• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de gloednieuwe Volkswagen Taos!

Auteur: willeme, gepost 14 oktober 2020 om 08:59 – 23 Reacties

Volkswagen Taos

Met de Volkswagen Taos maak je helemaal de blits op The Strip.

De crossover is populairder dan ooit. Deze koetswerkvariant begint dermate geliefd te geraken dat men zelfs de oude bestellers aan de kant zet ervoor. Een zo’n merk is Volkswagen. De nieuwe Volkswagen Taos moet namelijk de Golf gaan vervangen.

Volkswagen Taos

Volkswagen zélf zegt dat het niet het geval is, maar het is een vrij logische optelsom die je kan maken. Voordat we daar dieper op in gaan: de gloednieuwe Volkswagen Taos! De Taos staat op het inmiddels welbekende MQB-platform.

Volkswagen Taos

Omdat het platofrm modulair is, zijn de afmetingen verregaand uniek. De lengte is 4,46 meter. De wielbasis is 2,69 meter. De Volkswagen Taos is ietsje ruimer dan een Golf, maar kleiner dan Tiguan.

  • Volkswagen Taos
  • Volkswagen Taos
  • Volkswagen Taos
  • Volkswagen Taos

Geen T-Roc vervanger

Mocht je je afvragen: is dit geen T-Roc vervanger? Eh, nee. De nieuwe Volkswagen Taos staat boven de T-Roc. We leggen uit waar het verschil zit. Kijk, de Taos is bedoeld voor markten waar ruimte en een lage prijs belangrijker zijn dan (quirks and) features, zachte plastics en efficiënte motoren.

Volkswagen Taos

Denk aan Noord- en Zuid-Amerika. Voor hen is de T-Roc véél te klein, te krap en te duur. Echter, een Golf kopen ze daar niet. Dat is precies het gat waar de Taos induikt. Volkswagen is overigens niet de enige in dit specifieke segment, het is een concurrent van de Kia Seltos, bijvoorbeeld.

  • Volkswagen Taos
  • Volkswagen Taos

Minder high-tech

Het interieur is dus minder high-tech met een eenvoudiger infotainmentsysteem en meer fysieke knoppen. De plastics zijn harder, de afwerking is grover, maar daarvoor is er wel behoorlijk wat meer ruimte beschikbaar.

Volkswagen Taos

Dan de motor. Ja, enkelvoud. Er is slechts één optie voor de Volkswagen Taos, een 1.5 TSI met 160 pk en 250 Nm. Kies je voor voorwielaandrijving, dan is de motor gekoppeld aan een achttraps automaat. De Taos 4Motion heeft dezelfde motor, maar dan met een zeventraps DSG.

Volkswagen Taos komt in 2021

De Taos moet van de zomer in 2021 in de Volkswagen-dealers staan. De kans dat de auto naar Nederland komt, is nihil. Qua prijzen moet je denk aan zo’n 17.500 euro, omgerekend. Meer weten over de nieuwe VW Taos? Check dan onderstaande video:

Dan is het hoge woord nu aan u, waarde lezer. Gaan wij de Volkswagen Taos missen? Zien jullie er wel markt voor? Of is het een goede beslissing? Laat het antwoord weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Volkswagen wordt Voltswagen en dat is geen grap
  • Volkswagen van Ford
    Volkswagen van Ford is onderweg en arriveert snel
  • betrouwbare Volkswagen Nivus
    Betrouwbare Volkswagen Nivus naar Europa!
  • Volkswagen Taigo
    Volkswagen Taigo is nóg een CUV (voor Nederland!)

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

brazilië, crossover, verenigde-staten, Volkswagen

Vorig bericht: « Zo ontzettend gaaf klinkt de nieuwe 992 GT3 RS
Volgend bericht: Video – Jaguar E-Pace met haast zit niet op te letten »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    14 oktober 2020 om 09:18

    Onmogelijk dat deze nog hardere en nog goedkopere plastics heeft dan de troc…
    Iemand in de raad van toezicht bij VW zou ook wel eens mogen opmerken dat er misschien al wel genoeg kleine SUV’s in het gamma zitten.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    14 oktober 2020 om 09:18

    Ik ga hem niet missen. Maar een goedkopere ‘Amerikaanse’ VW voor Europa (desnoods met een Skoda badge) is toch eigenlijk helemaal geen gek idee? De Dacia’s doen het tenslotte ook prima.

    Login om te reageren
    • remco zegt

      14 oktober 2020 om 16:56

      @dutchdriftking: dit is gewoon een gerebadgete Seat Ateca dus eigenlijk is hij hier al een tijdje op de markt

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        14 oktober 2020 om 17:36

        @remco: Ik dacht dat de Ateca sterk gelieerd was aan de Tiguan?

