• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo ontzettend gaaf klinkt de nieuwe 992 GT3 RS

Auteur: willeme, gepost 14 oktober 2020 om 07:56 – 27 Reacties

nieuwe 992 GT3 RS

Oh, en check voor de zekerheid de enorme spoiler van de nieuwe 992 GT3 RS. Allesbehalve subtiel, maar wel lekker!

Het begon ooit als een iets scherpere 911 GT3. Met een paar kleine ingrepen werd een 911 GT3 omgetoverd tot 911 GT3 RS. Per generatie werd deze über-petrolhead-Porsche telkens wilder, dikker, sneller en serieuzer.

De eerste 911 GT3 RS (de 996.2 voor intimi) was qua uiterlijk vrij sober, maar was een heel stuk kaler dan de gewone 911’s en de GT3. Met de nieuwe 992 GT3 RS lijkt het andersom te zijn. Mensen willen toch de luxe van een navigatiesysteem, stereo en airco. Aan de andere kant moet de auto er wel net uit zien alsof je net van Tom Coronel op de 24h van de Nürburgring hebt verloren.

nieuwe 992 GT3 RS

Smaakjes

Dat er nieuwe smaakjes bijkomen van de 911, mag geen verrassing zijn. Na de Carrera, Carrera S, Carrera 4, Carrera 4S, Turbo en Turbo S is het tijd voor de GT3, GT3 TP en GT3 RS. Dan zijn we nog niet klaar overigens, want de Carrera T, Carrera GTS en Carrera 4 GTS moeten ook nog komen, met als klap op de vuurpijl een GT2 RS.

Geluid nieuwe 992 GT3 RS

Terug naar de nieuwe 992 GT3 RS. Er gingen al wat beelden het internet over dat deze een enorme spoiler gaat krijgen. Onze waarde collega @jaapiyo classificeerde de strijkplank als ‘joekelig’. Automotive Mike trotseerde het gure weer op de Nordschleife en wist bewegende beelden van het apparaat vast te leggen. En ja, die hangende spoiler is ENORM. Wel zorgt het voor serieuze downforce en ook wel leuk, de raceversies hebben ook een dergelijke spoiler.

Doorontwikkeling

In feite is de ‘992’ GT3 RS een doorontwikkeling van de 991 GT3 RS. Dus verwacht dezelfde atmosferische vierliter boxermotor, in dit geval met zo’n 520 tot 540 pk. Prestaties zullen prima zijn, waarschijnlijk wordt er direct een Nordschleife laptime gecommuniceerd van zo’n 7 minuten. Reken er tevens op dat je standaard de PDK-bak tot je beschikking hebt.

Onthulling nieuwe 992 GT3 RS

Wanneer kunnen we de nieuwe 992 GT3 RS verwachten? Goede vraag. In eerste instantie zal de reguliere GT3 onthuld worden. Dan staat er ook nog een GT3 ‘Touring Package’ en dán pas komt de GT3 RS. Wij gokken op de onthulling in het voorjaar in 2021 en de marktintroductie ergens in de zomer. Tot die tijd kun je genieten van de beelden.

Ook interessant!

  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, GT3, gt3-rs, Porsche, spyshot, Video

Vorig bericht: « Volkswagen Golf GTI Clubsport is de ultieme Golf
Volgend bericht: Dít is de gloednieuwe Volkswagen Taos! »

Lees Interacties

Reacties

  1. jwcroy82 zegt

    14 oktober 2020 om 08:10

    Wat een heerlijk geluid komt er uit zo’n atmosferische gt3 rs en gt2 rs. Dit zijn de unicorn’s van de Duitse auto industrie.

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      14 oktober 2020 om 09:54

      @jwcroy82: GT2 RS heeft turbo’s. Maar komt inderdaad een mooi geluid uit

      Login om te reageren
  2. kadett83 zegt

    14 oktober 2020 om 08:22

    Dit zal wel de niet EU versie zijn. Dus zonder OPF. Wachten hoe de EU versie klinkt.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      14 oktober 2020 om 08:28

      @kadett: gezien de koplampen, schermen en achterbumper lijkt mij dit gewoon de EU/ROW versie.

      Login om te reageren
  3. Robert zegt

    14 oktober 2020 om 08:30

    Als ik die mega dikke achterbumper zie (en let’s face it, meer dan dat zullen de meeste van ons niet te zien krijgen), dan denk ik alleen maar: obesitas.

    Echt, de klassieke, fraaie lijnen van een 911 kan ik prima waarderen hoor, maar dit is zó over the top dat dit voor op de openbare weg gewoon niet meer leuk is. En bruikbaar is daarvoor -ie eveneens allerminst, volgens mij.

    Login om te reageren
    • kannito zegt

      14 oktober 2020 om 08:54

      @RRRobert: dat is ook niet de insteek. Voor het circuit gemaakt en dan als bonus dat je hem er zelf heen kan rijden

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        14 oktober 2020 om 09:21

        Houd maar zoveel mogelijk op het circuit, dan vervuilt dit afzichtelijke ding ons netvlies niet.
        De normale GT3 ziet er een stuk beter uit en met handbak klinkt het ook nog zoals het hoort.

