• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zenos E10 S dankzij extra pk’s nog sneller naar de 100 km/u

Auteur: JordyS, gepost 1 september 2014 om 14:59 – 11 Reacties

Afbeelding Zenos E10 S dankzij extra pk’s nog sneller naar de 100 km/uAfbeelding Zenos E10 S dankzij extra pk’s nog sneller naar de 100 km/uAfbeelding Zenos E10 S dankzij extra pk’s nog sneller naar de 100 km/uAfbeelding Zenos E10 S dankzij extra pk’s nog sneller naar de 100 km/uAfbeelding Zenos E10 S dankzij extra pk’s nog sneller naar de 100 km/u

Zenos E10 S
Je kon je al behoorlijk vermaken met de Zenos E10, maar de lichtgewicht supercar is als E10 S nog een stukje sneller én leuker geworden.

Zenos Cars is druk bezig naam te maken in de autowereld. De fabrikant is het kindje van voormalig Caterham-baas Ansar Ali, die dus wel weet hoe je een lichte en sportieve bolide in elkaar schroeft. De E10 was zijn eerste creatie en was al behoorlijk indrukwekkend met zijn vermogen van 200 pk en een sprint van 4,5 seconden richting de 100 kilometer per uur, maar er blijft natuurlijk altijd wat te wensen over.

Als die wensen bestaan uit 50 extra pk’s, meer (400 Nm) koppel en een sprintsnelheid van 4,0 seconden naar de 100, dan zorgt Zenos dat ze allemaal uitkomen. De E10 S krijgt namelijk een 2.0-liter EcoBoost-motor met de hierboven genoemde specificaties en dat maakt ‘m nog een stukje indrukwekkender dan zijn iets minder krachtige tweelingbroertje.

Mocht je de Zenos eens van dichtbij willen bekijken, dan kan dat sinds een maandje of twee bij Van der Kooi Sportscars.

Ook interessant!

  • Hyundai Casper
    Hyundai Casper is een briljant kleintje met 100 pk
  • bedrijfswagen met 775 pk
    Bedrijfswagen met 775 pk is sneller dan bijna alles
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Video: daarom zijn BMW rijders altijd sneller dan jij

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, Supercars, Zenos

Vorig bericht: « Video: verslag van VKV Cityracing Rotterdam
Volgend bericht: Gaat de Ferrari Sergio met raamwerk in productie? »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3246cm252kw zegt

    1 september 2014 om 15:06

    Zou leuk zijn als zo iedere 10 pk een tiende in acceleratie scheelt, nog 200 pk erbij en hij rijdt stationair 100 nog wat erbij en je hebt een tijdmachine hahaha vloeiendoos

    Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    1 september 2014 om 15:22

    Dit is helemaal niet een moeilijke pk winst, die ecoboost 2l blokken worden door ford ook standaard geleverd met 240pk.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      1 september 2014 om 16:20

      @mrrallycross: Dat is denk ik ook het mooie: doordat die blokken niet of nauwelijks worden tuned, blijft het allemaal lekker betrouwbaar.

      Login om te reageren
  3. gash zegt

    1 september 2014 om 15:35

    Leuk speelgoed. Ongetwijfeld stuurt dat lekker. Leuk voor trackdays, maar dan toch liever een autootje waar ook een dak op zit. Engelsen maken veel gebruik van Ford motoren, maar een geblazen 5-cilinder Audi-blok zou het helemaal spectaculair maken.

    Login om te reageren
    • nickelb zegt

      1 september 2014 om 16:24

      @gash: blijf dan bij ford zelf en ga voor de rs500 optie. 350pk in een bewezen blok. Of 450pk met garantie van de tuner. Alleen jammer van het extra gewicht waardoor je ook weer veel inleverd

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 september 2014 om 16:37

      @gash:
      Prima geschikt voor gebruik op de openbare weg, al is hij niet voor watjes.
      Die 0000 motor vind ik dan weer een onzalig plan, waarom zou je de gewichtsverdeling willen verneuken door er een onbetrouwbaar zwaar blok in te leggen.
      Als je meer vermogen wil dan kan je dat prima uit de ecoboost peuteren terwijl de balans optimaal blijft.

      Login om te reageren
  4. r32turbo zegt

    1 september 2014 om 16:01

    achhja tegenwoordig gaat een SUV rond die tijden naar de honderd dus dit is zo gek nog niet.

    Login om te reageren
  5. r32turbo zegt

    1 september 2014 om 16:05

    Tegenwoordig gaat een SUV rond die tijden naar de honderd, dus dit is zo gek nog niet.

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      1 september 2014 om 16:06

      @r32turbo: oepsje 2x dacht dat het er niet op stond.

      Login om te reageren
  6. reggie-boy_rood zegt

    1 september 2014 om 17:40

    Lijkt wel op een vuhl

    Login om te reageren
  7. series2 zegt

    1 september 2014 om 20:17

    Hoe licht is ie? Anders is 4.5 nietbeensnheel bijzonder!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North