• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Youtube gaat Amerikaans F1-team sponsoren?

Auteur: autoblogger, gepost 8 augustus 2009 om 17:05 – 21 Reacties

Youtube F1

Chad Hurley, de oprichter van YouTube, heeft nog wel wat geld achter de hand. Hij verkocht zijn bedrijf aan Google voor een slordige miljard dollar… Om zichzelf bezig te houden is hij sinds kort de belangrijkste financier van het nieuwe Amerikaanse F1 Racing team USF1 (ook bekend als USGPE).

Er gaan nu geruchten dat Hurley heeft geregeld dat Youtube het team zal sponsoren. Daarnaast zou “Best Buy” een potentiële sponsor zijn.

USPGE heeft 20 werknemers en zal volgend jaar haar Grand Prix debuut beleven. De auto wordt gemaakt in Charlotte (North Carolina) en moet in oktober van dit jaar klaar zijn. (via techcrunch.com)

Met dank aan Tom voor de tip!

Ook interessant!

  • Zo gaat het nu met Fernando Alonso na fietsongeluk
  • Finse F1-commentator gaat helemaal uit zijn plaat
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Hamilton vindt dat F1 de verkeerde kant op gaat

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, youtube

Vorig bericht: « Hummer H3E plugin: 100mpg (incl video)
Volgend bericht: Mercedes CL MEC Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. ivanadrive zegt

    8 augustus 2009 om 17:22

    20 werknemers? LOL Ferrari heeft al 21 man voor de pit crew.

    Login om te reageren
  2. Prisma zegt

    8 augustus 2009 om 17:25

    Betekend dit ook dat Youtube de F1 beelden minder rap zal verwijderen :D

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    8 augustus 2009 om 17:34

    lol @ Prisma.

    Met zo’n Amerikaans team hoeft ’t aan de centen niet te liggen volgens mij. Genoeg enorme bedrijven te vinden die er wel een dubbeltje tegenaan kunnen gooien, al helemaal voor wat naamsbekendheid buiten de VS.

    Benieuwd hoe ze ’t volgend jaar gaan doen. Als ze een race winnen wil ik i.i.g. nooit meer horen dat een Amerikaan niet door de bocht kan.

    Login om te reageren
  4. Langen93 zegt

    8 augustus 2009 om 17:35

    ik kan begrijpen dat het veel kost maar 20 werknemers lijkt me toch echt wel weinig

    Login om te reageren
  5. Fruitcake zegt

    8 augustus 2009 om 17:35

    @ivandrive

    Alleen heeft USGPE nu nog geen pitcrew nodig he..

    Begin van volgend jaar zullen ze wel wat meer mensen gaan aanemen.

    Login om te reageren
  6. Blauwesmurf94 zegt

    8 augustus 2009 om 18:25

    waarom sponsert mij pa die geen f1 met 123video.nl hahaxD

    Login om te reageren
  7. RJ zegt

    8 augustus 2009 om 18:26

    @Fruitcake
    Ik denk dat ze nu toch al langzaam aan naar een pitcrew moeten zoeken dan, want die mensen hebben ook training nodig!!
    of ze moeten natuurlijk wel heel erg goed personeel aannemen….word wel duur dan!

    Login om te reageren
  8. J. zegt

    8 augustus 2009 om 18:36

    @RJ,

    Zolang er geen auto is, heb je ook geen pitcrew nodig. In Januari krijgt de auto z’n debuut en tegen die tijd zullen ze wel een pitcrew hebben.

    De mensen die de pitstops doen krijgen vanaf volgend jaar nog een bak extra druk op hun schouders. Vanwege de ban op het tanken van brandstof duren de pitstops nu net zo lang als het wisselen van de banden kost.

    Normaal kunnen de bandenjongens ‘rustig’ werken, omdat ze in een seconde of 3 die banden wel kunnen wisselen en het tanken minimaal een seconde of 7 duurt. Nu komt dus alle druk vol op de bandenwisselaars te liggen, en daar gaan we denk ik nog ‘leuke’ fouten in zien :).

    Login om te reageren
  9. RJ zegt

    8 augustus 2009 om 18:45

    @J.

    jah daar heb je ook weer gelijk in, maar het vergt natuurlijk zeer veel training van deze mannen om dit goed uit te voeren.
    Dus op tijd beginnen zou ik zeggen, er zzullen ook wel andere mogelijkheden zijn om dit te trainen daar hoeft de wagen immers niet hard voor te gaan.
    een auto met een lichte motor maar met dezelfde afmetingne enz. zou al heel veel kunnen opleveren.

