• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wraauuw: Citroën GT Concept

Auteur: evo, gepost 2 oktober 2008 om 11:28 – 71 Reacties

Citroën GT Concept
Eerst via de gebruikelijke teasertjes, maar nu dan echt de eerste beelden van Citroën’s spectaculaire conceptcar. Pornoooooo!

Met z’n 21 inch jetsers en lengte van vijf meter, is deze Citroën GT Concept op de Parijse Autoshow niet te missen. Verder monteert Citroën weer allerlei gadgets die wij de komende jaren toch nooit zullen terugvinden in productiemodellen. Zo beschikt deze GT concept over een beweegbare achterspoiler, carbon fiber buitenspiegelkappen en vleugeldeuren. De LED’s aan de voorkant zouden wel voor toekomstige modellen gebruikt kunnen gaan worden. Binnenin is een LED head-up display om de (fictieve) bestuurder van de noodzakelijke informatie te voorzien.

Met de auto zal helaas alleen in het populaire racespel Gran Turismo 5 gereden kunnen worden. Maar als iedereen nu maar genoeg kwijlt bij de Citroën-stand….

Ook interessant!

  • releasedatum Gran Turismo 7
    Releasedatum Gran Turismo 7 en officiële beelden!
  • GR Yaris enorm succes
    Helaas, gamers: Gran Turismo 7 is uitgesteld
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, concept, gran-turismo-5, gtbycitroen, wit

Vorig bericht: « Zo staat de Lamborghini Estoque in Parijs
Volgend bericht: Zo staat de Ferrari California in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. simon zegt

    2 oktober 2008 om 11:30

    wel knap…hopelijk blijft het niet bij GranTourismo…

    Login om te reageren
  2. Erik zegt

    2 oktober 2008 om 11:31

    Nou, dat ziet er helemaal niet slecht uit!
    De auto’s van Citroen zien er de laatste tijd steeds beter uit, de nieuwe C5 en al wat oudere C6 vond ik ook erg geslaagd.

    De laatste regel van het artikel had waarschijnlijk een plaatje moeten zijn ;)

    Login om te reageren
  3. Erik zegt

    2 oktober 2008 om 11:32

    Ow, is inmiddels al gefixt zie ik

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    2 oktober 2008 om 11:34

    vet extreem :-)

    Login om te reageren
  5. rotorhead zegt

    2 oktober 2008 om 11:38

    Sodeju! Nu nog een tweede deel van Wanted en Angelina Jolie hier in laten rondscheuren 8)

    Login om te reageren
  6. MB zegt

    2 oktober 2008 om 11:40

    Jou porno is duidelijk niet mijn porno!

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    2 oktober 2008 om 11:41

    Ga ik nu een Citroen kopen als ik een supercar zoek? Oftewel, wat is het punt, PSA?

    Login om te reageren
  8. Fruitcake zegt

    2 oktober 2008 om 11:44

    pics live van de beurs met GT5:P screenshot: http://www.gran-turismo.com/jp/news/d2659.html

    34 pics: http://www.auto-motor-und-sport.de/fotos/foto-shows/studien/mpsfshw_show_505569_13999.hbs

    Login om te reageren
  9. Chris zegt

    2 oktober 2008 om 11:48

    PORNO!!!!!

    Login om te reageren
  10. Bramzel zegt

    2 oktober 2008 om 11:57

    Er zitten mooie design-elementen in, maar ik vind de wielbasis toch net even wat te lang om de wagen écht mooi te vinden.

    Login om te reageren
  11. Markus zegt

    2 oktober 2008 om 11:57

    Ben het met Laurens eens, maar het is wel een bruut apparaat zeg!

    Login om te reageren
  12. Antonius86 zegt

    2 oktober 2008 om 11:57

    heeft iets weg van de veyron

    Login om te reageren
  13. midi zegt

    2 oktober 2008 om 12:01

    Alweer zo een super cool concept van Citroen (die C airlounge was ook cool). Van mij mogen er meer van deze design elementen van deze comceptcars in de productiewagens terug te vinden zijn.
    Het lijkt wel of die geniale designers alleen conceptcars mogen ontwerpen die nooit in productie gaan.

