• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zou de Europese Ford Mustang een diesel moeten krijgen?

Auteur: Alwood, gepost 8 april 2010 om 21:04 – 67 Reacties

Mustang powerrr


Het is vloeken in de kerk, inderdaad, maar om in Europa zieltjes te winnen moet ook de Mustang aan de ‘zwarte’ brandstof. Zes cilinders, mogelijk twee turbo’s en nul bougies.

Voorlopig is het nog niet meer dan een gerucht, maar mocht Ford hier ‘aan de bak’ willen dan houden ze de mogelijkheid graag open. De V6 die op dit moment bij Jaguar en Land Rover op de lijst staat is de grootste kanshebber. Met 275pk en 600Nm zou de auto niet of nauwelijks onder hoeven doen voor de V6 benzine die nu in de Mustang hangt.

Ford wil haar modellen op zoveel mogelijk markten rond zien rijden. Nu ze een groot deel van de merken weer kwijt zijn zou een grotere Ford coupé in Europa ook best kunnen. Als de ontwikkeling van een nieuwe Cougar te veel zou kosten, kunnen ze de achterwiel aangedreven Mustang natuurlijk prima verschepen. Er zullen in ieder geval nog een aantal jaar passeren voordat de auto rondrijdt. Dat geeft de autoliefhebbers in ieder geval nog even de tijd aan het idee te wennen. (bron: themustangnews.com)

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Ford, mustang

Vorig bericht: « De kampioensauto’s van Alfa Romeo
Volgend bericht: Gespot: Donkervoort on steroids »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    8 april 2010 om 21:07

    Komt er echt een Europese Mustang?? Ik dacht dat Ford Europa vooral kleinere modellen verkocht.

    Login om te reageren
  2. MrJones zegt

    8 april 2010 om 21:11

    NEE NOOIT! bah, dat kan toch niet joh. Dat is totaal onlogisch!

    Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    8 april 2010 om 21:11

    Het is geen schande een diesel in een sportwagen te steken als het een sportieve diesel is.

    Login om te reageren
  4. rfw1994 zegt

    8 april 2010 om 21:14

    go 600nm, ook al ben ik mustang fan. ik word toch wel blij van zo’n nummer :D

    Login om te reageren
  5. JPM zegt

    8 april 2010 om 21:16

    Zou de Griekse minister van defensie met de paus moeten trouwen?

    Het is technisch mogelijk maar iedereen weet dat het beter is om het niet te doen.

    Login om te reageren
  6. sven2 zegt

    8 april 2010 om 21:16

    Ik vind dat er gerust een Diesel in de Europese Mustang moet komen!!! Als Audi de A5, BMW de 3-reeks & Mercedes de CLK niet van een diesel zouden voorzien, reden ze amper rond, dus waarom mogen auto’s die niet Duits zijn niet van een Diesel worden voorzien, omdat jullie vinden dat degene die ermee rijdt er dan minder plezier in beleeft? echt onnozel!

    Login om te reageren
  7. b0z4 zegt

    8 april 2010 om 21:18

    Eigenlijk niet , maar met een dikke 6 cilinder twin turbo zou ook lekker zijn ;)

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    8 april 2010 om 21:20

    Als ze hem er letterlijk zo in kunnen leggen, prima. Maar laten ze vooral geen moeite doen. Een succes wordt het toch niet…

    Login om te reageren
  9. Roy zegt

    8 april 2010 om 21:30

    Een diesel Mustang? Dat is de overtreffende trap van vloeken in de kerk!

    Login om te reageren
  10. fiestafeest zegt

    8 april 2010 om 21:30

    nee doe toch maar niet volgens mij gaat de mustang dan lijden aan gezicht verlies
    maar een nieuwe cougar met of zonder diesel zie ik wel zitten

    Login om te reageren
  11. AudiQuatro zegt

    8 april 2010 om 21:32

    doe dan de V12TDI van VAG met 1200nm dat accepteer k wel:P

    Login om te reageren
  12. Peter zegt

    8 april 2010 om 21:37

    Ik kan me niet inbeelden dat liefhebbers van een Ford Mustang ook maar enige interesse hebben voor een diesel. Als het gaat om een nieuwe coupé die zijn basis deelt met de Mustang maakt kan dat anders liggen.

