Autoblog-Advies: ‘stoere’ caravantrekker voor pensionado’s

Auteur: , 92 Reacties

Stoer, want hoge instap en -als we in een heel gekke bui zijn- ook nog wat extra ongespoten plastic rond de wielkastranden.

Opel Antara

Momenteel rijden de oudjes van Erik-Jan in een Seat Altea XL 2.0 TDI. Een prima auto om een caravan mee over de Alpen te sleuren, maar gezien het jaarkilometrage van circa 17.000 kilometer ook een behoorlijk dure auto door de hoge wegenbelasting. Nu de Seat wat kwaaltjes begint te vertonen, wordt het daarom tijd om uit te kijken naar een opvolger. Het liefst volgens datzelfde ‘spannende recept’.

Huidige /vorige auto'sSeat Altea XL 2.0 TDI
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privéPrivé
Budget:14.000 euro
Jaarkilometrage:ca. 17.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Huidige verouderd en verlagen van kosten
Gezinssamenstelling:Twee pensionado's + hond + met enige regelmaat twee kleinkinderen
Voorkeursmerken /modellen:Qashqai, Tiguan, 3008
No-go modellen / merken:Skoda

Op de shortlist staan onder andere de Peugeot 3008, de Nissan Qashqai en de Volkswagen Tiguan. De Peugeot kan ik met goed fatsoen alleen aanraden aan mensen met een visuele handicap, dus die zul je in onderstaande lijst dan ook niet vinden. Skoda is een no-go en dat is jammer, want niet alleen rationeel gezien is de Yeti een uitstekende keuze (er kan zelfs een helicopter op landen, handig!), ook is het een frisse verschijning in dit toch wat suffige segment. Die andere nog veel frissere verschijning, de Mini Countryman, mag afhankelijk van de uitvoering helemaal niks of erg weinig trekken. Bummer.

Honda CR-V

Voor de kleinkinderen: Honda CR-V 2.0 I-VTEC
Aangezien er af en toe kleinkinderen op de achterbank plaats nemen, is het voor de autoliefhebbertjes in spé natuurlijk leuk als ze aan hun vriendjes kunnen vertellen dat hun opa en oma een echte VTEC hebben. Dat het om het meer op efficiency afgestelde I-VTEC gaat is dan weer leuk voor opa en oma zelf. Een prima auto, door zijn iets hogere nieuwprijs geen verkooptopper en daarom moet er iets beter gezocht worden.

Qasqai

Veilige keuze: Nissan Qashqai
Wat moeten we hier nog over vertellen? Ging en gaat als warme broodjes over de toonbank en dat is niet eens onterecht, het is een prima auto. Ga voor de tweeliter als je je caravan een beetje comfortabel door de Toscaanse heuvels wil trekken. Zorg vooral dat je niet precies dezelfde kleur kiest als je buren, anders wordt de straat ook zo saai.

Hyundai iX35

Bijna net zo veilig: Hyundai iX35
Voor wie op feestjes graag opschept over leren bekleding tegenover Qasqai-rijders die voor hetzelfde geld op stof zitten. Net als de Qashqai een rationele maar verdedigbare keuze. Oh, en als je het logo op z’n kop bekijkt, dan staat er Sex! Dus.

Opel Antara

Koreaans met een sausje: Opel Antara
Wat de Koleos is voor Renault, is de Antara voor Opel. Feitelijk een Koreaanse SUV die een Europees sausje heeft gekregen. Waar dat sausje bij Renault is gaan klonteren, daar smaakt deze Antara nog best goed. Als nieuwe auto al niet populair, maar als tweedehands ook niet heel erg in trek en dat betekent dat je behoorlijk wat auto voor je geld krijgt. De 2.4 benzine is prima, zij het niet heel zuinig, de viertraps automaat een tikje gedateerd.

