
Dat betaalt natuurlijk geen hond voor zo’n aut… Oh wacht, het Midden-Oosten is er ook nog.
Akkoord, we hebben de waarheid ietsje verdraaid, maar de titel benadert de realiteit tot op 25.000 euro. De mensen die in deze klasse shoppen steken met een dergelijk bedrag de barbecue aan en dus klopt de vergelijking. Bovendien gaat het niet om Nederlandse prijzen, dus je mag er nog een moppie belastingen bij optellen.
Voor het Verenigd Koninkrijk heeft Aston Martin de vanafprijs van de Lagonda Taraf namelijk vastgesteld op het niet misselijke bedrag van 696.000 GBP, tegen de huidige wisselkoers iets minder dan 980.000 euro. Wel moeten we er eerlijkheidshalve bij zeggen dat basisprijzen in dit segment vrij waardeloos zijn, daar elk der 200 exemplaren geheel naar de wens van de klant zal worden aangepakt.
De Lagonda is een knipoog naar het (voor zijn tijd wellicht wat té moderne) orgineel uit de jaren ’70 en meet een forse 5,4 meter in lengte. Onder de kap ligt de V12 à 550 pk uit de Rapide S en da’s voor een dergelijk gepeperd prijskaartje toch een beetje een afknapper. Zou je in dit segment trouwens je centjes naar Aston Martin brengen, of weet je wel een betere automobiele bestemming?





Ben ik de enige die de proporties niet mooi vindt?
@tvklarenbosch:
Dat “probleem” had de oude Lagonda ook. Dus wat dat betreft een geslaagd retro ontwerp deze nieuwe Lagonda ;-)
Ja 550pk is minder dan wat de concurrenten leveren, maar je wilt deze omdat Aston Martin. En 550 is nog steeds een heleboel. En wie weet hoe snel er een V12 van AMG in ligt.
Ik voorzie net zo’n debacle als met de Aston Martin Bulldog.
Deze is ook te modern voor zijn tijd. Of gewoon hondslelijk, het is maar hoe je het noemen wilt.
@phaeton:
Selling point is niet het pokdalige leer of de renault safrane daklijn, maar vooral de prijs, duurder is namelijk beter in dit “segment”.
Hij is prachtig! Maar nogsteeds veel te duur!
Hiermee weet je wel zeker dat de waarde niet daalt maar stijgt
@bedirhan: lijkt me sterk, het zijn vooral sportauto’s die in waarde stijgen. Het heeft dikwijls met techniek, unieke rijervaring of een race historie te maken.
@jorden: Nee hoor. De “normale”/dure auto’s van weleer gaan ook voor een vermogen, dat is zeker niet alleen voor oude sportauto’s.
@jorden: een gelimiteerde oplage is dikwijls genoeg bij dit soort auto’s.
@jorden: Ja hoor. Je hebt gelijk. Grote sedans dalen veel en veel sterker dan coupe’s gebaseerd op hetzelfde type, neem bijvoorbeeld Rolls-Royce en Mercedes uit de jaren 70. Silver Shadow en S-types sedan zijn voor een habbekrats te koop, dan kun je van de coupe-versies al niet meer zeggen. Sportwagens stijgen relatief gezien nog meer, en cabriolets van de exclusievere merken het meest.
@silver: Maserati’s uit de jaren 70 zijn misschien nog wel het beste voorbeeld: Quattroporte kun je nu voor 20 mille kopen, terwijl een Khamsin uit die tijd al 2 ton doet.
Dat interieur is nu al gedateerd.
@erwh: in deze klasse heet dat “klassiek”.
Hoezo is de motor een afknapper? Ja hij is al behoorlijk op leeftijd maar met 550pk heb je niks te klagen. Als ik de liquide middelen had, had ik er direct een gekocht!
Kon zo een merkloze auto in GTA zijn
Ik bewaar mijn eindoordeel tot ik hem in het echt gezien heb (if ever..), maar ik vrees dat Aston Martin er in geslaagd is een auto te maken die ik helemaal niet mooi vind
En dan nog eens die prijs.. Ahum..
Holy damn, 1 miljoen euro voor een verbouwde Rapide met kont :O
Hij is dan wel prachtig, maar die prijs is echt té!
Maar hij blijft ook wel in zijn start prijs
Rijkdom is als zeewater: hoe meer men ervan drinkt hoe dorstiger men wordt.
@hollandsemarokkaan: dat heb je mooi gezegd :)
Dure Mondeo
Lijkt een beetje op de Ford Fushion
Weetje wat nog zieker is? Voor dit geld heb je ook een mercedes maybach s600 Pullman! Maar als ik zou moeten kiezen tussen de bovenste stelling zou het beslist de aston worden, levert hij tenminste later nog wat op
@henkhupelschoten: Zou er niet te hard op rekenen. Op dit moment worden klassiekers erg gehyped, Die waardestijging blijft niet doorzetten. Bovendien zijn de enige auto´s die flink wat opleveren, auto´s die bijna niet gebruikt zijn. Dus dan kan je niet de weg op met je Lagonda.
