• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo ziet 5,9 meter aan Rolls-Royce Cullinan eruit

Auteur: machielvdd, gepost 18 oktober 2021 om 20:01 – 12 Reacties

Voor degenen die een standaard Rolls-Royce Cullinan wat aan de krappe kant vinden is er deze verlengde Cullinan.

Voorheen was de Range Rover de koning van de SUV’s. Je zou kunnen zeggen: de Rolls-Royce onder de SUV’s. Vervolgens was daar de Bentley Bentayga om die rol over te nemen. Tot 2018. Toen verscheen namelijk de échte Rolls-Royce onder de SUV’s ten tonele: de Cullinan.

De Rolls-Royce Cullinan is een auto waarin je absoluut niets te kort komt. Niet op het gebied van comfort en ook niet op het gebied van ruimte. Toch zijn er altijd weer mensen met een overschot aan geld die vinden dat het groter en beter moet. Van de Ghost en de Phantom heeft Rolls-Royce daarom Extended Wheelbase-versies.

Die mogelijkheid is er alleen niet voor de Cullinan. Gelukkig voor degenen die wél een lange wielbasis willen, maar absoluut geen sedan willen is er Klassen. Dit Duitse bedrijf is gespecialiseerd in het verlengen van auto’s. Dit doen ze zowel bij sedans als bij SUV’s. Ook met een Cullinan weten ze wel raad.

Hoe een verlengde Cullinan eruitziet kun je op deze afbeeldingen zien. Toegegeven: het ziet er niet eens verkeerd uit. De Cullinan is er alleen maar imposanter op geworden. En een rijdend flatgebouw was het toch al. Naar verluidt heeft Rolls-Royce ook geen auto-ontwerpers ingehuurd om de Cullinan te ontwerpen, maar een architect.

  • Verlengde Rolls-Royce Cullinan
  • Verlengde Rolls-Royce Cullinan

Enfin, tijd om ter zake te komen. Hoe veel langer is deze Cullinan geworden? Klassen heeft de wielbasis van deze Cullinan verlengt met 580 mm. Het resultaat: de wielbasis bedraagt 3.875 mm en de totale lengte komt uit op 5.912 mm.

Hoewel deze verlengde Rolls-Royce Cullinan er gigantisch uitziet, is dit nog altijd minder dan een Phantom EWB. Die heeft namelijk een lengte 5.982 mm. Je hebt echter wel een kortere wielbasis: 3.772 mm. Qua wielbasis kun je dus iedereen de loef afsteken in deze Cullinan. Tenzij er mensen zijn die een nog langere auto hebben besteld bij Klassen. Dat kan namelijk ook.

Een Phantom EWB kost in Nederland €650.890, maar deze Rolls-Royce Cullinan van Klassen gaat daar waarschijnlijk nog overheen. Dat is een gokje van onze kant, want de prijs is op aanvraag. Maar dat zegt eigenlijk genoeg.

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
    Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
  • Rolls-Royce Cullinan is nu ook met bestekbak te krijgen

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

cullinan, klassen, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
Volgend bericht: Zwaar beschonken Taycan-rijder vliegt uit de bocht op de A6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ggj1987 zegt

    18 oktober 2021 om 20:24

    Ziet er niet verkeerd uit? Dit is toch zo lelijk als maar kan? Had dan op zijn minst een langere overhang gedaan achter. Ziet er iets minder debiel uit en je hebt meer kofferruimte. Of je koopt gewoon een Phantom EWB, rijd je tenminste iets stijlvollers

    Login om te reageren
  2. ar156sw zegt

    18 oktober 2021 om 20:25

    Tja, waarom ook niet… denk alleen dat de suicide doors niet heel handig zijn, moet je zo ver naar achter kruipen. Ik zou opteren voor een setje dubbele openslaande deuren, hebben wij achter ook naar de tuin en dat is best prettig.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      18 oktober 2021 om 22:59

      Hij heeft gewoon electrisch verstelbare achterstoelen.
      Je stapt achter in, gaat zitten en schuift vervolgens een meter naar achteren.

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    18 oktober 2021 om 20:27

    Zo schuin van voren lijkt hij heel erg goed…

    …. op een Lada 2107 stationwagen…

    Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    18 oktober 2021 om 21:21

    Haha. Kan die bolle van Massa is Kassa weer naar de dealer.

    Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      18 oktober 2021 om 22:33

      @bernoulli: 🤣🤣🤣🤣

      Login om te reageren
  5. lm87 zegt

    18 oktober 2021 om 22:14

    Willem A ik zou zeggen audi weg en deze als vervanger !!

    Login om te reageren
  6. iphonistvongates zegt

    18 oktober 2021 om 22:25

    Dat lijkt me lastig om een nano-rotonde te nemen zonder brokjesstukjes. Draaicirkel >22 meter? Wel/Geen 4-wieltjesbesturing?

    Login om te reageren
  7. mustang750supersnake zegt

    18 oktober 2021 om 22:33

    manmanman wat n hok😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫

    Login om te reageren
  8. henkp1 zegt

    18 oktober 2021 om 23:34

    Wat is eigenlijk de overtreffende trap van ‘walgelijk’?

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    19 oktober 2021 om 07:33

    Dit is toch gewoon een “fotowinkel” product en geen echte auto?

    Login om te reageren
  10. jorden zegt

    19 oktober 2021 om 17:38

    Als je toch niet zelf rijdt, waarom niet. Het is vast heerlijk om daar achterin even een dutje te doen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North