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    8 april 2010 om 21:40

    nee, dan is ie neit meer cool namelijk :)

    Login om te reageren
  14. KaCh1ng zegt

    8 april 2010 om 21:44

    niet onder de naam mustang en zeker niet met die looks (liever iets ‘europeser’)

    Login om te reageren
  15. 911GT2 zegt

    8 april 2010 om 21:44

    Ja laat maar komen zeg ik… zal het leuk doen in de lease denk ik. ik zou hem wel leasen.

    De vraag is alleen is Amerikaanse rommel stevig genoeg om de duurzaamheid van een europeesch dieselblok aan te kunnen?? Ik denk dat het plastic na 2 ton echt uit elkaar getrild is

    Login om te reageren
  16. wimpie zegt

    8 april 2010 om 21:45

    doe maar nie

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    8 april 2010 om 21:46

    Ja de reden waarom er nu geen Mustangs rondrijden is omdat de kwaliteit niet altijd top is en omdat ze enorm veel verbruiken..
    Ik denk niet dat de dieselversie dit zal veranderen…
    En de Mustang is net het voorbeeld van een simpele muscle car met een v8 benzine dus ik heb sterk mijn twijfels of dit zal aanslaan….

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 april 2010 om 22:21

      Ford/PSA dieselblok is subliem natuurlijk ..
      nix zuiniger dan een 4.6 V8 benzine blok ..
      maar wel een o.k. blok ..

      btw .. Mustang gaat toch geen leasebak worden ..
      dus waarom diesel ??

      @Dimglor: klopt .. een Mustang zuipt enorm veel .. echt waar .. wekom in de jaren 80 .. suffe ..

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        9 april 2010 om 08:25

        @lincoln: Wat wil je nu zeggen… Dat een 4liter v6 en een 5liter v8 zuinige motoren zijn? Ja……..

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          9 april 2010 om 20:02

          @Dimglor:
          als ik in de autovisie lees dat een nieuwe Opel Insiga 1 op 9 doet ..
          met een 2L 4 cyl ..

          dat gaat met een Mustang 4.6 echt niet lukken hoor ..
          of je moet als een spasmo rijden ..
          1 op 14 is makkelijk te doen ..

          Login om te reageren
          • PaulB zegt

            30 oktober 2010 om 13:11

            @lincoln: Mijn Mercedes rijdt ook een op 9 hoor! Met een iets grotere motor dan de opelaar..

            Login om te reageren
  18. Jokkebrok zegt

    8 april 2010 om 21:49

    Doe maar lekker toch wel!

    Login om te reageren
  19. HDM zegt

    8 april 2010 om 22:16

    Ik weet niet wie er meer afkeer tegen gaat hebben, Europeanen of Amerikanen… Beseffen dat ”hun” auto op een dieseltje loopt.

    Login om te reageren
  20. DieBruine zegt

    8 april 2010 om 22:17

    Wat een gezeik weer. Diesel hoort er al jaaaaaren gewoon bij. En sinds er 300pk diesels zijn al helemaal. Vroegah was 200pk in de M3 veel. Beetje sportdiesel pist er inmiddels op, ook op circuit ja. Mag dan wel zwaarder zijn, maar koppel en veel meer pk maakt veel goed. Eerst in een dikke diesel rijden, dan pas oordelen ;)

    Login om te reageren
  21. rishi zegt

    8 april 2010 om 22:19

    Ja doen!!
    Lekker lui schakelen, al die Nm’s eruit en minder tanken!
    Benzine is achterhaald niet voor de echte leuke cruisers! Wel automaat + turbo dan he!

    Mijn Bella 156 deed ik weg met 370.000km doe dat maar in je benzinebak! Diesel forever, NU de wegenbelasting omlaag!!! please! Waarom krijg ik weer een provinciale verhoging? Er word al jaren aan de weg gewerkt, dus daar kan geen verhoging inzitten, ik zie ook geen vooruitgang!! Schiet met mijn Clio van de 176 naar 230 euro, waarom in godsnaam!

