• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo dik is de RS3 Limousine in het echt

Auteur: RubenPriest, gepost 30 september 2016 om 10:12 – 57 Reacties

RS3


We kunnen de RS3 met kont eindelijk eens goed bekijken.

Audi heeft met de RS3 Limousine een skitterende sedan in handen. We hebben al een tijdje geleden afscheid moeten nemen van de Limousine-uitvoeringen van de RS4 en de RS6. Het is daarom cool om weer eens een quattro GmbH-product in een sedan sausje te zien.

Net als zijn broer zonder kont heeft de RS3 Limousine een 400 pk sterke vijfcilinder onder de kap. De droge cijfers zijn wel bekend: 4,1 naar de 100, 480 Nm aan koppel en een begrensde top van 250 km/u. Vink het Dynamic Plus Package aan op de optielijst en de Audi knalt door tot 280 km/u.

In de Franse hoofdstad heeft Audi een blauwe RS3 Limousine meegenomen. Een leuk kleurtje, al zal het merendeel vermoedelijk kiezen voor vuilniszakkengrijs.

Ook interessant!

  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, Autoshows, blauw, parijs-2016, RS3, sedan

Vorig bericht: « Verstappen pakt P5 tijdens tweede vrije training op Sepang
Volgend bericht: Prius Plug-in Hybrid bekijkt het van de zonnige kant »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    30 september 2016 om 10:15

    Wat is ie toch mooie he+

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      30 september 2016 om 10:29

      @dutchdriftking: Niet echt.

      Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      30 september 2016 om 11:35

      @dutchdriftking: hij is prachtig

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 september 2016 om 12:30

      @dutchdriftking: Heel mooi ja!!,, maar hoe remt het??

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        30 september 2016 om 13:35

        @kennone: als ik @willeme goed heb begrepen is er sinds de update een joekel van een remmen update gedaan. Namelijk de remmen van de R8 V10 540pk (de ‘instapper’) dat is toch een fijne upgrade.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          30 september 2016 om 13:45

          @dutchdriftking: Klopt helemaal, maat! De nieuwe serie TT-RS en RS3 zouden een remmenupgrade krijgen van de standaard R8. Dit in combinatie met het lichtere blok zou er voor moeten zorgen dat de auto minder op het remmen van het binnenste wiel hoeft te leunen. (torque vectoring)

          Overigens nog niet officieel bevestigd, dus ik houd even een slag om de arm.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            30 september 2016 om 14:42

            @willeme: kortom, als ik ooit serieus voor een tweedehands RS3 ga kijken (ik hoop dat die dag snel komt) zoeken voor een facelifter.

            Login om te reageren
  2. flevocarspotter zegt

    30 september 2016 om 10:16

    Ziet er prima uit

    Maar neem em wel in een vet kleurtje grijs mag alleen als het nardo grey is

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      30 september 2016 om 11:13

      @flevocarspotter:
      Als ik het geld had voor deze, dan zou het dit blauw of rood worden.
      Past er perfect bij!

      Login om te reageren
      • sepang8vs zegt

        30 september 2016 om 12:50

        @dimglor: helemaal mee eens. Helaas gaat de RS3 Limousine alleen geleverd worden in het (Valencia?) rood en in het verschrikkelijke (subjectief, ik weet het) Nardo Grey. Gemiste kans van Audi Sport om de kleur zoals gepresenteerd (Sepang Blue / Ara Blue?) niet aan te bieden aan de klant.

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          30 september 2016 om 13:27

          @sepang8vs:
          Dat rood vind ik ook best tof kleurtje!
          En eerlijk vind ik dat grijs ook niet lelijk…
          Maar zo’n blauw past gewoon perfect op deze.
          Onlangs een gelijkaardig blauw gezien op een S3 sedan en het stond er echt perfect op!

