• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeg nou zelf, dit spruitstuk is toch gewoon de shit?

Auteur: Author, gepost 2 december 2015 om 20:03 – 49 Reacties

Afbeelding Zeg nou zelf, dit spruitstuk is toch gewoon de shit?Afbeelding Zeg nou zelf, dit spruitstuk is toch gewoon de shit?Afbeelding Zeg nou zelf, dit spruitstuk is toch gewoon de shit?

Zeg nou zelf, dit spruitstuk is toch gewoon de shit?
Doe je je motorkap open, ziet ’t eruit als het gebit van Flavor Flav.

Goud in auto’s duidt in de meeste gevallen op wansmaak. Het enige voorbeeld dat me zo te binnen schiet waarbij dat niet zo is en waar het goedje werd gebruikt ook echt omwille van de functionaliteit (hitte management), is de legendarische McLaren F1. Oh wacht, Pagani/AMG lepelde in z’n meer recente creaties ook enkele goudkleurige onderdelen onder de motorkap.

Verder is het toepassen van goud(kleurige onderdelen) op auto’s op z’n zachtst gezegd discutabel. Kijk hier maar. Of daar. Alpha Performance heeft daar verder lak aan en komt met dit inlaatspruitstuk voor de Nissan GT-R op de proppen, dat deels uit carbon is vervaardigd. Wellicht moet dat laatste de stevige prijs van maar liefst 8.000 USD (voor een exemplaar dat niet goudkleurig is afgewerkt) rechtvaardigen. De vermogenswinst zou dan wel weer rond de 95 pk moeten bedragen, mocht u dat over de streep trekken.

Ook interessant!

  • Koop de zeldzaamste Volkswagen van Nederland
  • Video: sneeuw en onervaren bestuurders is een gouden combi
    Video: sneeuw en onervaren bestuurders is een gouden combi
  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop
  • 2x Ducati 748S Senna te koop in Nederland!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

ams-performance, goud, gt-r, Nissan, r35, tuning

Vorig bericht: « Dit Red Bull-gevaarte begon zijn leven als een…
Volgend bericht: Dit is de duurste 911-occasion van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    2 december 2015 om 20:06

    Beter dan dat lelijke rood.

    Login om te reageren
    • smoothoperator zegt

      2 december 2015 om 23:56

      @ferrari94tr: ja hoop niet dat jouw shit lelijk rood is!

      Login om te reageren
  2. g40freak zegt

    2 december 2015 om 20:07

    I.c.m met een rondje langs de chips boer misschien.
    Maar bijna 100 pk door een spruitstuk?? Geloof er niks van.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      2 december 2015 om 20:17

      @g40freak: het is een product van AMS Performance, dus geloof het maar. Wel denk ik dat er een remap aan te pas moet komen, maar dat is niet meer dan logisch.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        2 december 2015 om 20:27

        @ej20g: Ja en zonder spruitstuk krijg je met een remap er ook minstens 80pk bij; en vermoedelijk moet je ook het uitlaatsysteem upgraden om de spruitstuk-upgrade volledig te kunnen benutten. Besteed die 8K dan liever aan een front-to-back stage 2 upgrade dan aan slechts 1 carbon onderdeeltje (met of zonder goud); dit is gewoon hetzelfde marketing truukje als HDMI-kabels met goud-contacten (veel betalen en vrijwel uitsluitend placebo effect)…

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          2 december 2015 om 20:34

          @dawwg: daarzit uiteraard een (grote) kern van waarheid in. Dat neemt uiteraardniet weg dat AMS verschrikkelijk goed en mooi spul in de aanbieding heeft. Als je geld hebt om die onderdelen aan te schaffen dan zul je die €8.000 voor dit spruitstuk ook niet missen. Rijke Russen en Amerikanen zijn gek op dit soort spul.

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            2 december 2015 om 22:37

            @ej20g: Eensch; dat er markt voor is, geloof ik maar al te graag; net zoals bij die HDMI kabels :) Maar voor die 8K carbon versie zonder goud is denk ik stukken minder markt … kun je nog zo’n goed verhaal hebben als carbon-koper, maar carbon lijkt voor de leek plastic en doet het dus niet zo goed in de kroeg; goud spreekt echter voor zich ….