    Login om te reageren
  14. corvettez06 zegt

    2 oktober 2008 om 12:06

    grill? aston martin, zijflanken corvette , zij aanzicht redelijk veel bugatti, achterkant zo gemixed dat het niet zicht baar meer is maar nog steeds porsche kenmerken er uit haalt , zeer goed koop

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    2 oktober 2008 om 12:12

    Gelukkig komt dit ding nooit op de openbare weg. Ik kan hem echt niet mooi vinden.

    Login om te reageren
  16. Jos zegt

    2 oktober 2008 om 12:18

    Wow, erg mooie rendering!

    Login om te reageren
  17. yassin zegt

    2 oktober 2008 om 12:19

    gaat Citroën soet doen ?

    Login om te reageren
  18. YK zegt

    2 oktober 2008 om 12:20

    Tja, voor sommigen is het PORNO!!! Citrofiel fapt ‘m nu zeker deaud… :roll:

    Login om te reageren
  19. yassin zegt

    2 oktober 2008 om 12:20

    kbdoel gaat Citroën STOER doen ?

    Login om te reageren
  20. Mies zegt

    2 oktober 2008 om 12:21

    Lijkt wel op die Maserati Birdcage (oid)! Ziet er leuk uit, maar ze maken hem toch niet! Snap wel dat het een concept is alleen dit ziet eruit als een supercar en ze zullen toch niet in die markt gaan zitten.

    Login om te reageren
  21. Nico Degraef zegt

    2 oktober 2008 om 12:27

    corvettez06

    Met zo een redenering is de BMW7 ook nog voorzien van een C5 lichtenblok en kun je 1000-en anderen kenmerken opsommen hoor. Het is een geslaagd concept waarbij het gehele model toch een zeer unieke vorm heeft

    Login om te reageren
  22. GrKD zegt

    2 oktober 2008 om 12:32

    lamborghini maakt toch al jaren zulke auto’s bij citroen blijf het toch bij studie model om voor mensen met klain budget het idee te geven dat citroen heel wat is want ze kunnen ook iets heel gaafs bedenken…

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    2 oktober 2008 om 12:34

    Goed bezig!

    Login om te reageren
  24. Roovie zegt

    2 oktober 2008 om 12:43

    Lelijk…

    Login om te reageren
  25. VonStroke zegt

    2 oktober 2008 om 12:50

    Fantastisch, alleen in de flanken een rommeltje. Maar dat maakt weinig uit, het ding ziet er gewoon gevaarlijk uit. En dat voor een Citroën!

    Login om te reageren
  26. sjorsx87 zegt

    2 oktober 2008 om 13:05

    Leuk futuristisch concept, maar ik zie ze hem niet gaan bouwen met de huidige automarkt. Als BMW al twijfeld over de markt voor de nieuwe 7-serie…
    Laat staan een supercar als deze?
    En willen ze er een V6 in gaan leggen?:P
    Want Citroën heeft helemaal geen recente ervaring met snellere motoren als een V6 toch en helemaal niet in de racerij bv.
    Misschien niet gek met 2 turbo’s, maar ik zie ze het niet doen.

    Login om te reageren
  27. joep zegt

    2 oktober 2008 om 13:22

    Een corveet Z06, das pas goedkoop!

    OT: Ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit wat ik er van vind…

    Login om te reageren
  28. Beem bim bop zegt

    2 oktober 2008 om 13:29

    @sjorsx87: Citroen geen ervaring in de racerij? Van welke planeet kom jij?

    Login om te reageren
  29. Cazz zegt

    2 oktober 2008 om 13:32

    Ik zie er een DeTomaso Pantera in, of wordt ik blind? vooral en profil.

    Login om te reageren
  30. Luc Jagers zegt

    2 oktober 2008 om 13:35

    Prachtige wagen, enkel die spring plank vanachtere moet nog bijgewerkt worden.

    Login om te reageren
  31. Screamer zegt

    2 oktober 2008 om 13:41

    mooi gewaagd ontwerp, lekker spacy en concepterig
    dit soort dingen moet fabrikanten vaker doen! maakt de beursvloer weer wat leuker. al die standaard auto’s die je ook elke dag 100 keer op de weg ziet is niks.
    deze auto doet me een beetje denken aan de extreme mazda concepts. lekker extreem. en het geeft stiekem wel een design-richting aan.
    en citroen doet het wat mij betreft de laatste tijd al goed, zo mogen ze best doorgaan!