          Login om te reageren
          • sepang8vs zegt

            30 september 2016 om 13:52

            @dimglor: rood en blauw zijn beiden prachtige, sportieve kleuren op een dito auto. Rijd zelf in een A3 Limousine in Sepang Blauw (hetgeen de username verklaart) en heb daar geen moment spijt van. Ben bang dat in een grijstint, zeker in Nardo Grey, het fraaie lijnenspel van de A3/S3/RS3 Limousine minder goed tot zijn recht komt. Maar goed, uiteindelijk is alles subjectief en voorkeur persoonlijk…

            Login om te reageren
            • Dimglor zegt

              30 september 2016 om 14:01

              @sepang8vs:
              Je ziet ze jammergenoeg te weinig in deze kleuren.
              Nog maar 2 maal een felblauwe A3 sedan gezien en het past er gewoon perfect bij.
              Sowieso vind ik de sedan al de beste variant van de A3.
              Had zelf ook liever het felle donkerblauw op men Volvo V40 gehad. (In de Ocean Race uitvoering staat het geweldig)..
              Maarja, auto van het werk en de baas wil alle wagens in het zwart …

              Login om te reageren
        • mikkeloentje zegt

          30 september 2016 om 13:33

          @sepang8vs: Hoe kom jij aan deze wijsheid?

          Login om te reageren
          • sepang8vs zegt

            30 september 2016 om 13:46

            @mikkeloentje: Internationale (auto)pers. Autocar.co.uk in dit geval: “The RS3 comes only in Nardo grey or Catalunya red, with a black leather interior and RS logos on the backrests.” Zijn doorgaans prima geïnformeerd.

            Login om te reageren
            • mikkeloentje zegt

              30 september 2016 om 19:24

              @sepang8vs: Wat vreemd als die S3 al in 11 kleuren leverbaar is.

              Login om te reageren
        • sepang8vs zegt

          30 september 2016 om 13:48

          @sepang8vs: Catalunya rood dus…

          Login om te reageren
    • torsen zegt

      30 september 2016 om 15:41

      @flevocarspotter: Suzuka Grey voor mij alstublieft.

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    30 september 2016 om 10:16

    Waarom levert deze 0,4 sec in 0-100km/h tov de TT-RS? Is de TT zoveel lichter? Zoals ik gisteren al zei, ik vind dit het mooiste model wat Audi levert, helemaal in RS trim.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 september 2016 om 10:31

      @e34m5touring: De TT-RS weegt 1440 kg. En een S3 sedan weegt 1545 kg. De TT-RS zal daar nog wel een klein schepje bovenop doen denk ik. Scheelt toch 100 kg.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        30 september 2016 om 10:40

        @berlinetta: Ok Thanks! Zware unit dus…

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          30 september 2016 om 11:05

          @e34m5touring: Zeker geen licht veertje nee, maar de M2 weegt 1595 kg. En een CLA 45 AMG weegt ook 1585. En dit zijn dan allemaal leeggewichten. Komt er dus op neer dat ze boven de 1600 kg uitkomen. Ontzettend zwaar voor zulke kleine auto’s.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            30 september 2016 om 11:08

            @berlinetta: Ja vind het echt enorm voor het formaat, maar goed.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              30 september 2016 om 11:30

              @e34m5touring: Bij deze RS3 vind ik het hoge gewicht wel minder erg. Het is toch geen sportieve auto waarmee je lekker bochten gaat nemen. Het is gewoon een sprintkanon. Met minder gewicht was hij weliswaar nog sneller geweest, maar de prestaties zijn ook nu prima. Ik zou er dus wel mee kunnen leven.

              Bij een M2 vind ik het een ander verhaal. Die is niet maximaal gericht op de beste cijfertjes, maar meer op rijplezier. Hoewel die auto ook zeker veel rijplezier biedt, speelt het zware gewicht hem toch parten. En dat komt met name, omdat de M2 onderdelen van de M4 leent om kosten te besparen. Opzich ook wel begrijpelijk, want anders had de M2 zichzelf de markt uitgeprezen.

              Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        30 september 2016 om 13:20

        @berlinetta: De tweede TT-RS moet RS3 zijn trouwens.

        Login om te reageren
  4. fuxhound zegt

    30 september 2016 om 10:19

    Dit is toch wel 1 van de toppers van het salon.
    Dikke 5 cilinder in een prachtige koets, hier word ik vrolijk van.
    Laat deze maar hard afschrijven dan zie ik er nog eentje kopen over x aantal jaren.