    Login om te reageren
  22. Laurens zegt

    8 april 2010 om 23:02

    Vroeger draaide zo’n Amerikaanse 8 liter V8 ongeveer dezelfde toerentallen en koppels als een moderne diesel zoals deze. Eindelijk een retro motor in een retro ontwerp ;-)

    Login om te reageren
  23. Emile_Benz zegt

    8 april 2010 om 23:43

    ALS ZE HET MAAR LATEN!!! :mad:

    Sowieso vind ik ’n coupé/cabrio met ’n dieselmotor ’n slechte combinatie. Geldt dus ook voor de SLK 220 CDi elegance die ik vandaag zag… :mad:

    Login om te reageren
  24. Emile_Benz zegt

    8 april 2010 om 23:44

    :mad: = :evil:

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 april 2010 om 23:54

      @Emile_Benz: He Benz-boy. De SLK is niet als diesel geleverd hoor. Of het was een grapjas, of jij hebt het fout. Bedoel je geen CLK? Dan nog, een 220 CDI CLK is er niet, een 320 CDI en 270 CDI (vorig type) wel. Kies maar. ;)

      Login om te reageren
  25. Laue zegt

    9 april 2010 om 00:03

    Diesel rules, koppel aan de macht! maar dan wel een dikke diesel.

    Login om te reageren
  26. rstyled zegt

    9 april 2010 om 00:36

    Anders gewoon Audi’s V12 TDI erin lepelen. Ik denk echter wel dat de 335d motor volstaat.

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    9 april 2010 om 01:06

    Een diesel Mustang? Dat is nog gekker dan een BMW met alleen FWD!!! Gaat nergens over dit:S

    Login om te reageren
  28. MDproduction zegt

    9 april 2010 om 01:33

    @Citrofiel,

    Fout Mercedes Clk 220cdi bestaat wel, Look it up..
    Ik heb er althans ene, 220cdi van bouwjaar 2007.

    Grtz

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      9 april 2010 om 01:37

      @MDproduction: Ah juist, klopt. Ik zat in het autoweek.nl register te kijken, en ik klikte op een willekeurige CLK om de motorenvarianten te bekijken. Bleek de cabriolet te zijn. Daarvan is geen 220 CDI geleverd, bij de coupé staat hij er inderdaad wel bij.

      @Emile_Benz: Oeps… Maar dan nog is het CLK en geen SLK. :P

      Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        10 april 2010 om 18:27

        @Citrofiel: Klopt, moest CLK zijn. :oops: De rest klopt wel!

        Login om te reageren
  29. Thomaz zegt

    9 april 2010 om 01:35

    @ citrofiel

    Zeker dat er wel een CLK 220CDI is. Zelfs in gereden toen ik stage liep bij Benz-dealer. CLK 220cdi automaat, heerlijke auto.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      9 april 2010 om 01:37

      @Thomaz: Bovenstaande reactie naar MDproduction geldt dus ook voor jou. ;)

      Login om te reageren
  30. Jochempie zegt

    9 april 2010 om 02:15

    Een 275pk sterke diesel, jaja… en een nieuwprijs van 80.000 euro voor wat in essentie een grote barbieauto is?

    Login om te reageren
  31. Rob USA zegt

    9 april 2010 om 07:21

    @911GT2: Als het 750pk uit de standaard Super Snake kan weerstaan dan zullen deze lousy 275pk geen probleem zijn toch ? In de GT4 doen ze het trouwens ook niet verkeerd tegen hun 4 tot 8x duurdere concurrenten (M3/Aston Martin)
    En al zou die met 2 ton in elkaar lopen dan is dat echt een goede prijs/kwaliteit verhouding aangezien hij rond de 25000 euri zou kosten (USA).

    OT: Nooit diesel in een Mustang aub wacht liever op de 5.0L V8 deze zomer ! 417 Pk standaard voor $35.000 en dan mag er van mij echt wel (een berg) wat plastic op zitten dank u.

    Login om te reageren
  32. PeterV zegt

    9 april 2010 om 07:27

    Het zal allemaal wel. Maar dat hoort niet. Is de wereld echt gek geworden? Angelina Jolie met een baard is ook niet normaal. Het zou kunnen, maar toch!

    Login om te reageren
  33. blaat zegt

    9 april 2010 om 08:09

    In een Mustang moet een V8 hangen en niets anders, Clarkson zei niet voor niets dat een sportauto kopen met diesel hetzelfde is als een snor op je net gekochte Mona Lisa tekenen…

    Login om te reageren
  34. rick zegt

    9 april 2010 om 08:26

    de mustang is een heerlijke auto vorig jaar heb ik er 4 weken mee door california en een deel van de route 66 gereden, heerlijk!!! laat maar komen de cabrio was perfect!

