• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo past FCA badge-tuning af fabriek toe

Auteur: RubenPriest, gepost 3 december 2016 om 10:54 – 18 Reacties

5.7


Beetje kinderachtig hoor.

een M of AMG badge op een 120i of C180. Het ziet er belachelijk uit en het doet het hoofd van een petrolhead nee-schudden. Bij FCA maakten ze zich zelf schuldig aan deze daad door Hemi-badges te plakken op RAM pickups met een 3.6 V6.

Deze badges worden normaal gesproken geplakt op de versie met de 5.7 Hemi V8 onder de kap. Het ging om een fout van medewerkers van Dodge. Het is niet bekend om hoeveel aantallen het gaat. Medewerkers van de technische tak van FCA hebben de opdracht gekregen om de badges te verwijderen, aldus Autonews.

FCA is niet het eerste autoconcern dat zich schuldig maakt aan badge-tuning. Mercedes deed het immers doelbewust en op grote schaal met de 6.3-badge, terwijl er toch echt een 6.2 V8 onder de kap lag. De Duitsers kwamen ermee weg door zich te beroepen op hun verleden. Iets met 1968 en de 300SEL.

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Ghost Black Badge is de sportieve optie
  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • 's Werelds eerste jetski met een dikke V8
    's Werelds eerste waterscooter met een dikke V8

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

badge, Dodge, hemi, pickup, v6, V8

Vorig bericht: « Hier wint de kleinere politieauto aan populariteit
Volgend bericht: Dit is de duurste BMW Z4 M Coupé van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. rrk147 zegt

    3 december 2016 om 11:10

    Ja niet handig, maar gebeurd natuurlijk wel vaker.

    De 5 cilinder in de Volvo 850 was officieel ook een 2.4 ipv de 2.5 wat altijd op de auto stond. Later bij de V70 was het ineens wel een 2.4

    Login om te reageren
    • snolvos70 zegt

      3 december 2016 om 12:13

      @rrk147: dat is niet helemaal waar. Eerdere modellen van de 70 serie, waaronder mijn S70 staan ook te boek als een 2.5 , terwijl er bij motorinhoud duidelijk 2435cc staat. Volgens mij pas na ’98 is het veranderd naar 2.4

      Login om te reageren
      • phdg zegt

        3 december 2016 om 13:19

        @snolvos70: was daarvoor de 740 met diesel er ook niet zo iets. Dat er 2.3 op stond maar dat het een 2.4 was?

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 december 2016 om 09:44

      @rrk147: Cilinderinhouden die 100cc afwijken van de badge komt vrij regelmatig voor, vooral als het dan op een mooi getal uitkomt.

      Mercedes en BMW maken het wat dat betreft een stuk bonter. Daar zit in de type-aanduiding van de meeste modellen van oudsher een verwijzing naar de cilinderinhoud, maar daar klopt inmiddels geen moer meer van. Vroeger had een 320 gewoon een tweeliter onder de kap…

      Login om te reageren
  2. Mas zegt

    3 december 2016 om 11:17

    Breaking news hoor, klein foutje gemaakt in de fabriek wat netjes in orde gemaakt gaat worden.

    Login om te reageren
  3. MoeWat zegt

    3 december 2016 om 11:18

    “Iets met 1968 en de 300sel” snap ik niet, kan iemand mij dat uitleggen ?

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      3 december 2016 om 11:31

      @moewat: 6 cilinder, 3 liter? :)

      Login om te reageren
    • bertorelli zegt

      3 december 2016 om 12:16

      @moewat:
      De W109 300SEL uit 1968
      https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SEL_6.3

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      3 december 2016 om 12:33

      @moewat: de 6.3 badge op de zijkant van alle AMG’s met de 6.2 V8 was een verwijzing naar de 300SEL 6.3 uit 1968-1972. Veel mensen denken echter nog steeds dat het een verwijzing is naar de 6.2 V8 die daadwerkelijk in die nieuwere auto’s hangt.

      Login om te reageren
      • 545e60 zegt

        3 december 2016 om 12:57

        @ej20g: snap ik. Maar waarom die verwijzing?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          3 december 2016 om 14:49

          @545e60: omdat het de eerste V8 was van mb. Omdat die motor zorgde voor de snelste sedan ter wereld. Omdat AMG met die motor races heeft gewonnen. Omdat die motor gewoon fucking badass is!

          Login om te reageren
      • MoeWat zegt

        3 december 2016 om 14:01

        @ej20g: oh nu begrijp ik het! Hartelijk bedankt voor jou reactie!

        Login om te reageren
  4. nathanael zegt

    3 december 2016 om 11:21

    Badge tuning de beste vorm van tuning, een origineel uit de fabriek blijft toch het mooiste ontwerp…

    Login om te reageren
  5. vetnek zegt

    3 december 2016 om 11:32

    “Het ging om een fout van medewerkers van Dodge”

    Hoe maakt FCA zich er dan “schuldig” aan als het een fout(je) betreft?

    Login om te reageren
  6. alfalfa zegt

    3 december 2016 om 12:49

    Volgens mij gaat het maar om één aantal, het juiste.

    Login om te reageren
  7. redneckdarian zegt

    3 december 2016 om 12:51

    Terugroepactie om de badges te verwijderen?

    Login om te reageren
  8. shalomleon zegt

    3 december 2016 om 22:39

    Saab heeft dit trucje iok eens toegepast op de 9-3 sport sedan/estate 1.8t wat feitelijk een cilinderinhoud had van 19.. cc

    Login om te reageren
  9. 367pk zegt

    4 december 2016 om 00:50

    WoW! Schande! Zomaar een 6.3 sticker plakken op een 6.2!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North