• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zakelijk VW ID3 of Golf 8 – welke is goedkoper en beter?

Auteur: RubenPriest, gepost 28 april 2021 om 16:00 – 21 Reacties

Zakelijk VW ID3 of Golf 8 - welke is goedkoper en beter?

Welke is het meest aantrekkelijk, een ID3 of toch een Golf 8? In deze video een vergelijking en een overzicht wat de financiële verschillen zijn.

Het kiezen van een zakelijke auto is lastiger dan ooit. Of misschien makkelijker, het is maar net in welke toepassing je de auto gaat gebruiken. Wie twijfelt tussen een conventionele of een elektrische auto heeft in elk geval wat huiswerk te doen. Gelukkig helpen Autoblog en Mobility Service je een handje op weg. Op basis van twee populaire auto’s hebben we een vergelijking gemaakt.

Vanuit het financiële plaatje is een elektrische auto vaak het aantrekkelijkst. De bijtelling ligt immers lager in vergelijking met een auto met een verbrandingsmotor. Die kloof zal de komende jaren overigens steeds kleiner worden. Want de teugels van de bijtelling worden ieder jaar een stukje strakker aangetrokken.

Volkswagen ID3 of Golf 8

ID3 of Golf 8
ID3 of Golf 8

Een elektrische e-Golf is niet meer. Daar is de ID3 feitelijk in de plaats voor gekomen. Toch is de Golf nog een beetje elektrisch, in vorm van de Golf 8 1.5 eTSI. Een mild hybride dus. Wat als je deze Golf 8 1.5 eTSI tegenover een ID3 zet? Beide auto’s hebben hun plus en minpunten. Op vakantieritten is de Golf de duidelijke winnaar. Je kunt in principe met één keer stoppen om te tanken naar Zuid-Frankrijk rijden. Met de ID3 zal je aanzienlijk meer stops moeten maken. Een Volkswagen ID3 zakelijk leasen is financieel weer aantrekkelijker en dan legt de Golf het af. Wat is uiteindelijk zakelijk de goedkopere of betere keuze? Check de video om achter dat antwoord te komen!

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Top 10 leaseauto's van 2021
    Top 10 leaseauto's van 2021
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Video - Golf R maakt kapitale fout bij dragrace

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, golf, golf-8, ID3, lease, mobility-service, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Manhart MH2 500 Limited heeft 350 Nm per wiel*
Volgend bericht: Meer Audi Sport dealers voor Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank2b zegt

    28 april 2021 om 16:03

    Lease de ID.3 en huur voor de vakantie een Golf.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      28 april 2021 om 16:40

      Ik snap je punt, maar voor de vakantie een Golf huren? Doe dan een leuke, of juist een hele praktische auto, een Golf is het allebei net niet… Of pak lekker de trein naar je vakantiebestemming, en huur op lokatie iets leuks.

      Maar goed, genoeg leaserijders die door het gebruik van de leasewagen relatief goedkoop op vakantie kunnen (gratis kilometers, of alleen brandstofkosten), dan is een auto huren ineens een forse kostenpost.

      Login om te reageren
    • ericd zegt

      28 april 2021 om 17:03

      Dat zouden autofabrikanten veel meer moeten doen: je verkoopt geen één auto aan een klant, maar een package deal. 95% van de tijd volstaat de EV, op vakantie wil je lekker door kunnen kachelen en heb je een benzineauto nodig… Probleem is alleen dat de vakantieperiode zo’n beetje voor iedereen binnen een aantal maanden valt.

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        28 april 2021 om 17:57

        @ericd: Een opklikbare ReX?

        Login om te reageren
    • Robert zegt

      28 april 2021 om 21:39

      @frank2b: een maat van me leaset een Kia Niro EV, met als aanvullende optie dat hij voor max. zes weken per jaar een ICE auto ter beschikking kan krijgen voor bijvoorbeeld een vakantietrip.

      Vorig jaar heeft hij er gebruik van gemaakt en kreeg hij een splinternieuwe Focus SW mee. Daar is -ie ermee naar de Noordkaap geweest. Ze zullen bij het terugnemen van de auto wel vreemd hebben gekeken, dat -ie na drie weken met +7000 km op de teller weer werd ingeleverd…

      Login om te reageren
  2. rogerzz zegt

    28 april 2021 om 16:22

    Welke is goedkoper staat los van welke is beter. Goedkoper, vast de ID3. De Golf heeft meer evolutie gehad, dus die is vast beter (voor het soort auto dat het is).

    Maar een weekendje Limburg met de mountainbikes er in (niet heel hypothetisch, afgelopen weekend gedaan) – had op de bestemming geen laadpaal en zelfs niet in het dorp. Met een Tesla was het qua bepakking/rijstijl/afstand niet gelukt qua activiteiten en planning. Heen en weer naar de schoonouders, ook wonend in een gehucht op 200km afstand, heeft ook geen laadpaal. Een Tesla/ID3/EV is in mijn optiek vooral leuk voor er bij op dit moment, maar los van het hypothetische Frankrijk-ritje lukken zelf ritten in Nederland niet zonder langs de snelweg te moeten bijladen.

