• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeldzame Porsche 718 RSK gespot

Auteur: robbie, gepost 10 november 2011 om 22:27 – 37 Reacties

Porsche 718 RSK gespot


Persoonlijk had ik nog nooit van dit type Porsche gehoord en dat is ook niet zo vreemd als je weet dat het een redelijk zeldzaam type is.

De Porsche 718 is een doorontwikkeling van de welbekende Porsche 550 en is in productie geweest van 1957 tot en met 1961. En in die tijd is het model geëvolueerd van een Spyder model voor straatgebruik tot Formule 1 en Formule 2 varianten voor het circuit.

Sterker nog de Nederlandse F1 coureur Carel Godin de Beaufort reed in zo’n Porsche 718. Of het exemplaar dat hier gespot is door vintrist een ‘echte’ is of een replica durf ik niet te zeggen, maar er zijn ongetwijfeld kenners die dat wel kunnen zien.

Bekijk alle foto’s op Autojunk!

Ook interessant!

  • Gespot - De gloednieuwe Porsche 718 GT4 RS in het wild
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Gespot - De groenste Porsche van Nederland
  • Gespot - Porsche 944 is zwaar toegetakeld

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

718, Gespot, Klassiekers, Porsche, spyder

Vorig bericht: « Hyundai Genesis Coupé opgefrist voor 2012
Volgend bericht: Spyvideo: BMW 6 Serie Gran Coupe @ ‘Ring »

Lees Interacties

Reacties

  1. sill zegt

    10 november 2011 om 22:30

    OH, had deze nog nooit gezien,maar wat een schitterende mooie wagen is dat zeg,,

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      10 november 2011 om 22:59

      @sill: Zou je dat ook zeggen als dit een replica 550 Spyder was? Want daar vind ik hem op lijken, een mislukte versie van het origineel.

      Login om te reageren
  2. Jesper zegt

    10 november 2011 om 22:32

    Ik heb altijd durven zeggen dat ik mijn Porsche’s aardig ken, maar dit model is ook nieuw voor me. Ongetwijfeld veel waard, maar een 550 vind ik mooier :)

    Login om te reageren
  3. joosthoeve zegt

    10 november 2011 om 22:33

    Persoonlijk meer een fan van de 550, maar dit is ook een prachtbak! Ik zeg een retro model van maken (van deze of de 550)!

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      10 november 2011 om 22:38

      @joosthoeve: Hopelijk wordt de spirituele opvolger daarvan binnenkort onthuld op de L.A. Autoshow.

      Prachtige pure auto’s uit de tijd dat Porsche zich in de Carrera Pan Americana bewees met haar lichtgewicht constructies tegenover zware Amerikaanse en Duitse (Gullwing) auto’s. Ik kende dit model eigenlijk ook niet. Gelukkig wachten er altijd weer nieuwe ontdekkingen in de autowereld.

      Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    10 november 2011 om 22:39

    vind een niet zo’n mooi model. net zoals de 550. gelukkig is dit minder een platgeslagen kever om te zien.

    Login om te reageren
  5. sirmustang zegt

    10 november 2011 om 22:39

    hoezo heeft dat ding het stuur aan de rechter kant?

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    10 november 2011 om 22:41

    Sorry voor de fans, maar ik vind het echt een hondslelijk ding. Liever de 550, vind ik persoonlijk een stuk mooier.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    10 november 2011 om 22:46

    Mooi he zo’n oud bakkie van Porsche ,moet elke liefhebber toch kennen? :mrgreen:

    Login om te reageren
  8. Kvgorp zegt

    10 november 2011 om 22:58

    Doe mij ook de 550 maar. Al zal ik er aardig voor aap in rijden met mijn 1.95m

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 november 2011 om 23:00

    Downsizing in prima forma! ;)

    Login om te reageren
  10. vintrist zegt

    10 november 2011 om 23:01

    geen vermelding van mijn prestatie ;) ?

    Login om te reageren
    • vintrist zegt

      10 november 2011 om 23:02

      @vintrist:

      woops niet goed genoeg gelezen :( big ups! :)

      Login om te reageren
  11. hjhj zegt

    10 november 2011 om 23:03

    dit lijken wel kevertrommels(omdat ze zwart zijn, en een soort van 5 spaakje op de trommel)
    als ik me niet vergis hebben deze porsches oorspronkelijk dezelfde remmerij als een porsche 356..dus aluminium trommels met koelvinnen..
    maar de steek is in ieder geval wel hetzelfde 5×205..

    Login om te reageren
  12. alcantara zegt

    10 november 2011 om 23:04

    Waarom zat deze Porsche niet in NFS: Porsche unleashed? Want dan had ik hem wel gekend, ik ben verkeerd voorgelicht door EA!

