• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Yummie! Bugatti Veyron SuperSport in blauw carbon

Auteur: robbie, gepost 17 augustus 2010 om 12:00 – 68 Reacties

Bugatti Veyron SuperSport blue carbon
Toen ik de Veyron SuperSport voor het eerst zag kon ik mijn lunch slechts met moeite binnenhouden. Mijn exacte reactie was: Wat een verschrikkelijke hoerensloep is dit! Maar gelukkig heeft Bugatti het een beetje goed gemaakt door afgelopen weekend op Pebble Beach een variant te tonen die voorzien is van een blauw carbonfiber huidje. Me like!

En wat ziet dat er goed uit! Ik ben sowieso wel een fan van carbon in andere kleuren dan zwart. En dit donkere blauw ziet er echt geweldig uit! En hij is nog een stukje lekkerder dan de Grand Sport Blue Carbon die wel al kenden.

Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Bugatti, supersport, veyron, Video

Vorig bericht: « Gesnapt! Nieuwe supercar van Lamborghini
Volgend bericht: Waarschuwing! SsangYong keert terug naar Nederland! »

Lees Interacties

Reacties

  1. tobiman zegt

    17 augustus 2010 om 12:02

    wees eerlijk, dit ziek er toch heel strak uit?

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    17 augustus 2010 om 12:04

    Echt super chique in die kleur! Dat metalen randje maakt het echt af.

    Login om te reageren
  3. Sneakykiller zegt

    17 augustus 2010 om 12:04

    Supervetjes dit.

    Login om te reageren
  4. V-Power zegt

    17 augustus 2010 om 12:05

    Helemaal af. Wat een machine.

    Login om te reageren
  5. spykerboy zegt

    17 augustus 2010 om 12:07

    vet zo dat blauwe carbon, maar heb toch liever het normale zwarte carbon, aleen vind ik de veyron nogsteeds lelijk :D

    Login om te reageren
  6. SjeikLars zegt

    17 augustus 2010 om 12:13

    prachtig! Ik wil er eeeeen :D

    Login om te reageren
  7. Grasmaaier zegt

    17 augustus 2010 om 12:14

    Dit ziet er opeens 10 keer beter uit zeg!
    Erg mooi in deze kleur

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    17 augustus 2010 om 12:18

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  9. TinQ zegt

    17 augustus 2010 om 12:21

    Is dat even dik.

    Login om te reageren
  10. joshodutch zegt

    17 augustus 2010 om 12:23

    Waarom moeten duitsers eigenlijk toch weer terug komen op de SS?

    Het verleden verteld dat dat niet veel succes op gaat leveren…

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      17 augustus 2010 om 13:11

      @joshodutch:

      Het waren toch echt de Amerikanen, die al -voor zover ik weet- begin jaren zestig kwamen met een Chevrolet Impala SS. Dat “de Duitsers” er mee komen heeft te maken met het feit, dat de woorden Super Sport worden afgekort en heeft absoluut niets met het nazi-verleden te maken.

      OT: Ieder zijn smaak, maar ik kan er beslist geen “verschrikkelijke hoerensloep” in zien. In welke kleur danook. Duidt volgens mij op een nogal beperkte woordenschat.
      Ik vind het een buitengewone sportwagen, die door zijn (betrekkelijke) eenvoud al de andere in de schaduw weet te stellen. Echt in de traditie van Ettore, die geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid.

      Login om te reageren
  11. L-Fred zegt

    17 augustus 2010 om 12:23

    Da’s wel een lekker muziekje ;-)

    Login om te reageren
  12. Wits zegt

    17 augustus 2010 om 12:26

    Wat heeft iedereen toch met de bugatti Veyron. Maakt voor mij niet uit in welke kleur die is. Het blijft een verschrikkelijk lelijke wagen. Al de kleur blauw die is gebruikt wel een hele mooie kleur.

    Login om te reageren
  13. c63 zegt

    17 augustus 2010 om 12:36

    ze hadden wel een ander muziekje mogen kiezen

    Login om te reageren
  14. Headhunterz zegt

    17 augustus 2010 om 12:43

    Hij ziet er nu ineens stukken mooier uit! Heerlijke kleur ook ;)

    Login om te reageren
  15. M-Power zegt

    17 augustus 2010 om 12:43

    héél erg bruut!
    komt er eigenlijk een opvolger?

    Login om te reageren
  16. JIFF zegt

    17 augustus 2010 om 12:45

    Mooiste auto EVAH!

