
Ja joh. Met zo’n zwaar verlaagde Golf 8 schuif je alle drempels gewoon aan de kant.
Een van de meest populaire auto’s om te tunen is altijd de Volkswagen Golf geweest. Er zijn er heel erg veel van en er zijn altijd mensen die net even wat specifiekere wensen en eisen hebben dan de gemiddelde klant.
Golf-Tuning
Omdat er veel vraag naar is, is er ook veel aanbod. Dus overal zijn er adresjes waar je je Golf kan aanpassen naar je eigen smaak. Denk aan ABT, Oetttinger, Rieger, MTM, B&B en O.CT, bijbvoorbeeld. Maar de meeste producten van die tuners zijn vrij bescheiden: spoilertjes, verlagingsetjes en een beetje chippen.

Extremer
Wil je iets extremers, dan kun je bij Ingo Noak Tuning terecht. Deze tuner komt uit Duitsland en schroomt te meer ingrijpende tuning niet. Nog niet zo heel erg lang geleden kwam deze Golf VII straatracer voorbij.

Golf VIII
Nu hebben ze zich losgelaten op de VW Golf VIII. Net als bij veel andere tuners is Ingo Noak nog vol in ontwikkeling voor nieuwe onderdelen. Het eerste wat opvalt is de ophanging, want de Golf van Ingo Noak is zwaar verlaagd. Hoeveel verlaagd zeggen ze er niet bij, maar het is meer dan de gangbare 25 tot 35 mm.

Splitter
Het geheel aan de voorzijde wordt gecomplementeerd door de splitter onder de voorbumper. Dus de zwaar verlaagde Golf 8 was al laag en is nu nog lager. Aan de zijkant kun je de nieuwe sideskirts aanschouwen. Die maken de auto dikker en optisch nóg lager. Aan de achterzijde is er een diffuser gemonteerd. Op een Golf heb je zo’n voorziening écht nodig, dus goed dat ze bij Ingo Noak hierin voorzien.

Velgensets
Wat er gedaan is aan motorische of mechanische upgrades (naast de verlaging), wordt niet vermeld. Verder laat Ingo Noak zien dat de zwaar verlaagde Golf leverbaar is met diverse velgensets.

Zo kitscherig is dat eigenlijk niet
Die brede platte koplampen staan toch wel erg lekker op een petjesauto, wat dat betreft is de Golf 8 toch wel stukken beter dan zijn voorgangers. En ook voor de achterlichten gaat dit wel op.
Waar BMW het steeds meer verneukt wordt VAG alleen maar beter qua design.
@alcantara: Meen je dit nu ? Ik vond de golf er altijd wel aardig uitzien, maar met deze koplampen, gekke velgen etc. is het mijn inziens echt een grap geworden.
De velgen en zo mega laag is nog al twijfelachtig, maar de bumpers en skirts zien er eigenlijk best goed uit
Je moet bijna hopen dat deze auto is uitgerust met een airride systeem, anders kom je er in Nederland de gemiddelde woonwijk niet eens mee in of uit.
Ik dacht dat de kermis nog gesloten was, hoe kan je een auto verzieken kijk naar de foto’s.
Zou ook echt lekker rijden zo laag bij de weg.
Wat zijn die sieruitlaten toch verschrikkelijk lelijk. Het is vooral zielig, zonder enige functies. Begrijp echt niet dat een Duits merk kiest voor deze onzin. Beetje hetzelfde als het dragen van een bril zonder sterkte. Kewl
Mocht ie op een drempel vast komen te zitten, gaarne even op r/foundtheleaf (Reddit) posten! ;-)
Verlaagde auto’s zijn onbruikbaar en sjonnie.
Recht van achteren best dik.
Heb je helemaal niks aan in Almere
Dus als je Golf hebt, woon je niet in een Vinex wijk. Nooit als status symbool gezien.
@911targa: status symbool in een vinex wijk? Dat is niet de auto maar de hoogte van de schutting om je postzegel tuintje en het formaat van je BBQ. Vinex wijk is de ultieme gelijkvormingheid.
Inclusief bijpassend petje ??
Airride waarschijnlijk….
@saxoke: Nee, paint.
Geestelijke armoede.
Het lelijkste aan de Golf 8 komt toch echt van VW zelf: die treurighangende snuit. De Polo heeft er ook last van.
En de modelnaam in het midden van de klep… Dat ziet er ook niet uit.
@markos78: met visdraad en verffohne beetje verwarmen is het er zo vanaf. Of gewoon embleemloos fabrieksad bestellen.
Mooie bak
Ziet er gaaf uit hoor!
Ik vind het er wel leuk uitzien.
Mooie Lancia Delta velgen op foto 3! Wel 6 inch te groot…
Bij de Golf 8 is de neus met de rare lage koplampen en de vreemde uitdrukking een grote teleurstelling. De achterkant is wel goed gelukt. De zijkant met vouwen kan nog net, maar de Golf 7 was in zijn geheel meer in balans.
Waarom doet VW dat? Alle nieuwe modellen zijn behoudend ontworpen. Maar bij de Golf 8 hebben ze een fout gemaakt.
Ik heb alle modellen Golf gereden en het nu een mooie Golf 7. Die hou ik dan maar. Het is de eerste keer dat ik niet sta te popelen om een nieuwe Golf te kopen. Misschien maakt een vervroegde facelift in 2022 het goed?
Weet je nog van de opvolger van de BMW 1 Serie met die rare koplampen, die ook pas na de facelift te pruimen was?
Zelfs op standaard hoogte rammen ze hier de neus al in wel heel vlakke plateaus, combi van slappe veren en de motor in een andere postcode.
De sterk aflopende neus vind ik juist mooi. Komt trouwens de cx-waarde ten goede en voetgangersbescherming.
Met elk nieuw model is het even wennen om uiteindelijk best mooi te vinden.