Porsche Cayenne

#YOLO: Porsche Cayenne
Je wilt je automobiele carriere toch een beetje in stijl afsluiten, dus waarom niet de Hobby Tabbert achter een Porsche Cayenne haken en met 150 km/u over de Route du Soleil jakkeren? Kies voor een 3.2 met automaat en relatief weinig kilometers en ga stiekem naar de VW- in plaats van Porsche-dealer om niet helemaal op onderhoud leeg te lopen.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt.nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



92 reacties

Trekgewicht is wel belangrijk om te weten. Een QashQai mag maar 1600kg trekken bijv. Dus hoe groot is die Caravan?
@kilum: 1600kg is toch best een behoorlijke carvan?
@dutchdriftking: geen idee. Heb geen verstand van caravans. Maar toen ik nog bij Nissan in de showroom werkte, liepen er een hoop mensen we bij de QashQai vanwegen het trekgewicht.
@kilum: Een vergelijkbare Touran TDI mag 1900kg trekken, dus in dat opzicht is het weinig, maar 1600kg is ook zat als je er de berg mee op wilt.
@dutchdriftking: ja een QQ diesel mag ook ongeveer zoiets trekken alleen de benzine wat minder.. zal bij een tiguan ook zo zijn
Niet onbelangrijk: voorwaarde met die cayenne is dat je geslacht niet langer dan je duim mag zijn!
@meneer: ah dan mag ik dus in een Cayenne rijden😊😊
@meneer: ik heb een heel grote duim gelukkig
Het enigste advies wat je nodig hebt (erg leuke aflevering): http://youtu.be/IrvieTXrf5A
@SCscreamGT2: staat de uncut-versie niet online?
De Nissan Squassquas is altijd een goede keuze al zal ik als je toch een hoge auto wilt meteen voor het wat echtere gaan en voor een auto als de X-trail kijken, maar die zijn natuurlijk wel weer wat duurder.
En is de Dacia Duster geen optie? Misschien niet zo modern en luxe als een Squassquas, V-Tec of Cayenne maar wel goedkoop en zeker geen slechte auto.
@robert110: Hmm de Duster mag geloof ik maar 1200kg trekken. De diesel geloof ik wel wat meer.
Een ASX of een Outlander zouden ook zomaar kunnen.
@fetsertje: asx heeft een heel laag trekgewicht
Waarom niet voor Subaru kiezen? Een mooie Outback of Forester.
@toyotafortuner: ik was de Outback helemaal vergeten, dat is misschien nog wel een betere optie dan de Forester. Binnen budget is er best wat keuze tussen een aantal 2.5’s en zelfs een 3.0R.
@ej20g: Pwoah… Een 3.0R Outback. Doe lekker gek en maak hem blauw en voorzie m met gouden velgen… Doet me denken aan een witte Outback op gouden velgen die ik ooit in IJmuiden tegenkwam. Stond goed!
@toyotafortuner: een Outback zoals jij ‘m beschrijft lijkt me érg mooi inderdaad.

Ik herinner me nog dat ik dagelijks langs een zwarte Outback 3.0R fietste. Dat was rond 2007-2008. Achter die auto hing vrijwel altijd een grote aanhanger met van alles en nog wat erin. Het was toen dat ik de Outback echt begon te waarderen en dat de liefde voor Subaru verder ging dan alleen de Impreza.
@toyotafortuner: inderdaad hoodscoop er op, hoeveel stoerder en no nonsense wilt u het hebben?!
@toyotafortuner: ik zeg ook de fozzy. We hebben hier ook een qashqai gehad. Met caravantrekken wonderbaarlijk sterk maar het betrof de 2.0Dci 150pk en die is er niet meer. En met dit kilometrage zoiezo geen diesel. Ik weet dat ik niet objectief overkom als subaru rijder maar zeker voor benzine motoren hebben ze een flinke berg koppel. Dat kleine beetje extra verbruik van het Awd merk je met deze kilometers niet. Ik kan wel een ervaring gebaseerd advies geven maar dat betreft een 2.0Xt 170pk uit 2003. en ik weet niet naar welke leeftijd er gezocht word maar dat is vrij oud. Deze rijdt naar mijn mening Top met dat vermogen en toch super rijcomfort, het lichte sturen wat @gtwillem hier ergens beschrijft klopt maar je voelt wel goed wat de wielen doen en de stuurslag is ook prima. betreffende sub heeft overigens 78.000km gereden en nog nooit een enkel gebrek vertoond. (ook pensionado’s met een caravan).
@marc94: Hier hebben we de xt 2,5 uit 2006 net weg gedaan. Met ecutek en een paar simpele mods 280 pk en nog meer nm koppel. Naast sleper ook nog sleeper voor de hobby.
Kan de Hyundai van harte aanbevelen, of doe eens gek en ga voor de nieuwe..
Zoals ik deed.
http://www.autojunk.nl/2015/11/mijn-auto-36
@norge: Erg toffe wagen, en ook zeker wel de moeite waard, maar ik denk niet dat de ouders van Erik-Jan een nieuwe voor die 14.000 euro mee naar huis mag nemen.
Kia Sportage? Sorento?
Huh, geen Subaru? Ik zou zeggen een mooie Forester. Moet voor 14.000 te doen zijn.
*verlagen van kosten* endan komen met advies om een cayenne aanteschaffen hahaha
@mab: uitgeven aan onderhoud ipv wegenbelasting
Zo’n soort auto kopen zou een misdaad tegen de mensheid moeten worden.
Die gedrochten jagen kinderen schrik aan, zijn even waardeloos als een gewone hatchback (want zo klein zijn ze binnenin, kleiner dan een station) en ze zuipen door hun grote frontaal oppervlakte als echte SUV’s.