    Login om te reageren
  17. Fout zegt

    17 augustus 2010 om 12:47

    @Wits
    Doe eens normaal… Jouw ibiza is zoveel mooier want hij heeft een grotere spoiler?

    Login om te reageren
    • Wits zegt

      17 augustus 2010 om 13:21

      @Fout: Wat is niet normaal. Mag iemand geen mening meer hebben tegenwoordig. Ik vindt het gewoon geen mooie auto. De kleur doet er dan al helemaal niet toe. Doe mij voor het zelfde geld maar iets anders (Mclaren F1 oid).

      Login om te reageren
  18. rider zegt

    17 augustus 2010 om 13:04

    echt heel erg mooi gedaan. nu is het helemaal een dijk van een wagen met een chique uitstraling.

    Login om te reageren
  19. DutchSpike zegt

    17 augustus 2010 om 13:05

    Echt een zieke auto.

    Login om te reageren
  20. KoosSpeeTerreur zegt

    17 augustus 2010 om 13:08

    Dit is pure porno!

    Login om te reageren
  21. VeniVidiVici zegt

    17 augustus 2010 om 13:08

    @ joshodutch:

    Waar zit jij met je gedachten :?

    Login om te reageren
  22. Autoliefhebber zegt

    17 augustus 2010 om 13:13

    Ben eigenlijk niet zo’n fan van de Veyron, maar voor deze Supersport maak ik toch graag een uitzondering.
    Wat een bruut apparaat!

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    17 augustus 2010 om 13:17

    Die is echt prachtig! Een stuk mooier dan dat halforanje exemplaar… Wat ook echt mooi is, is dat chrome lijntje die mooi contrasteert met dat blauw.. :)

    Login om te reageren
  24. atakan zegt

    17 augustus 2010 om 13:22

    Als dit geen pr0n meer is dan weet ik het ook niet meer !

    Login om te reageren
  25. lamborghinimaster7 zegt

    17 augustus 2010 om 13:39

    -edit: probeer nu eens normaal te reageren-

    Login om te reageren
  26. Rutger zegt

    17 augustus 2010 om 13:45

    Prachtig prachtig

    Login om te reageren
  27. xilver zegt

    17 augustus 2010 om 13:53

    Ziet er zoveel beter uit als een standaard Veyron! En die ziet er al schitterend uit!

    Login om te reageren
  28. San Sebastiano zegt

    17 augustus 2010 om 13:53

    Jaguar heette voor WOII ‘SS’; dat is na WOII pas in Jaguar veranderd meen ik me te herinneren..

    Login om te reageren
  29. frarissimo zegt

    17 augustus 2010 om 14:16

    Lekker met 400 km/h op de cruisecontrol, jazztunes luisteren.
    En dan na 20 minuten is je tank leeg. Oeps.
    Even Apeldoorn bellen.

    Login om te reageren
  30. JPM zegt

    17 augustus 2010 om 14:43

    Perfectie. Klaar.

    Dit is het dan, het einde van een tijdperk. 130 jaar verbrandingsmotor met als hoogtepunt en masterplan deze Veyron SS. Over 250 jaar kijken ze terug naar het verbrandingsmotor tijdperk en dan zullen ze het maar over 1 auto hebben en dat is de Veyron.

    Login om te reageren
  31. JPM zegt

    17 augustus 2010 om 14:44

    @ 9000cse

    Excuse me? Geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid?
    Pak er eens heel snel een geschiedenisboek over Bugatti bij en begin met lezen.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      18 augustus 2010 om 04:20

      @JPM:

      Oh, gij machtige en alwetende! :evil: Ik heb niet beweerd, dat Ettore Bugatti geen mooie auto’s heeft gebouwd! Waar lees je dat? Het ging hem daar echter niet om. Hij wilde zich gewoon niet meten met Mercedes, Maybach, Duesenburg, Rolls-Royce e.d. Bugatti wilde de snelste zijn en de -onder alle omstandigheden- meest bruikbare. Het is zelfs bekend, dat hij niet onder de indruk was van een geconstateerd te gering remvermogen van enkele types, omdat zijn devies was: Mijn auto’s zijn om te rijden, niet om te remmen. ;)

      Login om te reageren
  32. KeesB zegt

    17 augustus 2010 om 15:05

    Deze op AJ ziet er ook goed uit!

