• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog advies: pure rijdersauto voor 60.000

Auteur: willeme, gepost 13 juni 2020 om 14:00 – 130 Reacties

pure rijdersauto voor 60.000

Welke pure rijdersauto moet je kopen voor 60 mille? Team Autoblog zoekt het voor u uit!

Shoppen voor anderen is het leukste wat er is. Nu helpt het sowieso bij het maken van onze eigen auto’s (niet dat dat altijd goedkoop uitpakt). Naast het feit dat we onze lezers ermee helpen, geeft het ons een goed zicht op de markt. Win-win. Daarom onze hartelijke dank voor alle vele aanvragen die wij wekelijks binnenkregen. Helaas zijn het er veel te veel om te behandelen (de rubriek is 1 keer week), maar we doen ons best!

Zeker de aanvragen met een iets hoger budget spreken tot de verbeelding. Als je met andermans geld mag gaan shoppen wordt het leuker naarmate het bedrag stijgt. In dit geval stuurde Jan-Jacob ons een verzoekje.

Jan Jacob heeft er al een behoorlijke autocarriere op zitten. Op dit moment rijdt hij rondt in een Porsche Cayman. Dat bevalt hem uitstekend! Met name de rijbeleving en het zelf kunnen c.q. mogen c.q. moeten schakelen spreken hem erg aan. Op dit moment is hij aan het kijken voor een upgrade. Hij was er vrij duidelijk over: het moest een pure rijdersauto worden. Dus geen SL65 AMG of X6M, maar een sportauto.

De wensen en eisen van Jan Jacob in een tabel:

Huidige /vorige auto's:Porsche Cayman S (987)/E30 320i, Honda Civic, Mercedes-Benz A45 AMG, Audi S5 Cabriolet
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€60.000
Jaarkilometrage:10.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Tijd voor een upgrade
Gezinssamenstelling:Alleen
Voorkeursmerken/modellen:Pure rijdersauto
No-go modellen / merken:Iets met veel afschrijving

Gezien het budget en en het type auto, hebben we enkel yolo-auto’s in het lijstje staan!

Alpine A110 Pure

€ 59.990
2019
11.000 km

pure rijdersauto voor 60.000 Alpine

Deze gaat nog wel een beetje afschrijven, dus wat dat betreft voldoet ‘ie niet helemaal aan je eisen. Maar als je zoekt naar een pure rijdersauto, zijn er weinig betere auto’s dan deze Alpine A110. Het is een moderne auto met fabrieksgarantie en de laatste veiligheidsfeautures. De Alpine is zeker géén klassieker. De A110 is wel een klassieker in wording, want de A110 is een van de laatste auto’s die nog ‘ongefilterd’ rijdt. Ook bij normale snelheden in regulier verkeer heb jij veel meer lol dan de anderen. Het vermogen van 252 pk lijkt niet veel te zijn, maar vergeet niet dat de Alpine A110 eigenlijk heel erg licht is. Dat komt niet alleen de acceleratie ten goed, maar ook het bochten-gedrag en het remmen. Eigenlijk is de A110 de auto die Cayman ‘wil’ zijn.

Porsche 911 Carrera GTS (997)

€ 69.490 (Dld.)
2011
80.000 km

Porsche

Als het een Porsche moet worden, dan is de Cayman GT4 inderdaad een geweldige auto. Helaas gaat het niet lukken voor 60.000 euro. Ook niet als het het budget wat ophoogt. In Nederland beginnen ze pas bij een ton en in Duitsland ben je ook minimaal 85 mille kwijt. Als je het budget toch iets hoger maakt en in Duitsland shopt, zoek dan de gaafste 911 GTS die je kan vinden. Een GT3 wordt lastig, laat staan een RS, maar een GTS is altijd de sweet spot van de 911-range (of eigenlijk elk model Porsche). De 997.2 is de laatste ‘echte’ 911, dus zonder elektrische stuurbekrachtiging en directe brandstofinjectie. Dat ‘faucht’ toch even wat lekkerder. Ga voor een handbak met achterwielaandrijving, zoals het bedoeld is. Dan is het meest een ‘pure rijdersauto’, alhoewel het voornamelijk een moderne Pure Porsche is.

Alfa Romeo 4C (960)

€ 54.895
35.000
2015

pure rijdersauto voor 60.000

Als je een stapje heftiger wil dan de Cayman, kun je de Alpina A110 overwegen. Mag het nog wat ruiger, dan kom je uit op de Alfa Romeo 4C. De Alfa is nog wat exotischer en puristischer dan de Alpine, waarmee je in principe dagelijks zou kunnen rijden. Dat kan met de Alfa ook, maar het is even wat harder werken. Wat dat betreft is de 4C echt een pure rijdersauto. Naast rijden kun je er ook niet zo heel veel mee.

De Alfa heeft een groot voordeel en dat zijn de looks: het is een miniatuur exoot. Bijna een supercar. Qua prestaties kom je niets te kort en er is eventueel nog wat mogelijk als je gaat kietelen. Omdat de 4C zo licht is, is het effect van tuning nog groter. In Nederland staat er een handjevol van te koop. Kijk uit als je kiest voor de Spider, die is onnodig zwaar, wat het karakter van de 4C enigszins teniet doet.

BMW Z4 M Coupé (E86)

€ 57.750
2008
35.000 km

BMW

Aanvankelijk dachten we aan de BMW M2. Het is op dit moment het pretpakket. Voor 60 mille kun je zelfs enkele Competitions vinden. Hoe gaaf zo’n M2 ook is, het blijft natuurlijk een opgedirkte C-segmenter. In het interieur zie je dat duidelijk. Daarbij is de auto ook weer niet zó praktisch dat zijn modale roots echt voordelen bieden. Als laatste de afschrijving: die zal nog wel even plaats vinden. Daarom is een BMW Z4 M Coupe een topaanbieding.

Dit is nog een echte moderne klassieke sportwagen. Het is niet de snelste in dit lijstje, maar als je volgas geeft met die heerlijke zes-inmijn maakt dat je niet zo veel uit. Het is niet een ‘makkelijke’ auto om te rijden, maar juist de leercurve maakt de auto interessant. Echt een verfijnde sportwagen is het niet en om het potentieel uit de auto te halen moet je zelf aan de slag gaan: de remmen en het onderstel zijn niet helemaal M-waardig. Met een paar tweaks maak je er wel een pure rijdersauto van.