Koop een deftige hatchback, station, of koop een echte SUV type discovery, of koop niets.
@Hupke: Bullshit, veel ruimte prettige instap, leuke bodemvrijheid voor op de camping evt 4×4 voor als je naar norge komt, lekker goed overzicht ,( je kijkt over de kauwgum schrapers heen).Veel auto die geen anderhalve parkeerplaats nodig heeft…
@norge:
“bodemvrijheid voor op de camping”

meen je dat nou serieus?
@super: euh,ja?
http://www.klikk.no/incoming/img-1583431/alternates/FREE_960/Tour%20de%20Sand%20-%20Lyngvig%20Camping007.jpg
@norge: Natuurlijk gewoon lekker de auto kopen die je wilt hebben en kunt betalen. Eenvoudig als dat. Maar het argument bodemvrijheid voor op de camping kracht bij zetten met deze afbeelding? Eh… dat soort terrein kon ik met mijn ’84 Alto ook probleemloos berijden…
@baardmijt: zonder dollen , vrij kamperen doet je nog wel eens buiten het vlakke asfalt belanden…En dan moet je niet met een alto aankomen..
@norge: Ik ontken ook niet dat er situaties denkbaar zijn waarin meer bodemvrijheid prettig of zelfs noodzakelijk is. Maar op de foto die je plaatst zie ik niet zo’n situatie.
@super:
nou nou, inderdaad, wat een terrein zeg vreselijk, mag je ook wel van die skidplates meenemen, en al die campers hebben vast winches…
@Hupke: Mensen die tegen zulke auto’s zijn zouden ze ook wat aan moeten doen…. vooroordelen en aannames…. “assumption is the mother of all fuckups” en het lijkt erop dat tijdens de samensmelting van je vaders zaadcel met je moeders ei ook sprake was van assumption.
@406_v6: altijd leuk. Mensen ergens op aanspreken en het vervolgens zelf ook doen. Komt ook zo lekker slim over!
Advies: don’t.
Het over een “stoere caravantrekker” hebben en dan de Subaru Forester niet noemen. Dan doe ik het wel: de Subaru Forester. Een auto meer zeer veel en eigenlijk geen nadelen. Je ziet ze niet overdreven vaak, ze zijn buitengewoon betrouwbaar, ze verbruiken niet persé meer of minder dan de concurrentie, ze mogen veel trekken (en doen dat zonder moeite) en ze zijn relatief goedkoop in aanschaf.