    Login om te reageren
  33. Chris zegt

    17 augustus 2010 om 15:13

    Mooie bak. Betere dan de “standaard” Veyron.
    Heerlijke muziek van Kaskade in het eerste filmpje.

    Login om te reageren
  34. Roelio zegt

    17 augustus 2010 om 15:27

    In stijl de 400km/h grens doorbreken…

    Login om te reageren
  35. Bas_K zegt

    17 augustus 2010 om 15:36

    Is het een blauwe kleur in de epoxy? Is het een transparant blauwe lak? Of hebben ze echt iets bijzonders gedaan zoals Koeningsegge met de Trevita??

    Login om te reageren
  36. AudiQuatro zegt

    17 augustus 2010 om 15:49

    Ik hou totaal niet van de Veyron maar deze ziet dr echt goed uit!!

    Login om te reageren
  37. Ganryu zegt

    17 augustus 2010 om 16:38

    Het blijft een Veyron he, een vrachtwagen met een goede stroomlijn…
    En nee, dit heeft niks te maken met de oer-Bugatti’s van vroeger waarmee races werden gewonnen, deze Bugatti’s waren rank en slank.
    Door het bouwen van extravagante automobielen (Royale) die niet goed werden verkocht, is de fabrikant in economisch slecht weer geraakt, met als gevolg een vroegtijdig dood.

    Login om te reageren
  38. Humanspectrum zegt

    17 augustus 2010 om 17:19

    @Bas_K: Ja, ik vroeg me ook al af hoe ze het koolstofvezel blauw kregen. Als je het spuit, wordt het toch gewoon een auto met een kleur? Hoe hebben ze ervoor gezorgd dat het koolstofvezel erdoorheen herkenbaar blijft, anyone? Verder een ongelofelijke auto. Ondanks de kennis en het intellect bij Bugatti, had ik niet gedacht dat er nog een Supersport uit Molsheim zou komen. Vond de Veyron met de “standaardprestaties” eigenlijk al Supersport genoeg, lol. Ongelofelijk.

    Login om te reageren
    • Bas_K zegt

      17 augustus 2010 om 17:45

      @Humanspectrum: Je kunt alles spuiten met een blanke lak met daarin een kleurtje gemengd (zo maken veel Sjonnies hun achterlichten van hun golf ook smoke of groen of blauw). Maar hoe ze het hier gedaan hebben???

      Login om te reageren
  39. Floris9 zegt

    17 augustus 2010 om 17:32

    Briljante auto! Of hij mooi is? Naja daar valt over te twisten, maar supercars zijn er om over te twisten door de extreme eigenschappen…

    Login om te reageren
  40. P@trick zegt

    17 augustus 2010 om 18:32

    Wat iemand al zei….in stijl de 400km/h barriere breken haha en wat een schitterend in mijn favo-kleur blauw, zwart ook mooi zeg pfffff!

    Login om te reageren
  41. lambo4all zegt

    17 augustus 2010 om 18:32

    ik vond de Normale Bugatti niet mooi, de Supersport zag er in het zwart wel aardig uit, maar deze blauw/carbon is echt supervet!

    Login om te reageren
  42. P@trick zegt

    17 augustus 2010 om 18:39

    Wel goedkoop trouwens…het ontwerp nagenoeg kopieren van de JCW-velg ;-)

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 augustus 2010 om 18:55

      @P@trick: Mja.. als we al zo gaan beginnen…. De velgen zijn toch wel totaal anders hoor..

      Login om te reageren
  43. Hennep zegt

    17 augustus 2010 om 20:35

    @ JPM

    Precies, deze auto is wat mij betreft ook inderdaad het hoogtepunt geweest. Zelf denk ik niet dat er ooit nog zo’n soort auto met verbrandingsmotor gemaakt zal worden, omdat niemand op dit moment weet wanneer de olie pas echt op is.

    Login om te reageren
  44. karel zegt

    17 augustus 2010 om 22:42

    @Hennep: Correctie op je comment. WIJ weten niet wanneer de olie echt op is, maar ik ga ervanuit dat er mensen op deze aardbol zijn die dit vrij precies weten.

    Login om te reageren
  45. karel zegt

    17 augustus 2010 om 22:47

    on topic: Geinig karretje, veilig & automaat. Kortom dit vind ik wel iets voor de vrouw ;)

    Ondanks dat de supersport wel gaaf is en de Veyron in het algemeen een (vanuit technisch oogpunt) briljante wagen is, doet het mij toch allemaal vrij weinig.
    Geef mij maar gewoon een (standaard) Ford GT als sportauto en iets met vierwielaandrijving en 4 stoelen (of een bankje achter) voor het dagelijks vervoer.

