• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zyrus Taycan Turbo is dik, maar heeft geen S

Auteur: willeme, gepost 28 maart 2021 om 12:08 – 8 Reacties

Zyrus Taycan Turbo

Maar de Zyrus Taycan Turbo is wel dikker dan de S.

Ergens blijft het vreemd. Nee, niet dat Porsche de toevoeging ‘Turbo’ bedenkt voor een auto die alles heeft, behalve een turbo. Daar moeten we ons even overheen zetten. Het gaat nu eigenlijk vooral om het verschil tussen de ‘S’ en de, eh, ‘niet S’. In heel veel gevallen is het gewoon een beetje uitrusting en software die is ingeperkt.

In veel gevallen zijn de getunede versies ook op basis van ‘de dikste’. Maar dat hoeft dus niet. Zo maakt het niet uit of je een 911 Turbo of 911 Turbo S hebt voor Ruf, de legendarische tuner haalt in beide gevallen 745 pk en 995 Nm eruit. Voor Zyrus maakt het ook niet uit, want hun laatste project is ook geen ‘S’.

Zyrus Taycan Turbo

Noorwegen

Het gaat om de Zyrus Taycan Turbo. De tuner uit Noorwegen zien we af en toe voorbij komen en vaak is het vakwerk. Zo ook ditmaal. Ze hebben zich voornamelijk gericht op een dikke bodykit. Zeker in combinatie met het Indisch rode lakwerk ziet het er geweldig dik uit.

  • Zyrus Taycan Turbo
  • Zyrus Taycan Turbo

De gehele bodykit is van koolstofvezel. De splitter is in kleur meegesproken, maar gelukkig is er voldoende zichtbaar carbon. Er zijn nieuwe skirts, een achterspoiler-lip en uiteraard een verplichte diffusor. Origineel is het allemaal niet, maar het ziet er zeer strak uit. Zeker met de niet al te subtiele verlaging.

  • Zyrus Taycan Turbo
  • Zyrus Taycan Turbo

Prijs Zyrus Taycan Turbo

Het geeft de iets te cleane Taycan-looks net even wat meer schwung en uitstraling. Je kunt de bodykit ook bestellen op de gewone Taycan, Taycan 4S of de Taycan Turbo met een ‘S’. De rode kleur is normaal gesproken standaard op een 718 of 911, maar het is een speciale Porsche Exclusive-optie op de Taycan. De velgen zijn 21″ Exclusive Design-wielen met carbon blades. Die kosten bij Porsche 8.412 euro per set.

Het enige nadeel van de Zyrus Taycan Turbo: hij gaat niet sneller dan het origineel. De prijs voor al dit moois: 16.900 euro.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

bodykit, carbon, Porsche, Taycan, verlaagd, zyrus

Vorig bericht: « Video: dit is de perfecte pirouette
Volgend bericht: Video: Golf GTI doet letterlijk een burn-out »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lars zegt

    28 maart 2021 om 12:13

    Toch vind ik witte 4Sen uit de franse campagne mooier…

    Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      28 maart 2021 om 14:18

      @Lars, moi aussi! 😜👌 Wel netjes gedaan dit!👍

      Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    28 maart 2021 om 12:15

    Zyrus moet ook met een C, niet met een S!
    https://m.youtube.com/watch?v=47Yxa9IeJEc

    Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      28 maart 2021 om 13:54

      Starbucks medewerkers: Cyrus?

      Login om te reageren
  3. TNThomas zegt

    28 maart 2021 om 14:59

    Beste auto ooit gemaakt en beter dan Tesla’s! 😉👍🍷

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      28 maart 2021 om 15:36

      Heeft Charles nu gewoon een 2e account? (Inclusief het standaard plusje bij de eigen reactie?)

      Login om te reageren
      • stekkerkoning zegt

        28 maart 2021 om 18:52

        En niet te vergeten, standaard de smileymodus aan…

        Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        28 maart 2021 om 20:00

        Haha! @pascal! Nee hoor, merci.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North