    Login om te reageren
  35. Rob USA zegt

    9 april 2010 om 08:50

    @Dimglor:In hun klasse(inhoud) zijn ze echt zuinig idd.

    Login om te reageren
  36. Max zegt

    9 april 2010 om 09:22

    @ Laue, wat een uitspraak voor iemand met een Dodge logo op zijn profiel …

    Wie beweert dat een Diesel (zelfs V6 en V8 Diesels) leuker rijden dan een Benzine variant, heeft er volgens mij weinig ervaring mee. Akkoord ze rijden niet slecht, maar daar blijft het bij. Probeer mij niet te overtuigen dat de algemene rijervaring van diesel “leuker” is. Als je rijsensatie wil dan kan dat enkel op benzine, en daar zijn gelukkig verschillende constructeurs nog niet van afgeweken. Wat tegenwoordig helemaal verschrikkelijk is zijn die 2.0L Diesels met 140Pk en meer, wat een klucht! Rampzalig geluid, geen toerenbereik, vreselijk gevoel om in te rijden! Als je dan toch wil besparen op verbruik en dergelijke, koop dan een milieuvriendelijke auto en leg hem op LPG.

    Login om te reageren
  37. de sjonnies zegt

    9 april 2010 om 09:30

    Yes, we praten over Diesel maar het gaat om HDI of TDI motoren, dat heeft nix meer te maken met die pruttelende Benzen en Peugeots uit de jaren zestig en zeventig.
    Rij zelf al jaren op deze brandstof, zuinig, snel, goed koppel en stil.
    En op Le Mans winnen de Diesels ook

    Login om te reageren
  38. Svenska Aeroplan AB zegt

    9 april 2010 om 09:47

    Nee, want diesel is voor homo’s…

    :D

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      9 april 2010 om 12:06

      @Svenska Aeroplan AB:
      En dat nu ff tegen zo’n zware shag rokende dik getatoueerde trucker zeggen ! :lol:

      Login om te reageren
  39. six-trey zegt

    9 april 2010 om 10:17

    dan kan de paus even goed moslim worden of de dai lama een kickboxer
    in een mustang steek je een 5L – 7L benziene V8 zonder turbo’s dat ze terug een flauw afkooksel maken van de mustang voor europa zo als vroeger met de Ford Capri en die een diezel geven maar verkacht het raspaardje niet

    Login om te reageren
  40. ChryslerFan zegt

    9 april 2010 om 10:49

    Van mij mag er een diesel in komen te liggen.
    Want als ik een mustang koop koop ik hem om de uitstraling en het gevoel dat de auto oproept.
    of er nou een diesel v6, een benzine v6 of een benzine v8 in ligt. Ford maakt de diesel motor vast pittig genoeg om mustang waardig te zijn.

    Login om te reageren
  41. Timmie zegt

    9 april 2010 om 11:26

    Oh jongens, is geen enkele traditie dan nog de moeite om te houden???!!!

    Login om te reageren
  42. Beetje Verward zegt

    9 april 2010 om 12:20

    Waarom eigenlijk een diesel?

    Login om te reageren
  43. TSI-tje zegt

    9 april 2010 om 12:54

    Een Diesel in een Stang, okay…. Maar doe dan toch maar een lekkere (Amerikaanse) V8Turbodiesel. En natuurlijk kan dat. En heeft waarschijlijk ook nog succes in Europa.
    Kijk maar naar de Jag-Diesels, Porsche die met een diesel komt etc. Toen brulde ook iedereen…NEEEE, dat kan toch niet waar zijn…. Maar het is nog steeds werkelijkheid.
    Ik zeg, brengen maar die peteroliepony !!

    Login om te reageren
  44. Rotary1 zegt

    9 april 2010 om 13:55

    Amerikaanse V8’en hebben toch al geen vermogen maar wel een bak koppel… dus waarom geen diesel? Geluid miss, maar dan kun je toch beter voor een 6-inlijn benzine gaan :)

    Login om te reageren
  45. MondeoMK2 zegt

    9 april 2010 om 14:18

    Volgens mij gaan ze er echt niet meer door vekopen, zij die een Mustang willen, gaan voor de grijze import.

    Er zijn trouwens veel betere manieren om die motoren zuiniger te krijgen als dat de achterliggende gedachte ervan is.

