Een dergelijke stapel vrachtwagenwielen stelen is al een logistieke prestatie, maar deze exemplaren waren al onder trucks gemonteerd. Dat moet een aardig klusje zijn geweest voor Ali/Andrei/Anton Baba en zijn 40 rovers.
De bijzonder opmerkelijke diefstal vond waarschijnlijk in de nacht van zaterdag op zondag plaats bij een Venlo’s bedrijventerrein, en werd vanochtend ontdekt. De steeldieven hadden de vrachtauto’s met een krik omhoog gehaald, en toen de klus geklaard was verdwenen ze via een geforceerd hek in het holst van de nacht, richting de grens lijkt niet onwaarschijnlijk.
Yep, je kunt elk mogelijk auto-/truckonderdeel stelen, en de brutaliteit van de daders kent geen grenzen. Met zo’n carrierekeuze is dat ook nodig natuurlijk. De enorme populariteit van Venlo in de logistieke wereld trekt ook minder welkome gasten aan.
Of zou het een stunt geweest zijn van een Formule 1-pitcrew, die hiermee zijn kunde wilde demonstreren?
Simpson zegt
Wat moet je er mee? Een kartbaan afzetten? Een burnout-video maken met je daf?
desjonnies zegt
@Simpson:
Rond de € 1000 per stuk nieuw.
Dus, tel uit je winst.
Simpson zegt
@desjonnies: 40K voor een zondagavondje werken is niet gek inderdaad.
bsxc2 zegt
Ondertussen bij Brabus, onthulling van G65 AMG 40 wheels of steel edition.
johannes79 zegt
@bsxc2: ha ha….
mrdj zegt
Ventjeloco
j00rs zegt
Ben je mooi klaar mee als bedrijf. De geleden schade voor het niet kunnen gebruiken van de vrachtwagens is nog vele male hoger dan de kosten van nieuwe wielen. Hopelijk goed verzekerd.
ropbp zegt
@j00rs: dat kun je mooi zelf betalen. Die oplichters van de verzekering gooien na het claimen de premie zo omhoog dat zelf betalen waarschijnlijk goedkoper is (ben helaas ervaringsdeskundige).
lohran zegt
@ropbp: Bij een bedrijf ligt dat wel anders. Anders heeft een verzekering geen nut..
ropbp zegt
@lohran: dat zei ik dus ook tegen mijn verzekeringsmaatschappij…… Vier banden kapot gemaakt door een mongool (geen idee waarom of door wie, was op bezoek), kosten €290,00. Als ik dat zou claimen bij de verzekeringsmaatschappij kostte mij dat €360,00 door het verlies aan no-claim.
A. Waarom betaal ik dan al zeker 20 jaar premie (nooit schade gehad)?
B. Waarom zou je je dan nog all-risk verzekeren???
Het zijn gewoon OPLICHTERS. In dit geval Centraal Beheer.
lohran zegt
@ropbp: Ja maar dat zeg ik. Een particuliere autoverzekering is wel wat anders dan een verzekering van een bedrijf.
Daarom heb ik gewoon WA, kost al meer dan genoeg.
ropbp zegt
@lohran: nee hoor. Ondernemers worden op dezelfde manier genaaid.
Je hebt alleen geen keus. De meeste mensen kopen een auto op afbetaling. Als je ‘m dan in de prak rijdt en je hebt alleen WA blijf je aflossen voor iets dat je niet meer hebt.
arjontje zegt
Onderdelen jatten van vracht wagens is een ware plaag. Bij een buur dorp hebben ze bij 3 transporteurs van de vrachtwagens de komplete voorkant er af gejat. Dus bumpers verlichting grilen enz.
SCscreamGT2 zegt
Hoogstwaarschijnlijk zijn ze inderdaad de grens overgegaan, als ze dan ook nog zo slim waren om via de snelweg te gaan, staan ze geregistreerd in een videoarchief lijkt me zo. Even kijken naar verdachte busjes/vrachtwagen die door vering heen gezakt (zoals bij The Italian Job) zijn; et voilà. Hoe moeilijk kan het zijn. Ik zou een goede rechercheur zijn denk ik. (… in mijn hoofd).
E550 zegt
@SCscreamGT2: En voila, de auto’s hebben gestolen kenteken platen.
gop1 zegt
Kan me niet voorstelllen dat zo’n grote operatie onopgemerkt is gebleven.
ropbp zegt
@gop1: gewoon achterin zo’n ouwe Mercedes 200D. Oh, wat zeg ik nu……..
rubend zegt
Bij de dubbel lucht assen pak je de buitenste banden er “zo” af.
Meestal nemen ze de accu’s ook gelijk mee!
antilliaan zegt
Die spullen gaan naar oost-europa
wheelerjorn zegt
Dus dan maar alle truckers naar bewaakte overnachtingsplaatsen sturen, hek dicht na een bepaalde tijd en de truck + cargo is ook ’s nachts veilig?
darksupra zegt
Video en foto’s:
http://www.l1.nl/nieuws/227392-veertig-wielen-van-vrachtwagens-gestolen-venlo