    Login om te reageren
  46. Gerard zegt

    18 augustus 2010 om 00:27

    @Hennep & Karel

    Bij mijn weten is er nog voor minstens 50 J. olie volgens de meeste experts, vermoedelijk nog zelfs voor 100 j. als we de wetenschappers in kwestie mogen geloven.

    En hm…, wat Bugatti op zich betreft, het enige wat mij aan Bugatti stoort is die hoefijzervormige grille vooraan, dat strookt in-tegen-alle logische stroomlijnnormen, qua design anderzijds kan het wel tellen, maar dan nog vindt ik de hoefijzervormige grille nóg meer geslaagd als ze gemaakt wordt door Mansory, dan is het pas echt aangenaam om ernaar te kijken en het te bestuderen.

    Ik ben dus op vooral design vlak een echte die-hard van Bugatti. :D

    Login om te reageren
  47. JPM zegt

    18 augustus 2010 om 00:34

    @ Gerard

    Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat geen enkele fabrikant meer bereid is om zulke bedragen als VAG heeft gedaan te investeren in een auto die rijdt op de brandstof van het verleden. Hier en daar zal er nog een hypercar opduiken de komende 20 jaar maar wat prestaties betreft zitten we momenteel aan het maximum wat betreft de verbrandingsmotor. Er is geen enkele rendabele manier om een auto sneller te laten gaan dan de Veyron.
    Dat is het absolute hoogtepunt, het summum van waar de mens toe in staat is op verbrandingsgebied.

    Login om te reageren
  48. Buyck zegt

    18 augustus 2010 om 09:38

    De meest toonaangevende wagen op alle vlak (behalve verbruik) !!! Kan het bijna niet geloven 1200pk en dik 430km/h op het gras @Pebble Beach!

    Login om te reageren
  49. JPM zegt

    18 augustus 2010 om 13:00

    @ 9000cse

    Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij hebt gezegd dat hij geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid, dat is je reinste onzin.
    Het feit dat hij uit een familie voor kunstenaars kwam moet je al een hint geven. Nogmaals pak een geschiedenis boek over Bugatti erbij en ga lezen voordat je hier rare dingen zegt.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      18 augustus 2010 om 18:28

      @JPM:

      Welk boek kun je me adviseren met de zekerheid, dat het ook absoluut objectief is?

      Login om te reageren
  50. phantom zegt

    18 augustus 2010 om 20:20

    @ humanspectrum: Over het carbon fiber spuiten ze gewoon blanke lak gemengd met een soort kleurstof/inkt, net als een candy-kleur.

    In een ander geval kun je bv een onderkleur kiezen, bv zilvergrijs ofzo. En dan die kleur eroverheen, zo onstaat een diepe gloed

    Login om te reageren
  51. Gerard zegt

    18 augustus 2010 om 23:39

    @JPM
    Zolang die olie blijft komen, zal er met fosiele brandstrof blijven gereden worden, nu die Sheikh’s baas zijn van OPEC hebben zij het roer in handen, en zolang zij het roer in handen hebben, zal geen enkele andere aandrijving het definiteif overnemen.
    Echter, dat er met o.a. Bugatti er het maximum is uitgehaad, daar heb je anderzijds gelijk in, tenminste, voor wat openbare baanversies betreft.
    Gaan ze nog verder, dan gaan er volgens mij opvliegers komen die te weinig downforce kunnen creëren, en dat, willen ze volgens mijn niet.

    Login om te reageren
  52. JPM zegt

    19 augustus 2010 om 16:50

    @ 9000cse

    Sorry ik ga niet voor plaatselijke bibliothecaris spelen. Maar er zijn tientallen boeken over de geschiedenis van Bugatti en met name de gouden jaren 20 en 30. Ik weet niet hoe je frans is maar toen ik jong was heb ik aardig wat franse boeken over Bugatti versleten. Welke dat waren moet ik je schuldig blijven maar ik denk dat een tijdje zoeken op het web of in een bibliotheek je aardig op weg moet helpen.

    Overigens zal ik nooit ontkennen dat Ettore een engineer bij uitstek was, dat bleek zeker uit z’n tijd bij DeDietrich maar uiteindelijk, zeker met de invloed van Jean (die vooral een ontwerper was) werden Bugatti’s niet alleen bekend om de resultaten uit diverse wedstrijden maar vooral om esthetisch redenen en de pure schoonheid.