    Login om te reageren
  10. Initial_D zegt

    8 augustus 2009 om 19:56

    ik zie connecties: youtube => google => Tesla. Dus elektrische F1 auto. :P

    Login om te reageren
  11. RRRobert zegt

    8 augustus 2009 om 23:15

    Volgens mij is het niet ‘voormalig USF1’, maar heet het team nu daadwerkelijk zo. ‘USGPE’ was feitelijk niet meer dan een werktitel die men gebruikte, omdat de FIA de toevoeging ‘F1’ alleen toestaat voor gebruik indien een team ook een formele deelname-overeenkomst heeft gesloten met de FIA. Nu dat inderdaad het geval is, mogen zij zich ook tooien met die toevoeging.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      21 augustus 2009 om 14:47

      @RRRobert: helemaal gelijk! heb het aangepast.

      Login om te reageren
  12. JPM zegt

    9 augustus 2009 om 00:24

    En wat is er interessant aan het feit dat een Formule 1 team misschien een sponsor krijgt? Ferrari heeft hun contract verlengd met Etihad airways, waarom horen we daar niets over. Het is niet alsof YouTube autogerelateerd is ofzo. Next!

    Login om te reageren
  13. mckroket zegt

    9 augustus 2009 om 06:18

    waarom zou youtube in godsnaam gaan sponsoren :’)

    ten eerste hebben ze geen geld (youtube is ondanks de ziekelijke hits en bekendheid nog steeds niet winstgevend)
    en hier zit ook gelijk de 2de maar aan vast, youtube heeft geen reclame nodig? iedereen kent het al?

    Login om te reageren
  14. mckroket zegt

    9 augustus 2009 om 06:19

    dat geld natuurlijk voor veel bedrijven maargoed, lijkt me niet zo dat ze in deze tijden en deze financiele situatie miljoenen uitgeven aan wat sponsorship

    Login om te reageren
  15. OverSoft zegt

    9 augustus 2009 om 15:29

    Lijkt me ernstig sterk dat Youtube gaat sponsoren, aangezien het financieel gezien een ernstig onderpresterend bedrijf is.
    Daarnaast is het de ex-eigenaar van Youtube die wil gaan sponsoren en aangezien hij EX-eigenaar is, waarom zou hij dan Youtube stickers op de auto’s plakken?

    @McKroket:
    Iedereen kent ook Marlboro, Vodafone, etc… Daar gaat het bij sponsoring (vooral grote sponsoring) helemaal niet om. Het gaat er om geassocieerd te worden met een sport/team/techniek om zo in de ogen van de potentiële klanten een streepje voor te krijgen op de rest.
    Zo wordt Vodafone veelal als cool ervaren, terwijl (in NL iig) KPN nou niet echt die zelfde reacties teweeg brengt.

    Login om te reageren
  16. Nick zegt

    9 augustus 2009 om 16:41

    @Oversoft: Vodafone is voor saaie zakenlui, aldus mijn (1980-1990) generatie.
    KPN/Hi en T-mobile juist voor de jeugdigen. (Zie ook de “Goeiemoggel”, HI society of GeneratieKPN hype)

    YouTube presteert financieel juist enorm, sinds 2006 opereert het onder het Google bewind na een overname van 1,65 miljard dollar.
    Google maakt enorme winsten door zoektermen van de bezoeker te gebruiken om gerelateerde advertenties te tonen.
    Ruim 20% van die winst komt van YouTube.

    Sinds de overname van On2 Technologies kan Google ook nog eens in de HTML5 controverse YouTube op bijna elk HTML5-compatibel apparaat doordrukken.

    Login om te reageren
  17. simon zegt

    9 augustus 2009 om 19:08

    @ Nick

    Als je een beetje had gekeken op Google Nick dan had je geweten dan Youtube zwaar verliesgevend is. In april kwam nog naar buiten dat ze een verlies hadden gemaakt van een kleine 500 miljoen.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    9 augustus 2009 om 20:29

    Aangezien Youtube wel wat winstgevende activiteiten kan gebruiken zou ik me wel wat voor kunnen stellen bij een associatie met F1.

    Ingrediënten:
    F1 team en een boel camera’s
    Een website met veel bezoekers
    Een geldzuchtige maniac die de F1 runt
    Een contractje waarbij F1 beelden op een pay-per-view gedeelte van de site mogen worden geplaatst

    Je kunt bijvoorbeeld een deal sluiten waarbij alleen de beelden van het team zelf op de betaalde Youtube-site mogen worden gezet…
    Of je zet heel veel beelden online, meer dan je ooit kwijt kunt op televisie, met achtergrond info, sleutelende monteurs s nachts. Team meetings, testdagen, beelden uit de fabriek, beelden van de coureurs die trainen etc….

    De echte F1 gekken zouden daar best wel eens warm voor kunnen lopen, denk ik.

    Login om te reageren
  19. Nick zegt

    10 augustus 2009 om 19:27

    @simon: YouTube zelf boekt verliezen, maar dat komt omdat de gegenereerde advertentiewinst direct naar GOOG gaat.

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    21 augustus 2009 om 14:46

    Het is officieel dat Hurley gaat investeren in USF1:
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/77778

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North