        Login om te reageren
    • frederik zegt

      14 oktober 2020 om 10:05

      @RRRobert: Daarom maakt Porsche voor jou en mij dan ook de GT3 Touring. :)

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    14 oktober 2020 om 09:12

    Hij is toch wel weer erg fijn.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    14 oktober 2020 om 09:14

    Voor wie het nog niet wist maakt de spoiler het duidelijk, de 911 is een karikatuur geworden.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      14 oktober 2020 om 09:22

      zum kotsen, wat een gevaarte…

      Login om te reageren
  6. pier zegt

    14 oktober 2020 om 09:15

    Een 997 gt3 is nog enigszins elegant te noemen, dit is gewoon lomp van de achterkant gezien.

    Login om te reageren
  7. tievdz zegt

    14 oktober 2020 om 09:28

    Waarom werkt bij mij alleen het geluid van de reclames op Autoblog? Bij de filmpjes stopt het geluid er opeens mee

    Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      14 oktober 2020 om 11:16

      @tievdz: maar je hebt al een filmpje?!? Bij mij stopt het gewoon na de reclame….

      Login om te reageren
      • dave09ham zegt

        14 oktober 2020 om 12:27

        @krikke240z: als je een iphone hebt werkt het geluid idd alleen bij de reclame. Dat komt omdat je mobiel op trillen staat. Als je het zij knopje omhoog doet zou die het moeten doen!

        Login om te reageren
        • tievdz zegt

          14 oktober 2020 om 12:54

          @dave09ham: liken kan niet, dus dan zo: dank

          Login om te reageren
  8. julian06 zegt

    14 oktober 2020 om 09:31

    Zo lelijk vind ik die spoiler nog niet, hoor. Maar ja, ieder zijn eigen smaak.

    Login om te reageren
  9. kle500 zegt

    14 oktober 2020 om 09:56

    Wansmaak is ook smaak zullen we maar zeggen..

    Login om te reageren
  10. Arnoud zegt

    14 oktober 2020 om 10:36

    Voor alle zure reacties op de omvang van de spoiler: Bij Porsche houden ze nog enigszins vast aan het adagium vorm volgt functie. Wil je geen tientallen kilo’s downforce dan koop je een ‘gewone’ GT3 of een Touring Package. Wil je die downforce wel dan heb je waarschijnlijk niet zo’n moeite met de spoiler.

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      14 oktober 2020 om 12:09

      Inderdaad,er zijn duizend varianten die er een stuk beschaafder uitzien. Deze auto is je tweede auto om op het circuit rondjes te knallen en dan terug weg te zetten. Ik moet wel toegeven dat ik hem ook minder mooi vind als de 991.2 gt3 rs.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 oktober 2020 om 14:09

      Porsche heeft een lange traditie van mooie spoilers, van de ducktail tot de uitklap spoilers, dit lelijke Fast & Furious ding is gewoon ver beneden hun stand.

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        14 oktober 2020 om 16:52

        De auto is nog geen productiemodel. Het kan zijn dat dit gewoon een tijdelijk exemplaar is waarbij ze makkelijk de hoek, formaat en hoogte van de vleugel en dergelijke kunnen aanpassen om vervolgens een visueel aantrekkelijker spoilerformaat te creëren op basis van de testdata.

        Login om te reageren
  11. nord zegt

    14 oktober 2020 om 11:05

    Zal wel vervelend zijn om straks steeds een allerlei aan spullen in/aan die spoiler terug te vinden na een stukje rijden.. bladeren, kinderen, waslijnen..

    Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      14 oktober 2020 om 11:17

      @nord: Laat het me weten als je op de baan bent. Als jij waslijnen tegenkomt als je rijdt, blijf ik wel binnen! ;)

      Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    14 oktober 2020 om 12:53

    Kan een goeie taartschep op een dergelijke auto prima waarderen. Maar dit is wel een heule grote. Misschien zelfs wel een té grote ?

    Login om te reageren
  13. wjeurs zegt

    14 oktober 2020 om 13:04

    Ik dacht dus altijd dat de uploader het woord ‘speed’ niet kon schrijven. Maar ik ben er nu achter dat ik soms wat domme momenten heb ??

    Login om te reageren
  14. flyerbunch zegt

    15 oktober 2020 om 16:06

    Wat een beest! Iedereen heeft het over de gigantische spoiler en de dikke achterbumper.. Het is een prototype en omdat alles zwart is is het mss lastig te zien, maar de auto zit vol met zwarte tape en plastic stukken op de zijschermen vooraan en op achterbumper etc. Even googelen en je ziet het duidelijk op verschillende foto’s. Ja het lijkt wel een Senna, maar niks zegt dat de spoiler effectief zo groot zal zijn op het productiemodel. PS: het is de meesten mss ontgaan dat de airducts zoals in de Turbo in de achterschermen afwezig lijken waarbij Porsche mss niet helemaal dezelfde configuratie zal overnemen als de 991.2 GT3 RS.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North