    Dat gezegd hebbend – hoop ik dat een EQS over 4/5 jaar van 120k voor 50k te koop staat, dan doe ik mogelijk wel mee hoor. Of een Audi E-tronnetje. Ik geloof in EV, maar de Kona’s/Tesla’s/ID’s geven mij geen hebberig gevoel.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      28 april 2021 om 17:14

      Zo’n e-tron heeft pas een beperkte range. Ik spreek uit ervaring. Pre corona naar leeuwarden gereden voor een wedstrijdje Cambuur, onderweg gestopt bij een snellaadstation om even een hamburger als avondeten naar binnen te gooien. Bij het stadion enkel een zeer trage oplaadpaal kunnen pakken. Terugweg maar via de noordoostpolder moeten rijden omdat daar het enige snellaadstation in de regio was. (50kw vind ik geen snelladen overigens, minimaal 150kw, dan schiet het een beetje op).

      Ik geloof ook absoluut in elektrisch, maar er moeten gewoon meer laadpalen komen. Zowel snel als normaal (50kw). Trager is goed voor aan huis, meer niet.

      Login om te reageren
      • berrychello zegt

        28 april 2021 om 18:30

        Omrijden omdat je dan met 150 ipv 50 kan laden? Dan hoop ik dat het niet te ver om is. Onze EV hangt thuis met 1,6kw aan het stopcontact. En snelladen kan ie met 22kw. Voldoet prima, het is maar net hoe je m gebruikt en hoe ongeduldig je bent.

        Login om te reageren
    • pascal zegt

      28 april 2021 om 17:44

      Het is maar waar je moeilijk over wil doen zeg. Ik heb de trekhaak op de Model 3, waardoor ik met het grootste gemak 2 mountainbikes achterop hang. Of ik bestel de dakdragers, dan kunnen ze op ’t dak. Dan heb je in beide gevallen een uiterst riante kofferruimte (en zelfs nog de frunk) om al je bagage in kwijt te kunnen. 200km enkele reis haal je dan heen en terug inderdaad niet op 1 lading, daar heb je dan op de terugweg 1x 20 minuten Superchargen voor nodig. Nou, nou zeg, poeh poeh…. het is allemaal wat.

      Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      28 april 2021 om 17:53

      @rogerzz: ik begrijp je punt, maar met het laadnetwerk van Tesla zijn deze ritten echt goed te doen

      Login om te reageren
    • j05b zegt

      29 april 2021 om 23:23

      Ik moet zelden laden langs de snelweg binnen NL en rij een SR+. Heb wel eens op een vakantiebestemming gezeten zonder laadpunt in de buurt. Toen ging hij gewoon aan het stopcontact.

      Login om te reageren
  3. tysson zegt

    28 april 2021 om 16:37

    Koop een Golf R of Golf GTI Clubsport, betaal je iets meer, maar heb je wel iedere dag een grijns op je gezicht van oor tot oor. Is ook wat waard!

    Login om te reageren
    • verydikketurbo zegt

      28 april 2021 om 17:32

      @tysson: De enige juiste comment.

      Login om te reageren
    • saxoke zegt

      28 april 2021 om 17:39

      @tysson: of een Leon Cupra, zelfde techniek,en hou je nog wat geld over ook

      Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      29 april 2021 om 11:23

      @tysson: juist.

      Login om te reageren
  4. prop zegt

    28 april 2021 om 16:49

    Maar wat is nu het verhaal?

    Het lijkt een incompleet artikel ..

    Login om te reageren
    • berrychello zegt

      28 april 2021 om 18:28

      Het verhaal is dat je een YouTube videootje moet kijken, waarbij er nog iets aan de reclame verdiend wordt :)

      Login om te reageren
      • Yoeri zegt

        28 april 2021 om 20:25

        En dat doe ik juist niet vanwege die irritante reclame filmpjes. Ff snel lezen prima, maar heb geen geduld om na alles eindelijk eens dat filmpje te zien

        Login om te reageren
    • tysson zegt

      28 april 2021 om 19:20

      @prop: maakt niet uit. Gewoon Golf GTI kopen 😂

      Login om te reageren
      • Yoeri zegt

        28 april 2021 om 20:31

        Heb mk1 gti en een nouja niet helemaal fabrieks eerlijke MK2 😉 en dan een T4 voor het dagelijkse werk en voor de ozo fijn bedachte bijtelling.

        Login om te reageren
  5. MarcoM zegt

    29 april 2021 om 11:22

    De Golf is beter, die hoeft niet zo vaak terug naar de dealer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North