Je zult echter wel moeten zoeken aangezien ze door hun zeldzaamheid niet veel te koop staan. Toch komen late exemplaren van de tweede generatie en vroege exemplaren van de derde generatie wel binnen bereik.
@ej20g: heb ie nou zeer veel, of geen nadelen?
@ej20g: mooie optie waar ik niet zo snel aan had gedacht. Goed idee!
Met de vlam in de pijp scheur ik door de brennerpas, in m’n Opel antara 2.4 Cosmo, ve van huis maar in m’n pas..
@henkhupelschoten: hahaha, hij wel. Voor de mierenneukers onde4 ons, ‘ver van huis, maar in m’n sas.
@dutchdriftking: Na 10X het lied gezongen te hebben in m’n hoofd moet het ergens misgaan…
Persoonlijk zou ik dan voor de nieuwe Dacia Logan MCV TCe 90 Prestige (€ 13.890) kiezen. Met een ongeëvenaard drooggewicht van 1012 kg al gauw de helft lichter dan al die andere meuk. Een caravan kan echt niet meer in 2016.
@stephanotis: Inderdaad een erg ‘stoere’ caravantrekker…
@stephanotis: hahaha ‘prestige’ echt een misplaatste naam
Ik zou juist wel voor een Tiguan gaan. Die vind ik persoonlijk juist prima smoelen. En als je veel carvan wil sleuren is de 2.0TSI een fijne optie. Beter als de 1.4TSI. Let wel, de 2.0 staat bekend om z`n olie verbruik, en de 1.4 om de slechte kettingspanners. Bij een 1.4 moet je zeker weten dat dit gefixt is, en bij de 2.0 moet je gewoon geluk hebben. De 1 doet 20.000 km over 500ml olie, de ander gebruikt het per week. Als je wilt ook nog met 4-motion leverbaar, maar dat gebruik je te weinig in NL om zinvol te maken.

De Ford kuga met die heerlijke 5 pitter is eigenlijk de beste optie, ziet er goed uit, trekt als een lier, alleen is de aanschaf wel boven budget, en zuipt de 2.5 ook wel wat. Maar mocht je van fijn motorgeluid en souplesse houden dan is het absoluut een aanrader. Met de carvan heeft deze absoluut geen moeite.
@dutchdriftking: Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. De tiguan is in dit geval de beste keuze. En als het budget naar 20k mag dan is de kuga 2.5 natuurlijk geweldig.
@clarkson:
Neem dan een Yeti, ziet er veel stoerder uit.
Nu weet ik niet of die met een old-school automaat verkrijgbaar is, een automaat met koppelomvormer is voor een trekauto absoluut een pre.
@klungeldwerg: De Yeti stoer? Nee joh gekkie!
Hee daar is er weer een.
Is dit nou een echte inzending of heeft dit gewoon te maken met die samenwerking met die ene online auto verkoop site?
@Donstil: Het zijn allemaal echte lezersvragen (op die van ‘Max’ na toen hij 18 werd; en ja, we krijgen nog steeds meer vragen dan dat we er kunnen publiceren) en ze hebben verder niks te maken met samenwerkingen met partners. Zo simpel is het =)
@Donstil: of steeds meer mensen zijn te lui om (zelf) uit hun ogen te kijken.. tenzij het het schermpje van de smartphone/tablet betreft! Nee joh, tuuurlijk niet zelf rond gaan spitten, daar wordt je moe van en lijkt op werk, en daar houden we niet van. “Laat dat een ander maar voor me doen” 😂
Is die 14.000 euro het geld dat ze naast de inruil van de Altea te besteden hebben, of is dat inclusief de geschatte inruilwaarde van de Altea?

In dat eerste geval zou ik namelijk eens naar Volvo gaan kijken. Een redelijk nieuwe en degelijke XC60 en XC70 zijn voor een rug of 16 à 17 te vinden als je goed zoekt. Binnen die 14.000 euro is de XC70 ook te vinden, maar dan zit je al snel met een diesel en ben je weer veel geld aan wegenbelasting kwijt.

Mocht het budget inclusief inruil 14.000 euro zijn, dan zou ik het eens naar de KIA Sportage van de tweede generatie gaan kijken. Erg leuke en volwassen ogende auto. Iets boven het budget, maar met een beetje goed onderhandelen moet je zo’n wagen wel binnen het budget weten te krijgen.
En dit is mijn yolo advies😋

