De Chevy Corvette is 65 jaar en dat moet gevierd worden!
Vergeef me als je het er niet mee eens bent, maar de Corvette is toch wel de meest iconische Amerikaanse sportwagen ooit. Uiteraard zaten er mindere edities tussen. Desalniettemin kan de C7 Stingray (rijtest) zich prima meten met Europese equivalenten die vaak aanzienlijk duurder zijn, en dan hebben we het niet alleen over de prestaties in rechte lijn.
Om te vieren dat de Corvette alweer 65 jaar bestaat komt Chevrolet met de Carbon 65 Edition die vanaf MY2018 wordt geleverd als Grand Sport 3LT en Z06 3LZ. Er worden wereldwijd slechts 650 exemplaren van verkocht en de grootste eyecatchers zijn de carbon exterieurdelen. Verder bestaat het pakket uit een spoiler, een Ceramic Matrix Gray finish voor de lak en enkele belangrijke zaken in het interieur.
Voor extra support zorgen Competition Sport stoelen, verder is het binnenste aangekleed met zwart suede in combinatie met blauwe stiksels. Het pakket kost je in Amerika 15.000 USD extra. Wees trouwens gerust. De Corvette gaat niet écht met pensioen, maar wordt simpelweg 65 jaar. Ooit mocht je in Nederland stoppen met werken als je die leeftijd had bereikt.
fiestacruizer zegt
De Corvette! Een echte Chevrolet, Real American Muscle. Veel fijner dan al die Deawoo gebakjes die ze jarenlang hier probeerden te slijten.
lincoln zegt
o ja joh Martinus ??
“Een echte chevrolet” voor jouw het hoogst haalbare ..
Voor de rest van de wereldbevolking een cheap-ass merk ..
hplh zegt
@lincoln: goed verhaal man!
peug206 zegt
@hplh: en toch heeft ie gelijk.. kijk eens verder dan dat je neus lang is.. en denk voor de grap de volgende keer eens wat langer na over de reacties van @lincoln. Ik dacht eerst ook dat het nergens op sloeg, maar er zit toch echt wel meer achter dan dat je in eerste instantie denkt.
lincoln zegt
De Audi TT is inmiddels ook op pensioen leeftijd ..
De Griekse dan welteverstaan ..
Yep .. Europa heeft NL nog veeeeeel meer geneugten gekost ..
lincoln zegt
congratzzz iig ..
Duurde 65 jaar maar Corvette is inmiddels DE benchmark voor deze catagorie ..
rauto zegt
@lincoln: of niet.
Dutchdriftking zegt
Tja, gaaf ding blijft het, maar alles behalve geschikt voor Nederland dankzij ons geweldige belastingstelsel.
potver7 zegt
Hij mag ook nog helemaal niet met pensioen, pas over een jaartje is-tie aan de beurt… ;)
Erik zegt
@potver7: bij menig (overheids)bedrijf mag je met 65 jaar met pensioen, AOW is een ander dingetje, dat ligt tussen 65 jaar+3 maanden en 68 jaar, afhankelijk van het geboortejaar.
lincoln zegt
@erik2907:
+ een jaar of 10 ziektewetje ..
E34M5Touring zegt
Prachtige auto! Maar wel een duur pakketje. De 3LT en 3LZ zijn de duurste uitvoeringen van de Corvette. Daar zit eigenlijk alles wel op. Dan moet je het echt doen voor de badges. Carbon exterieur pack is op beide uitvoeringen verkrijgbaar en de competition stoelen ook. Snap dat dit limited production is maar daar onderscheid deze zich niet genoeg van de stock GrandSport en ZO6 vind ik. Dan liever een gewone ZO6. Die competition stoelen zijn toch te krap voor mij (die heb ik al even geprobeerd in de gewone ZO6).
subaru555 zegt
Saaaai, zeker na 65 jaar. Wanneer komt die middenmotor ook alweer?
rufctr01 zegt
@subaru555: corvette met een middenmotor??
E34M5Touring zegt
@rufctr01: http://www.superchevy.com/features/1507-1970-xp-882-mid-engine-transverse-corvette-prototype/
Eens in de zoveel tijd komt er een ‘concept’ als Corvette met middenmotor. Deze vind ik het meest geslaagd en die zat ook het dichste bij productie. In de mid jaren 80 was er ook nog een concept. Maar die was qua styling ook wel echt mid jaren 80. Niet echt fraai vond ik.
Rob zegt
@rufctr01:
Jup, die geruchten doen al jáááren de ronde. En door de jaren heen heeft Chevrolet af en toe het wel geprobeerd. Corvette Astro II (1968), XP-882 concept (1970), Aerovette (1974), Indy (1986) en misschien kunnen we de Cadillac Cien (2000) hier ook wel aan toevoegen.
Nooit verder dan concepts gekomen, maar men zegt dat ie binnenkort toch écht gaat komen, die mid-engine Corvette……
lekbak zegt
@subaru555: je bedoelt met de motor achter de bestuurder? Hopelijk nooit, ziet er voor geen meter uit. Een auto met middenmotor voor de bestuurder gaat ook goed een bocht om en is eigenlijk altijd veel mooier om te zien.
autodrop zegt
Wat ik zo jammer vind, heb ik met de meeste morderne musclecars, dat het veel te stoer en bruut in de markt gezet wordt. Als je kijkt naar oudere generaties van bijv. de Corvette maar ook de Mustang, Camaro, Challenger, dan zie je een enorm grote bak, maar veel simpeler vormgegeven. Zijn best mooi, maar de nieuwere generaties vind ik te druk.
lincoln zegt
@autodrop:
Oudere generaties zijn niet groter dan een Opel Kadett ..
“Enorm grote bak” .. tuurlijk ..
autodrop zegt
@lincoln: Lincoln.. Ik vroeg me al af wanneer ik een scherpe reactie van je kon verwachten.. Helaas vind ik je reactie iets minder pittig dan verwacht.. doe nog eens een poging..
lincoln zegt
@autodrop:
Dan zijn je verwachtingspatronen net zo imbeciel als je inschattingsvermogen ..
autodrop zegt
@lincoln: Wauw. hier krijg je een plusje voor.
tenaci zegt
…meest iconische sportwagen uit Amerika ooit! Hell Yeah! Ik kon het niet meer met je eens zijn!
rufctr01 zegt
De Corvette vind ik helemaal geweldig. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik deze kleurstelling te schreeuwerig vindt.
kle500 zegt
@rufctr01: heuh? Wit te schreeuwerig?
rufctr01 zegt
@kle500: ja, ik zou dit model eerder in een donkere kleur nemen.
mrrallycross zegt
Die cabrio is wel lekker