Rogier Kroymans heeft wel door dat er weinig Nederlanders zitten te wachten op een Cadillac, Corvette of een Hummer, dit in tegenstelling tot zijn vader. Zoonlief tekent vandaag een contract met het Amerikaanse Tesla Motors, inmiddels welbekend als producent van elektrische auto’s. Kroymans junior wordt Tesla dealer voor de Benelux.
Rogier werkte ook in het bedrijf van zijn vader, maar moest enkele maanden geleden op zoek naar een nieuwe baan. ‘Ik ben niet bekeerd’, vertelt hij aan Quote, ‘maar dit is een kans voor de toekomst, ik probeer iets nieuws. Het staat verder helemaal los van het bedrijf van mijn vader. Na wat is gebeurd moest ik een ander pad kiezen. Auto’s zijn mijn passie, dus ik wilde er wel iets mee blijven doen. Tesla vond ik interessant omdat het de vooroordelen tegen elektrische auto’s heeft overwonnen, daarom heb ik me bij hun gemeld.’
Met dank aan 22jarige voor de tip!
blijft een mooie auto.
Tja… het was te verwachten dat deze wagen zou inslaan als een bom! Het is een HIT en is hoogstaand design. Doet me een beetje denken aan de esthetisch doordachte Mini, Smart of Abarth. Deze wagen is “revolutionair”. En het is een zeer mooie verschijning met nadruk op kwaliteit, icoonlook en duurzaamheid.
-edit: nutteloze bijdrage-
We willen wel een cadillac,corvette of hummer maar we willen de BPM en slurptax niet betalen, dat is toch wel een verschil :)
Maar met het nieuws dat NL een proeftuin voor electro auto’s moet worden is dit wel een slimme zet.
Zouden we dan echt een stokje van Californa overnemen?
En dan denk ik altijd.. Had ik ook kunnen bedenken.. Maar ik ben altijd net ietsie te laat…
Een goede zet denk ik, maar ik vraag me wel af of dit een serieuze poging is om iets op te bouwen is, of dat het voooral gaat om imagebuilding van Kroymans en co?
Dit is best slim eigenlijk. Jammer dat de Benelux een niet al te grote afzetmarkt zal zijn, maar er is best goed mee te verdienen lijkt me.
Heel leuk Tesla’s in de Benelux! Ik krijg alleen een raar gevoel bij de naam Kroymans als ‘leader of the pack’. Maar vooruit ik geef zoonlief (nog) het voordeel van de twijfel.
@ John; had je ze maar een mail gestuurd, was je nu al dealer geweest… NOT
Als hij een zaak opent in België hoop ik dat het in de buurt van Schilde-Brasschaat is. Wonen namelijk veel Nederlanders met een leuk kapitaaltje.
Ferrari, AM en Porsche dealer zijn er in de onmiddelijke omgeving en Caterham is ook niet zo ver. Namelijk in Schoten.
@Bugger,
Tot voorkort had zoonlief inderdaad de naam mee, nu, helaas voor hem, een klein beetje tegen.
Toch hoop ik dat het hem lukt!
Slim?
Time will tell…
Zal eerst het nodige geïnvesteerd moeten worden, ben benieuwd of je er op korte of middellange termijn kan verdienen op een merk als Tesla alleen.
Aan de andere kant: respect, een echte ondernemer!
PS: mooie Saab-velgen op die Tesla!
@ Svenska_Aeroplan_AB
Saab-velgen?? Dat zijn Lorinsers ;-)
@ Joost: nu wel, maar Saab heeft al vanaf de ’70’s schoepenrad-velgen in diverse uitvoeringen. Ook deze is al uch keer langsgekomen!
Ach, beter goed gejat…
Wat een slap gelul…..
Zoon kroymans zou net zo stom zijn als ie gelijk 5000 Tesla’s over liet komen.
En Hummer, Cadillac etc. had best kunnen werken als ze de vraag en aanbod regel serieus hadden genomen en niet gelijk 3 olietankers vol lieten verschepen.
Mooie zet. Volgens mij zullen die in de benelux verkopen als zoete broodjes!