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=278859131
@dirkiii: en mijn normale advies is de sx4 s-cross. Een auto die de fabrieksopgave qua verbruik waarmaakt.
Om even bij Subaru te blijven, wat dacht je van een Legacy? Die mag ook flink wat trekken met zijn AWD. Dan kan je nog kiezen of je een sedan of station wilt en rijd je niet het hele jaar in een groot SUV/Cross-over geval alleen voor die caravan.
Mijn pa heeft de Honda crv heel veel ruimte in de auto. En nooit geen problemen nu 2 ton op de teller. Top auto !!!
Ik zou juist een Skoda aanraden, de yeti heeft een hele lage achteringang bij de laadklep, dus als he hond ouder is kan die nog steeds mee
Nissan murano👍🏻
@bmwe46csl: “kosten verlagen” lezen Hendrik, en een murano die wat goedkoper is met 2 ton op de teller is waardeloos
Cayenne turbo met veel km en zelf leren sleutelen.
Ik zou zeggen: Verkoop de caravan (of zet ‘m langs de kant van de weg), koop een gewone auto en met het geld dat je hebt bespaard lekker op airbnb vakantie!
@pomoek: in mijn optiek het enige juiste antwoord. Er zijn echter ook mensen (ja echt waar) die het fantastisch vinden om met een sleurhut op vakantie te gaan. Het grappige is dat deze mensen doorgaans prima weten wat een goede trekker voor de sleurhut is.
@potjak: ik snap het ook niet…
@pomoek: zoals Clarkson ooit zij : ‘De Skoda Suberb is het beste wat je voor je caravan kan hebben. Op het ravijn na dan.
Pfoe, dat we nog ooit zo’n lijstje zouden krijgen bij AutoBlog.

Mijn duit in het zakje:
De CrossTouran. Hoewel maar een trekgewicht van 1500kg, wel een comfortabele wagen.

Suzuki Grand Vitara. Zo anoniem dat iedereen hierboven hem ook vergeten is. Maar voldoet wel aan de eisen.

Alleen als ik zelf voor deze keuze zou staan, zou het toch de hiervoor al genoemde Subaru worden. Welk model is dan om het even.
Een Duramax, Powerstroke of Cummins diesel pick up. Kun je gewoon je huis meeslepen ipv de caravan. En hoge instap. Avontuurlijker wordt het niet.
@E34M5Touring: nou dan zien ze je al aankomen op de camping met grote zwarte rookpluimen
Stoer, komen ze met een Opel aan…
Trekauto, betrouwbaar, oude mensen. Ik zeg: Toyota RAV 4. Voor dat budget heb je een jonge 2.0. In seniorengrijs.
Ik ga beginnen met mijn Yolo advies, want ik heb een snoepje van jewelste gevonden, namelijk deze BMW 330xi Touring Automaat Executive met in bijzonder donkerpaars met alle gangbare opties. De auto heeft slechts 62.000km gelopen en zit met 11.950 flink onder budget, om de hogere gebruikskosten te compenseren. Deze auto mag 1.800kg trekken en het is een unieke top-spec BMW 3-serie. Maakt de M3 gewoon ordinair.

De beste keuze die je kunt maken in dit segment is de Toyota RAV4. Deze auto rijdt goed, is degelijk gebouwd, niet té zwaar, zeer betrouwbaar en ziet er goed uit. Misschien niet de meest spannende auto, maar als ik een auto moet aanraden met jouw eisen zal ik absoluut gaan voor deze RAV4 2.0 VVTI Executive. Deze uitvoeringen kwamen met leer, navi, climate control, mooie wielen: alles eigenlijk. Hij komt weliswaar uit 2007, maar heeft slechts 71.000km gelopen. Deze auto kan nog een hele lange tijd mee.

In plaats van crossovers kun je ook kijken naar MPV’s, zoals de Mercedes-Benz B200. Zoek wel even een complete uit (lukt makkelijk met jouw budget) en je hebt er een prima auto aan. Niet zo spectuaculair, wel lekker ruim en ze mogen 1.500kg trekken. Kijk, deze heeft zelfs al een trekhaak en heeft met 62.000km nog een heel leven voor zich.

Ik wilde expres niet komen met de Forester, wat natuurlijk een topper is. Maar zelfs als Subaru liefhebber moet ik toegeven dat het interieur van een RAV4 prettiger is. Daarbij is stuurt de Forester eng licht. Alsof je met het stuurwiel in het motorcompartiment zit te draaien. Een fijnere auto is deze, de Subaru Outback 2.5 Luxury Automaat. Ik vind het zelf een mooi model en een van de weinige Subaru’s met een acceptabel interieur. Technisch goed en betrouwbaar. Houdt rekening met een redelijk benzineverbruik trouwens. 1 op 14 ga je niet halen. Daarentegen is het een van de fijnste auto’s als je iets moet trekken. Werkpaard, geen luxe paard. Dit exemplaar heeft 73k gelopen en heeft een groot panorama dak. Je zou eventueel kunnen overwegen om er een LPG tank in te zetten, draaien ze goed op.