Nissan GT-R Black Edition (R35)

€ 59.950
2010
55.000 km

pure rijdersauto voor 60.000

Net als met de Corvette is het te bizar voor woorden dat je voor 60 mille al in kunt stappen in een van de meest legendarische auto’s aller tijden. De Nissan GT-R is dat namelijk. Tijdens de introductie maakte de auto gehakt van alles wat er op de markt is. Dat geldt eigenlijk nog steeds. De GT-R is namelijk in dit budget het snelste wat je kan krijgen als het gaat om zoveel mogelijk disciplines: Autobahn, Nordschleife, dragstrip, McDrive: met de Nissan GT-R heb je altijd het juiste gereedschap bij je.

Wel even letten op de transmissie of die goed functioneert, dat was tot 2016 een aandachtspunt. Tuning is op zich geen probleem, mits het goed is uitgevoerd. Nog een voordeel: de Nissan GT-R is heel erg bruikbaar met een ruime kofferbak en achterbankje. Nadeel: het is ‘slechts’ een Nissan. Een Porsche sleutelhanger maakt meer indruk op de bartafel. Ondanks de techniek en het gewicht is de R35 wel degelijk een pure rijdersauto, knallen in een Nissan GT-R is nog altijd een heel fysieke bezigheid.

Chevrolet Corvette Z06 Z07 (C6)

€ 59.999
2010
60.000 km

Corvette

Een van de meest onderschatte rijdersauto’s is de Corvette Z06. In een tijd dat we allemaal verlangen naar betere tijden en ‘puur’, ‘emotie’, ‘heritage’ en ‘beleving’ enorm belangrijk vinden, is dit de beste optie. De Z06 is namelijk nog een échte auto. Een briljante zevenliter V8 met slechts één nokkenas en zestien klepjes zorgt voor de aandrijving. Deze levert enorm veel vermogen (518 pk) en koppel. Het voordeel is dat deze motor alles heeft: directe gasrespons, de mogelijkheid om toeren te maken, enorm veel koppel én een prachtig geluid.

De rest van de auto is ook indrukwekkend, alhoewel je de stoelen het beste door een setje Sparco’s kan vervangen. Betrouwbaarheid is uitstekend, verbruik valt heel erg mee. Wel heeft de auto een rauw randje, maar ja: dan kun je wel in zeven en een halve minuut over de Nordschleife knallen. Ook leuk: in het budget heb je een van de laatste exemplaren.

Caterham Super 7 Superlight R500

€ 55.000
2010
25.000 km

pure rijdersauto voor 60.000

Als je zo puur mogelijk wilt rijden, moet je gaan kijken naar de lichtgewicht straatracers. Auto’s met een kentekenplaat die zich als een vis in het water voelen op het circuit. Normaliter verwijzen we dan men door naar Donkervoort, maar die zijn bijzonder prijzig. Afschrijven doen ze bijna niet, maar dat betekent dat er eentje kopen ook lastig is. Voor 60k heb je een D8 met 180 pk uit 2001. Op zich erg leuk, maar een jongere en explosievere Caterham behoort ook tot de mogelijkheden. De R500 met getunede cosworth motor is pure gekheid op wielen. De kans dat je deze auto ooit ‘echt’ onder de knie hebt, is vrij klein, maar dat maakt de auto erg boeiend en interessant. Zie het als tegenovergestelde van een Audi A6 diesel.

Audi R8 4.2 FSI quattro (Type 42)

€ 62.950
2009
85.000 km

De meest exotische auto in het lijstje is… een Audi. De R8 is een van de meesterwerken van Audi de afgelopen 20 jaar. Nee, het is niet een Gallardo met een Audi logo erop getekend (of andersom). De R8 is groter en heeft een kleinere motor. Dat klinkt nog niet veelbelovend. Het mooie is de balans van de auto. De R8 doet namelijk alles perfect. Qua pure snelheid valt het relatief tegen, een Nissan GT-R kun je onmogelijk bijhouden en ook een BMW M4 moet je voorbij laten gaan.

Maar qua besturing, handling, remmen en met name de finesse die de Audi R8 toont in die disciplines is indrukwekkend. De R8 heeft vierwielaandrijving, maar het meeste vermogen gaat naar de achtwielen. In de regen met ESP uit kun je ook prima met de kont spelen. Nadeeltje: het uiterlijk, de R8 wordt erg slecht ‘oud’, dus ga voor een zo origineel mogelijke, het liefst in een kleurtje. Ga voor de handbak. De R Tronic is een beetje ‘meh’, terwijl de handbak juist erg goed is.

Lotus Exige Sport 350 (S3)

€ 67.500
2018
30.000 km

pure rijdersauto voor 60.000

Puur, puristisch, sensaties, rauw, onversneden. We willen het allemaal en kopen uiteindelijk een dikke Mercedes of BMW. Maar als je écht een sportieve, pure rijdersauto wil, dan is Lotus de enige optie. Veel leuker dan de Lotus Exige worden ze niet, zeker niet als je ziet dat deze generatie in de buurt komt van het budget. Als het gaat om stuurgevoel en sensaties is er eigenlijk niets wat erbij in de buurt komt. Ondanks de acceptabele prijzen, zijn ze erg exclusief. Ook leuk: Lotus is een merk voor de echte petrolhead, niemand koopt een Lotus voor ‘de pats’, alhoewel je absoluut opvalt. Zeker als je kiest voor een opvallende kleur, die goed te vinden zijn. Lotus-rijders doen niet zo veel aan grijstinten.

Ferrari 360 Modena F1 (Tipo F131)

€ 75.000
2002
95.000 km

Ferrari

De Ferrari 355 is een stuk fraaier, de 360 is aanzienlijk moderner. Met name qua bouwkwaliteit, rijeigenschappen en veiligheid is het een veel geavanceerdere auto. In het budget vind je alleen exemplaren ‘met wat werk’. Dat betekent voor een Ferrari meteen erg veel geld, waardoor je meteen 10 tot 15 mille boven die 60.000 kan optellen om een normale 360 te krijgen.