@ John:
Whehe… ik dacht exact hetzelfde… “…volgens mij ben ik weer te laat…” ;)
-edit: nutteloze bijdrage-
ik hou niet van electrische auto’s
@ mastertjen: denk je? ik denk het namelijk niet…
De Benelux heeft niet echt een cultuur hiervoor.
En de belangrijke Europese markten (Dld, UK, FR) al helemaaaaaaal niet!
‘correctheid’ is hier niet zo’n factor om een auto te kopen als in de VS.
Zeker niet bij mensen met geld!
PS: de correctheid al dan niet hypocriet uiteraard: Prius en een Hummer op de oprit…
Toch knap dat je wederom een link met Saab in dit topic hebt gevonden…..Chapeau!
Goed idee. Ik denk dat de Tesla het premium executive segment op z’n kop zal zetten. De auto is de mooiste in dat segment en nog verantwoord ook.
Garagebedrijven verdien niet veel op nieuwe wagens, hun inkomsten zitten in dagelijks onderhoud. Wat gaan ze bij electrische auto’s vervangen? de koolstofborsteljes? of een neiuwe batterij?
Geen idee of zulke garagebedrijven leefbaar zijn.
Jammer dat die krengen zo duur zijn.
Ja die Tesla ziet er goed uit beetje een mix van Jaguar XF en een Maserati Quattroporte alleen…wegrijden in zo’n auto zonder heftig V8 geluid…mmmNEE!
Excus het is toch meer een mix van Jaguar XF en een Aston Martin Rapide :)
Bah! Als ik ergens tegen ben is het wel die belachelijke milieu-recessie. We moeten juist respect hebben voor fabrikanten als Hummer die tenminste politiek-incorrect durven te zijn! Ik moet bekennen dat ik de Tesla een mooie auto vind. Maar zonder motor neem je de emotie van een auto toch weg? Denk eens na: Voor een liefhebber is een Ferrari zonder brandstof-motor hetzelfde als een mens zonder hart. De roadster maakt geen geluid, terwijl het geluid een van de belangrijkste dingen is bij een sportwagen!
Ik heb die Tesla eens vergeleken met de XF. Er zijn, zoals Remco schreef, veel overeenkomsten tussen deze modellen. Vooral wanneer je de achterkant ziet moet je redelijk goed kijken… en voor een vanafprijs van $49.900,- (dus Eur 34.500,-) exclusief de Europese invoerbelasting/typegoedkeuring en meer vrije markt belemmerende maatregelen is het eigenlijk een koopje. Goed, ik heb het nu even niet in mijn spaarvarken zitten….;-)
Die Tesla biedt volgens hun website plaats aan 7 personen! Een een oplaadtijd van 45 minuten is bijzonder rap(ide). Van 0-96km/u in 5,6 seconden is wel erg snel.
@Neal denk dat dat nog meevalt – denk aan remmen / remolie / airco / …
Ben benieuwd of dit aanslaat in de Benelux, het is in ieder geval wel een zeer mooie verschijning !
wat de vorm betreft – waarom bouwen ze niet alle autos meer zo.
Klassiek, elegant, sportief & aerodynamisch.
Waarom moeten het altijd van die containers zijn zoals een Q7..
Wat een miselijkmakend neerbuigend toontje over Kroymans sr.
Tot de crisis deed hij in niks anders dan waar de “autoliefhebbers” van dromen: dikke karren.
Dat dat langzamerhand een achterhaalde zaak is wordt door het merendeel nog steeds niet begrepen.
En de volledig electrische auto zoals de Tesla is voorlopig geen bruikbaar alternatief: veel te korte actieradius. Dat de meesten dat vergeten omdat die Tesla er zo lekker uitziet (dikke kar anno 2010) maakt de kans op een nieuwe vergissing heel groot.
@ Beetje Verward: De actieradius van een telsa is ruim zat voor de meeste mensen. Zowel de rooster als S heeft na een nachtje laden een actieradius van ongeveer 300 km.
