• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo klein is de Honda Project 2&4 in het ecchie

Auteur: Dizono, gepost 15 september 2015 om 20:20 – 19 Reacties

Honda Project 2&4


Is het een auto? Is het een rolstoel? Nee, het is super-Honda!

Net als je denkt dat een auto niet veel spartaanser kan dan een Caterham Super Seven of een Ariel Atom, komen ze bij Honda met dit speeltje op de proppen. Van een carrosserie is eigenlijk geen sprake, het is meer een rijdend skateboard met daarop een sportstoeltje. Toch herbergt de Honda Project 2&4 een 1-liter viercilinder. Worden we normaal niet zo vrolijk van, maar deze komt uit een motorfiets en dat betekent 14.000 toeren en 215 atmosferische paardjes.

Om een auto met zo’n laag zwaartepunt om te laten slaan moet je flink je best doen, maar als het zover is, dan zit je ook flink in de penarie. Enige vorm van passieve veiligheid lijkt namelijk te ontbreken, tenzij je niet zo lang bent en niet boven het kuipje uitsteekt. Ach, deze Honda gaat er (helaas) toch nooit komen.


Ook interessant!

  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Honda, iaa, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Ford Edge: eindelijk klaar voor Europa
Volgend bericht: Mooie vrouw leidt aandacht af van Nissan 370Z-opvolger »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir_Vmax zegt

    15 september 2015 om 20:28

    Go kart 2.0

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      15 september 2015 om 20:33

      @srthellcat: doodskist 1.0

      Login om te reageren
  2. MrHyde zegt

    15 september 2015 om 20:28

    Daar hebben we hem weer, de design versie van de Palatov D1.

    Hoewel ik weet dat deze nooit gemaakt gaat worden, is het wel een erg lekker scheurijzertje (lijkt me zo).

    Maar zolang deze niet gemaakt wordt, droom ik wel verder over de Palatov. Geniaal concept zo’n Kart XXL / Motorfiets met 4 wielen / Stofzuiger voor mannen *

    *Doorhalen wat niet van toepassing is.

    Login om te reageren
    • MrHyde zegt

      15 september 2015 om 20:34

      @MrHyde: Correctie @mezelf.
      Het is de Palatov D4. De D1 is met de Harley V8, de D4 met motorfiets-motor.
      En tweede correctie, ik zie nu pas dat deze Honda de motor toch achter de bestuurder heeft, en niet ernaast. Daarmee is het concept dus lichtelijk anders dan die van Palatov.

      Blijf erbij, beiden zijn droomauto’s. Lekker licht.

      Login om te reageren
      • rotarypowah zegt

        15 september 2015 om 20:51

        @MrHyde: in deze Honda zou je nog met z’n tweeën kunnen zitten. De kap aan kan eraf en daarvoor in de plaats nog zo’n stoeltje.

        En het is toch eerder een Honda Side-by-Side als je ’t mij vraagt. (die dan weer meer bij zo’n Palatov in de buurt komt want eenzitter)
        https://c1.staticflickr.com/3/2488/3757920513_9b9fa8416c_b.jpg

        Login om te reageren
        • rotarypowah zegt

          15 september 2015 om 20:53

          @rotarypowah: *de kap aan de rechterkant.

          Login om te reageren
        • MrHyde zegt

          15 september 2015 om 22:50

          @rotarypowah: Kijkende naar Honda’s historie, denk ik dat je gelijk hebt. Ik kende de side-by-side overigens nog niet.

          Maar als de kap eraf kan, en een tweede zitje erop/eraf gehaald kan worden: dan zou ik helemaal zeggen: maken die auto-motor-kruising!

          Login om te reageren
  3. entail zegt

    15 september 2015 om 20:30

    Whaaaa, dit is VET! Ik zou m’n nek verdraaien als ik ‘m voorbij zag scheuren, cool!

    Login om te reageren
  4. clarkson zegt

    15 september 2015 om 20:39

    Het concept is super gaaf! Maar wel scary as hell!

    Login om te reageren
  5. reistje zegt

    15 september 2015 om 20:43

    Dit is duidelijk een nieuwe vorm van motivatie om je autogordel te dragen.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    15 september 2015 om 20:52

    Leuk ook dat je hoofd als rolbeugel dient.

    Login om te reageren
  7. beetec zegt

    15 september 2015 om 21:01

    Leuk ding. Veilig? Nee maar een motor is niet veiliger. Maar is die NSX er nou eigenlijk al?

    Login om te reageren
  8. david-e30 zegt

    15 september 2015 om 21:06

    ik begrijp totaal niet waarom de bestuurder off center zit, als je op fotos kijkt zie je duidelijk dat het motorblok volledig achter de stoel zit

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      15 september 2015 om 21:24

      @david-e30: dit is juist het concept: een intern “skelet” ipv een exoskelet zoals een Ariel Atom. Waarschijnlijk kun je nog zo’n stoel aan de andere kant schroeven. De “middenconsole” zijn buizen.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 september 2015 om 21:25

      @david-e30: Misschien omdat ze de optie wilden openhouden voor een passagier?

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    15 september 2015 om 21:24

    Waarom dit, als er ook zoiets als een Donkervoort te koop is?

    Login om te reageren
    • nord zegt

      15 september 2015 om 23:22

      @dutchdriftking: waarom Donkervoort als er al Lotus 7 / catherham te koop was? Waarom in een bungalow wonen als er al vrijstaand huis was. Waarom een witbier bestellen als er al gewoon bier was. Waarom naar RTL 4 kijken als er al SBS 6 was, waarom addidas, Puma? Waarom Rotterdam, amsterdam. Waarom waarom?

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      16 september 2015 om 08:35

      @dutchdriftking: omdat dit gaaf en ludiek is terwijl de Donkervoort nog steeds een evolutie van de super 7 is, een toffe maar niet meer dan dat.

      Login om te reageren
  10. rikvp zegt

    15 september 2015 om 21:24

    Leuk, maar een crash aan de linker zijde lijkt me echt niet fijn. Niet dat een racemotor veel veiliger is hoor… maar toch je zit vast, en zo aan de zijkant

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North