• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveelste aanval op Duitse maximum snelheid

Auteur: Dennis, gepost 28 december 2006 om 22:45 – 26 Reacties

Maximaal 120 km/u

Hoeveel vooroordelen zijn er wel niet over ambtenaren? En waarom zouden al die vooroordelen er zijn? Precies! Omdat ze onze belastingcentjes opmaken, allereerst door hun aanwezigheid waarin ze bijna geen zak uitvoeren en vervolgens door ons geld uit te geven aan zaken waar niemand op zit te wachten. Vooruit, ik overdrijf een beetje, maar in de kern zit een waarheid. Binnenlands Bestuur heeft zelfs een naam voor deze opvreters: raamambtenaren. Buurland Duitsland is hierin niet anders. Daar komt om de zoveel tijd een ambtenaar met het briljante idee om in heel Duitsland een maximum snelheid in te voeren.

Vorig jaar werd de Duitse maximum snelheid vanuit Europa ook al een keer ter discussie gesteld, maar dit werd toen snel de kop ingedrukt. Nu zijn er Duitse topambtenaren die pleiten voor een snelheidsbeperking op alle autosnelwegen in de Bondsrepubliek. Het hoofd van het federale milieubureau, Andreas Troge, pleitte donderdag in Duitse media voor een maximum snelheid van 120 kilometer per uur. Dit heeft volgens Troge alleen maar voordelen, want het is beter voor het milieu, er zullen minder ongelukken gebeuren en ook zullen er minder files ontstaan.

Wij weten ondertussen al lang dat 160 beter is. Het plan lijkt dan ook geen lang leven beschoren te zijn, want zowel de minister van Verkeer Wolfgang Tiefensee als de minister van Milieu Sigmar Gabriel hebben zich tegen het voorstel uitgesproken. Er valt volgens de milieuministers meer winst te halen met milieuvriendelijkere motoren. De landelijke automobielfederatie AvD vreest dat het aantal ongevallen en files door een limiet juist zal toenemen, omdat 95 procent van de ongevallen plaatsvindt bij snelheden onder de 100 kilometer per uur.

Met dank aan Friso voor de tip.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?
  • Kinderen naar school brengen met de auto is not done

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, Verkeer

Vorig bericht: « Bentley Azure bij Fifth Gear
Volgend bericht: Jeep Trailhawk concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Safrane BiTurbo zegt

    28 december 2006 om 22:58

    We mogen ook niks, stelletje beesten.

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    28 december 2006 om 23:02

    Als ze daar een maximum snelheid gaan invoeren, waar is Duitsland dan nog goed voor?

    Kunnen we ze net zo goed binnenvallen!

    Login om te reageren
  3. TomRS6 zegt

    28 december 2006 om 23:12

    @ Dos,

    haha, maar dan worden we opgerold door de “bratwurst brigade”-> overompeld worden door Unimogs en limousines.

    Wat wouden wij daar met onze dafjes en donkervoortjes tegen doen?

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    28 december 2006 om 23:18

    @Tommie

    Maar wij hebben de spruitjes brigade…………

    Login om te reageren
  5. smoke zegt

    28 december 2006 om 23:37

    Wees niet bang, Duitsers koesteren dit verworven recht met een grote passie, de Groenen blijven het proberen maar ga er maar van uit dat dit op de korte termijn echt geen doorgang vindt. De autolobby heeft aardig wat invloed in bestuurskringen en het is toch wel als een stukje cultuur te beschouwen.
    In de media worden de hardrijders dan ook met klare taal gerustgesteld:
    http://www.faz.net/s/RubD16E1F55D21144C4AE3F9DDF52B6E1D9/Doc~EF2F05AFAFCBD4E8EBE85C5D55942760D~ATpl~Ecommon~Scontent.html
    http://www.auto-reporter.net/artikel.las?artikel=18310

    Login om te reageren
  6. vØlvØ frǽk zegt

    28 december 2006 om 23:51

    die ’top’ambtenaar is ondertussen toch wel ontslagen he?

    Login om te reageren
  7. m5 zegt

    29 december 2006 om 00:06

    zou zeker zonde zijn er is niks mooier dan met 300kmh door duitsland te knallen
    en dan zitte die dikke moffen nog op je bumper te kleven

    Login om te reageren
  8. armada zegt

    29 december 2006 om 00:06

    waar moet ik mijn lada niva anders op zijn staart trappen? Dit staat wat mij betreft aardig in de buurt van heiligschennis.

