• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtelling

Auteur: RubenBaeten, gepost 18 december 2009 om 16:13 – 28 Reacties

Afbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtellingAfbeelding Lexus RX450h 2WD heeft 20% bijtelling

Lexus RX450h

Voor zuinige mensen die stiekem diep van binnen toch zo’n lekker uitbundige SUV willen.

De Lexus RX450h dronk sowieso al met mate; het gemiddelde verbruik voor de 4WD-versie bedraagt slechts 6,3 l/100 km en heeft in Nederland dan ook een energielabel A opgespeld gekregen. Vanaf nu is er echter ook een hybride RX met louter voorwielaandrijving te krijgen, en die is natuurlijk nét weer even wat zuiniger.

Deze RX heeft nog steeds een dikke 3.5 V6 aan boord, maar dankzij de combinatie met de elektromotor bedraagt de CO2-uitstoot voor deze uitvoering slechts 140 g/km. En dat is goed voor de felbegeerde 20% bijtelling. Dat scheelt, afhankelijk van de uitvoering, €136 tot €154 per maand ten opzichte van een gelijkwaardige auto met een hogere uitstoot. Kun je mooi yogalessen van gaan volgen.

Lexus houdt van creatief rekenen en legt ons zelfs voor dat de bijtelling voor de duurste uitvoering van de RX450h, de Preference Pro van €71.250, even hoog is als die van een minder schone auto met een aanschafprijs van €57.000.

Vind je het alsnog allemaal wat te duur, dan is er ook de Preference-uitvoering die voor €62.650 in de prijslijst staat. Ten opzichte van de Preference Pro ontbeer je dan o.a. leren bekleding, HD navigatie met parkeerhulpcamera, elektrische achterklep, 19″ velgen en adaptive front lighting. Maar je hebt wel een 6 CD-wisselaar, negen speakers, USB/AUX/BlueTooth-connectiviteit en acht airbags. En die fijne V6/elektrocombo met 299 pk.

Lexus heeft met de RX450h 2WD een unicum in handen; geen enkele andere SUV of crossover van dit formaat is zo schoon en zuinig. Al is het door de tweewielaandrijving eigenlijk meer een hatchback op hoge poten geworden natuurlijk, want offroaden kun je hiermee beter niet meer proberen.

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, bijtelling, Hybride, Lexus, rx

Vorig bericht: « BREKEND: Saab wordt niet verkocht, gaat ten onder
Volgend bericht: Advertentie FAIL: deze BMW 750iL kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. TinQ zegt

    18 december 2009 om 16:15

    Hard to beat!

    Login om te reageren
  2. Laurens zegt

    18 december 2009 om 16:15

    En de X6 is lelijk…

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      18 december 2009 om 16:39

      @Laurens: zeer boeiend ik vindt sneew in mn schoenen ook niet echt aangenaam wat eet jij vandaag?

      Login om te reageren
  3. Traxxas zegt

    18 december 2009 om 16:23

    Ik vind het een mooie auto

    Login om te reageren
  4. sven2 zegt

    18 december 2009 om 16:24

    ik zou liever een nieuwe Saab 9-3 hebben dan dit lelijk hok..

    Login om te reageren
  5. p1eter zegt

    18 december 2009 om 16:46

    @bpc

    ik denk dat hij eerder bedoeld dat wanneer mensen zeggen dat een x6 lelijk is, dat ze dit eens moeten bekijken.

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    18 december 2009 om 16:48

    Ik heb heb hem nooit een mooie en/of stoere auto gevonden.
    De X5 spreekt boekdelen.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    18 december 2009 om 16:55

    Als er ook al SUV’s in de 20% categorie gaan vallen betekent dat maar 1 ding: het al snel afgelopen zijn met die 20% categorie.

    Login om te reageren
  8. Mark zegt

    18 december 2009 om 16:57

    Haha dat zie ik nog niet zo snel een merk nadoen, 299pk met een uitstoot van 140 g/km.

    Dat is precies dezelfde uitstoot als die van een nieuwe volkswagen Polo 1.4 met 85pk! Daarnaast is deze ook nog eens veel lichter, afgezien van het verschil in vermogen.

    Login om te reageren
  9. Gamekiller zegt

    18 december 2009 om 17:00

    Mooi ding, en indrukwekkende cijfers,zou wel eens een verkoopkanon worden hier in Europa

    Login om te reageren
  10. David zegt

    18 december 2009 om 17:18

    Dus het verbruik nu is? (Ik weet, uit te rekenen adhv het CO2, maar toch prettig wanneer het in het artikel staat.)