Om het allemaal rijdend te houden ben je veel meer kwijt dan bij een Porsche Cayman, dus die aanschafprijs is slecht een deel van het verhaal. Daar krijg je dan wel een exoot voor terug met magistrale V8 en puike rijeigenschappen. Ook leuk, het is een van de laatste Ferrari’s waarbij het prestatiepotentieel redelijk binnen de perken blijft. Niet dat de 360 Modena langzaam is (integendeel), maar je kan er best een beetje mee spelen zonder dat je direct hoogst illegaal bezig bent.

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

360-modena, 4C, 911, a110, advies, Alfa Romeo, alpine, Audi, autoblog-advies, BMW, caterham, Chevrolet, Corvette, exige, Ferrari, gtr, Lotus, Nissan, Porsche, R8, z4m

Vorig bericht: « Zwaar verlaagde Golf 8 maakt drempels onveilig
Volgend bericht: Aha! Max Verstappen heeft stiekem toch al echt geracet »

Lees Interacties

Reacties

  1. michelF zegt

    13 juni 2020 om 14:10

    lastige keuze.. maar als het echt puur een fun auto moet zijn, dat zou ik toch voor de Caterham, 4C of Alpine gaat.

    Login om te reageren
  2. Mercbenz zegt

    13 juni 2020 om 14:23

    BMW Z3 M (Coupe). Het liefst de versie met het E36 blok voor de sensatie; geen traction control en geen “fly by wire” gaspedaal. Schrijven niet af, zijn relatief licht en een 3.2 zes in lijn die oerbetrouwbaar is.

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      13 juni 2020 om 20:40

      @Mercbenz: als je hem voor 57k koopt schrijft die wel behoorlijk af

      Login om te reageren
      • Mercbenz zegt

        14 juni 2020 om 00:27

        Niet dus… De prijs loopt alleen maar op

        Login om te reageren
  3. kritisch zegt

    13 juni 2020 om 14:24

    Leuk om te lezen. Ik stond voor precies dezelfde vraag. Cabrio of een rijdersauto, het laatste is het geworden. Een GT-R. Ook proefgereden in een Alpine, bij Alpine Centre Soestdijk. Van alle dealers word je hier het beste behandeld. Eva weet ook echt het verhaal goed over te brengen.

    GT-R is qua performance gewoon de overtreffende trap, maar wel weer wat ouder. Ik heb veel afgetrapte exemplaren gezien. Zeer nette exemplaren voor een goed bedrag moet je gewoon eventjes half jaar / een jaar voor zitten en wachten.

    Mag hopen dat niemand zo’n z4 m overweegt voor dat geld. Dit is écht overpriced en overrated. R8 met de r-tronic toch best grappig, maar qua performance niet echt meer van nu net zoals een 360. En je gaat huilen van het onderhoud.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      13 juni 2020 om 18:31

      @kritisch: Ik vind je wel vrij kritisch.

      Login om te reageren
      • kritisch zegt

        13 juni 2020 om 20:00

        Dit is geen dumpert, Karel

        Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        14 juni 2020 om 00:46

        @kareljansen: los van zijn nickname, zou jij niet kritisch zijn wanneer je op ’t punt staat 60k uit te geven? Dat is gewoon veel geld.

        Login om te reageren
  4. pitapita zegt

    13 juni 2020 om 14:29

    De Alpine heeft geen handbak, dus zou voor mij afvallen.
    Aan de andere kant zijn Gordon Murray en James May er helemaal weg van…

    Lotus dan maar. Heeft een Toyota motor, laag gewicht en niet veel elektronica.

    Login om te reageren
    • hanselegans zegt

      13 juni 2020 om 14:52

      @pitapita: volledig akkoord. En het heeft nog iets exclusiefs ook.

      Login om te reageren
  5. Henk_he zegt

    13 juni 2020 om 14:33

    De 4C vind ik de mooiste uit ’t rijtje en in ’t echt een hele bijzondere verschijning. Voor 60K zou ik zelf waarschijnlijk toch bij Porsche uitkomen.. De veilige keuze uit dit rijtje.

    Login om te reageren
  6. flutterby zegt

    13 juni 2020 om 14:35

    Model 3, nog nooit zoveel plezier gehad van een auto.

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      13 juni 2020 om 14:43

      ging over auto’s Niet vibrators of tandenborstels ;-)

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        13 juni 2020 om 20:59

        @911targa: Oh ik heb geen ervaring met plezier van vibarators en tandenborstels. Hoe werkt dat voor jou?

        Login om te reageren
        • 911targa zegt

          15 juni 2020 om 08:46

          @flutterby: dat werkt voor mij als een schoon gebit en 1 gaatje. Waarom moet jou toch alles worden uitgelegd?

          Login om te reageren
    • macz46 zegt

      13 juni 2020 om 17:24

      @flutterby: zakelijk een prima keus maar privé zou in en velen met mij dus nooit 60k stukslaan op een elektrische auto.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        13 juni 2020 om 19:42

        @macz46: nee, je zal het eerst moeten hebben.

        Login om te reageren
        • onlyporscheman zegt

          13 juni 2020 om 21:14

          @flutterby: volgens mij heb je niet door met je playmobiel entry level tesla.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            14 juni 2020 om 07:41

            @onlyporscheman: wat jij zeg?

            Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      13 juni 2020 om 20:11

      plezier van is wat anders als plezier in ;) Natuurlijk is de beleving in een EV natuurlijk totaal niet te vergelijken met dat van een sportauto met ontploffinkjes. of ben jij zon type die standaard overal Model 3 op antwoord :)

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        13 juni 2020 om 21:01

        @dakarbemo: Nee hoor, maar de Taycan valt buiten budget. Eenmaal gewend aan instant torque wil je nooit meer anders.

        Login om te reageren
        • SpiderIV zegt

          13 juni 2020 om 21:27

          @flutterby: auto rijden is toch meer dan zo snel mogelijk van je plaats komen?

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            14 juni 2020 om 07:40

            @spideriv: Gevoel is lastig uitleggen, maar net als de herrie uit een brandstofmotor doet het iets met je als de aandrijflijn direct reageert. Het vermogen maakt dan niet eens zoveel uit.

            Login om te reageren
            • SpiderIV zegt

              14 juni 2020 om 09:23

              @flutterby: ken het gevoel hoor. Mijns inziens een paar keer leuk maar daarna saai.
              Echte supercar verveelt ook mijns inziens. Grenzen liggen daarbij zover weg dat beetje spelen met krachten en grip potentieel niet meer gezond is.
              Knap de Tesla techniek absoluut maar naar mijn mening is de totale auto net zo saai als een Golf.

