• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Volkswagen GTX is nieuw performance label

Auteur: RubenPriest, gepost 16 april 2021 om 14:05 – 15 Reacties

Officieel: Volkswagen GTX is nieuw performance label

Vandaag kondigt Volkswagen officieel de komst van het GTX performance label aan.

Vroeger was het leven simpel. Je had GTI en dat was hét performance label van Volkswagen. Vandaag de dag heb je GTE, GTD en daar komt straks GTX bij. Dat dit nieuwe label eraan zat te komen wisten we al een tijdje, maar nu is het nieuws officieel.

Het eerste product van dit nieuwe label is de Volkswagen ID.4 GTX. De onthulling van dit topmodel is op 28 april. Volkswagen gaat het performance label gebruiken voor de elektrische ID-auto’s van het merk. Een Golf GTX of iets dergelijks hoef je dus niet te verwachten.

De huidige ID.4 is in alle opzichten niet heel sportief te noemen, maar de als GTX moet de Volkswagen dit wel gaan zijn. Naast een eigen uiterlijk, zijn er ook onderhuidse veranderingen. Met een extra elektromotor op de vooras krijgt de ID.4 vierwielaandrijving. Wat dit betekent voor de pk’s en het rijgevoel is nog even afwachten. Met de officiële onthulling krijgen we meer te horen over deze aandrijflijn.

De krachtigste ID.4 van dit moment heeft 204 pk. Dat mag wel wat steviger natuurlijk. In combinatie met vierwielaandrijving en het koppel dat meteen beschikbaar is kunnen we een zeer rappe ID.4 verwachten. We gaan het zien.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.4 GTX trapt nieuw sportlabel af
  • Volkswagen ID.5 is officieel, meteen ook als GTX
    Volkswagen ID.5 is officieel, meteen ook als GTX
  • Volkswagen ID.4 GTX rijtest en video
  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX

Nieuwste artikelen

  • Laadpalen zorgen voor extra werk en een boel irritatie
  • motor-trip frankrijk
    Het wordt iets minder k*t om door Frankrijk te rijden
  • Je auto wassen gaf nog nooit zo’n voldaan gevoel
  • Volkswagen doet echt z’n best voor ons met een nieuwe extra hete GTI
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, GTX, ID4, Volkswagen

Vorig bericht: « Tesla Semi heeft ‘merkbare verbeteringen’ gekregen
Volgend bericht: Cupra Formentor is nu 25k goedkoper »

Lees Interacties

Reacties

  1. goodvibrations zegt

    16 april 2021 om 14:54

    Het gaat wel lekker met VW. Nu nog wat efficiënter en wat autonomer en ze zijn onverslaanbaar.. De keuze is reuze in ieder geval..

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      16 april 2021 om 19:18

      @goodvibrations: misschien wat betere materialen en software, helpt denk ik ook. Nu verliezen ze het van de Koreanen en Amerikanen

      Login om te reageren
    • michaelb zegt

      16 april 2021 om 22:45

      @goodvibrations: Autonomer? Het moet geen taxi bedrijf worden.

      Login om te reageren
  2. goedverhaal zegt

    16 april 2021 om 14:57

    Er is allang een 306pk versie aangekondigd.

    Login om te reageren
  3. rbou zegt

    16 april 2021 om 14:58

    Is de id.3 daar niet geschikter voor?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 april 2021 om 20:13

      @rbou: die zal wel volgen. De ID.4 is er voor heel de wereld, de ID.3 alleen voor bepaalde markten.

      Login om te reageren
  4. torsen zegt

    16 april 2021 om 14:59

    Zou de nog snellere variant RTX gaan heten?

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      16 april 2021 om 16:32

      Haha, nerdgrapje.

      Login om te reageren
  5. MrHyde zegt

    16 april 2021 om 15:54

    Dat zal dan zo’n 299pk worden.
    Omdat VW deze variant van het MEB platform zojuist gelanceerd heeft met 4 wielaandrijving:
    https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-audi-q4-e-tron-en-sportback-883689

    Al noemen ze het in bovenstaand voorbeeld dan Q4 50 E-tron quattro, het is gewoon dezelfde ID.4 natuurlijk.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 april 2021 om 20:11

      @MrHyde: uiteraard zal het daar sterk op lijken maar net als je bij verbrandingsmotoren kleine kunstmatige verschillen hebt in afgegeven motorvermogen (door een andere calibratie) kan dat bij elektro motoren natuurlijk ook.

      Login om te reageren
  6. tmenges zegt

    16 april 2021 om 16:12

    GTX is toch niet nieuw? Mijn pa had in de jaren 80 een scirocco GTX

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      16 april 2021 om 17:34

      Klopt.
      @rubenpriest dit is wel heel oud nieuws. @willeme schreef hier in 2019 al over: https://www.autoblog.nl/volkswagen-gtx-wordt-het-nieuwe-gti

      Login om te reageren
  7. flyerbunch zegt

    16 april 2021 om 21:54

    Mja, had 2-3 weken geleden al getipt dat de wereldpremière op 28/4 is nadat ik die info, specs van VW per e-mail kreeg en dat doorstuurde. 🙄

    Login om te reageren
  8. joris1988 zegt

    17 april 2021 om 07:33

    Met extra gevoelig lumenpedaal.

    Login om te reageren
  9. HyperTeHK zegt

    26 april 2021 om 09:39

    Ben ik de enige die nu zit te wachten op een rechtzaak vanuit nVidia.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North