• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zonder knoppen: Magna Touchskin-interface

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 mei 2012 om 19:11 – 17 Reacties

Touchskin-opstelling
Kijk: de dashboard-interface van de 21ste eeuw, waarin knoppen en schakelaars achterhaald zijn. Magna integreert een groot 3D-scherm in je middenconsole, en probeert het nu ook echt aan autofabrikanten te slijten.

Het idee er achter is simpel: door een paneel rechts van de bestuurder te integreren moeten knopbedieningen verleden tijd zijn. Het aantal schakelaars in auto’s varieert momenteel van veel (Porsche Panamera) tot niet zo heel veel (Audi MMI / BMW iDrive). Maar zoals sommigen zeggen: ‘less is more’, en dan kom je hier bij uit.

De Touchskin is voorzien van een Clearmelt-paneel met een zelfherstellend oppervlak (zoal we bijvoorbeeld ook bij de iPhone-case van Nissan zagen. Daarnaast kan je je mobiel er in kwijt, die via Qi transmitters (?) dockt en oplaadt (draadloos dus).

Via een haptische interface moeten alle commando’s vlekkeloos doorkomen, en alle systemen van de auto bediend worden. Hoe lang het precies gaat duren tot we deze technologie herkenbaar in onze auto’s terugvinden weten we niet, maar onderstaande video moet je in ieder geval een idee geven van de werking van het systeem (via autoblog.com):

Ook interessant!

  • Interieur Ineos Grenadier is bewust niet mooi gemaakt
    Interieur Ineos Grenadier is bewust niet mooi gemaakt
  • Ander interieur voor BMW M3 Touring
    Ander interieur voor BMW M3 Touring
  • Jaguar Land Rover sloopt coronavirus uit het interieur
  • Mansory Urus met een paars interieur, waarom ook niet

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

interieur, magna, Techniek

Vorig bericht: « VW Golf GTI Black Dynamic blaast je petje van je hoofd
Volgend bericht: Chevrolet SS: achterwielaandrijving & V8 voor ‘Merica! »

Lees Interacties

Reacties

  1. jordy14 zegt

    17 mei 2012 om 19:24

    Ik vind het zo maar een raar ding. Geef mij later maar gewoon knoppen of touchscreen inplaats van dit. Ik denk ook niet dat dit gaat doorbreken.

    Login om te reageren
  2. tomleeuw zegt

    17 mei 2012 om 19:24

    cool, maar als het een keer hapert kan je ook niks meer.

    en WTF doet die “ouderwetse” Iphone daar?

    Login om te reageren
    • james125 zegt

      17 mei 2012 om 22:12

      @tomleeuw: de 3Gs wordt anders nog steeds verkocht.

      Verder: heeft potentie, maar dit ziet er nog niet bruikbaar uit!
      Als ik nu de verwarming hoger wil zetten, moet ik eerst drieëntwintig menu’s door.

      Ik denk dat er een soort van hoofdmenu moet komen, zoals bij Android, iOS enzovoorts, waar je telkens terugkeert om een andere taak uit te voeren.
      Zo is het niet verwarrend, en wel een stuk simpeler.

      Login om te reageren
  3. hennyhuisman zegt

    17 mei 2012 om 19:26

    vanaf 3:13 werd ik een beetje afgeleid :)

    Login om te reageren
    • zion88 zegt

      17 mei 2012 om 19:30

      @hennyhuisman: Door die ruk beweging of die films ? Haha

      Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      17 mei 2012 om 19:43

      @hennyhuisman: vooral bij 3:34

      Login om te reageren
  4. Esprit_de_Flandre zegt

    17 mei 2012 om 19:44

    Ik zou dit eigenlijk niet omschrijven als “less is more”…

    Zo’n dingen bieden de mogelijkheid om 100 miljoen knoppen toe te voegen, iets waar echte knoppen niet toe komen wegens plaatsgebrek…

    Login om te reageren
  5. mercs zegt

    17 mei 2012 om 19:51

    Misschien is het gek dat ik het zeg, maar ik vind knopjes wel leuk. Door allemaal menu’s bladeren om het gewenste te krijgen vind ik niks. En ja, ik heb een telefoon zonder knopjes(Touchscreen dus), maar dat is anders. Veel knopjes geven een luxer gevoel en geven echt een cockpit gevoel.

    Login om te reageren
  6. pjotr zegt

    17 mei 2012 om 19:52

    Geil, zo met dat middelvingertje ;-)

    Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    17 mei 2012 om 19:53

    deze conservatieveling houd het liever zoals het is..

    Login om te reageren
  8. Anoniem zegt

    17 mei 2012 om 20:04

    iFeun :’)
    Apple :’)
    Geen knopjes :’)!!

    Login om te reageren
  9. horsepower zegt

    17 mei 2012 om 20:36

    heeft ze vaker gedaan met dat rechterhandje:P

    Login om te reageren
  10. suzikubelona zegt

    17 mei 2012 om 20:52

    Ik kom niet meer bij! Kun je je voorstellen hoe je rijlessen krijgt in zo’n ding? Hand in hand met de instructeur!

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      17 mei 2012 om 21:01

      @suzikubelona: +1!

      Login om te reageren
  11. xilver zegt

    17 mei 2012 om 21:04

    Goh, ik ken meisjes die dezelfde bewegingen maken…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      17 mei 2012 om 21:28

      @xilver: + 1 ,zelfde gedachte hier.

      Login om te reageren
  12. mout zegt

    17 mei 2012 om 23:32

    Dit is er zo eentje die mij laat verlangen naar iets dat lekker basic is. Ogen op de weg, gewoon kunnen voelen wat je bedient. Geen risico dat je de temeperatuur van de hoofdsteun van de bijrijdersstoel instelt, want dat zit er gewoon niet op.
    Eigenlijk – diep van binnen – weet ik dat een Dacia beter te bedienen is dan dit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North