        Login om te reageren
  3. Pascal zegt

    14 oktober 2020 om 09:20

    Precies wat ik dacht toen ik vanochtend onder douche stond: Weet je wat de wereld nodig heeft? Nòg een compacte cross-over van Volkswagen!

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    14 oktober 2020 om 09:28

    Weet je wat nog goedkoper is.
    Dit ding niet kopen.

    Login om te reageren
  5. grasvreter zegt

    14 oktober 2020 om 09:35

    Uiteraard met 2 plastic vlakjes op de achterbumper omlijnt met chroom. Want dat komt totaal niet goedkoop en nutteloos over. Misschien dat de leek wel denkt dat het uitlaatjes zijn.

    Login om te reageren
  6. LaLancia zegt

    14 oktober 2020 om 09:36

    Dit is toch gewoon een versimpelde Ateca? Ongelooflijk, VAG gaat steeds meer GM achterna, en de geschiedenis heeft laten zien dat dat geen goed teken is.

    Login om te reageren
  7. Poulusma zegt

    14 oktober 2020 om 09:40

    Hij doet me en profil aan de Karoq denken.
    Is dit geen uitgeklede derivaat van deze auto?
    Ik vind hem er wel goed uitzien!! Daar zou Dacia een voorbeeld aan kunnen nemen ?

    Login om te reageren
  8. 2scan zegt

    14 oktober 2020 om 09:47

    Vind overigens dit dashboard fraaier dan in een Tiguan…

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    14 oktober 2020 om 10:11

    Denk dat het als een gek zou verkopen. Maar bij VW hebben ze al lang berekend dat het ze meer oplevert door minder T-Rocs te verkopen met meer marge.
    Verder is het precies wat je van een VW mini-Suv zou verwachten… 7 jaar geleden.

    Login om te reageren
  10. joos straetmans zegt

    14 oktober 2020 om 10:13

    De zoveelste shooting brake van Volkswagen. Henry Ford zou ooit gezegd hebben : je kunt elke kleur op mijn Ford T krijgen, als het maar zwart is. Bij VW is het : je kunt elke carrosserievorm krijgen, als die maar onder een kopieerapparaat heeft gelegen.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 oktober 2020 om 12:29

      @joosstra: Misschien nog beter: je kan elke carrosserievorm krijgen, als die maar op het MQB-platform staat.

      Login om te reageren
  11. gekketurbo zegt

    14 oktober 2020 om 10:23

    De grootste concurrent van de ID4 uit eigen huis. ID4 zou met subsidies moeten starten tussen de 25k en 30k, maar staat qua uitrusting op een hoger plan.

    Ik ben benieuwd wat de verkoopcijfers gaan doen in de VS, zal de meest duidelijke reflectie worden van wat de klanten echt willen een electrobak of een benzine stoker…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      14 oktober 2020 om 10:29

      Een ID.4 vergelijk je met een benzinemotor aangedreven auto?

      *appels en peren

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 oktober 2020 om 13:55

        Een auto die je van A naar B brengt versus een auto die je van A naar B brengt.

        Login om te reageren
  12. klaasjevaak zegt

    14 oktober 2020 om 10:25

    Eigenlijk dus een betere deal dan de troc. Beide hard plastic, maar de taos is ruimer en goedkoper.

    Login om te reageren
  13. monsieurleloure zegt

    14 oktober 2020 om 11:12

    17000 euro.
    Zoveel kostte een beetje aangeklede UP hier in Nederland …
    Deze auto is bijna 3 keer zo groot.

    Login om te reageren
  14. kevertje zegt

    14 oktober 2020 om 11:56

    Een vreemd merk geworden, die ‘echte’ VW. Karakterloze modellen met talrijke karakterloze versies, karakterloze stilstand sinds jaren in alles wat motoren, design en interieur is, karakterloze EV’s die veel te duur zijn en toch verkoopt dit. Corona doet de smaak verliezen, denk ik zo… en serieus.

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      14 oktober 2020 om 22:38

      @kevertje: dat is vw toch altijd geweest?

      Login om te reageren
  15. alassad zegt

    14 oktober 2020 om 12:09

    Seat Ateca.

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    14 oktober 2020 om 13:02

    Lijkt nu al tien jaar oud. Is eerder een Dacia-concurrent…

    Login om te reageren
  17. dailydriver zegt

    15 oktober 2020 om 19:16

    Zo leuk zijnals ze hem Chaos hebben genoemd. Ijsbreker op elk feestje. En wat rijdt U? Nou een full options chaos!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North