YES: Shell V-Power heeft nu octaangetal 98

Branded content, 82 Reacties

Verwen je motor met deze krachtige energiedrank.

Ferrari

Als autoliefhebber heb je het beste voor met je trouwe vierwieler. Met enige regelmaat was je er al het vuil af, breng je ‘em naar een expert om zeker te stellen dat alle vitale organen nog goed functioneren en check je of de banden nog voldoende lucht hebben. Dat is allemaal top, maar een van de belangrijkste zaken om een lang en gezond leven te leiden is goed voedsel.

Shell maakte je auto wat dat betreft al blij met Shell V-Power. Van dit premium sap gaat je bolide spontaan kwispelen. In ieder geval figuurlijk en in sommige gevallen waarschijnlijk ook letterlijk. Shell V-Power zorgt er namelijk voor dat je motor weer zijn volle vermogen los kan laten op de wielen.

Toch is het een misvatting dat premium brandstof alleen nut heeft voor supercars. Dankzij strengere milieueisen, worden moderne motoren steeds kleiner en zuiniger. Dat is goed nieuws voor de planeet, maar het gaat vaak gepaard met meer warmte en wrijving in je krachtbron. De kans op vuil in de motor wordt daardoor groter. Dat wil je natuurlijk niet.

Vettel

Zodoende heeft Shell in samenwerking met technische partner Ferrari het welbekende V-Power nóg beter gemaakt. Het octaangetal van Shell V-Power is verhoogd naar RON 98 wat zorgt voor een nog betere verbranding, betere prestaties en meer efficiëntie. Daarnaast reinigt Shell V-Power de motor zodat deze optimaal kan blijven presteren. Gun jij je auto die extra power?

Op dit moment loopt er een actie met extra Air Miles en maak je kans op een meet en greet met Sebastian Vettel. Meer info op shell.nl/v-power/airmiles.



82 reacties

Als het nu met kimi was…
@peug206: Minder zuinig rijden, vaker wat meer toeren en minder kleine stukjes helpt je auto veel beter!
Van RON97 naar RON98 dus. Mag die 95-sticker eindelijk veranderd worden bij de tankslang.
Dat is al jaren zo? https://www.shell.nl/motorists/shell-fuels/shell-v-power/shell-v-power-gasoline.html
@335istage1: al jaren med additieven, maar 97..
@335istage1: Nee, is pas sinds januari dit jaar met1 octaan gestegen.
Shell liep met de 97 octaan Shell V- Power versie teveel klanten mis die liever 98 octaan tanken en hiervoor naar de concurrenten reden.
@t16: de enige super plus met 98 octaan die je bij ons (Arnhem) kon tanken was jaren lang(!) de Tango…