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                14 juni 2020 om 13:54

                @spideriv: Saai? Mijn plugin rijdt zoveel fijner als die brandstofmotor uit staat. Onding. Een elektromotor staat altijd en direct klaar. Dat is niet uniek aan Tesla, maar die doen er nog een schepje bovenop zodat het ook boven de 120 km/u maar blijft gaan en gaan.

        • a_buis zegt

          13 juni 2020 om 23:00

          @flutterby: dat is inderdaad geweldig. Je geeft ampère met je rechtervoet en wordt gelanceerd. Keer op keer. Ja, tot ie leeg is. En dat gaat best snel wanneer je als een baviaan rijdt. Model3 was ook mijn gedachte bij deze topic zoekvraag. En iedereen die roept over tandenborstels en er nooit in gereden heeft (zonder verkoper, eigenaar of vrouw naast je) weet niet waar hij het over heeft.

          Login om te reageren
          • wessel04 zegt

            13 juni 2020 om 23:34

            @a_buis: ik rij met grote regelmaat een model 3, de snelste en ondanks dat het direct beschikbare koppel vermakelijk is, biedt die auto mij verder zo weinig emotie dat ik altijd blij ben als ik weer mijn MX5 in mag. Vind een model 3 zeker niet thuis horen in een rijtje rijdersauto’s, niet vanwege het gebrek aan emotie en niet vanwege totaal non communicatieve besturing.

            Login om te reageren
            • Tonnie zegt

              14 juni 2020 om 00:50

              @wessel04: dit dus idd. Ja het ding gaat af als een kanon, maar verder biedt ’t echt heel weinig.

              Login om te reageren
            • flutterby zegt

              14 juni 2020 om 07:42

              @wessel04: waarom dan wel?

              Login om te reageren
              • wessel04 zegt

                14 juni 2020 om 11:45

                @flutterby: wat bedoel je?

              • flutterby zegt

                14 juni 2020 om 13:41

                @wessel04: nvm, de dubbele ontkenning was waarschijnlijk niet de bedoeling.

              • marc94 zegt

                14 juni 2020 om 19:44

                @flutterby: omdat een electrische auto voorlopig per definitie geen rijdersauto is.

              • flutterby zegt

                14 juni 2020 om 22:40

                @marc94: haha, net als awd, fwd, turbo’s en een automaat zeker? Ga het eens écht ervaren zou ik zeggen en sta er open voor.

              • marc94 zegt

                15 juni 2020 om 12:36

                @flutterby: ik zeg ook “voorlopig”.

              • flutterby zegt

                15 juni 2020 om 13:51

                @marc94: ik wacht wel tot je bijgedraaid bent.

              • marc94 zegt

                15 juni 2020 om 18:11

                @flutterby: nou laten we eerlijk zijn, over een tijdje heb je geen keus meer simpel. maar die model 3 vond ik 4 keer leuk met optrekken, en met lamge saaie ritten en harde muziek is het prima. maar als je me nu model 3 geld geeft koop ik mijn impreza uit 2005 incl cracky interieur terug zonder enige twijfel.

          • flutterby zegt

            14 juni 2020 om 13:57

            @a_buis: Dat verbruik valt wel mee hoor, zelfs met 180 km/u haal je er makkelijk 150-200 km uit. ‘S avonds de stekker erin en volgende dag is die weer klaar.

            Echter met z’n rijstijl haal je een potentente brandstofauto ook geen 500 km op een tank.

            Login om te reageren
    • racerx zegt

      13 juni 2020 om 21:42

      @flutterby: volgens mij wilde meneer een sportwagen, geen sedan.

      Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      14 juni 2020 om 21:26

      @flutterby: mijn buurman reed eerst een passat en gaf aan dat hij de model 3 heeft vanwege het lage tarief.. Een maat van me heeft er ook een.. Echt een goede auto.. Maar ik mis iets.. In het interieur beleving.. Uiterlijk dat wat beter kan (model S is beter ik verhouding).. En dude.. Hoe goed hij ook is (geprogrammeerd) hij blijft kunstmatig… Dus totaal niet een in dit rijtje.. De roadster was wellicht wèl een leuke toevoeging.. Maar die mij maar de 4C.. ❤️

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        14 juni 2020 om 22:48

        @goodvibrations: En een brandstofmotor is niet kunstmatig? Ik snap het beleving deel wel hoor, maar het is gewoon anders. Zoveel mensen zoveel wensen. Doe mij maar performance over herrie en haperingen (schakelen). Die continu kracht met een licht zoemende geluid, heerlijk.

        Kan niet wachten op de Y performance!

        Login om te reageren
        • goodvibrations zegt

          15 juni 2020 om 08:03

          @flutterby: het gaat om het stuurgedrag.. Ik heb in mijn reactie nog gezet dat de roadster (de eerste Tesla) wel een optie was.. De andere Tesla’s zijn goed maar te kunstmatig.. En natuurlijk geen echte stuurauto’s maar meer familie auto’s met een bak vermogen en idd instant torque..

          Login om te reageren
  7. pbf3 zegt

    13 juni 2020 om 14:40

    F-TYPE?

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      13 juni 2020 om 17:03

      @pbf3: Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

      https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-f-type-3-0-v6-coupe-handgeschakeld-38-700-excl-btw-b-benzine-rood-99763099-f0e5-40ab-9dc6-fcac27a56907?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

      Verkoopprijs: € 46.827,-
      Kilometerstand: 28.738 km
      Bouwjaar: 03/2016

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        13 juni 2020 om 18:34

        @tvklarenbosch: Dit zou mijn keuze zijn inderdaad!

        Login om te reageren
  8. 911targa zegt

    13 juni 2020 om 14:41

    Wat een heerlijke zoekopdracht en geweldige keuze van auto’s!

    De vrager zoekt een sportieve auto; niet zozeer sneller o.i.d.
    M.i. vallen de volgende auto’s dan al af:
    Nissan GTR: ja snel, maar sportief? Mwahh, nee!
    Porsche GTS: Zwaarder en minder agiel.
    Audi R8: indrukwekkend en V8 is geweldig. Gezien gewicht: Nee.
    BMW: Zwaar, minder torsiestijfheid dan Porsche die hij nu heeft. Nee.