Een originele keuze moet er ook tussen zitten, en dat is de Chevrolet Orlando 1.8 LTZ. Het is een MPV welke er stoer uit ziet en maar 3 jaartjes is geproduceerd. En dat is best zonde, want ik kon mij herinerren dat zelfs de Britse pers er weinig op af kon dingen. Voor 13.950 heb je een flinke auto voor 7 personen in de meest luxe uitvoering. En gebouwd in 2011. Prima aanbieding.

Daarom nog een auto die men vaak over het hoofd ziet, maar mijn inziens volledig onterecht. De Suzuki Kizashi 2.4 Sport in dit geval. In tegenstelling tot die voorwielaangedreven semi-crossover-SUV dingetjes heeft deze wel degelijk vierwielaandrijving. Daarbij is dit een auto uit 2011, dus niet te oud. Ze rijden heel erg goed en het interieur is prima te doen. Als je vanuit een Seat Altea komt is het zelfs mooi te noemen. Verder netjes in donkerblauw met alle opties (leer, automaar, dikke wielen, clima: alles). Dit is een auto die ik aan zou raden en zelf ook zou kopen.

Een auto welke ook in aanmerking komt en waar ik wel gecharmeerd van ben is de Volvo V50, helemaal in deze 2.0 Limited Edition uitvoering is het precies de auto die je wilt: motor heeft voldoende power maar het is niet té, lekker compleet en deze ziet er met de zwarte lak en grijs leer nog eens chique uit ook. Niet de allerruimste Volvo, maar je kan er voldoende in kwijt. Daarbij rijdt ie heerlijk comfortabel en zijn de stoelen erg goed, ook op de lange afstanden.

Voor stijlvol vervoer kun je uiteraard ook bij Alfa Romeo terecht voor een 159 Sportwagon. Volgens de Alfisten hier op AB een zeer betrouwbare auto. En bij deze kunnen ze wel eens gelijk hebben, want dit is de versie van ná de facelift. Nog steeds een knappe auto, maar nu een stukje lichter en met de 1750tbi motor nog een fijne Alfa ook (vermijd de astmatische 2,2 onder alle omstandigheden). Andere populaire optie is natuurlijk de Mazda RX-8. Als je deze topper neemt houd je nog 5 mille over voor benzine, olie en hotelovernachtingen.

Tip: Zoek altijd een auto waar de trekhaak al op zit. Scheelt je zo 500-750 onderhandelen.

Tip 2: In december gaan er nog een hoop stekker SUV’s op kenteken gezet worden. Dit betekend dat de occasionmarkt overspoeld gaat worden met inruilers, waarvan er veel al full size SUV’s zijn. Ja, de kosten om zo’n apparaat rijdend te houden zijn hoog, maar je kunt ze voor niets krijgen. Een nette Touareg, XC90 of Discovery heb je al voor rond de 10k. Die prijzen gaan onder druk staan binnenkort.
@gtwillem:
ik heb een e46 330xd gehad, reed wel lekker, maar wel de duurste auto die ik ooit heb gehad qua onderhoud, naast veel andere problemen was het tussendifferentieel “niet up to the job” waardoor er speling op kwam (lijkt vaker voor te komen als je googelt) en daardoor gaan beide andere differentieelen ook stuk, per diff ca 2000-3000E. Voor mij nooit meer iks draaif (voegt verder ook weinig toe behalve brandstofgebruik en die zeldzame keer tegen een besneeuwde berg opraggen).
@gtwillem: mooie adviezen weer. Komt het door de Android app dat ik geen link naar de desbetreffende wagens zie, of heb je ze er niet in gezet?
@gtwillem: Wat een geweldig advies weer.
Zeker die Kizashi en Orlando zijn van die pareltjes, onder de noemer “vergeten” auto’s die in zo’n advies echt meerwaarde bieden.
Chapeau!
Haal de Hyundai iX35 maar van de lijst af!
Is een zeer slechte caravantrekker, kijk maar op caravantrekker.nl
Eigenlijk is alles al genoemd. De ZoekZoekie Vitara kan ik noemen. Groot, ruim, stoer (heeft nog zo’n wiel achterop) en best wel luxe dacht ik.
Ik vond dit wel een mooie:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/266678173?asrc=st|as
Ik mis de BMW X3 nog in dit lijstje, met die heerlijke 6 cylinder natuurlijk!
Rav4 of een forester zou ik zeggen!
wat is/was er zo spannend aan die Altea?
@gtwillem zei het al en ik kan er aan toevoegen :