De echte liefhebbers/performance car bezitters rijden sowieso naar Duitsland, want dáár verkoopt de Shell z’n V-Power met 100 octaan.
@rrrobert: Ik tankte altijd Aral 102 octaan in Elten. Maar 98 of 100 voldoet prima.
Wat kost 100 octaan in Duitsland?
@t16: geen idee wat dat nu kost, ik rij de laatste vier jaar diesel. Als ik het me goed herinner, lag de prijs van die benzine destijds net iets boven het prijsniveau van de euro95 in Nederland.
@rrrobert: Heb via internet gezien dat ze circa 20 cent voor 3 octaan extra vragen.
Boeven! 102 octaan is precies zo duur.
@t16: ga ook altijd naar Elten, maar rij dan ook met een turbo motor waarbij dit (na chippen) ook serieus vermogen oplevert.
@RRRobert: Dat kan, maar heen en weer red ik niet op 1 tank dus dat is niet zo zinvol…
@335istage1: Volgensmij is dit sinds januari al octaan 98. Stond toen ook al op de site en de pomphouder vertelde dit ook.
@thomas20vt: klopt. Maar het nieuws is nog geen half jaar oud dus kan nog wel😜
gelukkig heb ik een 24 jaar oude toyota die geen kleine, zuinige energiebron heeft. kan ik lekker de troep van de Tango erin blijven gooien ;-)
@rnej: en ook gewoon blijft rijden. Ik heb dr ook zo eentje van t zelfde merk. Starten en gaan. Nooit trammelant mee.
@rnej: Een 24 jaar oude Toyota kan (uiteindelijk) niet tegen E10. En dat zal je ongetwijfeld bij Tango krijgen.
@crashingduke: er zit nu sowieso tot 5% ethanol in euro 95 bij alle pompen. dat gaat best. zodra E10 de regel wordt zoals in Frankrijk dan ga ik wel naar 98 :)
@crashingduke: Nee, E10 is een apart type, ook bij Tango.
@rnej: hopelijk toch wel je brandstof slangetjes vervangen?
“Op dit moment loopt er een actie met extra Air Miles en maak je kans op een meet en greet met Sebastian Vettel.”
Dat is wel de laatste van het stel die ik zou willen ontmoeten.. “Seriously”
@ardonjr: hij is wel viervoudig Red Bull wereldkampioen en daarmee het lichtend voorbeeld van Max Verstappen.
#Firezone budget tanken represent!
@pielemuis: en ron102 is hier verkrijgbaar.
En bijgevoegde Ethanol, is dat er nu uit?
@ihrte: V-power is volgens mij ethanol vrij. Bij mijn weten is de standaard euro 95 (fuel save o.i.d.) vermengd met 10% ethanol
@ihrte: heeft nooit Ethanol in de Vpower gezeten!!! Dat is alleen al een reden om Vpower te tanken!!!
@decl: als de reclame (want dat is het) spreekt over nieuwe zuinige motoren die last hebben van meer wrijving, dan weet je dat je de rest ook niet hoeft te geloven. We rijden met z’n allen in 3 en 4cilinder truttenschudders omdat ze juist veel minder interne wrijving hebben tenopzichte van onze geliefde 5,6 en 8 cilinders. Flikkert toch op Shell, ga lekker gas zoeken op de noordzee ofzo.
@postzegel: beetje aardig blijven, straks draaien ze kraan dicht
@michaelb: Heb net m’n nieuwste gazguzzler op kenteken gezet. Hoppa. Wat geld naar de staat om het gat in de begroting te dichten. Kenteken nèt binnen SR-344-S. Hoopte eigenlijk op iets met SR-xxx-V, 12 pakjes zuivel in het vooronder!
@postzegel: verdikke… vette bak. komen er wat foto’s op autojunk?

ook al heeft je nieuwe auto niks met aardig doen te maken ;)
@postzegel: gaaf zeg,heel erg exclusief in NL!
@decl: Dat is mijn inziens beslist niet waar. Heb je daar een bron voor ?
zou het echt nut hebben?, als je kijkt naar afrika, Uae, oostblok enz., die lui gooien de smerigste troep in hun auto’s en die dingen rijden ook gewoon door, in ons landje waar de auto’s weinig te leiden hebben kan ik me niet voorstellen dat het iets uitmaakt.
@gove: je 1.6turbo is natuurlijk wel wat anders als een blok uit de oertijd van toyota. En ook geen 7liter met 140pk uit amerika.
@peug206: lol nee dank je, moet wel een beetje peekaas hebben, geen naaimachientje
@peug206: daar hebben ze ook nieuwe auto’s.
@gove: daar halen de auto s niet de pk s die de fabriek opgeeft. En met Vpower krijg je meer PK,s dan de fabrieks opgave.
@decl: heb je een bron?
@henk_he: ja zeker!!!
@decl: een oliebron?
@gove: jazeker, een auto die in Nederland altijd V-power heeft getankt houdt 20 jaar later in Afrika wel 6 dagen langer vol.
@mashell: juist daar doen we het voor lol,
o.t. Vpowah is meer dan 10 cent per liter duurdah, dus na laten we zeggen 180.000 km heb je € 18.000 bespaart, lijkt me een beter argument om het niet te gebruiken
@gove:
Voor zo’n besparing zou je kar wel 1 op 1 moeten lopen . . .
@amghans: jup zag het 1800 euro, nulletje teveel
@gove: 180000km is 18000 liter bij 1 op 10