    Login om te reageren
  32. Een betere ontwerper zegt

    2 oktober 2008 om 13:50

    Dik hoor, echt vet, tis beetje het geval 350Z. Ook een leuke auto, je zou het merklogo er eigenlijk vanaf wille rukken.

    Login om te reageren
  33. guzmann zegt

    2 oktober 2008 om 13:51

    Nais! Ben benieuwd offie ook via een update van GT5 prologue beschikbaar zal komen…

    Login om te reageren
  34. Beem bim bop zegt

    2 oktober 2008 om 14:06

    Special voor Sjorsx87:
    The results speak for themselves: Manufacturers’ champions in 2003, 2004 and 2005, and the power behind Sebastian Loeb’s championship victories in 2004, 2005, 2006 and 2007. Over the last five years, Citroen has been the team all the others want to beat. In 2008 the reigning world champion will be joined by Dani Sordo who will drive the second C4 WRC for the marque.

    Login om te reageren
  35. Frissegast zegt

    2 oktober 2008 om 14:16

    O M F G !!!

    Login om te reageren
  36. luc zegt

    2 oktober 2008 om 14:50

    Dit ziet er lekker uit, zou eens leuk zijn als ze hem precies zo in productie doen. Dan heb je nog eens een aparte verschijning.

    Login om te reageren
  37. herke zegt

    2 oktober 2008 om 15:24

    Want Citroën heeft helemaal geen recente ervaring met snellere motoren als een V6 toch en helemaal niet in de racerij bv.
    Misschien niet gek met 2 turbo’s, maar ik zie ze het niet doen.

    Citroen ruleert in de rally,
    en citroen heeft 2 liter blokjes met 600+ pk…

    hoe bedoel je geen race ervaring

    Login om te reageren
  38. herke zegt

    2 oktober 2008 om 15:27

    500 + pk bedoel ik :P

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/09/citroen-c4-met-518pk

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    2 oktober 2008 om 15:50

    “allerlei gadgets die wij de komende jaren toch nooit zullen terugvinden in productiemodellen.”
    – beweegbare achterspoiler
    – De LED’s aan de voorkant
    – LED head-up display

    Beweegbare achterspoiler zit al op de C6 V6-en, LEDs aan de voorkant kunnen wel komen zoals je al zegt, en de C6 heeft ook al een HUD. Dus je ziet ze niet alleen terug in toekomstige modellen, je ziet ze nu al!

    En nu over de auto… :D Zeer apart geval zeg. Lekker Citroën. ;) Maar ja, het is een concept, die horen apart te zijn (tenzij je BMW heet, dan noem je productieauto’s concepts :roll: ). Heel vreemde achterkant vooral. Maar ja, alsof we hier ooit iets van terug gaan zien…

    @ autoblog; Ik bied me aan als kwijl-vrijwilliger! :D

    @ YK; Ik snap echt niet wat mensen nou te fappen aan een auto vinden… :roll: :P

    Login om te reageren
  40. vla zegt

    2 oktober 2008 om 17:00

    Weer eentje bji de rest van het rijtje van concepts van Citroën. Als je het mij vraagt, doen ze het enkel voor naambekendheid.

    Login om te reageren
  41. Dennis Citrofiel zegt

    2 oktober 2008 om 18:02

    @ Laurens:
    Ik denk dat dit hetzelfde doel is zoals Audi. Als ik een supercar zoek zal ik ook zeer zeker niet in een R* stappen. In mijn ogen is het ook maar een Audi.

    Misschien, heel misschien as dit een productie model wordt dan zal het gewoon een project worden om te laten zien wat Citroen kan. Volkswagen heeft het toen ook gedaan met de Pheaton. Die leverde ook niet veel winst op want een beetje directeur wil ook niet gezien worden in een Volkswagen.

    Ik vind hem wel apart en ik hoop dat dit in productie gebracht gaat worden net zoals de C-airdream.

