• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo bouwt Carrozzeria Touring een Bentley Flying Star

Auteur: robbie, gepost 13 januari 2013 om 13:08 – 28 Reacties

Bentley Flying Star


Heb jij je ook altijd afgevraagd wat erbij komt kijken om een Bentley Continental GTC om te bouwen tot een Bentley Flying Star? De mensen van Carrozzeria Touring Superleggera zijn zo aardig geweest om het op video vast te leggen.

Als basis voor deze Continental Shooting Brake neemt Touring Superleggera een Continental GTC. Waarom? Omdat de GTC af-fabriek een stijver platform heeft en dus een betere basis is om mee aan de slag te gaan.

De ombouw neemt meer dan 4.000 uur in beslag en zoals je in de video kan zien is een zeer groot deel van de arbeid puur handwerk. En als je dacht dat de productie bij 1 prototype was gebleven dan kunnen we verklappen dat dat niet zo is. Er bestaan minimaal 4 exemplaren op dit moment.

Wist je trouwens dat Bentley haar officiële goedkeuring heeft gegeven aan dit project? Wellicht een mooie graadmeter voor een eventuele eigen Shooting Brake van Bentley lijkt ons zo.

De video over het bouwproces kan je vinden op Autojunk.

Ook interessant!

  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • Dit maakt de Bentley Flying Spur veel meer premium dan jouw auto!
    Dit maakt de Bentley Flying Spur veel meer premium dan jouw auto!
  • Deze Bentley Flying Spur is speciaal voor boomknuffelaars
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, carrozzeria-touring, coachbuilding, continental-gtc, flying-star, shooting-brake, Video

Vorig bericht: « Mansory Vincero d’Oro op transport gezet
Volgend bericht: De servicebeurt van een Ferrari F50 in beeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwe46csl zegt

    13 januari 2013 om 13:14

    Vind hem niet eens zo heel lelijk, de achterlichten zijn niet zo mooi, was mooier geweest met de originele lichten.

    Login om te reageren
    • conny zegt

      13 januari 2013 om 14:25

      @bmwe46csl: je moet mijn spot eens bekijken van deze auto, je zult hem niet zo mooi vinden hoor!

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        13 januari 2013 om 19:33

        @conny: maar de auto op het filmpje is toch het zelfde? Auto word er toch niet anders op dan bij jouw spot? Blijft een begrafenis wagen

        Login om te reageren
        • conny zegt

          13 januari 2013 om 21:05

          @mightymike: inderdaad, het is en blijft een lelijke wagen! (Mijn mening)

          Login om te reageren
          • bmwe46csl zegt

            14 januari 2013 om 08:33

            @conny: mag ik gewoon zelf kiezen wat ik mooi vind!

            Login om te reageren
  2. opjebumpert zegt

    13 januari 2013 om 13:22

    Wordt toch wel zeer fraai gedaan hoor. Zal ook wel een lieve duit kosten…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 januari 2013 om 14:20

      @opjebumpert: 4000 uur, het uurtarief zal er niet om liegen – ik gok dus op zo’n 3-4 ton voor de ombouw, en daar komt dan nog BPM en BTW bij. Oja, en een GTC.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        13 januari 2013 om 15:04

        @potver7:
        De BPM bestaat sowieso niet meer dus dat probleem is er niet meer. Bovendien is dit een aftermarket aanpassing waar überhaupt nooit een BPM plicht voor is geweest.
        OT: Mooie modificatie tot je de kont ziet, daar ging het wat mij betreft mis….

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          13 januari 2013 om 20:40

          @jrk68: BTW plicht toch? Want de BTW betaal(de) je over eventuele opties die af-fabriek toegevoegd zijn. BTW betaal(de) je niet over achteraf toegevoegde opties.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            13 januari 2013 om 21:02

            @ej20g:
            Btw betaal je over alles wat je koopt als particulier.
            BPM betaalde je vroeger over opties die af fabriek gemonteerd waren en daar overheen nogeens de BTW.
            De BPM is 1 januari afgeschaft en vervangen door de CO2 heffing.
            Gevolg daarvan is dat je nu alleen nog BTW betaald over de opties, ongeacht of dit fabrieksopties zijn of niet.

            Login om te reageren
  3. adyton zegt

    13 januari 2013 om 13:25

    Ik heb het altijd heel mooi gevonden. Heel geslaagde coachbuild. Toont ook nog eens dat de oude Continental toch heel wat sierlijker is dan de nieuwe.
    Jammer dat je niet iets meer te zien krijgt.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 januari 2013 om 14:23

      @adyton: Alleen het openen/sluiten van de achterklep in de vriescel ging niet echt soepeltjes vond ik. Wat schokkerig; ik mag hopen dat dat bij normale temperaturen wel vloeiend gaat.

      Login om te reageren
  4. Yeelen zegt

    13 januari 2013 om 13:28

    Wel, als ik ooit de Euromillions win…

    Login om te reageren
  5. hashtagger zegt

    13 januari 2013 om 13:33

    Chique wagen.

    Login om te reageren
  6. W115 zegt

    13 januari 2013 om 13:44

    Ziet er goed uit, de Maserati Qp station is ook een mooie

    Login om te reageren
  7. xilver zegt

    13 januari 2013 om 13:48

    Ik had nooit gedacht dat ze er meerdere gingen maken.

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    13 januari 2013 om 13:59

    1 minuutje over het bouwen zelf en je zag nog steeds niets…
    Waardeloos filmpje over een mooie auto.

    Login om te reageren
  9. undifined1 zegt

    13 januari 2013 om 14:00

    Tsja, lijkt wel wat op een touring.zegmaar, heeft dat bedrijf enig verband met de naam van een BMW stationwagen?

    Login om te reageren
  10. kaasboerin zegt

    13 januari 2013 om 14:06

    +100 voor die Italo’s.. Ziet er ook nog is gelikt uit.

    Login om te reageren
  11. anakiet zegt

    13 januari 2013 om 14:08

    4000 uur ?

    40 uur per week, 100 weken werk, beetje veel.
    Wel een mooie wagen.

    Login om te reageren
    • ruben_koldeweij zegt

      13 januari 2013 om 14:16

      @anakiet: manuren, 10 man, 40 uur per week, 10 weken

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        13 januari 2013 om 20:24

        @Ruben Koldeweij:

        blijft 100 weken werk

        al doe je het met 4000 man

        je bent wel sneller klaar, maar dat bedoelde ik niet…..

        Login om te reageren
  12. norge zegt

    13 januari 2013 om 14:24

    Prachtig ding.

    Login om te reageren
  13. lambo4all zegt

    13 januari 2013 om 14:25

    Prachtig! Mooi dat dit soort wagens nog gebouwd worden.

    Login om te reageren
  14. kwakmare zegt

    13 januari 2013 om 16:51

    Wat moet iemand die een Bentley kan betalen met een vermomde Stationwagen?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 januari 2013 om 19:38

      @kwakmare:
      Een exclusiever excemplaar dan zijn buren in Sonnendael….

      Login om te reageren
  15. schnitzerken zegt

    13 januari 2013 om 21:10

    een Bentley Ferrari FF style? Hmmm, strange..

    Login om te reageren
  16. 2jzpower zegt

    14 januari 2013 om 16:38

    van mij mogen ze meer “shooting brakes” maken, van welk merk dan ook, het is altijd wel mooi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North