Het is een prachtbak (in mijn ogen) alleen die prijs! Dat had ik niet verwacht bij het zien van de eerste foto’s een tijdje terug. Schatte de prijs rond de 3 a 4 honderdduizend. Niet dat ik die prijs had kunnen betalen maar nu wordt het helemaal een ultieme droomauto…
Weet nog niet of ik ‘em héél stom of juist héél tof moet vinden… Wat op zich goed is.
Dat motief in de stoelen vind ik in ieder geval wel héél erg stom.
Mondeo Concept?
Ik zie een veyronnetje aankomen. Een hele hoop actiemodelletjes om alle exemplaren te slijten. Volgens mij is dit toch echt te duur voor 200 exemplaren.
Ben ik de enige die deze wel zou willen? Doe maar donkerblauw ;)
Wát een geld!!! vind het wel een mooie ingetogen verschijning eerlijk gezegd alleen dat dashboard is teveel db9 in mijn ogen. Weet trouwens niet of de arabische rijkeluiszoontjes van dit soort ingetogenheid houden dus verwacht ‘m vaak te zien in felle wraps met gouden wielen.
Ja hoor, doe dan maar 2 Phantoms. Of een Ghost en een hele dikke drophead coupe. Of alleen die Drophead. En dan de rest voor een scooter en een leovinci uitlaat.
Dit oogt veel stijlvoller dan een Phantom en is ook nog eens specialer. En aangezien de het koperspubliek toch geld als kraanwater heeft zou ik zelf ook gewoon voor een Lagonda gaan.
Ik vind de lagonda best dik! Voorkant ziet er vooral echt bruut uit!
Ik vind hem wel mooi om te zien! Tja, 550 pk, het is best veel, maar de pk mensen willen natuurlijk 1000 pk boor zo’n bedrag. Ik denk dat het geld eerder in comfort, naam en luxe wordt gestoken.
Voor deze tien andere.
Hebben!! Wat een auto
Die “sportstoelen” voor en achter. * Proest *
Ach ja, voor de kopers van dit soort auto’s geldt, als het maar de duurste is.
Peugeot kwam jarenlang met deze muilen op de markt en iedereen vond het afschuwelijk, nu wordt er Peugeot meuk op een wagen geschroefd met een Aston Martin badge en is het ineens het achtste wereld wonder ……………………………………….
@desjonnies:
Klopt. Peugeot was zijn tijd vooruit eigenlijk…. Steeds meer merken komen nu met zo’n grote muil:
http://img2.netcarshow.com/BMW-X5_M_2016_800x600_wallpaper_10.jpg
http://img2.netcarshow.com/Hyundai-Veloster_2016_800x600_wallpaper_25.jpg
http://img2.netcarshow.com/Ford-Mondeo_2015_800x600_wallpaper_37.jpg
http://img2.netcarshow.com/Lexus-NX_2015_800x600_wallpaper_42.jpg
En Peugeot komt ondertussen met smalle en langgerekte muilen. Best mooi eigenlijk, gelieve gaan andere merken dit ook weer overnemen ;-)
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-508_2015_800x600_wallpaper_1f.jpg
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-308_2014_800x600_wallpaper_2b.jpg
Is er dan niemand verbaasd waarom dit 980.000 moet kosten?
Hoewel ik de auto totaal geniaal vindt, nou ja dat leer met arabische sticksel niet zo, maar dat is aan te passen, is de prijs eigenlijk wel wat er beloofd werd. Misschien is dit de prijs, met het op maat maken voor de klant, dan is het nog enigszins te verantwoorden, anders niet, maar blijft het wel zeer exclusief.
Ach, op 10 jaar lukt het ze wel om er 100 te verkopen…
Zoveel geld en dan spellen ze de naam fout? COME ON!! Dit is natuurlijk de Lagonda Tarif!
Vind m niet mooi en veels te duur.
K kan zoveel andere dingen kopen met het geld…
Ach ja, het ziet er in ieder geval niet als een vrachtwagen, in tegenstelling tot de Rolls-Royce phantom. Of ik hem zou kopen voor dat geld? Zeker niet, ik zou liever wat lekkere dingen kopen. En gewone Aston bijvoorbeeld. En dan een mooie alfa junior oid. En een 159. En nog een hoop mooi spul…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ligt het aan mij, of zijn de kleuren in het interieur een beetje een bij elkaar geraapt zooitje? Met vooral hééééél vééééél beige. Het interieur is mij sowieso een beetje veel te druk, terwijl ze de buitenkant juist zo mooi strak hebben gehouden. Niet helemaal mijn ding, en ik ga nog wel de Staatsloterij jackpot winnen volgende maand… ;)
Dan heb ik liever een maybach S klasse dan deze.