    Login om te reageren
  53. JPM zegt

    19 augustus 2010 om 16:55

    @ Gerard

    Niemand is baas van de OPEC, en al helemaal geen Sjeiks hebben ‘het roer in handen’.
    De OPEC is stichting van 12 verschillende landen waarvan 4 inderdaad een sjeik hebben (maar wat dat er verder mee te maken heeft?) en die prijsstabiliteit en productieaantallen met elkaar bespreken.

    Hoe dat invloed heeft op de hoeveelheid olie en de aandrijving van auto’s snap ik niet. Hooguit de lobby van grote Europese en Amerikaanse oliemaatschappijen hebben invloed maar die is nu toch ook erg sterk aan het afnemen.

    Login om te reageren
  54. bozewolf zegt

    19 augustus 2010 om 16:59

    lol @ baas van OPEC.

    Login om te reageren
  55. Gerard zegt

    20 augustus 2010 om 14:57

    @ JPM

    Als je geld hebt man, dan heb je macht, en niet andersom. En die Sheikhs hebben nu éénmaal hedendaags het grootste bedrijfskapitaal, dat weet zowat iedereen hedendaags.
    En jawel maat, het zijn hedendaags in hoofdzaak de Sheikhs die de olieprijs per vat bepalen. Denk jij nu echt dat jij alles kent en weet.

    Login om te reageren
  56. JPM zegt

    21 augustus 2010 om 00:51

    @ Gerard

    Je doet alsof de OPEC alleen uit een groep rijke sjeiks bestaat. Check eerst eens even wie er in de OPEC zitten en wat ze precies doen. En de prijs van een vat olie wordt bepaald door de vraag en het aanbod. Ze kunnen hooguit het aanbod manipuleren. Maargoed je hebt niet zoveel aan olie in je grond zonder Amerikaans of Europese oliemaatschappij die het voor je uit de grond haald, raffineerd en vervolgens ook verkoopt.

    Het grootste bedrijfskapitaal? Wat is dat? Verklaar je term bedrijfskapitaal? Het is zeker niet van toepassing op sjeiks want de olie in hun land is prive en op conto van hunzelf. Over welk bedrijf heb je het?

    Ik denk dat je wat meer achtergrond moet kennen vriend.

    Login om te reageren
  57. Gerard zegt

    21 augustus 2010 om 22:46

    @ JPM

    Ik heb veel meer achtergrond dan jij denkt, maar die geef ik niet via een platform, dat is beroepsgeheim, ik ben onder contract bij de Sheikh van Dubai.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      24 augustus 2010 om 01:05

      @Gerard:

      Je reactie van 21-08 om 22:46:
      Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen, dat je je nu echt helemaal belachelijk aan het maken bent.
      Goed advies: Stop het geven van verder commentaar, om je niet nog verder te beschadigen!

      Login om te reageren
  58. Cantago zegt

    23 augustus 2010 om 17:49

    Ik zie hem nu pas, maar WOW! Dat ziet er gaaf uit zeg!

    Login om te reageren
  59. Gerard zegt

    24 augustus 2010 om 22:20

    @ 9000

    Ah zo . . . , en jij bent god-de-vader mss . . .

    Login om te reageren
  60. george zegt

    3 september 2010 om 00:21

    Als ik de roze Bugatti Veyron van mijn vriendin krijg beloof ik jullie dat ik niet harder zal rijden dan 120 km/u/versnelling, ook in R.

    Login om te reageren
  61. Gerard zegt

    5 september 2010 om 03:19

    @ george

    Doe nu niet onnozel hé, mijn vriendin is wel degelijk professioneel bevriend met de Sheikh van Dubai en inmiddels ook met al de andere Sheikhs, inclusief mezelf.
    Alleen hebben die Sheikhs ’n zodanig groot égo, dat je daar echt moet op inspelen, anders krijg je van die Sheikhs echt niks gedaan.
    En voorts reageren die Sheikh’s niét als ze je niet in eerste instantie professioneel kennen, zo zijn die nu éénmaal, en dat dan gekoppeld aan hun geloof, de Islam of-te-wel, de Koran(m) genoemd, al is dat geloof inmiddels wel stilaan aan’t afbrokkelen, bij de leiders wel-te-verstaan, de bevolking zal daar moeten aan wennen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North