    Login om te reageren
  42. Dennis Citrofiel zegt

    2 oktober 2008 om 18:03

    Met die Audi bedoel ik R8

    Login om te reageren
  43. huub zegt

    2 oktober 2008 om 18:30

    Where Citroen meets, Koeningsegg, Ford GT and Veyron

    Login om te reageren
  44. kowalsk zegt

    2 oktober 2008 om 18:54

    Ik dacht direct aan de Maserati Birdcage Concept. Op de voorkant na vind ik ‘m verre van mooi, en de achterkant slaat alles. Die diffusor hoort daar helemaal niet, dan is de achterkant ook wat lager.

    Login om te reageren
  45. Xam zegt

    2 oktober 2008 om 19:30

    Leuk, maar jammer van het Citroën logo!!

    Login om te reageren
  46. Mercedes-Gek zegt

    2 oktober 2008 om 20:05

    Echt een bruute Citroën, duidelijk een mooie en sportieve Citroën. Hier ben ik echt tevreden over! :D

    Login om te reageren
  47. rob zegt

    2 oktober 2008 om 20:42

    citroen geen ervaring in de racerij hahaha hoeveel keer wrc kampioen? o ja vergeten! zkr,lkre brute bad boy car

    Login om te reageren
  48. phantom zegt

    2 oktober 2008 om 20:48

    dit is nou echt het supercarmodel; breed, laag en woest uitziend, doet me echt aan de bmw nazca c2 denken..

    Login om te reageren
  49. bodo zegt

    2 oktober 2008 om 21:44

    Hij is écht vanuit alle hoeken mooi, zelfs van bovenaf gezien! Wat een bak! Als er nu maar geen diesel in ligt…

    Login om te reageren
  50. Iceberg zegt

    2 oktober 2008 om 22:11

    Super, idd van alle kanten mooi. Zeldzaam goed eigenlijk,

    Login om te reageren
  51. Patrick zegt

    3 oktober 2008 om 10:27

    Ziet er goed uit!!! Ben benieuwd wat Citroën er zelf mee gaat doen!!!!

    Login om te reageren
  52. sjorsx87 zegt

    3 oktober 2008 om 13:00

    @Beem bim bop:
    Jah ok rally met de xsara, c4 maar race alleen: saxo cub/ax cub?!

    Login om te reageren
  53. Sjorsx87 zegt

    3 oktober 2008 om 14:39

    Oké, ik geef jullie gelijk “als” ik de cijfers moet geloven hebben ze wel een potentiële motor:
    Citroen XU C4 2.0T 4WD: 518PK, 720 Nm koppel.

    Maar hoeveel moeten ze daar wel niet aan aanpassen om er een productiemotor van te maken en hoeveel vermogen gaat er dan af:S
    Want die motor is natuurlijk maximaal getuned…

    Login om te reageren
  54. DDB zegt

    3 oktober 2008 om 16:02

    Het is een conceptcar,maar wedden dat hier uit een model voortspruit op basis hier van? Want een echte sportcar,heeft citroen nog niet

    Login om te reageren
  55. herke zegt

    3 oktober 2008 om 21:21

    @ Sjorsx87

    Tuurlijk komt zo’n moter niet in de productie, maar ik liet het alleen zien zodat jij kan zien dat citroen echt wel ervaring heeft met de racerij.. trouwens, Citroen gaat mischien volgend seizoen mee doen aan de DTM racing.

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    7 oktober 2008 om 22:46

    @ de vlaeminck; Naamsbekendheid en bewondering onder de jeugd zou welkom zijn. Hoewel het al de goede kant op gaat met de gemiddelde leeftijd van de Citroënkoper, las ik laatst.

    @ Sjorsx87; Die motor zal natuurlijk nooit in productie gaan. Die is puur op kortetermijnprestaties gericht, en zal nooit lang mee kunnen gaan…

    @ DDB; En waarom zouden ze het dan moeten hebben? Moet elk merk in elk segment vertegenwoordigd zijn? Moet Dacia een Ferrari-concurrent maken, en Ferrari een Dacia-concurrent?

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    7 oktober 2008 om 22:47

    @ sjorsx87; En trouwens over het circuitracen: Het schijnt dat Citroën wil mee gaan doen aan de DTM of zo… Dan kunnen ze daar nog even snel ervaring opdoen voor een eventuele sportwagen (waar ik echt NIKS van geloof dat die er gaat komen).