    Er blijft weinig over. Gezien de productieaantallen – en dus het potentiele waardeverlies – zou ik opteren voor een Alfa.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      13 juni 2020 om 17:27

      @911targa: vind het ook vooral veel alternatieven inderdaad, niet echt upgrades.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      13 juni 2020 om 19:24

      @911targa: een GTR niet sportief?

      Login om te reageren
      • 911targa zegt

        14 juni 2020 om 17:52

        @2wheeler: het is gewoon een zware obesitas auto. If you want more speed, at lightness. Een koelkast wie de constructeur raadt! ?

        Login om te reageren
        • 911targa zegt

          15 juni 2020 om 08:48

          @911targa: Add ipv at, dus toevoegen.

          Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      13 juni 2020 om 21:16

      @911targa: 981 S upgrade can zijn 987 S

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      14 juni 2020 om 02:16

      @911targa: je kiest voor de Alfa op basis van afschrijving? Ik zou nog even verder dromen haha.

      Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        14 juni 2020 om 12:18

        @stefje: da’s niet dromen. Alfa’s met kleine productie aantallen zijn behoorlijk waardevast.

        Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        14 juni 2020 om 15:18

        @stefje: alle Alfa’s zijn ook weggeroest na 2 jaar toch? Van die afschrijving valt echt wel mee vooral bij gelimiteerde modellen zoals hierboven al is benoemd. Een Giulia benzine is tweedehands ook nog minimaal 30k trouwens

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          14 juni 2020 om 16:33

          @kevin1989: de 4C’s zijn nagenoeg onverkoopbaar en schrijven af als de ziekte. Dat zal met Corona nog erger worden volgend jaar. Dus zeggen dat dit, vanwege de goede restwaarde, de beste keuze is, is wat mij betreft nóg dommer dan zeggen dat alle Alfa’s na 2 jaar al weggeroest zijn. Maar dat is slechts mijn simpele mening :)

          Login om te reageren
          • Paul58 zegt

            14 juni 2020 om 16:39

            @stefje: leg eens uit dan..Een 4c schrijft af als de ziekte? Heb je gezien wat die dingen tweedehands nog kosten? Simpel op te zoeken trouwens.

            Login om te reageren
            • Stefje zegt

              14 juni 2020 om 21:04

              @kevin1989: heb je ook gezien hoe lang ze blijven staan?

              Login om te reageren
          • smokin zegt

            15 juni 2020 om 16:35

            Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar de meeste 4C’s zijn 2e hands bijna even duur als nieuw. Net zoals deze in de tekst, 55K, terwijl de nieuwprijs in 2015 nog 57K was.
            Ik ben zelf nog op zoek naar een 2e, maar zodra ik er eentje zie voor een enigszins redelijke prijs is ie al weg als ik bel, en ik zoek in heel Europa.

            Login om te reageren
      • 911targa zegt

        14 juni 2020 om 17:55

        @stefje: afschrijving heeft veelal te maken met het ontbreken van exclusiviteit. Een 250 SWB is allicht niet betrouwbaar. Nu de productie aantallen klein zijn geweest……etc

        Login om te reageren
  9. ar156sw zegt

    13 juni 2020 om 15:02

    Zitten mooie keuzes tussen, prettig luxeprobleem om die knoop door te moeten hakken…Een beetje afhankelijk van in hoeverre de auto ook “gewoon” gebruikt moet kunnen worden, zou mijn keuze de Lotus, ‘vette of GT-R zijn denk ik… de Ferrari is natuurlijk fantastisch (en persoonlijk vind ik de 360 juist prachtig, maar goed), maar is denk ik qua kosten om te hebben echt van een compleet andere orde.

    Login om te reageren
  10. thezonda zegt

    13 juni 2020 om 15:06

    Ik zou gaan voor de 4C of de Lotus. Een F Type kan natuurlijk ook nog.

    Login om te reageren
  11. Robert zegt

    13 juni 2020 om 15:08

    Uit het lijstje hierboven, de GT-R. Anyday.

    Alternatief: zou een Donkervoort D8 te overwegen zijn?

    Login om te reageren
  12. escort77 zegt

    13 juni 2020 om 15:23

    Ga voor een Alfa 159 en spendeer dan 58.000 aan achterstallig onderhoud en upgrades ?

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      13 juni 2020 om 15:30

      @escort77: dat is HET Autoblog advies. Die had als X-treme Yolo moeten staan

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      14 juni 2020 om 08:40

      Zelfde voorstel maar dan met een brera die je aanpast tot…
      – lichtvoetig
      – snel
      – betrouwbaar
      – …

      Login om te reageren
  13. pitapita zegt

    13 juni 2020 om 15:31

    https://www.rtl2.de/sendungen/grip-das-motormagazin/folge/184425

    Even naar beneden scrollen voor “Hamid sucht leichten Sportwagen” en dan komen in een leerzaam filmpje de Alfa, de Lotus en een X-Bow voorbij.

    Login om te reageren
  14. ericc zegt

    13 juni 2020 om 15:37

    Hoe groot mag je zijn voor een 4C? Ik ben 1m89, en vermoedelijk raak ik het dak!

    Login om te reageren
    • hspi zegt

      13 juni 2020 om 16:41

      Ik heb er eens bij een dealer ingezeten, ben zelf 1m90. Ging opzich prima, zat nergens tegen aan. Moet er wel bij zeggen dat ik naar verhouding vrij lange benen heb, en een wat korter bovenlijf.

      Login om te reageren
    • alfalfa zegt

      13 juni 2020 om 19:12

      @ericc: hier 1.92m. Niet voor lange afstanden maar daar is de 4C ook niet voor bedoeld. Zeer opwindende driftkikker; om van te houden!

      Login om te reageren
  15. lvdo zegt

    13 juni 2020 om 15:48

    Voor dat geld kan je in de huidige markt dé pure rijders auto kopen: Porsche 996 GT3

    Login om te reageren
  16. koentje0 zegt

    13 juni 2020 om 15:48

    Er staat nu echt een hele mooi clio v6 te koop, niet makkelijk om te rijden wel erg leuk!

    Login om te reageren
  17. rrk147 zegt

    13 juni 2020 om 15:57

    De R8 wil je toch met V10, vanwege het geluid? Dat maakt hem in mijn ogen begerenswaardig. Ondanks dan misschien 4wd.