    Login om te reageren
  9. Steve zegt

    29 december 2006 om 06:31

    …gisteren nog 1100km door duitsland gereden…ik ben ondertussen de melding “winter tyre limit 210kmh” al helemaal zat die op zijn minst gedurende 150km van die 1100km te zien was op mijn IC…

    greetingz,

    Login om te reageren
  10. Eric zegt

    29 december 2006 om 07:55

    Die vergeten dat ze de rekening gepresenteerd krijgen bij de volgende verkiezingen. Als er één politicus dit onderwerp aanhaalt kan hij een kruis maken over zijn zitje in het parlement. Zelfs de minister van milieu wil geen max.snelheid !!!!! schitterend….
    De meeste doden vallen bij snelheden trager dan 100km/h. Op de autosnelweg kom je inderdaad geen fietsers of voetgangers tegen. Ook “sleurhutten” moeten ze verbieden op de autosnelweg!!!

    Login om te reageren
  11. Barry330cd zegt

    29 december 2006 om 09:35

    Van de zomer nog vanaf Oberhausen naar de Oostenrijkse grens gereden, maar de gemiddelde snelheid was ontstellend laag! Er zijn daar inmiddels zoveel onderhoudswerkzaamheden en maximimumsnelheden plaatselijk ingevoerd, dat ik vaker 80km/h reedt dan me lief was. Dus ff knallen ho maar.
    Ik ben echtervorige week ff door Frankrijk heengereden over die fantastische tolwegen en daar was bijna geen kip op de weg en kon ik van Heerenveen naar Bordeaux knallen in slechts 8 uurtjes sturen. Dus daar kun je als alternatief gelukkig wel even lekker toppen. Wel even uitkijken voor de Gendarme uiteraard.

    Login om te reageren
  12. Mpower zegt

    29 december 2006 om 11:54

    1e en 2e kerstdag was ik in duitsland, het is inderdaad heerlijk om op je zomerbanden 200km/h (harder loopt ie niet) te rijden.

    Login om te reageren
  13. Rijk zegt

    29 december 2006 om 13:15

    wat wel schrikbarend is is dat de mensen die hier het over hun top-snelheden hebben, dit dus als iets speciaals zien. Rij geen snelheden die je adrenaline geven! dit betekend dat je er geen ervaring mee heb.
    Ook als passagier, raad iemand aan rustiger aan te doen als je hem steeds zijn handen aan de kniën ziet afvegen…

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    29 december 2006 om 13:24

    Ik denk dat op een gegeven moment de Duitse bevolking een referendum krijgt met 2 keuzes: PKW-maut of Hochtgeschwindigkeit 120. Omdat het contingent doorrijders op de autobahn al jaren afneemt, zal men echt voor de maximum snelheid gaan kiezen.

    Login om te reageren
  15. faf zegt

    29 december 2006 om 18:22

    Dan ga ik voor de Maut, wel in ruil voor lagere benzineprijzen.
    Die stijgen met 7 cent in het nieuwe jaar, hierdoor wordt automatisch langzamer gereden.
    De echte excessieve snelheden kom je niet zo vaak meer tegen.
    Boven de 200 km/u is tegenwoordig een zeldzaamheid.

    Login om te reageren
  16. LPH zegt

    29 december 2006 om 20:06

    Domme kwezels, begrijpen jullie dat dan niet? Als je sneller rijdt ben je allerter en zal er zich dus ook minder snel een ongeval voordoen…

    Login om te reageren
  17. SaxoVTS zegt

    29 december 2006 om 20:36

    @LPH: dat geloof je toch zeker zelf niet.

    Met tweehonderd km/h over ouderwetse betonplaten heen knallen is gewoon linke soep. Daarnaast zitten er een hoop gaten en scherpe bochten in die wegen daar. Het snelheidsverschil is heel groot tussen de verschillende auto’s. Wanneer iemand met 220 km/h een auto die 100 km/h kan je vergelijken met op een snelweg rijden met stilstaande barrières. Je legt je leven in feite in handen van de andere bestuurders. Ze zullen jou namelijk maar eens niet zien aankomen als ze net van baan gaan wisselen.

    Sorry, maar ik ben pricipieel voor een maximumsnelheid in Duitsland. (niet perse 120km/h)

    Login om te reageren
  18. tweaker zegt

    30 december 2006 om 02:19

    @ SaxoVTS

    Je post laat overduidelijk uitschijnen dat jij een van die chauffeurs bent die de wegen gevaarlijk maken.
    In duitsland zijn ze niet zo lomp om van rijvak te veranderen zonder goed te kijken… zoals je ook niet op een provinciale weg komt gereden zonder goed te kijken of er niemand aankomt. Het snelheidsverschil is hier bijna even groot als wat jij aangeeft… en als je’t mij vraagt heb ik liever geen wagen in m’n flank!
    Gaten in de Autobahn? Waar dan? Die duitsers investeren tenminste in hun economie en daar vind je geen putten in de weg zoals hier in vlaanderen en in minder mate in nederland. De bochten liggen schuin zodat je er letterlijk ingetrokken wordt zoals op een ovaal racebaan. Je eerste reflex is gas bijgeven gezien ze je een veel veiliger gevoel geven dan soms verradelijke flauwe bochtjes in nederland en belgië.

