• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ingo Noak GTI TCR is een ware straatracer

Auteur: willeme, gepost 16 mei 2020 om 09:19 – 14 Reacties

Ingo Noak GTI TCR

Met de Ingo Noak GTI TCR is het potentieel iets beter zichtbaar. Mag toch wel?

Als het gaat om de beste voorwielaangedreven top hatchbacks, vergeten we nog weleens de Volkswagen Golf GTI TCR. Dankzij auto’s als de Honda Civic Type-R, Renault Mégane Renault Sport Trophy en Hyundai i30 N Performance sneeuwt ‘ie een beetje onder.

TCR

Zonde, want het is een zeer bijzondere en flink aangepakte hot hatch. Misschien dat Volkswagen iets meer had moeten doen aan het uiterlijk van de Golf GTI TCR (formerly known als Golf GTI Clubsport). Dat is ten opzichte van het basis model bijna identiek, op wat kolderieke stickers na.

Golf GTI

Bijna hetzelfde

We zullen het even laten zien met een voorbeeld. Hierboven zie je een afbeelding van de standaard Golf GTI Performance. Op zich prima, maar een beetje braaf. Dan hebben we hieronder een afbeelding van de Golf GTI TCR. U ziet: bijna hetzelfde. Ondanks alle moeite die erin is gestoken.

Golf GTI TCR

Zwaar aangepaste

De Golf GTI TCR is namelijk niet een GTI met een chip, maar een zwaar aangepaste Golf. Het gehele onderstel is herzien, de veren en dempers zijn nieuw, er is een nieuw aluminium subframe aan de voorzijde, de wielen zijn lichter en de geometrie is anders. Zelfs de motor is niet gelijk. Kortom, als je een Golf GTI TCR wenst, dan zou het goed kunnen dat er net even iets meer visuele verschillen zijn met het standaardmodel.

Ingo Noak GTI TCR

Ingo Noak

Daar komt daar deze Ingo Noak GTI TCR om de hoek kijken. De tuning is in dit geval zuiver cosmetisch. Dankzij de subtiele doch effectieve bodykit ziet de Golf GTI TCR er nu ook uit als een auto met circuit-genen. Er is een spoilerlip c.q. splitter voor de voorbumper. Aan de zijkant zien we sideskirts óp de sideskirts. Het is een beetje dubbelop, maar ergens staat het ook weer gaaf.

Achterzijde

Diffuser

Aan de achterzijde zijn ze bij Ingo Noak iets heftiger te werk gegaan. Er zijn nieuwe uitlaatpijpen aan de diffuser is een stuk geprononceerder. Nu is een diffuser op een straatauto pure kolder, zelfs op een quasi-circuit auto als deze. Nee, met zo’n diffuser ben je niet Ross Brawn in 2009, het ziet er alleen zo uit.

Ingo Noak GTI TCR

Rotiform

Dan zijn er nog twee heel erg zichtbare modificaties aan deze Ingo Noak GTI TCR. Ten eerste zijn daar de wielen. Het zijn gesmede lichtmetalen velgen, dus lichter en sterker dan de standaarditems. Zo komen van de firma Rotiform en doen hun best om op klassieke BBS-velgen te lijken, dankij het gouden kruisspaak-design. Ook staat de Golf GTI TCR van Ingo Noak dichter op de grond. Wellicht iets te veel om effectief te zijn op het circuit.

Skirts

Standaard

In technisch opzicht is de getunede Ingo Noak GTI TCR standaard. De 2.0 TSI motor levert 290 pk en 370 Nm, waardoor je in 5,6 seconden naar de 100 km/u knalt en door kunt denderen tot 250 km/u. Gezien het feit dat deze EA888-unit gewoon een teruggeschroefde Golf R-motor is, betekent dat extra vermogen zeer eenvoudig is op te wekken.

Ingo Noak GTI TCR

Extra Pferden

Het mooie van tuning is natuurlijk dat je zelf kunt bepalen hoe gek je het wil maken. Dus als je de Ingo Noak GTI TCR iets minder laag wilt, echte BBS-velgen in plaats van de Rotiforms en een beetje extra Pferden, dan kan dat natuurlijk ook. Alle onderdelen zijn per direct beschikbaar.

Achterzijde

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Volkswagen showt 'praktische' Golf GTI

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, rotiform, TCR, tuning, uitlaat, velgen, verlaagd, Volkswagen

Vorig bericht: « De Aston Martin Valhalla is eindelijk in Nederland te zien
Volgend bericht: Straatracers rammen klassieke Mercedes oldtimer »

Lees Interacties

Reacties

  1. admiajfe zegt

    16 mei 2020 om 09:36

    Een aap met een jutezak t blijft een aap

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 mei 2020 om 16:04

      @admiajfe: maar als je er nog een stropdas aan toe voegt heb je een chief executive officer.

      Login om te reageren
  2. kareljansen zegt

    16 mei 2020 om 09:45

    Zo laag en breed dat hij niet eens in zijn geheel op de foto past.

    Login om te reageren
  3. grasvreter zegt

    16 mei 2020 om 09:52

    Ik weet niet of je meer vermogen wenst van een auto met enkel aandrijving aan de voorwielen. Overigens geen verkeerd pakket, alleen de rode lijnen in de koplampen vind ik niet zo.

    Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      17 mei 2020 om 13:33

      @grasvreter: is vaak toch alleen vanaf 3e versnelling beschikbaar, dus waarom niet?

      Login om te reageren
  4. nissanfairladyz zegt

    16 mei 2020 om 10:01

    Gratis petje?

    Login om te reageren
  5. pa045 zegt

    16 mei 2020 om 10:33

    Precies die dingen kan je met een gewone Golf ook doen. Heb je dan ineens een TCR?

    Login om te reageren
  6. dalmore zegt

    16 mei 2020 om 10:57

    Straatracer op straten zonder drempels zo te zien

    Login om te reageren
  7. davelepeef zegt

    16 mei 2020 om 11:19

    @emping: kijk, geen stickers! :O

    Login om te reageren
  8. thomcarspotter zegt

    16 mei 2020 om 11:25

    Zo’n beetje de standaard look van iedere Golf op en rond de Nürburgring.

    Login om te reageren
  9. p406 zegt

    16 mei 2020 om 12:24

    Ideale auto om lekker vol gas tegen een Mercedes W114 op te rijden!

    Login om te reageren
  10. Mukmans zegt

    16 mei 2020 om 14:22

    Doet me denken aan de oude boekjes van Rieger Tuning

    Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    16 mei 2020 om 22:31

    Laat die bbs velgen rommel maar achterwege

    Login om te reageren
  12. daniel1975 zegt

    17 mei 2020 om 13:34

    Ik snap dit niet zo, dan koop je een auto met uitgekiend onderstel en dan doe je er ander onderstel eronder? Kan je net zo goed een “gewone” Edition als basis nemen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North