Ferrari en de Formule 1 betrokken was via zijn baan bij Phillip Morris/Marlboro, was Arrivabene een betere kandidaat dan Mattiacci. Mattiacci is een geweldig zakenman (hij heeft Ferrari in de UAE en US op de kaart gezet) die helaas voor hem niet het netwerk had dat je in de F1 nodig hebt. Door hem slechter dan Domenicali te bestempelen geef je hem veel te weinig krediet.

      Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    16 december 2015 om 14:07

    Vertaling voor sommige mensen die de Stefphans niet uit elkaar kunnen houden.

    Bij autobedrijf A, dat een sportwagen merk B heeft, waar Rijke Oude Manager C werkt, moet Rijke Oude Manager C misschien weg. We weten niet wat Rijke Oude Manager C ooit echt zelf heeft gedaan. Bij autobedrijf D, dat een sportwagen merk E heeft, werkte Rijke Oude Manager F. Voor de raceafdeling bij E. F werkt nu voor A, maar mag dan misschien Rijke Oude Manager spelen bij B. Overigens weten we ook niet of Rijke Oude Manager F daadwerkelijk verantwoordelijk was voor de mindere successen bij E; hij werd er wel voor verantwoordelijk gehouden door… Rijke Oude Trui G; G is werkzaam bij D.
    Overigens hoorde we gister dat G vindt dat de naam van Automerk H, dat ook van D is, eigenlijk wel in dezelfde autosport als E zou moeten uitkomen.
    Overigens waren er ook nog geruchten dat Rijke Oude Manager F, naar A zou gaan om B in dezelfde autosport uit te laten komen als E.

    Samengevat, zonder de letters.
    De ene manager,
    die het vast heel goed heeft gedaan,
    maar waar we weinig van af weten
    en er wel lang heeft gezeten moet misschien het veld ruimen voor een andere manager;
    die ook een lange tijd bij de concurrent heeft gemanaged; maar verder weten we eigenlijk ook niks van deze man.
    En nog hebben we er allemaal een mening over.

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      16 december 2015 om 23:51

      @gregorius: snap jij t nog?

      Login om te reageren
  7. stephanotis zegt

    16 december 2015 om 14:14

    Audi’s met Italiaans temperament, een beetje vreemd maar het klinkt wel lekker.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      16 december 2015 om 14:32

      @stephanotis: Lamborghini heeft dat toch al? Ze hebben net als Ferrari een onvoorspelbare zelfontbrander functie. Best een flamboyante functie vind ik zelf.

      Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    16 december 2015 om 15:48

    Een twin turbo v8, zou het kunnen dat dit gewoon het blok uit de rs6 is… Lekker speciaal zo een lambo

    Login om te reageren
    • josh91 zegt

      17 december 2015 om 08:53

      @mrrallycross: ja inderdaad, ik had liever gezien dat de nieuwe urus in de trend zou zijn als de LM002 met een lekkere aventador v12 :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North