    Login om te reageren
  18. bernoulli zegt

    13 juni 2020 om 15:59

    Drie Up! GTI’s. Een rode, een witte en een zwarte.

    Login om te reageren
  19. grasvreter zegt

    13 juni 2020 om 16:08

    Een GTR is de beste keuze, by far, maar ook de saaiste, al is geen enkele auto op dit lijstje echt saai te noemen.

    Login om te reageren
  20. sizedoesmatter zegt

    13 juni 2020 om 16:14

    De Lotus of anders een Morgan?

    Login om te reageren
  21. 571ay zegt

    13 juni 2020 om 16:20

    Ferrari 360 uiteraard.

    Login om te reageren
  22. emping zegt

    13 juni 2020 om 16:22

    De GT-R lijkt me de beste keuze in dit lijstje. Most bang for bucks!

    Login om te reageren
  23. paul85 zegt

    13 juni 2020 om 16:30

    Pure rijdersauto en relatief waardevast, de Lotus natuurlijk. Dat is qua pure rijbeleving echt wel heel anders (puurder) dan een R8, Z4M of GTR.
    Of anders de 4C of Alpine.

    Login om te reageren
  24. deepep zegt

    13 juni 2020 om 16:49

    Mis toch de S2000 in het advies… ook al is hij oud, blijft een pure rijdersauto. Volgens mij kwam de Alpine 110S wel met handbak beschikbaar… toch wel erg leuk.

    Login om te reageren
    • grasvreter zegt

      13 juni 2020 om 17:12

      True. Ben je voor 35k ook klaar overigens. Maar echt een rijdersauto pur sang.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      13 juni 2020 om 19:26

      @deepep: ja… Denk niet dat iemand zijn Porsche gaat omruilen voor een S2000. Leuke auto, maar zo leuk nu ook weer niet.

      Login om te reageren
  25. kooss zegt

    13 juni 2020 om 16:50

    Toyota GT86 / Subaru BRZ / Mazda MX-5 / Fiat 124 Spider.
    Heel veel lol zonder dat je qua snelheid tegelijk in de gevarenzone zit om je rijbewijs te verliezen.

    Login om te reageren
    • padoempats zegt

      14 juni 2020 om 06:17

      @kooss: puur vanwege enorme gebrek aan snelheid geen fun.

      Login om te reageren
  26. mynameisjeroen zegt

    13 juni 2020 om 17:25

    Uit dit lijstje zou ik voor de Corvette gaan. Lekker kleurtje ook zo in het geel.

    Login om te reageren
  27. alpinea110 zegt

    13 juni 2020 om 17:34

    Alfa 4C of Alpine A110.

    Bij mij is het de laatste geworden omdat de Alfa toch wel wat ruwe kantjes heeft. Vooral de resonantie op bepaalde snelheden was voor mij de grootste afknapper.

    Login om te reageren
  28. vaakbenjetebang zegt

    13 juni 2020 om 18:08

    Puur autorijden, dat is altijd een wat moeilijke term. Hoe puur mag/moet het zijn? Moet het nog een beetje dagelijks bruikbaar zijn, en hoe veel ‘pijn’ wil je dan hebben voor je ‘pure’ keuze? Een Exige, van welk jaar dan ook, is het eerste dat bij me opkomt. En dan inderdaad auto’s als een 4C (wat nog best wel een kreng is als daily, gezien de puist herrie waar je aan wordt blootgesteld en het feit dat-ie eigenlijk net te breed is om handig te parkeren, een probleem wat je met een Exige niet zult hebben. Maar ja, een 4C is TCT. Schakelen zul je dus niet. Dat geldt ook voor een A110, die me wel weer heel goed dagelijks bruikbaar lijkt. Caterhams en dat soort sigaren zijn qua puur rijden redelijk onovertroffen maar als het je daily is, moet je wel uit een bepaald hout gesneden zijn. Een natte reet en kruis heb je zo te pakken… Als het inderdaad dagelijks bruikbaar moet blijven en je wilt schakelen, dan kom je toch al gauw op een auto uit als de Cayman – en die heb je al. Misschien is een 1M Coupé wel wat. Praktisch genoeg, schrijft weinig tot niet af, handbak, interessant om te rijden… maar is het de ‘upgrade’ die je zoekt?

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      13 juni 2020 om 19:35

      @vaakbenjetebang: puur autorijden: Citroën 2CV.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        13 juni 2020 om 19:55

        Absoluut! Maar vast niet het soort puur wat de aanvrager voor ogen heeft…

        Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      13 juni 2020 om 21:12

      @vaakbenjetebang: “puur” is natuurlijk behoorlijk subjectief inderdaad… een leuke oldtimer(jaren 60/70 sportwagen) in écht goede staat is dan misschien ook wel het overwegen waard. Of een TVR, staan er heel wat te koop rond de 30k, stop je de rest in een onderhoudsfonds…

      Snelheid, comfort, beleving, imago, betrouwbaarheid… allemaal factoren om mee te wegen! Dus ja, wat is “puur”?

      Login om te reageren
      • Melvinkorrels zegt

        14 juni 2020 om 15:30

        @AR156SW,

        Eens!

        De duizend en een genoemde auto’s hierboven vallen wat mij betreft in het niet als je het vergelijkt met:

        Lancia Delta 2.0 16v HF Integrale Evoluzione I
        Alfa Romeo GT Sprint Veloce 1600
        Austin Healey
        Ferrari 348 (spider) Of 355 (spider)
        E type
        Jensen Interceptor

        F – type

        Dit allemaal kan je vinden op Autoscout voor nog geen 60k.

        Stuk voor stuk mooiere auto’s dan hierboven genoemde.
        Mocht het uitsluitend om het bovenstaande lijstje gaan, Alfa easy choice..

        Login om te reageren
        • ar156sw zegt

          14 juni 2020 om 21:40

          @Melvinkorrels: Ik had een zoekopdracht ingevoerd: bouwjaar 1959-1985, >220pk, benzine, handgeschakeld, 35-65k. Dan krijg je hele leuke resultaten!

          Login om te reageren
  29. Stellantis rules the sky zegt

    13 juni 2020 om 18:42

    Kijkend naar de wensenlijst en de aangedragen opties kan er maar 1 keuze zijn: de Lotus.

    Ik neem dan wel aan dat dit niet de enige auto is die je bezit?