            Login om te reageren
        • isn1981 zegt

          2 december 2015 om 20:35

          @dawwg: denk niet dat je dit voor pk winst moet doen maar puur voor het aanzicht. Dat zou ik doen.

          Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          3 december 2015 om 00:48

          @dawwg: hahahaha so true. Hdmi van de action voor 1.50eu heeft exact hetzelfde effect als een ‘gold plated’ kabel van 45eu. Het is een digitale stroom, die doet het wel of die doet het niet.

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            3 december 2015 om 08:49

            @thijsj: Eens…alleen ligt het verschil ‘m dan juist weer in bouwkwaliteit en niet dat het perse een beter beeld oplevert.

            Login om te reageren
  3. nord zegt

    2 december 2015 om 20:08

    Als je nou eens uitlegt waarom het goudkleurig is.. Of moeten wij dat maar weer doen..

    Login om te reageren
    • jerommeke zegt

      2 december 2015 om 20:16

      @nord: Thank you!

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      2 december 2015 om 20:27

      @nord: lijkt me in deze puur esthetisch, niet zoals ik de F1 als hitteschild.

      Login om te reageren
    • mpowerm3 zegt

      2 december 2015 om 20:32

      @nord: goud geleid de warmte sneller wat weer beter is voor de performance van de motor.ben geen expert maar had het gezien bij een bmw m4 van JP performance op youtube.check even zou ik zeggen.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        2 december 2015 om 20:57

        @mpowerm3: lol. Bedoel je nu serieus een spruitstuk uit goud, en niet -zoals hier- goudkleurig aluminium?

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          2 december 2015 om 23:58

          Hallo? Goud is letterlijk zo zwaar als lood, smelt relatief vroeg en is zacht. Dus totaal ongeschikt voor een motorruimte of wat dan ook in of op een auto.

          Wat je ziet is een gekleurde legering. Zoals Alfa sinds de sixties gebruikt in zijn fabrieks-competitie blokken.

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            3 december 2015 om 00:28

            @heidekonijn: los daarvan: goud kost tussen de €35.000 en €40.000 per kilo (afhankelijk van het aantal karaats).

            Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          2 december 2015 om 23:59

          Was niet specifiek @davelepeef overigens, geen idee hoe het hier terecht komt.

          Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    2 december 2015 om 20:14

    Vla-flip wie?

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    2 december 2015 om 20:25

    Okay, anders frees je even een inlaatspruitstuk uit massief aluminium, waarom niet?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      2 december 2015 om 20:58

      @Jochempie: dr moet een reden zijn om zoveel geld te vragen. Met een gesneden plaatje en wat buisjes alu kom je dr ook, maar da’s niet zo blits :)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 december 2015 om 21:13

        @davelepeef: Maar dan toch lassen! wtf??

        Login om te reageren
        • Foramen zegt

          3 december 2015 om 00:28

          @Jochempie: je kan met een frees niet altijd overal bij en een mooie tig las straalt technische kunde uit. Ik geniet wel van de combi 5-assig freesen en tig lassen.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            3 december 2015 om 08:37

            @foramen: zeker, het is erg fraai gemaakt. Maar het is wel in het kader overbodig werk/kosten. Prima natuurlijk maar het kost niet zoveel omdat de performance zo geweldig is maar omdat het schmuck voor je motor is

            Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    2 december 2015 om 20:29

    Duur geintje

    Login om te reageren
  7. gash zegt

    2 december 2015 om 20:31

    Met een beetje zoeken vind je een redelijk knappe R32 voor $8000…

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    2 december 2015 om 20:39

    Aan de lassen te zien is het aluminium

    Login om te reageren
    • danmar zegt

      2 december 2015 om 22:18

      @rob5nismo: ja, dacht je nou echt dat er een spruitstuk van kilo’s aan echt goud inzat?

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        3 december 2015 om 00:29

        @danmar: niet voor €8.000.

        Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        3 december 2015 om 04:47

        @danmar: nee leek me nog al stug

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    2 december 2015 om 20:52

    100pk met n spruitstuk, dat is echt heeel fors!

    Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    2 december 2015 om 20:57

    Ik vind het geen bijzonder mooi werkstuk. Alleen omdat het goud is maakt het nog niet mooi. Ik zie veel liever netjes afgewerkte simpele spaghetti.

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      2 december 2015 om 22:01

      @lekbak: Een spaghetti is niet zo simpel, EPS kan het niet.

      Login om te reageren
    • bohica zegt

      2 december 2015 om 22:05

      @lekbak: spaghetti inlaatspruitstuk ?

      Login om te reageren
  11. davelepeef zegt

    2 december 2015 om 21:01

    Ik dacht dat de ribbels op de buizen grafisch waren door de belazerde fotokwaliteit, maar komt dus door het frezen. Klote schoonhouden :) Hopelijk is de binnenzijde wel glad…

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      2 december 2015 om 21:37

      @davelepeef: je wilt de binnen kant juist niet glad hebben.
      Maar een mooi golvend motief als een golf bal.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        3 december 2015 om 07:20

        @arjontje: zit wat in, maar dat heb ik nog nooit gezien?

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        3 december 2015 om 08:41

        @arjontje: ff gegoogeld, zie het inderdaad. Grappig, weet meer van motoren met carburateurs, daar is wat grof vaak gewenst ivm wervelingen > beter mengsel. Dacht directe inspuiting > gladde kanalen, maar toch niet. Van ’n echt fraai patroon kan je alleen vaak niet echt spreken als ik voorbeelden zie.

        Login om te reageren
        • FlighTom zegt

          3 december 2015 om 09:45

          @davelepeef: Zolang de wand van de kanalen een beetje ruw is, is het al 80% goed. Een golfbal patroon is inderdaad moeilijk aan te brengen in een buis maar zou wel het meest effectief zijn!

          Login om te reageren
  12. escort77 zegt

    2 december 2015 om 22:25

    Ik ken nog wel enkele voorbeelden waarbij goud(kleurige onderdelen) toegestaan zijn:

    – velgen van de Clio Williams
    – velgen van een Impreza 555
    – als kleur voor bbk remklauwen
    – embleempje op sommige Lexus’ (op het randje, hangt wel van carrosseriekleur af)

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      2 december 2015 om 22:38

      @escort77: Wat te denken van orale implantaten van de bestuurder … Zijn die wel of niet toegestaan in jou context ?

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      2 december 2015 om 22:51

      @escort77: Porsche logo’s en belettering (911 van 1965-1974)? Heel gaaf die goude belettering vind ik.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      3 december 2015 om 07:19

      @escort77: harten van de meerdelige BBS honingraatvelgen op je pikzwarte 80’s Mercedes?

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        3 december 2015 om 15:53

        @davelepeef:

        onder Fordjes staan die velgen ook niet verkeerd hoor:

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          3 december 2015 om 15:58

          @escort77: mmm, deeplinken vinden ze niet leuk.
          bedoelde de Ford Escort mk2 Zakspeed, bijv. in Mampe livery

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            3 december 2015 om 23:23

            @escort77: jij snapt ’t… Maar dat is niet in het ‘foute’ kader. Velgen onder een DRM auto, da’s als de lingerie op een Victoria’s Secret model… Hoewel die zónder ook leuk zijn…

            Login om te reageren
  13. azenomei zegt

    2 december 2015 om 22:30

    Oeps, per ongeluk is het woordje “de” in de titel van dit artikel terecht gekomen.

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    3 december 2015 om 09:14

    Ik ben wel benieuwd naar de coating. Het ziet er geen echt goud uit, en komende van zo’n tuner kan het gewoon voor de show zijn.

    Maar ervanuitgaande dat dit onderdeel van alu of magnesium is (gezien de bewerking) en dat d inlaat door de turbo’s ook best wel warm word… kan het ook wel functioneel zijn. Of het dan thermisch is of tegen corrosie, en hoe die aangebracht werd is best wel boeiend.

    Login om te reageren
  15. bogaertd zegt

    3 december 2015 om 14:25

    Is gewoon goud anodisé en geen goud… idem bij de goudkleurige Pagani ondedelen.
    Al zijn er idd sommige wagens (racerij) die echt gouden beplating gebruiken voor een betere warmte geleiding -> betere afkoeling

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North