    Login om te reageren
    • Barnato zegt

      11 november 2011 om 07:40

      @alcantara: Er missen wel veel meer porsches daarin :-( Blijft een prachtspel btw :-)

      Login om te reageren
  13. vintrist zegt

    10 november 2011 om 23:09

    Die vrouw naast de auto is de secretaresse, full time hulpje :) zijn sjaal deed zij ook aan, alsof hij het zelf niet kon… wel maf! :) achja, hoe zou je zelf zijn ;)

    Login om te reageren
  14. donderbanaan zegt

    10 november 2011 om 23:40

    Het stuur staat rechts omdat het Engelse replica is. De RS60, RS61 en RSK modellen zijn best wel knappe wagentjes maar de replicas doen hen niet echt eer aan. Op de Porsche Race Car Classic vorige maand waren er een paar echte te bewonderen, je kan ze halverwege deze pagina vinden;
    https://picasaweb.google.com/carrera79kin188/PorscheRaceCarClassic?authuser=0&feat=directlink#

    Login om te reageren
  15. Preske zegt

    10 november 2011 om 23:42

    had er niet bijgestaan dat ht een porsche was, had ik hem niet herkend aldus.

    Login om te reageren
  16. urtarget1992 zegt

    10 november 2011 om 23:42

    Ik kende hem wel:) hij staat in een porsche boek die ik onlangs heb gekregen:) de 550 is mooier maar als ik van alle oude 1 zou mogen hebben zou ik de 904 gts nemen:)

    Login om te reageren
    • urtarget1992 zegt

      10 november 2011 om 23:43

      @urtarget1992: Dat ik onlangs…

      Login om te reageren
  17. mout zegt

    11 november 2011 om 00:24

    Hoe moet je de motorkap opendoen? Lijkt me 1 geheel met body.

    Login om te reageren
    • donderbanaan zegt

      11 november 2011 om 00:54

      @mout: Ja, de fiberglass body van dit ding met kever-motor klap helemaal naar achter open. Op de originele Porsches was dat ook zo (wel in aluminium uiteraard), maar aan de zijkanten, waar de luchtroosters zitten had je meestal de mogelijkheid om een deel te openen om bijvoorbeeld aan de oliepeilstok te kunnen. Voor het echt echte werk dat aan de 4-cam Fuhrmann motoren moest gebeuren had je wel wat plaats nodig. Of je nam hem er ineens helemaal uit; http://forums.pelicanparts.com/uploads19/fixit_std+602×7301314052788.jpg

      Login om te reageren
      • mout zegt

        11 november 2011 om 15:06

        @donderbanaan: thnx. Is natuurlijk ook het handige aan kever-techniek. Een handvol bouten en twee aandrijfassen los, en je zet de motor op je werkbank ;)

        Login om te reageren
  18. stefandeman zegt

    11 november 2011 om 06:54

    ik wil niet veel zeggen hoor maar ik heb deze auto zelf laatst in het bruin in blaricum gezien, als ik wist hoe je hier foto’s moest plaatsen had ik het gedaan..

    Login om te reageren
  19. Jochen zegt

    11 november 2011 om 06:58

    De kentekencheck meldt :

    PKK962G

    MakeVW GP SPYDERYear of manufacture1968Model Engine size(CC)1600

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      11 november 2011 om 07:00

      @Jochen:
      Make VW GP SPYDER
      Year of manufacture 1968
      Model Engine size(CC)1600

      Neppert dus

      Login om te reageren
      • euro95 zegt

        11 november 2011 om 10:34

        @Jochen: En kan je de website vermelden waarop je de kenteken check hebt gedaan? Ik heb een uur lopen zoeken, en geen hond gevonden! b.v.d. ;)

        Login om te reageren
  20. kliko zegt

    11 november 2011 om 09:56

    Ben ik de enige die dit doet denken aan de “stirling moss” uit de jaren 50/60? :D

    Login om te reageren
    • vwally zegt

      11 november 2011 om 11:47

      @kliko: schijnbaar ;)

      Login om te reageren
  21. JaxDryke zegt

    11 november 2011 om 10:06

    dit is een replica.
    het origineel is namelijk officiëel nooit met het stuur aan de rechterzijde gebouwd. Doch, een replica van een goede kitcarboer van dit model, kost je alsnog meer dan 100.000 euro :P

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      11 november 2011 om 12:38

      @JaxDryke: Ajjajaj, die man faalt hard nu :D

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      11 november 2011 om 14:20

      @JaxDryke: Volgens de kentekencheck van Jochen ook.. dus nu al 2x bevestigd. Neemt niet weg dat het een mooi ding is. En zoals jij zegt.. kost nog een ton.

      Login om te reageren
  22. JaxDryke zegt

    11 november 2011 om 10:07

    De Isdera Commendatore 112i is overigens deels gebaseerd op de 718 RSK.

    Login om te reageren
  23. Stratos zegt

    11 november 2011 om 10:24

    De échte vind ik persoonlijk veel mooier dan de 550.. Veel te rond die 550..
    De mooiste porsche is toch wel deze 906 carrera:
    http://www.flickr.com/photos/cmphoto/176123654/

    Login om te reageren
  24. kilum zegt

    11 november 2011 om 12:25

    wat een lelijk ding sorry

    geef mij dan liever maar die Gallardo spyder die daar naast staat

    Login om te reageren
  25. bassen zegt

    11 november 2011 om 21:49

    Is een replica, uitlaat, spiegels, stuur, achterlichten en nog een aantal zaken kloppen niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North