    Login om te reageren
  58. mike zegt

    13 oktober 2008 om 14:57

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  59. Hc zegt

    13 oktober 2008 om 19:00

    hoezo ‘aston martin’?

    Login om te reageren
  60. mike zegt

    18 oktober 2008 om 17:11

    haa, die edits in teksten zijn vervelend. ik zei dat ik die auto mooi vond in mijn vorige reactie

    Login om te reageren
  61. mike zegt

    20 oktober 2008 om 14:25

    hoe zit het eigenlijk met de motor en de versnellingsbak?
    ik ben net gt5 aan het spelen en merk dat die een soort 1ste heeft en erna in versnelling D gaat en van ene 100 doorgaat naar 320…

    vind nergens info dus kan iemand me hierbij helpen?

    mvg mike

    Login om te reageren
  62. mike zegt

    20 oktober 2008 om 15:05

    wel zoals ik dacht een hydrogeen motor ^^
    (vergeten “pagina’s in het nederlands” af te zetten)

    maar deze auto slaat wel alle records in het spel…

    Login om te reageren
  63. onuris zegt

    17 november 2008 om 07:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  64. damian zegt

    18 november 2008 om 18:16

    ziet er leuk uit om mee naar je werk te gaan

    Login om te reageren
  65. J. Stienstra zegt

    28 december 2008 om 21:26

    … Hij ’s in ’t echt gespot. Check http://www.citrofans.nl/2008/12/citroen-gt-op-openbare-weg/

    Login om te reageren
  66. lincoln zegt

    28 december 2008 om 21:39

    @J.Stienstra .. en opgemerkt ..
    wawawiewa .. dat zet alle andere sportive auto,s effe op een 2de plek .. absurd stoer ding ..

    Login om te reageren
  67. Citrofiel zegt

    28 december 2008 om 22:49

    @ J. Stienstra; Goed dat je dat hier nog plaatst. Krijg ik er een mailtje van. :)
    Zoals je zelf al zegt op citrofans zal het wel bij dromen blijven, helaas. Misschien was hij even onderweg van het een naar het andere gebouw, ik denk niet dat hij überhaupt een typegoedkeuring heeft, en een eventuele productievariant zouden ze, ondanks dat er al een concept bekend is, niet zonder camouflage rond laten rijden. Daarbij: Wat moet Citroën met een supercar? :roll: Wat bekendheid zaaien onder het jonge publiek in een game, oke, maar het zou niet in de merkfilosofie passen (of de landsfilosofie) om daadwerkelijk een sportauto te maken… Waarbij ik de SM geen sportauto, maar een Grand Tourer noem, natuurlijk.

    Login om te reageren
  68. Mardec zegt

    5 januari 2009 om 20:22

    @ Citrofiel

    Als ik enorm rijk was belde ik elke dag 5 keer naar Citroën of ze mij een willen verkopen tot ze toegeven.

    Het is gewoon de mooiste auto ooit gemaakt punt

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:45

    Nou… Mooisté? Mooi is hij wel. Ik zou hem ook wel willen, als ik de centjes had. Dus ik ga je niet tegenspreken. ;)

    *controleert even of hij zichzelf niet uit een eerdere reactie tegenspreekt en klikt ‘plaats reactie’*

    Login om te reageren
  70. jeff zegt

    17 maart 2009 om 17:09

    duidelijk een auto die ontworpen is in een luchttunnel

    denk dat de weerstand van deze auto vrij laag is
    daar in egen als je de lengte van het dak bekijkt ,de rear diffusor en de lucht inlaten dan is alles er op afgestemd om een hooge downforce te genereren
    ben benieuwed naar de prestaties van dait lelijke maar effectieve gebouwde creatie
    ben benieuwed naar de ophangeing en platform wat ze gebruiken want de franssen gaan meestal voor een comfortabele rit terwijl dat bij deze nietecht noodzakelijk is lijkt me

    produceren deze auto

    Login om te reageren
  71. kickass zegt

    30 juni 2012 om 18:19

    Toch vind ik de Alpine Concept mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North