• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo moet de heetste M2 er gaan uitzien!

Auteur: RubenPriest, gepost 18 februari 2017 om 11:57 – 26 Reacties

Afbeelding Zo moet de heetste M2 er gaan uitzien!Afbeelding Zo moet de heetste M2 er gaan uitzien!Afbeelding Zo moet de heetste M2 er gaan uitzien!Afbeelding Zo moet de heetste M2 er gaan uitzien!Afbeelding Zo moet de heetste M2 er gaan uitzien!

Zo moet de heetste M2 er gaan uitzien!
Kijkt u mee, BMW?

We weten allemaal dat de Duitse autofabrikant werkt aan een hetere M2. Deze gaat vermoedelijk GTS of CS heten. Klanten die geen zin hebben om te wachten kunnen bij diverse tuners aankloppen voor een make-over. Het Londense Evolve Automotive doet dit in stijl met hun M2 GTS Project ‘Starla’.

Het apparaat was vorig jaar te zien in Essen en heeft accenten van de M4 GTS meegekregen zónder lelijk te worden. Daarmee doel ik op de velgen van de M4 GTS, waar ondergetekende geen fan van is. In plaats daarvan koos Evolve voor een setje 6Sixty’s met een oranje accent.

Het is niet alleen uiterlijke poeha, want de M2 werd ook op andere gebieden aangepakt. Er werd geknutseld met de ECU, er werd gekozen voor een intake van Eventuri, een schroefset van Billstein en keramische remmerij uit de schappen van BMW. Een uitlaatsysteem van Supersprint maakt het geheel vervolgens af. De coupé is volgens de tuner goed voor 401 pk en 610 Nm.

Het resultaat is een uiterst smaakvolle M2 ‘GTS’. Alle afgebeelde onderdelen zijn via Evolve te verkrijgen. Zo kost het carbon dak omgerekend dik 1.600 euro, de carbon spoiler bijna 3.000 euro en de ECU-aanpassing 935 euro.

Fotocredit: TI Photography op Flickr

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Coupe, gts, m2, tuning

Vorig bericht: « Nederlandse uitvinding sloopt sneeuw op Schiphol
Volgend bericht: NL’se villa met ruime garage heeft Amerikaanse trekjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    18 februari 2017 om 12:02

    Fast&Furious edition… no thanks.

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      18 februari 2017 om 12:04

      @w0o0dy: Inderdaad een gewone M2 is al zaligmakend.

      Login om te reageren
  2. thefmanl zegt

    18 februari 2017 om 12:04

    Hij is waarschijnlijk ook nog sneller dan de officiële van bmw, want die mag natuurlijk niet sneller zijn dan de m3

    Login om te reageren
  3. baklava zegt

    18 februari 2017 om 12:04

    Zonder oranje frutsels en die taartschep en ik neem hem zo mee.

    Login om te reageren
  4. Onehp zegt

    18 februari 2017 om 12:10

    Liever wat veerweg… En 600Nm en 400pk, dat betekent dat ie aan ca 4700 toeren al op vol vermogen zit, dat is hetzelfde als mijn laatste diesel…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 februari 2017 om 13:00

      @onehp: hoe bereken je dat?

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        18 februari 2017 om 13:12

        @w0o0dy: vermogen = koppel x toerental. Bij 7023 toeren is het vermogen uitgedrukt in pk gelijk aan het vermogen in Nm. Aangezien het koppel 1,5x het vermogen en we even aannemen dat beide bij hetzelfde toerental tot stand komen, dan is dat toerental 7023/1,5=~4700 toeren. Kan uiteraard zijn dat het koppel nóg vroeger piekt, maar zowiezo zijn dit cijfers van een motor die veel vermogen vroeg vrijmaakt en dus weinig beloont hoge toerentallen op te zoeken. Klopt ook met de relatief kleine turbo die men dmv tuning hard laat blazen vroeg in het toerental, je krijgt een stuk meer koppel maar nauwelijks meer vermogen omdat de turbo begrens is in de totale luchttoevoer (gelijkaardig aan een restrictie van de inlaat).

        Moest is zoveel geld aan een M2 willen geven, wacht ik wel even op de CS met de S55 motor met dubbele turbo…

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          19 februari 2017 om 12:13

          @Onehp: hangt dat niet ook af van de bakverhoudingen?

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            19 februari 2017 om 12:17

            @gulli: nee, deze cijfers gaan enkel over wat er aan het vliegwiel gebeurt. Bakverhoudingen spelen uiteraard een rol in hoe snel de wielen draaien en welke voorwaartse kracht er daar opgewekt wordt maar das een andere materie.

            Login om te reageren
  5. tttijn zegt

    18 februari 2017 om 12:14

    Vind het wel een gaaf ding zo op de foto.

    Login om te reageren
  6. HZW zegt

    18 februari 2017 om 12:34

    No thanks, doe mijn maar een gewone uitvoering.

    Login om te reageren
  7. martijn11 zegt

    18 februari 2017 om 12:34

    Zonder dat oranje is ie wel vet!

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    18 februari 2017 om 12:37

    Zet hier maar neer

    Login om te reageren
  9. MARS zegt

    18 februari 2017 om 12:42

    Zonder spoilers/taartschep/stickers/lelijke velgen reacties in 1..2..3..

    Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    18 februari 2017 om 12:49

    Doe mij maar een standaard M2. Gaat snel zat terwijl dat niet eens de essentie is van de auto. De essentie is fun hebben en dat heb ik tijdens het rijden van leuke wegen met haarspeldbochten.

    Login om te reageren
  11. tttijn zegt

    18 februari 2017 om 12:54

    Fun is ook met rokende banden uit een haakse knallen en dat gaat met deze mss nog wel beter ;)

    Login om te reageren
  12. raoufff zegt

    18 februari 2017 om 13:09

    Doe maar gewoon een standaard M2, dan doe je al gek genoeg

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2017 om 13:10

    610nm!

    Login om te reageren
  14. sracert zegt

    18 februari 2017 om 13:18

    Vreselijk!. Walgelijk, Typisch Duits: Wansmaak.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 februari 2017 om 16:26

      @sracert: De tuner is Brits ;)

      Login om te reageren
  15. PeugeotGTI zegt

    18 februari 2017 om 13:26

    Wat een sjonniebak..

    Login om te reageren
  16. rob5nismo zegt

    18 februari 2017 om 14:32

    Mooie auto als ik het geld had zou ik het doen

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    18 februari 2017 om 16:27

    Nein danke. Lijkt teveel op de M4 GTS. Vind ik qua uiterlijk niet zo geslaagd.

    Login om te reageren
  18. stokvis2 zegt

    18 februari 2017 om 20:21

    Erg dik, leuker speelgoed dan een M4 GTS als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    18 februari 2017 om 20:55

    Lekkere velgen

    Login om te reageren
  20. tom81 zegt

    19 februari 2017 om 09:04

    M2 is een agressief monstertje ik rijd er dagelijks mee net zoals de m3, m4 gts champions edition, m5 dit zijn geen auto s meer maar raketten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North