    Login om te reageren
    • super zegt

      30 september 2016 om 10:52

      @fuxhound:
      als deze ook wat remproblemen heeft zullen ze wel redelijk hard afschrijven.

      Login om te reageren
  5. maxidyne zegt

    30 september 2016 om 10:21

    In Sprintblauw graag, zwarte raamomlijsting + grille, geen emblemen, rode zetels.

    Prachtige wagen, en vooral de 5 cilinder doet het voor mij. Audi is 5 cilinder turbo + quattro. Alleen jammer van de remmen…

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      30 september 2016 om 11:38

      @maxidyne: je weet natuurlijk nog niet hoe de remmen van deze nieuwe RS3 zijn he? Ik neem aan dat ze wel wat geleerd hebben van de problemen met de vorige versie. (Hoop ik :) )

      Login om te reageren
  6. sjaakjwt zegt

    30 september 2016 om 10:21

    Elke keer wordt Audi als de maatstaf genomen als het om interieurs gaat, maar zo veel stelt dit toch niet voor?
    Zo’n lelijk uitschuifschermpje en zelfs in zo’n dik model krijgen ze het voor elkaar om pontificaal onder de roosters loze knoppen te laten zien. En is het afwerkingsniveau nou zo veel hoger dan BMW of Mercedes?

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      30 september 2016 om 10:40

      @sjaakjwt: Het materiaalgebruik in Duitsland groeit steeds dichter naar elkaar toe. BMW gaat het laatste gaatje dichten met de nieuwe 5. Waar naar mijn mening het grootste verschil zit is het design en de ergonomie. Audi heeft die twee dingen fantastisch voor elkaar at the moment.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 september 2016 om 11:08

      @sjaakjwt: Ik snap dat eerlijk gezegd ook nooit zo goed. Ik vind de interieurs van Audi weliswaar fraai, maar zeker niet de mooiste in hun klasse. Dat de afwerking dan wel goed is, geloof ik wel. Maar ik heb dan liever een (in mijn ogen) mooier interieur met blijkbaar iets mindere afwerking dan andersom.

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        30 september 2016 om 11:46

        @berlinetta: ja dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Over smaak valt niet te twisten en wat de 1 prachtig vindt, dan vindt de ander spuuglelijk. Ik denk dat ze inderdaad het materiaalverbruik, afwerking en ergonomie bedoelen waarop de Audi interieurs momenteel op nummer 1 staan.

        Persoonlijk vind ik de interieurs van Audi wel de mooiste, vlak daarna komt voor mij Mercedes die een grote inhaalslag heeft gemaakt met de nieuwste modellen. BMW heeft natuurlijk ook prima interieurs maar vind ik iets achterblijven tot dusver. Maar zoals gezegd, het blijft persoonlijk.

        Login om te reageren
      • thezwart zegt

        30 september 2016 om 14:34

        De interieurs van bmw in de 1,2,3 en 4 serie zijn om te huilen. Zeer veel lelijk plastic met dito uitstraling.

        Login om te reageren
  7. gitaarknul zegt

    30 september 2016 om 10:22

    duss… een S4?

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      30 september 2016 om 11:28

      @gitaarknul: ik zou wel voor een S4 gaan, iets meer ruimte en de kont op deze is toch een beetje raar klein.
      Breng hem langs abt of mtm en je hebt gelijks prestaties, alleen geen vijf cilinder Helaas

      Login om te reageren
  8. bombaliali zegt

    30 september 2016 om 10:23

    Mooie kleur, maar ik zou toch voor de sportback gaan.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    30 september 2016 om 10:25

    Die blauwe zoals op jullie foto’s is bijna zoals ik hem zou bestellen. Alleen de grijze bekleding omruilen voor cognackleurig leder. Dan vind ik hem perfect. Paar leuke opties erop, chipje erop voor zo’n 440 pk. Keramische remmetjes. Dat soort spul.

    Bovendien vind ik het gaaf dat Audi eindelijk weer eens en RS-sedan heeft. Die stations hebben wel hun charme, maar ik hou toch meer van sedans. Dit komt qua uiterlijk in de buurt van de RS6 C5 sedan. Wat een bak was dat.