10 cent per liter is dus 180000 cent is dus 1800€

Niet kunnen rekenen gaat onze maatschappij aan kapot
@gove: ligt eraan wat voor motor het betreft. Een standaard motor zonder turbo oid maakt t inderdaad geen drol uit.
@gove: in de EU moet brandstof aan allerlei kwaliteitsnormen voldoen, dus er zal ongetwijfeld verschil tussen zitten.
@gove: Het enige wat in Nederland onbekend op z’n flikker krijgt bij een auto is de motor. We trekken (vooral in de randstad) echt enorm hard op, liefst met zo koud mogelijke motor. Eenmaal op een wat rustigere snelweg gaan we op hoge snelheid bij relatief hoge belasting rijden, met de voet tegen de vloer zodra we in gaan halen.

In die andere landen pruttelen ze maar een beetje voort. Door de slechte wegen en overbelading slecht voor de rest van de auto maar goed voor de motor.
@autoblog: Is het geen idee om een soort Q&A te doen wat betreft de zin/onzin van Euro98 of brandstofadditieven ? Discussies over met name brandstoffen staan vaak stijf van de aanname’s en kansloze beredeneringen. Misschien dat een ‘proffessioneel’ iemand, helemaal met een ‘reclame’ blok als dit, een en ander kan uitleggen.
@pielemuis: is anders niet moeilijk, sommige auto’s zijn gemaakt om 98 te tanken, dwz de fabrikant raad het aan. Volgens mij zijn dit de beste experts… gewoon die goede raad volgen. 98 in een gewone benzinemotor die 95 lust doet niks.
Wil je een meer uitgebreide uitleg kan je op Wikipedia terecht en lezen over ECU, octaangetal, pingelen, klopsensoren of pingensensoren, onstekingstijdstip enz.
@onehp: Ik hoef het niet te leren hoor, ben er al jaren in thuis. Maar valt me op dat er altijd van die halve discussies ontstaan erover. Zo klopt jou beredenering ook niet helemaal. Lijkt mij juist een mooie kans om de proffessionals aan het woord te laten , en die alle twijfel weg kunnen nemen. ( Uiteraard ook mooie kans voor Shell om een beetje over hun product te delen, maar dat terzijde. )
@pielemuis: tja, ik ook meer vertellen en allerlei kanttekeningen en uitzonderingen er bij halen, maar in de grond is het redelijk eenvoudig, tank de aanbevolen brandstof, en tank graag altijd bij dezelfde leverancier als je echt veel om je motor geeft.
@pielemuis: Zowel Kassa en de Keuringsdienst van waarde hebben hier een uitzending over gemaakt. Premium benzine maakt het niet zuiniger. Kijk maar eens op Youtube.
Maar krijg je bij Shell nu ook freebees?
@volvo-s60-adept: alleen freewasps..
Altijd handig, zo’n extra adresje om aan 98 RON te komen.
Het is misschien een beetje vloeken in de kerk, maar hoe zit het met V Power diesel? Is het cetaan gehalte hier ook hoger dan bij normale diesel?
Ik rijd een F30 330d met andere intercooler en gekieteld tot 310pk. Haal ik, naast de additieven, enig voordeel uit V Power diesel? Of smijt ik gewoon geld weg?
Ik ervaar dat m’n motor “smeuïger” draait. Of het is m’n inbeelding.
@hollow: Wikipedia: “Diesel die vandaag de dag voor het wegverkeer wordt verkocht heeft een cetaangetal van rond de 50. Dit kan verschillen per merk. Veel brandstofmerken verkopen meerdere soorten diesel, waarbij de duurdere variant, aangeboden onder namen als V-Power, Ultimate, Cleaner Diesel etc., vaak een hoger cetaangetal heeft. Een hoger cetaangetal komt de motorprestaties en emissie kwaliteit ten goede. Vooral vergeleken met dieselbrandstof met een cetaangetal beneden de 45 is het verschil in snellopende direct ingespoten dieselmotoren goed merkbaar.”
@hollow: ja zeker is het cetane nummer hoger dan de normale diesel. Wordt zelfs geblend met GTL en dat heeft een Cetane Nummer van boven de 80 waar gewone diesel niet ver boven de 51 zit. Dus ja het Cetane Nummer is hoger van VPower
Firezone Competition RON102 😍 🚙💨💨💨
@eelco106gti: als de brandweer, kampen toevallig?🙈
Vwb de geclaimde ‘zuiniger rijden’ met producten als V-Power: De mogelijk verschillen (in verbruik) door rijomstandigheden en rijgedrag zijn veel groter dan de mogelijk verschillen door verschillende brandstofkwaliteit.
In Duitsland en Zwitserland is het octaan 100
In Duitsland is octaan 100,met mijn bmw 540 e39 merk ik duidelijk dat de motor beter loopt, zuiniger is en sneller qua top en optrekken, dit ten opzichte van 95
Wat een dombo’s. Als ze nou bij Shell in Duitsland informatie hadden gevraagd hadden ze allang octaan 100 kunnen hebben wat daar al jaren gebruikt wordt. Dan ook nog eens Ferrari erbij inschakelen om het wiel nogmaals uit te vinden…. En dan nog in het nieuws brengen alsof ze iets nieuws hebben gemaakt. Geen wonder dat het aandeel vandaag flinke tik heeft gehad. Denk dat ik mijn aandelen Shell bij de AEX verkoop en bij DAX ga kopen ;)
Serieuze vraag: werkt dit ook bij motoren of zelfs bij scooters?
@ghdh:

alleen bij hele fijngevoelige (lees .. zeer slechte) motoren misschien een beetje ..

meeste zit tussen je oren ..
@lincoln: serieus zei hij toch..
@bmwfreak038: Hij geeft ook serieus antwoord…
@lekbak: zn reputatie is anders, snap je de twijfel?
@bmwfreak038: Ik heb hem zelden op een leugen kunnen betrappen. Je moet alleen ff door het cynische heen lezen.
@lekbak: Meer dan 90% van z’n posts zijn pure trolls; daar verlies je geloofwaardigheid mee … en terecht !
@ghdh: Hoe hoger het specifieke vermogen hoe groter de kans dat het een verschil maakt. Als jij graag volgas gaat op je racemotor dan zou ik zeker aanraden 98 te tanken. Pruttel je een beetje met een toermotor maakt het allemaal geen flikker uit.
Ben ik nu partycrasher? als ik zeg dat we hier in Kampen 102 van Firezone hebben
@bmwfreak038: tilburg ook eentje
Tankpas van de zaak accepteer ook het tanken van premium brandstoffen, vind het echter onnodig werkgever voor extra kosten te laten draaien zodat ik een hoger octaangehalte kan stoken in de file.
@miezemiez: mijn tankpas doet dat niet. Daarom vermijd ik ook Shell stations, die hebben soms, heel onhandig en klant onvriendelijk, pompen waar ze geen normale diesel verkopen.
@mashell: Shell is over het algemeen toch al bloedje duur en zit meestal langs de snelweg; dat is al snel 15-20 cent per liter duurder dan een niet-snelweg alternatief. Vpower erbij en je zit al op 30 cent per liter; 20% van de prijs per liter; dat is een best pittige melkkoe …
@miezemiez: zolang je motor niet ontworpen is voor een hoger octaangetal (meestal motoren met een relatief hoog specifiek vermogen) is tanken van 98 of hoger ook compleet nutteloos.
En hoe verhoudt Vpower zich tot Ultimate van de BP? Mijns inziens vreemd dat ze niet gelijk RON100 aanbieden, zoals ze wel doen in vele omringende landen. Zou graag mijn auto af laten stellen op RON100 ipv 98, scheeld allicht weer een paardje of 10-20.
Een hoger octaangetal wil niet zeggen dat deze meer energie per liter brandstof bevat. De brandstof is wel klopvast en daarmee geschikt voor motoren met hoge compressie. Maar in verreweg de meeste motoren zal je dus geen biet verschil merken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).