• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zastava wordt verkocht

Auteur: autoblogger, gepost 28 december 2007 om 12:27 – 17 Reacties

Zastava Yugo drifting

Ons favoriete automerk uit Servië zal volgend jaar gaan wisselen van eigenaar. De Servische regering zal ongeveer 90% van de aandelen in het bedrijf verkopen. In april 2008 wordt de minimumprijs bekendgemaakt, waarna alleen investeringsmaatschappijen en autoproducenten met een opbrengst van meer dan 500 miljoen euro (in 2006) mogen bieden… De Servische minister Mladjan Dinkic liet gisteren weten dat hij twee grote internationale bedrijven als potentiele koper verwacht.

Waarschijnlijk doelt de beste man op Fiat en GM, waar Zastava reeds een partnership mee heeft. Zastava heeft op dit moment 4.000 werknemers en produceerde 15.000 auto’s in 2006 (ver onder de capaciteit van 60.000 auto’s). Het automerk is één van de 750 overheidsbedrijven die in 2008 verkocht zullen worden (via autonews.com).

Ook interessant!

  • Niet eerder verkocht Porsche zoveel auto's, maar wat koopt men?
    Niet eerder verkocht Porsche zoveel auto's, maar wat koopt men?
  • Wordt deze Burton wél verkocht?
  • Het Nederlandse Burton toch niet verkocht
  • Nieuwe auto verkocht
    Ruim 72% meer nieuwe auto's verkocht dan een jaar geleden

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

zastava

Vorig bericht: « Iedereen aan de Rolls! 10% meer Phantoms in 2008
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, de laatste van het jaar [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    28 december 2007 om 12:32

    Extra productiecapaciteit voor Fiat? Of Zastava als een b-merk zoals Dacia is voor Renault. Ik denk dat Fiat de capaciteit wel zou kunnen gebruiken, maar het is de vraag of je in die fabrieken zonder veel investeren een moderne auto kunt bouwen…..

    Login om te reageren
  2. wapz zegt

    28 december 2007 om 12:51

    w0o0dy, vergeet je niet dat de meeste kleine fiat’s al jaren uit Polen komen? Als het al 15 jaar in Polen kan, dat kan het nu ook in Servië.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    28 december 2007 om 12:53

    @wapz: ik weet niet hoeveel Fiat heeft geïnvesteerd in die fabrieken in Polen en….. de kwaliteit van de ouder Cinquecento en de Seicento was nou niet direct om over naar huis te schrijven…. ik denk dat ze inmiddels op een behoorlijk hoger niveau opereren.

    Login om te reageren
  4. Incognito zegt

    28 december 2007 om 13:00

    Het ligt volledig aan de kwaliteit van het platform wat zastava biedt. Als met een beetje procescontrole een moderne auto geproduceerd kan worden, kan het een hit worden. Alleen het merk zelf moet even een nekschot krijgen, vind niemand erg lijkt me.

    Login om te reageren
  5. Jelle zegt

    28 december 2007 om 13:21

    Ha, Zastava ontbreekt nog links in het rijtje van de automerken. Misschien nog even toevoegen onderaan?

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    28 december 2007 om 13:35

    @Jelle: er mist wel meer in dat rijtje ;)

    Login om te reageren
  7. RubenBaeten zegt

    28 december 2007 om 14:00

    Wat ben ik toch blij dat ze in die landen ook YouTube hebben.

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    28 december 2007 om 14:07

    Er zijn zelfs nog 1885 Zastava’s in NL verkocht, zo te zien: http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Zastava/Yugo (GTL is neem ik aan een Zastava, Yugo is apart merk?)

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    28 december 2007 om 14:09

    Nog wel meer, denk ik eigenlijk! Dat overzicht begint in 1983, en toen was ook gelijk het hoogste aantal verkopen, ik denk dat er voor ’83 ook al Zastava’s werden verkocht. Dus mss wel enkele duizenden Zastava’s… En je ziet/hoort er niets meer van. Niet dat ik het betreur, maar je zou er zo af en toe wel eens een moeten zien.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    28 december 2007 om 14:10

    @autoblog redactie: zullen we een Zastava merken cup voor reaguurders oprichten? Alles eruit slopen (10 min werk), rolkooi erin en gaan met die volle 50pk monsters!

    Login om te reageren
  11. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    28 december 2007 om 14:17

    VOOR!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  12. Mustang zegt

    28 december 2007 om 14:22

    Ben benieuwd of we dan ook goeie autos krijgen!

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    28 december 2007 om 14:35

    Ik ben nieuwsgierig of Fiat, GM of welke investeerder dan ook ook nog maar een rooie cent voor Zastafa zouden willen betalen.

    Login om te reageren
  14. Einser zegt

    28 december 2007 om 14:59

    Investeerder 1; Smolenski
    Investeerder 2; Snoras

    Succes!

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    28 december 2007 om 15:00

    Ik zou zeggen dat dit filmpje mooi bij de column van Casper gevoegd kan worden, ter illustratie van wat hij bedoelde.

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/25/ik-ben-de-snelste

    Ziet er voor ons wellicht niet spectaculair uit, maar ik durf te wedden dat die gasten daar toch anders over denken…

    Login om te reageren
  16. YugoRulez zegt

    28 december 2007 om 18:07

    Spijker bouwen in Servie, lekker goedkoop!!!!

    Login om te reageren
  17. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    28 december 2007 om 22:45

    Ik kan ze me nog herrineren de yugo,s dat was echte kwaliteit en tijdens de burger oorlog dacht ,we zijn er nu gelukkig van af,nu staan ze als nog te koop

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North