Yamaha! Ga de Sports Ride eens heel gauw bouwen

Auteur: , 32 Reacties

Het merk dat grossiert in blokfluiten en synthesizers komt opeens met een sportauto van Alfa 4C-achtige proporties. Met dank aan Gordon Murray.

Yamaha verrast in Tokio met een lichtgewicht tweezits sportauto. De Sports Ride is gebouwd volgens de iStream constructietechnologie van ontwerper Gordon Murray, die dit eerder toepaste in de Motiv. De basis van de auto bestaat uit een buisvormig frame, aangevuld met een body van koolstofvezel. Hierdoor weegt ‘ie niet meer dan 750 kilogram. Droog.

De Sports Ride is 3,9 meter lang, 1,72 meter breed en een kleine 1,17 meter hoog. Verwacht dus geen zeeën van ruimte in het interieur, dat overigens met een soort Paganiaanse perfectie is vormgegeven, met stijlvol bruin leer over de zetels, dashboard en de fragiele middenconsole.

Yamaha! Ga de Sports Ride eens heel gauw bouwen

Yamaha laat zich niet uit over de krachtbron in de Sports Ride. Ook op de vragen of en wanneer de compacte vierwieler met een ‘motorfiets-achtig rijgedrag’ op de markt komt wordt geen antwoord gegeven, maar dat Yamaha weer automotive ambities heeft is duidelijker dan ooit.



32 reacties

Zeker een gaaf autootje.

Als het maar niet hetzelfde prijskaartje als de OX99-11 krijgt…
@Rick-dos: die had wel een dikke v12 achterin geloof ik. M’n vermoeden is dat hier niet meer dan 4 cilinders in komen. Maar zal wss wel met een flink prijskaartje komen ;)
Doen! hij heeft wel iets Spyker-isch.
@martinus: Het interieur bedoel je? Die losse glimmende klokken? Ja lijkt er een beetje op. Maar zo heeft pagani het ook.
Bouwen!! Meteen in productie nemen, wát een gaaf ding!
1.8 v6 erin, gemaakt van 2 Yamaha 3 cilinders en gaan!
Of een 2.0 v8 van 2 R1 blokken, kan ook..
@Tuono: of 1320cc 2 cilinder. (2 keer de xt660r)
Dat is nog eens een kek karretje!
Wat een absurd goed gelukt interieur! Origineel zo met die hoofdsteun. Ik zeg ook maken. En niet te duur maken aub.
Hele gave auto!!! Als je hier een longtailversie van zou maken zie ik er zelfs de lijnen in van de eerste NSX. Laat maar doorkomen die bak!!!
Origineel bakkie!
Ziet er goed uit. Laat maar komen!
WoW ziet er goed uit
Opvolger van de OX99-11?
Paganiaans…het woord van 2015
Yamoet ik niet hebben
Supervet, hopelijk wordt ie ook daadwerkelijk gebouwd evt met kunstaf body ipv carbon om em betaalbaar te houden. Het zou eens tijd worden dat istream daadwerkelijk gebruikt wordt.
Waarschijnlijk niet een populaire mening, maar ik hoop eigenlijk dat ie niet meer dan 150pk krijgt, zodat je er op sub-astronomische snelheden mee kunt spelen.
Heftig vet auto’tje zeg!
Ik ben benieuwd of ze dit ooit op de markt gaan brengen.
Denk dat ze overigens met een V-MAX (200pk+ en 170nm) blok erin voldoende koppel en vermogen zouden hebben maar ze kunnen m natuurlijk ook voorzien van een Turbo voor de extra power.. Dan krijg je bijna een zelfde blok als in de Alfa ligt wat dus ideaal is voor een auto als deze..
@tvr1974: volgens mij zijn de emissie eisen voor motorfietsen minder streng dus ik betwijfel of dat blok kan. Zou wel erg gaaf zijn. Desnoods iets teruggetuned voor wat meer koppel onderin.
Ik verkies dit boven een MX-5!
Grappig hè, dat je in iedere auto toch weer andere auto’s ziet… Voorkant doet mij heel erg denken aan de Toyota FT-1, en de achterkant aan de oude Honda NSX
Zouden ze durven?

Vast niet.

Heeft wel een Toyota-concept-neusje…
Begrijp sowieso nog niet dat er nog geen auto’s worden verkocht van dit merk. Reputatie van Yamaha is erg goed op de markten waar ze wel actief zijn.
Nu nog de motor uit de Volvo S80/XC 90 (4.4l V8) een kleine upgrade geven en dan hierin lepelen…
@406_v6: Doe dan meteen de Noble versie van de V8 :)
Heb nooit begrepen waarom Yamaha nooit auto’s heeft gebouwd…prachtig bedrijf☺☺☺



..
De er bare lekkert..
Sorry maar dit zijn echt geen 4C proporties. Tof karretje hoor, mooi en vooral origineel interieur, maar geen Alfa 4C.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).