    Yolo: RCZ R. (Moet mijn nickname tenslotte ook eer aandoen ;-))

    Login om te reageren
  30. Onehp zegt

    13 juni 2020 om 18:47

    Pure rijdersauto? Exige V6 aub

    Login om te reageren
  31. racerx zegt

    13 juni 2020 om 18:58

    Uit dit lijstje zonder twijfel de GT-R. Wat een gaaf ding.

    Login om te reageren
  32. Homer55 zegt

    13 juni 2020 om 19:13

    Als het niet zo heel duur hoeft te zijn: Honda S2000

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 juni 2020 om 04:23

      Ik zou dan zeker wel de AP2 aanraden. De AP1 is nogal listig ( ahum ).

      Login om te reageren
  33. alfalfa zegt

    13 juni 2020 om 19:26

    De 4C Spider van 974 kg is onnodig zwaar maar nog steeds 120 kilo lichter dan een Alpine die juist zo geweldig is omdat hij zo licht is.

    Login om te reageren
  34. mp014 zegt

    13 juni 2020 om 19:58

    Wat is dat; een Alpina a110?
    Doe mij de alpine maar en anders die Italiaan (die rode).
    En die Jag in de comments zou ook mijn voorkeur hebben.

    Login om te reageren
  35. dunhozzie zegt

    13 juni 2020 om 20:03

    Wat een mooie keuze opties. Ongeacht welke het wordt, dank voor het mooier maken van het Nederlandse wagenpark en alvast veel veilige km.

    Persoonlijk vind ik de Lotus prachtig, mocht je hem voor te spelen kopen een prima aanrader. Wel een auto die – zoals ik hem gereden heb – niet bepaald een dag tot dag auto kan zijn. Daar vond ik hem toch te nadrukkelijk de signalen van de weg doorgeven. GT-R is een alleskunner en een gigant. Een auto die je echt voor jezelf koopt. De Alfa & de Ferrari zijn prachtige opties, maar wel onderhoudsgevoelig tov de Brits/Japanse & Japanse opties.

    Ook relatief rock solid is de Corvette. Bruto auto, verrassend kundig. De vraag is of hij waardevast is tov de voorgaande opties. Hij heeft niet de uitstraling die geld oplevert zoals bijv Ferrari dat heeft. (Hoewel de 360 dan misschien de verkeerde is).

    De Caterham… ik zou het zelf niet durven. Lijkt me fantastisch tot je jezelf dood rijdt.

    De rest… tsja… ik vind ze saai, lelijk, of te voor de hand liggend (Porsche)

    Voor mij de Jaguar F-Type (want fan), maar dan de Lotus als het pure fun is en de GT-R als ie niet alleen maar fun is. Ik hoor graag (en zie in de “mijn auto” rubriek) wat je keuze is. Het zal sowieso geen slechte zijn.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 juni 2020 om 04:26

      Nu je het zegt…Waarom niet een Lotus Evora? Ik zag dit niet voorbijkomen, en misschien is de reden dat die als pure rijdersauto dan net iets te soft is?

      Login om te reageren
  36. kasteel zegt

    13 juni 2020 om 20:40

    Leuk lijstje! De R500, is deze officieel Europees (niet-uk) geleverd/staat er een lhd te koop?

    Login om te reageren
  37. stefanvts16v zegt

    13 juni 2020 om 20:49

    De Alpine A110, GT-R of inderdaad de F-Type zoals hier genoemd in de comments.

    De Alpine zou ik kiezen om iets exclusievers/anders te rijden. Reviews zijn ook erg goed, dus interessante optie lijkt me.

    GT-R heb ik zelf ooit eens een middag mogen rijden en is natuurlijk vrij zwaar tov de Cayman. Ding is serieus bloedsnel maar niet te vergelijken met de Porsche. Onderhoud zal wel wat goedkoper uitvallen waarschijnlijk, met uitzondering van de bak wellicht.

    Denk dat ik persoonlijk dan toch voor de F-Type zou gaan, cause it’s a Jag…. In het geval van de rode in de comments, hou je nog een leuke bak geld over ook!

    Login om te reageren
  38. admiajfe zegt

    13 juni 2020 om 21:32

    De 4C absoluut, dat ruwe randje hou ik wel van, daarna de Alpine, bijzonder mooie rij auto.
    de rest, mwah komt op mij meer over als wannabee porker of ferrari. Te oud om echt interessant te zijn.

    Login om te reageren
  39. bimmerfan zegt

    13 juni 2020 om 21:47

    Op deze vraag is maar 1 antwoord BMW 1M coupe, handbak, genoeg vermogen evt goed te tunen.

    Login om te reageren
  40. ruudvw zegt

    13 juni 2020 om 22:41

    Porsche 718 Cayman, de logische keuze en binnen budget.

    Login om te reageren
  41. min2max zegt

    13 juni 2020 om 22:44

    Alfa Romeo 4C?

    Login om te reageren
  42. davelepeef zegt

    14 juni 2020 om 00:53

    Sagaris!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      14 juni 2020 om 01:04

      @davelepeef: trouwens, beter nog: een knappe Cobra replica heb je voor dat geld ook wel. Meneer wil toch een echte rijdersauto? Start dan eens met de hoeveelheid plastic en elektronica te verminderen…

      Login om te reageren
  43. fconderkantlat zegt

    14 juni 2020 om 02:02

    als je een rijdersauto zoekt met hoge funfactor
    hieronder een greep met sommige die wat minder courant zijn dan de ander en sommige nog enigzins wat kudos in je portemonnee kan behouden t.o.v. je budget

    Alfa Giula QV – ja je kan ze voor 60K vinden
    BMW i8
    1M Coupe – aardig waardevast
    M2 – zoek op youtube wat de heer Clarkson ervan vindt
    M3
    Z4M
    M140i met sper en je behoudt nog een behoorlijk zak duiten
    SLK 55 AMG
    C63 S
    F-Type S of R
    997
    Cayman S
    Alfa 4C
    Lexus IS-F
    Mini Cooper S GP Works
    Nissan 370Z

    YOLO: AM V8 Vantage of Maserati GranTurismo

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      14 juni 2020 om 10:29

      @arashrsf: in eerste instantie lach ik omdat je met een i8 aankomt. Maar aan de andere kant is dat misschien wel de auto die (na de Tesla Roadster) ’n nieuw type sportwagen inluidt. Denk dat ik persoonlijk nogal hang aan de ‘oude’ klassieke genoegens van auto’s, die we met dat soort wagens gedag zwaaien. Dus nu ’t nog kan, liever nog ff een mooie mechanische wagen, we krijgen nog voldoende tijd om van elektrische spullen te (leren?) genieten…

