• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

APR RS6 Avant heeft lekker veel vermogen

Auteur: willeme, gepost 13 juni 2020 om 11:28 – 8 Reacties

APR RS6 Avant

De APR RS6 Avant is beter dan het origineel, want van meer vermogen wordt een auto altijd beter.

De Audi RS6 is nu een paar maandjes beschikbaar en we zien dat veel tuners er eentje onder handen genomen hebben. Het is een enorm populair tuningsobject.

Zo kon je vanochtend zien wat @Wouter vindt van de ABT Audi RS6-R. Maar ABT Sportsline is natuurlijk niet de enige Audi RS6-tuner. Ook bedrijven als Wheelsandmore, Mansory en MTM hebben leuke spulletjes om de RS6 sneller en dikker te maken.

APR

De meest recente toevoeging aan dit lijsjte is de de APR RS6 Avant. Wat is er zo bijzonder aan APR, hoor ik u denken? APR staat voor Audi Performance and Racing en werd in 1997 opgericht in Opelika, Alabama. Destijds was de A4 B5 hun eerste project. In de tussentijd is het uitgegroeid tot een serieuze tuner. Eentje die voor heel veel verschillende snelle Audi’s gave upgrades beschikbaar maakt.

APR RS6 Avant

90%

Het is zo’n tuner waarbij 90% van de tuning functioneel en technisch is. De overige 10% zijn optisch. Gek genoeg hebben we bijna nooit een APR RS6 Avant gezien. de reden daarvoor is heel erg simpel: er is nooit een RS6 Avant geleverd in de VS. In 2003 is heel even de RS6 sedan verkocht, maar een stationwagon behoorde niet tot de mogelijkheden aldaar.

Achterzijde

RS6

Nu wel! APR heeft zijn auto in december besteld en eindelijk is ‘ie dan gearriveerd. De auto wordt in eerste instantie gebruikt als studieobject om onderdelen voor te testen en ontwikkelen. De auto is helemaal uit elkaar gehaald, zodat de tuner precies weet wat de zwakke en sterke punten zijn van de auto en hoe ze eraan kunnen werken.

APR RS6 Avant

800 PK

Omdat ze het niet kunnen laten hebben ze al de eerste upgrades in de aanbieding. Ze hebben wat gerommeld met de motor en hoppatee: 800 pk staan klaar om over vier wielen verdeeld te worden. Qua uiterlijke wijzigingen hebben ze zich ook nog ingehouden. Er zat wat stickertjes gemonteerd in de grille, op de motorkap en het voorscherm. Gek genoeg ziet het er heel aardig uit.

Motor

Updates

Verwacht geregeld nieuwe updates over de APR RS6 Avant te zien. Veel producten van APR zijn ook leverbaar in Nederland. Diverse tuners maken gebruik van APR-onderdelen en is er in Tilburg een Nederlandse dealer waarbij je op termijn terecht kunt voor zo’n dikke APR RS6 Avant.

Fotocredits: APR

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, c8, quattro, rs6, station, stickers, tuning, V8, wit

Vorig bericht: « Vijf miljoenste niet-Duitse BMW is nu een feit
Volgend bericht: Zwaar verlaagde Golf 8 maakt drempels onveilig »

Lees Interacties

Reacties

  1. ablogjunk zegt

    13 juni 2020 om 11:43

    Liever zo dan dat gedrocht van ABT….

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      13 juni 2020 om 11:53

      Zo te zien heeft APR haast niks aan het optische gedeelte gedaan, alleen een paar rode accenten voor zover ik het zie. Van mij hoeft dat ook niet eens, lekker OEM houden en alleen motorisch aanpassen.

      Login om te reageren
      • 114i210pk zegt

        14 juni 2020 om 18:55

        @Ot92: Als er 200 pk (of meer) bij opkomt dan mogen ze zeker wel naar het onderstel etc gaan kijken. OEM houden is gewoon riskant en zou hier dan ook nooit voor te porren zijn..

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          14 juni 2020 om 21:53

          @114i210pk Wat moeten ze zoal aanpassen dan? De (keramische) remmen zijn in ieder geval prima.

          Login om te reageren
  2. elemento zegt

    13 juni 2020 om 12:12

    Abt is niet wat het vroeger was. Zelfs abt nederland haalt software binnen nederland en niet duitsland

    Login om te reageren
  3. schedel1 zegt

    13 juni 2020 om 12:28

    Is dat niet de RS6 van JP Performance?

    Login om te reageren
  4. HZW zegt

    13 juni 2020 om 16:05

    Zoals het hoort, power upgrade en de rest standaard laten, stickers suggereren dat er toch wat gedaan is met de auto.

    Login om te reageren
  5. mp014 zegt

    13 juni 2020 om 21:21

    Doe mij dan toch maar een zwarte! Kunnen ze die duct tape gelijk weg laten ??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North