Subaru. Een grijze ! Fantastisch voor een sleurhut Voor de zekerheid een totaal overbodig ANWB lidmaatschap afsluiten ( weer zo’n Subaru sukkel die geld komt weggooien denken ze daar) en andere sleurhut bezittende pensionado’s zullen u gelijk accepteren als gelijke
Je hebt namelijk een Subaru !
Lach om het nogal gulzige benzineverbruik, u verdient dit ruimschots terug onder het hoofdstuk ‘onderhoud ‘ of ‘zwakke punten’
Die heeft zo’n Subaru in gewone burger livery namelijk niet.
Wel bij de ANWB een TomTommetje kopen en de windjakcs, geheel in stijl van de sketches van Birgitte Kaandorp
Waar is trouwens dat pannenkoekenhuisje ?

Vooralsnog blijf ik als oudere jongere de Impreza WRX Sti type R trouw !

http://homepage.ntlworld.com/dan.the.man/scoob.htm
Citroën C5 Tourer met hydropneumatisch veersysteem. Geen gelul dat de auto in de kont gaat hangen. Betrouwbare auto en geen VAG ellende met hoog olieverbruik, kettingen die oprekken of versnellingsbakken die kapot lopen.
@rufctr01: Of nog beter; een XM break, kosten geen drol en meer auto bestaat niet.
Lexus RX350. Rijdende herensalon. Sigaartje in de ene hand, cognacje in de ander mag helaas niet. En lekker relaxed zoeven over ’s lands wegen.
eindelijk eindelijk eindelijk een normale vraag betreffende een normale auto voor een normale prijs ZONDER debiele nationaliteits restricties ..

dat maakt de reacties stuk voor stuk de moeite waard om te lezen ..

succes Erik-Jan ..
groeten aan je oudjes ..
Kia sportage of Hyundai santa fe.
Een Aantal alternatieven (Allen met Automaat, want dat is toch het fijnste in de bergen met caravan) van mijn kant zijn de volgende, naar mijn mening allemaal stoer en niet voor de hand liggend :

Laten we beginnen met deze de Dodge nitro niet de zuinigste maar wel eens wat anders dan anders en in deze uitvoering opties helemaal compleet:

http://www.autoscout24.nl/classified/280407104?asrc=st|as

Een ander bijzonder alternatief is deze Mazda CX7 niet te veel kilometers, ruim binnen budget en daarnaast is het een Mazda dus onderhoud zal relatief gezien ook wel meevallen:

http://www.autoscout24.nl/classified/281652000?asrc=st|as

Verder heb ik dit vaak vergeten alternatief nog namelijk de Citroën C-Crosser, eigenlijk alleen maar verkocht in dikke uitvoeringen in Nederland en net ff wat degelijker dan zijn broertje en met 170PK ook meer dan voldoende power volgens mij onderweg naar het zuiden:

http://www.autoscout24.nl/classified/280345897?asrc=st|as

Tot slot heb ik een nog iets voor de hand liggendere keuze namelijk het broertje de Outlander en omdat hij stoer moet zijn met Jetfigther nose, zelf rijden wij hier al 5 jaar in volle vertrouwdheid in. Een erg fijne auto met weinig onderhoudskosten (een keer nieuwe banden en een keer een grotebeurt a €400,- ) en met weinig kilometers Ruim binnen het budget:

http://www.autoscout24.nl/classified/281262231?asrc=st|as
De 3008 natuurlijk. De auto met het mooiste dashboard in z’n klasse, én lekkere motoren. En als je wat langer kijkt wordt-ie echt wel mooier. Sterker nog, van na de facelift vind ik ’t een plaatje!
@LaLancia: Het oog wil ook wat…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).