    Login om te reageren
  10. sjeemsbond zegt

    30 september 2016 om 10:26

    Knappe kar, maar na het lezen over de rem perikelen van de TT RS zou ik hem toch laten staan.

    Login om te reageren
  11. vorsprungdurchbetrug zegt

    30 september 2016 om 10:40

    Vooral mooie kleuren, van het merk of modellen wordt ik niet warm of koud.
    Om maar te zwijgen over het probleem oplossend vermogen van de dealer & importeursclub.
    Je zal 80 ruggen voor een dameskappersauto betaald hebben, dan waar nog niet eens een mechanisch sper op zit.

    Doet Fiat met zijn 595 Abarth toch beter.
    Daar kan het er wel vanaf.
    Totale minachting van je klant noem ik dat.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      30 september 2016 om 11:23

      @vorsprungdurchbetrug: 30 ruggen voor A segmenter met een Mechanisch sper vind ik anders ook zwaar belachelijk. Daar koop je bijna 3 C1tjes voor he.

      Login om te reageren
      • vorsprungdurchbetrug zegt

        30 september 2016 om 12:30

        @e34m5touring:
        Een Fiat Abarth is wel iets meer dan een C1 tje.
        Met een vanaf prijs van €23000.- plus een pakket van €3060.- waar mechanische sper in zit, wil gewoon zeggen dat een mechanische sper gewoon niet héél erg duur is.
        Geeft aan dat Fiat dat beter voor elkaar heeft dan Audi.

        Login om te reageren
  12. itiswhatitis zegt

    30 september 2016 om 10:41

    zeer geslaagde vormgeving maar dat interieur wat verschrikkelijk lelijk zeg….

    Login om te reageren
  13. handbakjasper zegt

    30 september 2016 om 10:42

    Ik vind dat ze goed bezig zijn daar in Ingolstadt!

    Login om te reageren
  14. noidea zegt

    30 september 2016 om 10:42

    Maar uhm, die remmen is dat nog wat?

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    30 september 2016 om 10:46

    Wat blijft dat toch een prachtige sedan!

    Login om te reageren
  16. stribo zegt

    30 september 2016 om 10:50

    Velgen doen wel afbreuk aan deze verder mooie auto. In bekraste toestand en kleiner formaat vind ik ze eerder passen op een corolla van begin jaren 90 oid

    Login om te reageren
  17. mijosu zegt

    30 september 2016 om 10:59

    Wel een retegaaf karretje.

    Login om te reageren
  18. willempjuh zegt

    30 september 2016 om 11:05

    Ik word er niet echt warm van….

    Login om te reageren
  19. viezefreddyw zegt

    30 september 2016 om 11:15

    Vind het wel een knappe auto hoor. Ziek snel, ziet er goed uit alleen het enige nadeel is wel dat ‘ie eigenlijk te zwaar is. Maar goed, dat is de concurrentie ook.

    Login om te reageren
  20. pjotr zegt

    30 september 2016 om 11:20

    Al die lompe details: ik vind het leuker als je echt heel goed moet kijken dat er iets snels en speciaals voorbij komt. Vroegâh…

    Login om te reageren
  21. cossiekiller zegt

    30 september 2016 om 12:39

    Vind hem prachtig, alleen die velgen… Is Audi echt gaan winkelen bij Dotz?

    Login om te reageren
  22. thomasthomas zegt

    30 september 2016 om 12:50

    Voor het vrouwtje een prima snelle auto , zelf liever een M3 of S4 maar beter nog RS6 of M5.

    Login om te reageren
  23. Mika_Hakkinen zegt

    30 september 2016 om 14:31

    Ik ben verre van een audi fan, maar man wat is de A3 Sedan toch een mooie kleine auto en nu ook nog met poweeeeeeeeeer haha. top!

    Login om te reageren
  24. ghost zegt

    30 september 2016 om 14:35

    Hebben! In Arablauw en met keramische remmen! Amen!

    Login om te reageren
  25. flevocarspotter zegt

    30 september 2016 om 15:48

    @torsen en dan het liefst leasen zeker ;-)

    Login om te reageren
  26. bartsmit zegt

    30 september 2016 om 18:57

    Niet uitgeklopt. Jammer. Doe maar een M2. Rijdt ook beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North