@Hanico:
Nee, actieradius is in drie versies leverbaar, maar is maximaal 480 km en heeft een snel laad systeem van 45 minuten (volgens hun eigen website).
Keurig nietwaar?
@Beetje verward:
Maak er maar “dikke kar anno 2011/2012” van. En: Ja de actieradius is max 480 km, maar de meeste mensen rijden dat niet in één dag weg…. buiten de vakanties om dan… ;-) maar dat zei Hanico ook al.
Zoon zet zich, overigens wel met gebruikmaking van diens portemonee, af tegen zijn eigen (nu iets minder) welvarende vader…
Jammer, gewoon een opportunist op geldjacht.
Tesla denkt ogenschijnlijk praktisch maar zou beter voor een duurzamer partij kunnen kiezen. De waarheid komt later want de naam Kroymans is geen aanbeveling meer……
@Svenska_Aeroplan_AB.
Dit zijn wel degelijk Lorinser velgen, eigenwijs!
http://allcarsreview.com/wp-content/uploads/2007/11/78147.jpg
@ Beetje verward; Kroymans Sr. heeft zijn onderneming te snel laten groeien met teveel aan vreemd vermogen. Of hij nu een Ferrari of driewieler verkoopt doet er dan niet toe.
Neemt niet weg dat Rogier een beetje een vervelend ventje is. Maar goed, Tesla’s zijn grappig. En te duur.
Is die 480 km actieradius volgens de site ook nog 480km als je een beetje met de stroom meerijdt ? En wat blijft er van over wanneer je een snelheid aanhoudt die bij de uitstraling van de auto hoort? Dat wordt dan om de 250km (dus elke 2 uur) drie kwartier aan het stopcontact bij McDonalds (“sorry, pas d’életricité”).
Ik zie me hier echt niet mee naar Parijs rijden, laat staan verder.
Goede zet van hem.
Tesla krijgt ook zo de kans om zich in Europa te vestigen. Volgens mij was Tesla sowieso al bezig om dealers in Europa op te zetten.
@Emerald Green Jag: Had het even vlug gegoolged en had geen zin om echt tijd besteden aan het zoeken van de betreffende informatie.
Wat toevallig dat hij net een contract tekent als het kabinet besluit om wegenbelasting af te schaffen voor electrische auto’s. Zal vast niks te maken hebben met netwerken en vriendjespolitiek.
Makkelijk voor hem, er staan nog zat autoshowrooms leeg met de naam Kroymans er al op ! :)
was zoonlief niet een van de vestigingsmanagers van een kroymans vestiging waar ook liedere maand geld achteraan gesmeten moest worden? en was het niet zo dat frits hem in die positie gezet had omdat hij niet gecharmeerd was van het zakelijke talent van zijn zoon? heb ergens iets dergelijks gehoord
Kijk die snapt het! Wel grappig dat je binnenkort van alle mensen in Nederland juist bij een heer Kroymans een Tesla kan gaan bestellen! Nu hopen dat het in de buurt blijft, er wordt gesproken over een Belgische dealer of het zuiden van Nederland. Mijn stem gaat naar Rotterdam.
En Rogier als je dit leest, overweeg ook om wellicht Aptera’s te gaan importeren, dan heb hier 1 toekomstige klant verdiend.
Is zeker een strak plan! Hoewel ik me een echte ‘petrol head’ voel is het zeker iets voor mij! Ben ondernemer, baal enorm van bijtelling en andere idioterie. Zo’n Tesla is de ideale kans om een lekkere auto van de zaak te rijden, geen wegenbelasting, geen bijtelling en geen BPM! Knallen maar met zo’n Tesla Roadster! Wat me tegen zou houden is om zo’n ding online of in Monaco te gaan bestellen, zoiets doe je uiteindelijk toch ook weer niet.
Rogier, bel me maar, ik wil er graag eentje ;)
Nou kijken of hij het langer vol gaat houden dan zijn pa.
@ ALbert…. uw nr?
dit is de enige elektrische auto die ik wel zou willen! (en dat zegt een lambofan)
Al iets bekend over een Belgisch dealership?