    Je vergelijking met de stilstaande barrières is hilarisch… voor zover ik me herinner worden heel veel autosnelwegen in nederland geflankeerd door stilstaande barrières… ik heb ze nog nooit zien bewegen… vast aan de drugs gezeten?

    “Ze zullen jou namelijk maar eens niet zien aankomen als ze net van baan gaan wisselen.”

    Als je niet kijkt dan zie je ze inderdaad niet… o ja, leer ook es je richtingsaanwijzers gebruiken man… het maakt het een stuk veiliger voor de anderen waarvan jij met hun leven speelt.

    Als je zo principieel bent, neemt dan toch gewoon secundaire wegen en laat anderen die nog echt willen rijden met rust.

    Dat moest er even uit… als je niet kan koken, blijf dan uit de keuken voor je je verbrandt.

    Login om te reageren
  19. joeri zegt

    30 december 2006 om 15:25

    Eerst zien en dan geloven
    Hoeveel zou die dan kosten ?
    En hoe SNEL ?

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    30 december 2006 om 17:43

    Voor de zoveelste keer… Is dit nog wel een post waard?

    Login om te reageren
  21. slk55 amg zegt

    31 december 2006 om 12:29

    hey, kom net terug van wintersport. lekker met 220+ op de autobahn door geknalt (let wel, met skibox :P ). HEERLIJK! Gelukkig worden blijven deze plannen bij plannen, en worden ze niet uitgevoerd. lang leve duitslan…uhhm.. lang leve de duitse autobahn!

    Login om te reageren
  22. JANUS zegt

    31 december 2006 om 12:30

    Hé. SLK55 amg.
    Welkom thuis.
    Beetje sneeuw gehad ?

    Login om te reageren
  23. slk55 amg zegt

    31 december 2006 om 12:43

    he Janus, ja gelukkig wel. Ik zat in serfaus, een dorpje hoog in de bergen in oosterijk. hier lag gelukkig voldoende sneeuw, dit in tegenstelling tot de rest van oosterijk. Ik heb heerlijk kunnen skiën. Ik ga over 6 weken weer, kan niet wachten.

    Login om te reageren
  24. michiel zegt

    10 september 2007 om 01:07

    haha! altijd zelfde discussie. dit betreft duitste trots(en ze hebben al zo weinig) dus daar nemen ze niet vrijwillig afscheid van!

    to saxovts: lever a.u.b. vrijwillig je rijbewijs in voordat je verongelukt door een tractor die jij te laat in je achteruitkijk spiegel ziet aankomen! haha!

    heb trouwens vorige week het stukje flensburg(deense grens) – enschede, totaal 456 km in slechts 2 uur en 50 minuten gereden. en dat is incl. 1 tankstop. haha! wat een genot. gem. snelheid was 173 km! ondanks idd enkele “snelheids beperkingen”

    Login om te reageren
  25. Audio-Online zegt

    9 januari 2008 om 23:33

    Hee Serfaus! Ik zal in dezelfde week voor oud en nieuw in Fiss (volgende dorp met hetzelfde skigebied). Goede sneeuw inderdaad en een lekker zonnetje he. 8)

    Login om te reageren
  26. databekker zegt

    10 april 2008 om 21:46

    Ik heb even gegoogeld om informatie te lezen over de Duitse autolobby.
    Het zit wel snor daar in Duitsland. MB, BMW en Porsche protesteren hevig. Zij krijgen veel steun uit de politiek.
    Wel is er veel tegenwerking van de Groenen. zie: Bremen.

    De Duitse auto’s stoten relatief meer C02 uit dan Franse, en Italiaanse auto’s. Maar rijden een stuk minder lekker (hard)!
    Een donzige Renault vs strakke Benz.

    Op wat internet sites staat dat de Duitse autoindustrie niets zou doen om hun auto’s schoner te maken. Ik heb echter andere dingen gelezen. Bluemotion, Diesotto, en BMW met het start/stop systeem. Volgens mij is Porsche bezig met een hybride Cayenne. Dus worden negatieve punten aangedikt en positieve punten niet eens aangehaald.
    Ik denk dat de autokoper de dienst moet uitmaken. Als die een schone auto wil zal de industrie op die vraag inspelen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North