Zo denkt de EU een nieuw sjoemelschandaal te voorkomen

Auteur: , 23 Reacties

Een nieuw voorstel moet de overheid meer macht geven over de autoindustrie.

Brussel

Morgen zal Brussel met een voorstel komen die de Europese Commissie meer macht zal geven op het gebied van controles. Zo moeten EU-lidstaten de mogelijkheid kunnen krijgen om een terugroepactie uit te roepen wanneer zij denken dat er iets niet in de haak is, schrijft Reuters. Is dit de vorm van samenwerking met de overheid waar Dieter Zetsche zo naar verlangt?

Ook moet de Europese Commissie meer inzage krijgen in de goedkeuring van nieuwe automodellen en motoren. Als laatste wordt gesproken over een zwaardere boete wanneer blijkt dat autofabrikanten sjoemelen met waardes en gegevens. Brussel pleit voor deze drie maatregelen om een nieuw schandaal te voorkomen. Het extra toezicht moet ook meer transparantie creëren. Wanneer het voorstel zal worden aangenomen kunnen Europese lidstaten straks afhankelijk van elkaar een model uit de markt halen. Volgens de leden van het parlement zijn deze maatregelen noodzakelijk om het vertrouwen bij de consument terug te winnen. Yeah right.



23 reacties

LOL .. De ontelbare TNO-achtige Europese onderzoeksbureau,s kunnen dus helemaal nix behalve belastinggeld kosten ..
@lincoln: Zo mooi dat elke oplossing van elk probleem in Europa dat speelt in meerdere landen altijd meer macht naar Europa is.
@lincoln: alle onderzoeken die TNO en TUV doen om te zien of producten voldoen aan de normen, worden gewoon betaald door de fabrikanten hoor. Nix overheidsgeld. Maak voor de consument maakt het weinig verschil of je het nu via belastingen (zou) betalen of via de aanschafprijs…
Moet de titel niet zijn: ‘Zo denkt de EU hun imago op te poetsen’ ??
@clarkson: Het imago van de auto-industrie.
Dit is water naar de zee dragen. De belangen voor landen zijn veel te groot om dit soort bedrijven aan te pakken. Kijk naar de belangen (lees: aandelen) die de Duitse overheid heeft in Volkswagen en de belangen die de Franse overheid heeft in Renault.
@citroen4life:

Zeg je goed ..
Daarbij komt de oost Indische doofheid dmv Babylonische spraakverwarring ook ineens heeeeel goed van pas ..
Met één simpel maatregel zou de Europese Commissie pas echt gesjoemel tegengaan…

En dat is door zichzelf op te heffen…
wat zou ik dat gebouw toch heel graag tegen de vlakte zien gaan
@bmwpowerm5:

Helaas komen die schitterende art-deco gebouwen die tegen de vlakte moesten voor dit gedrocht er niet voor terug ..
@lincoln: Is toch een prachtig kaasdoosje geworden?
Nou ja…. als we één ding geleerd hebben hier in Nederland, is dat ambtenaren geen enkele kennis van auto’s hebben.
@willempjuh: Nou of juist wel? We weten er verschikkelijk veel geld mee te verdienen/stelen. Dat is toch hun baan.
De EU is zelf een al sjoemel.
Hmmm, ik denk niet dat het van de grond komt.
enige waar de EU de controle over heeft is haar eigen salarissen.
het kabinet is een serieuze thriller vergeleken die policor poppenkast daar
via Android app
Meh.
Ik heb een goed voorstel; stoppen met het vaststellen van onrealistische uitstootnormen.
Symptomenbestrijding in plaats van de onderliggende oorzaak aanpakken. Laat dat maar aan de EU over.

Inb4tokkiesunited.
Want de roverheid meer macht geven heeft ooit al eens iets opgelost?

Die hele hetze is begonnen door de overheid…
Je zou bijna denken dat dit hun uiteindelijke doel was!

Oh, wacht…
De EU, zou de hand eens in eigen boezem moeten steken. De milieu activisten maken zich helemaal niet zo druk over de uitstoot van auto,s. Ze maken zich, terecht, zorgen over de hoeveelheid plastic die er in de wereldzeeën drijft. De EU kennelijk niet. Waarom hebben we überhaupt nog kolencentrales en is daar door Nederland onlangs nog in geïnvesteerd? 1 kolencentrale stoot net zo veel uit als 5 miljoen auto,s..(Nederland telt er 5) Die gasten zijn echt helemaal van lotje getikt. En wij moeten het maar allemaal slikken wat die idioten besluiten.
Als ze nu eens beginnen de voordeur te sluiten en realistische testen opstellen om emissies te bepalen dan zijn al die extra mensen en kosten niet eens nodig. Testen uitvoeren met normale acceleraties (ipv 0,01 m/s^2) op een volle rollenbank (alle wielen draaien). En vervolgens een vergelijkingstest op een testparcour om de werkelijk behaalde uitstoot en verbruik te vergelijken met de testwaardes. Zal nooit helemaal sluitend zijn, maar “dieselgate” was er met een degelijke testmethode nooit geweest.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).