    Login om te reageren
  46. Beetje Verward zegt

    9 april 2010 om 14:38

    Nog een poging: kan iemand mij uitleggen waarom iemand kiest voor een diesel in zo’n auto of in een A5 of een 6 serie?

    Login om te reageren
  47. TSI-tje zegt

    9 april 2010 om 15:02

    @beetje verward, autoliefhebber die veel kilometers maakt misschien ? Kan de vorm van een auto wel waarderen maar heeft niet het geld over om de kosten te dekken van een Benzine V8 die één-op-een-emmer loopt. Waarom een Prius ?
    Dat is dezelfde vraag. antwoord: knakenpoetserij.

    Login om te reageren
  48. TSI-tje zegt

    9 april 2010 om 15:03

    En nog, waarom een Mustang Benzine V8 maar dan op LPG ? zelfde antwoord.

    Login om te reageren
  49. Bas zegt

    9 april 2010 om 16:49

    Nee!
    Ze zouden hem in Amerika moeten houden.
    Liefhebbers hebben vast wel een retourtje USA over om deze bak aan te schaffen.

    @Ford:
    Keep you’r Amrican junk in America and give us European cars.

    Login om te reageren
  50. BakPouwww zegt

    9 april 2010 om 17:10

    maak gewoon een Ecu-V8 die 1 0p 21 rijdt ofzo. met 345 pk
    dat zou pas leuk zijn

    Login om te reageren
  51. Mr. Dj M. zegt

    9 april 2010 om 17:52

    Als de auto ook echt in de EU gevoerd gaat worden, tja het kan best. Moet gewoon even de drempel over al zal het dan altijd een ander soort auto blijven!

    Login om te reageren
  52. BananaFlip zegt

    9 april 2010 om 18:21

    Dat zou niet leuk zijn. De benzine-V6 geeft al geen écht Mustang-gevoel, een diesel doet helemaal afbreuk aan het idee achter de auto.

    Login om te reageren
  53. Beetje Verward zegt

    9 april 2010 om 20:20

    @TSItje
    Dus waarom kiezen mensen voor een diesel?:
    knakenpoetserij.
    OK.
    Is het dan nu afgelopen met het gezeur van dieselpowerfanaten dat mensen die een hybride rijden niet van auto’s zouden houden maar alleen op geld uitzijn?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      10 april 2010 om 10:21

      @Beetje Verward: werkelijkverbruik.nl en trek dan eens gewoon heel eerlijk je conclusies.

      Waarom belastingkorting (BPM), geen wegenbelasting, 14% bijtelling en ga zo maar door voor een hybride, als zo’n beetje elke diesel dezelfde uitstoot heeft, zowel qua CO2, fijnstof, en heel binnenkort ook NOx, terwijl diesel weer veel minder koolwaterstoffen in de atmosfeer brengt.

      Het is moeilijk een beetje niveau in een discussie te brengen als iedere deelnemer behalve 1 of 2, conclusies kan trekken door verbruiksresultaten te interpreteren. Betaal je auto eens gewoon zelf, net als ieder ander.

      Login om te reageren
  54. Svenska Aeroplan AB zegt

    9 april 2010 om 20:24

    @ De sjonnies: Oeps!

    Ok, behalve truckers dan…
    :D

    Login om te reageren
  55. Autoliefhebber zegt

    9 april 2010 om 20:50

    Nee, hier hoort een benzineslurpende motor in en geen diesel.

    Login om te reageren
  56. vincent996 zegt

    10 april 2010 om 10:16

    Nee, dan is de essentie van een americaanse muscle car weg. Je koopt hem vanwegen zijn dikke V8 (de v6 laat ik even links liggen want die zuigt)

    Login om te reageren
  57. marc zegt

    10 april 2010 om 11:50

    Hadden ze toch veel eerder moeten doen? Ik bedoel, in tractoren en vrachtwagens zitten toch altijd diesels? Hahaha, sorry, lach graag om mijn eigen geintjes.
    Ik vind dit niet vreemder dan een diesel in een Mini. Allebei onzin, maar goed, nog een paar jaar en verbrandingsmotoren zijn net zo vreemd als stoommachines nu….alhoewel, stoommotoren…..geen gek idee. Kunnen we gelijk het stoomlied van Ed en Willem Bever weer oppoetsen…”Als de manometer goed staat, dan weet ik wel dat alles goed gaat..”. Briljant!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North