    Wel een knappe prestatie overigens. Flinke auto, met flinke motor met ook nog eens behoorlijk wat vermogen.

    Login om te reageren
  11. Autogek zegt

    18 december 2009 om 17:21

    @ David: Volgens mijn berekening zou het 5,9l/100km zijn.

    Login om te reageren
  12. EJS zegt

    18 december 2009 om 17:29

    Knappe prestatie, maar echt opgewonden wordt ik er niet van..

    Login om te reageren
  13. EJS zegt

    18 december 2009 om 17:29

    Kunnen ze dit overigens niet gwoon in een prius lepelen? Dan heb je een leuke sleeper met een uitermate net verbruik..

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      9 januari 2010 om 19:28

      @EJS: Toyota en Lexus mogen dan wel dezelfde ontwikkelingsafdeling hebben, maar het hybride systeem van deze Lexus is totaal anders dan dat van de Prius. Ik kan het weten want mijn eindwerk gaat erover.

      Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    18 december 2009 om 18:36

    en nog gaat die niet verkopen…

    Login om te reageren
  15. slappehap zegt

    18 december 2009 om 18:48

    Ik denk dat ik toch maar wacht op de SsangYong C200 Eco.

    Login om te reageren
  16. Camaro zegt

    18 december 2009 om 20:25

    HUH??? een SUV met 2WD??? Slecht hoor!

    Login om te reageren
  17. b0z4 zegt

    18 december 2009 om 22:05

    Wat moet je nou met zo een dikke SUV ? Ik ben wel een SUV maar ik ben het toch niet helemaal :(

    Login om te reageren
  18. Ruof A Idua zegt

    18 december 2009 om 23:52

    @Gamekiller: hehehe een 2WD Japanse SUV van 60/70K een verkoopkanon in Nederland? No offense; maar ik zou het nog maar even bij gamen houden als ik jou was.

    Login om te reageren
  19. Sorcerer zegt

    19 december 2009 om 00:25

    Euh, zuinig? Op spritmonitor.de blijkt dat de huidige versie veel minder zuinig is (ruim 1.5L/100km minder zuinig gemiddeld) dan Lexus zelf beweert.

    Hebben ze de ECE-cyclus nu echt onder de knie en is het verschil nu NOG veel groter?

    Login om te reageren
  20. Ice zegt

    19 december 2009 om 02:51

    Wat een verschrikkelijk lelijke auto. Al is het dan een Japanse Amerikaan, het is echt compleet mislukt..

    Login om te reageren
  21. Gamekiller zegt

    19 december 2009 om 09:29

    @ruof

    60/70 pk?? we hebben het hier niet over jou suzuki alto.

    Login om te reageren
  22. Timmie zegt

    19 december 2009 om 12:30

    Een schande: mensen die zuinig willen rijden en dan zo’n bullebak kopen. Er zijn schonere, goedkopere en mooiere alternatieven. Vandaag de dag is de mens enkel maar bezorgd om zijn imago…

    Login om te reageren
  23. reaguurder zegt

    19 december 2009 om 15:06

    SUV’s met voorwielaandrijving (achterwielaandrijving vind ik nog wel kunnen) of een simpele haldex koppeling (achterwielen alleen erbij bij gripverlies) zijn zowieso al triest, maar een fullsive SUV ter groote van een X5 en Posche Cayenne aanbieden met voorwielaandrijving kan echt niet. Is echt te zielig…

    Login om te reageren
  24. Magunus zegt

    19 december 2009 om 15:32

    @Gamekiller
    60/70k staat voor het aantal DUIZEND euro die deze auto hier in NL kost. Gewoon nog steeds een hoge aanschafprijs en dan dat design, nee sorry maar een verkoopknaller zal dit nooit worden.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    19 december 2009 om 23:25

    Waar het op neerkomt is dat je nu een behoorlijk sterke en grote SUV (helaas met 2wd) kan leasen voor de prijs van een minder grote en sterke SUV. Mooi toch?

    Login om te reageren
  26. Chrido zegt

    7 maart 2010 om 18:20

    Voor te negatief te reageren, waag U aan eens aan een testrit.
    Liefst een uitvoering met de actieve stabilisatoren.
    Geef dan eens een objectief oordeel, na het rijden met een X5, Q7 of Touareg.
    Ik voorspel dat je zal versteld staan van de rijkwaliteiten van deze wagen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North