      Login om te reageren
      • fconderkantlat zegt

        14 juni 2020 om 14:14

        @davelepeef: heb je wel eens een i8 gereden? Leuker dan je denkt, zoek maar ook eens tests of reviews op van de i8
        En volgens mij is de rest van mn lijstje aardig mechanisch en voornamelijk RWD
        Auto’s zoals een Exige gaan helemaal naar een puristische kant op, maar denk ik niet de fijnste om als daily te hebben en zit denk ik niet in het rijtje waar meneer naar op zoek is, gezien zijn vorige auto’s

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          15 juni 2020 om 10:32

          @arashrsf: nee, maar los daarvan draaide m’n mening al gaande bij :) Er zijn natuurlijk verschillende opvattingen over “echt rijden”. Bij mij eindigt dat wel zo’n beetje zodra computers gaan bepalen hoe een (indien überhaupt aanwezige-) gasklep opent. Of welke mate van stuurbekrachtiging nodig wordt geacht. Of m’n schakelmoment. Bedoel, wat wil je? Ik bedien graag een mechanische machine ipv op knoppen drukken. Ga met die criteria je lijstje eens langs ;) Maar hey, het is mijn kwestie niet hè! Ik was gewoon wat verrast door m’n eigen conclusie over de i8…

          Login om te reageren
          • fconderkantlat zegt

            17 juni 2020 om 02:25

            Ik ben het met je eens, echt superpuur rijden is nog een stapje verder dan mijn lijst van genoemde auto’s. Auto’s die vaak niet tot bijna geen electronica hebben in de zin van stuurbekrachtiging, navi, ramen en de welbekende lijst aan afkortingen van rijhulpsystemen zoals DSC, ASC, ESP, blablabla enzovoorts….Zulke type auto’s worden genoemd in dit topic. Echter, zijn dit soort auto’s niet bepaald “daily” drivers, en aan de hand van wat voor auto’s betreffende persoon bezit en/of gehad heeft, denk ik dat voor betreffende persoon een rijdersauto een net wat andere inkijkhoek heeft dan hoe jij een echte pure rijdersauto definieert

            Login om te reageren
  44. balliere zegt

    14 juni 2020 om 06:36

    Lotus of Caterham ?

    Login om te reageren
  45. jacobt zegt

    14 juni 2020 om 07:56

    Ariel atom 3.5 die in NL te koop staat op NL kenteken is de exclusiefste en leukste als je toch alleen bent!

    Login om te reageren
  46. petroldrinker zegt

    14 juni 2020 om 08:58

    4C of de 360 Modena, gtr vind k niet echt een pure rijdersauto met al die electronica

    Login om te reageren
  47. michielp zegt

    14 juni 2020 om 09:38

    Gt86! 200pk rwd. Hou je nog wat over voor een evt turbo

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      14 juni 2020 om 10:30

      @michielp: leuk als je uit ’n mini komt, maar toch niet als opvolger van een Cayman???

      Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      14 juni 2020 om 10:51

      @michielp: is zeker een leuke en speelse auto maar toch wel een klasse lager dan een bovengenoemde auto’s vind ik. Ik zou denk ik toch voor de 4c gaan dat is echt een kart voor de openbare weg. Krijg je makkelijk naar 300pk met andere software, RWD en weegt 900kg. Geen stuurbekrachtiging of luxe maar gewoon RIJDEN.

      Login om te reageren
  48. wismeister zegt

    14 juni 2020 om 10:23

    Aston Martin V8 Vantage (met handbak) of een Jaguar F-Type (V6) heb je ook voor dit geld. Stuk zwaarder en ‘logger’ dan een 4C of Alpine, maar ook een bak extra herrie. (Heb zelf een V8 Vantage met handbak, is genieten!)

    Login om te reageren
  49. frederik zegt

    14 juni 2020 om 12:52

    Als het een pure rijdersauto moet zijn en het hoeft niet praktisch, waarom dan niet een oudere 911? Binnen het budget kun je prima een 964 of 993 scoren. Meer emotie dan de Cayman. Ook minder snel maar dat is echt niet belangrijk, het is snel genoeg.

    Login om te reageren
  50. prototip99 zegt

    14 juni 2020 om 13:52

    subaru brz maar dat haal je niet met 60.000euro in nederland…
    vreemde wereld…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      15 juni 2020 om 10:36

      @prototip99: 2e hands niet??

      Login om te reageren
  51. jurgen80 zegt

    14 juni 2020 om 14:23

    Zou het leuk zijn een keer een artikel te schrijven over de keuze die de mensen naar aanleiding van dit artikel gekocht hebben. Of ze daadwerkelijk iets met jullie advies gedaan hebben.

    Login om te reageren
  52. giertjuh zegt

    14 juni 2020 om 18:09

    Zou voor een Lotus gaan of een Donkervoort

    Login om te reageren
    • giertjuh zegt

      14 juni 2020 om 18:43

      @giertjuh: een Zenos kan ook leuk zijn

      Login om te reageren
  53. Groninger zegt

    15 juni 2020 om 01:16

    Een BMW M2 handgeschakeld!

    Bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/m1552714294?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

    Als ik ooit 60k mag stukslaan op een rijders auto dan wist ik het wel!

    Login om te reageren
  54. motorhead zegt

    15 juni 2020 om 13:23

    A110 ?

    Login om te reageren
  55. sjeemsbond zegt

    16 juni 2020 om 14:13

    Snap niet zo goed waarom de 911 GTS en de F360 terug komen in dit lijstje wanneer het budget 60K is.
    Je gaat hier ruimschoots over wanneer je de 911 naar NL haalt. Geen idee of Jan Jacob ook een andere daily driver heeft, maar ik denk dat de 360 dan snel afvalt.

    Login om te reageren
  56. mcshine zegt

    17 juni 2020 om 07:37

    60k uitgeven en dan nog geen Netflix of Fall Out hebben…..#Absurd

    Login om te reageren
  57. Addy zegt

    13 oktober 2021 om 15:50

    Voor weinig is de Mazda MX5 on overtroffen in plezier

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North