Nissan Extrem Concept: Radical, dude!

Auteur: , 27 Reacties

Een Crossover-concept met een dikke laag GT-R-saus er overheen, alleen voor Portugees-sprekend Zuid-Amerika? Yes, we can! Maak kennis met de Nissan Extrem.

Hij is net zo goud als de GT-R van Usain Bolt, maar dan wel een pak hoger, en uitgerust met ‘slechts’ een 1.6’je. Maar daar gaat het natuurlijk niet om bij deze (zeer) compacte 2+2 (De wielbasis meet 2.450 mm, en de buitenmaten zijn 3.850 x 1.765 x 1.530 mm).

Leuke gimmicks van de Extrem zijn onder andere een doorzichtige A-stijl, veel glas rondom, en een ‘zwevend dak’. Uiteraard komt Nissan niet voor niets met een Brazilië-specifiek concept: het is een erkenning voor een van de belangrijkste groeimarkten van het merk op de lange termijn. In 2016 wil Nissan er 5% van de totale automarkt in handen hebben, en het opent in de eerste helft van 2014 een nieuwe fabriek in de buurt van Rio de Janeiro.

De Extrem staat op de autosalon van Sao Paulo, die vandaag zijn deuren opent. Hij werd overigens voorafgegaan door deze teasers.



27 reacties

Waarom nou weer een concept exclusief voor Zuid Amerika?
Dit is een geweldige opvolger voor de Juke.
@bullgod76: Omdat ze daar van dikke konten houden?
@knalfa: In Zuid Amerika houden ze inderdaad wel van dames met een lekker achterwerk.
En ik ben zelf ook niet vies van lekkere vrouwelijke vormen.

Maar als we het hebben over het design van deze auto, dan is dat gewoon lekker opvallend en dus anders dan die veelal saaie europese auto’s.
@bullgod76:
Wees gerust, Nissan is wel maf genoeg om dit op de markt te brengen. En als de vraag er is halen ze hem heus wel hier heen….
@bullgod76: hoezo opvolger voor de Juke? Hij is er pas 2 jaar en er is veel vraag naar. Dusdanig dat sommige landen ze zelf de Juke produceren voor de eigen vraag. Zoals in Indonesie. Dus ik snap het niet helemaal.
@toyotafortuner: Goed jij je zin, noem ik het dan maar een facelift ipv opvolger want iedereen hier loopt maar te klagen over de neus van die Juke.
@bullgod76: ik klaag niet. Sterker nog: lang geleden dat ik een auto van grote afstand kan herkennen, I like it!
Mooi concept… op de achterkant na dan
VW durft of kan niet vernieuwen maar dit is toch van het goede te veel.
Achterkant niet mijn ding, voorkant ziet er gaaf uit! (voor een mini SUV)

Vind die A-stijlen wel gaag zo! Hoop dat dat sowieso de productie-versie gaat halen! :) (Niet dat ik hem dan zou kopen, maar toch)
Jemig wat over de top lelijk!
Mischien is dit wel een voorproefje van een nieuwe (Skyline) GTR.
best wel een vette pak en vast een dure, maar ik blijf land rover range rover de mooiste suv vinden
@stijnd007: Dat is toch wel een heel ander segment dan deze…
Dit kunnen ze dus… En wat zie je terug bij de dealer… Een Juke… Waarom toch ??
@griffendahl:
Kijk of je een Juke mooi vind of niet, daar kan je tenminste nog een boom over opzetten.
Een ding is wel zeker, een Juke is gedurfder vormgegeven dan alle VAG rommel bij elkaar….
Een doorzichtige A-stijl? Die had Volvo heel wat jaartjes geleden al op een Concept gezet. De 3CC als in me niet vergis…
@awesome:
Het was niet de 3CC maar dit proefballonnetje voor de C30.
http://images.forum-auto.com/mesimages/196358/Image43.png
@jrk68: die bedoelde ik, bedankt. Nog even nagekeken en het is de SCC.
@awesome: Je hebt gelijk, maar er is dus ook een 3CC.
http://www.diseno-art.com/images/volvo_3cc.jpg
Ok dit is gewoon mooi. Hij kan zo naast de Nissan GTR staan.
Ubercool apparaat. Hopelijk besluit Nissan hem toch naar Europa te laten komen. Echt een ontwerp waar je even aan moet wennen, en anders maar niet.
Gejat van de Toyota RSC:
http://www.toyotaoffroad.com/Articles/Toyota/RSC/Images/01_RSC.jpg
@midasracer: We hebben er weer een….

Hoe in hemelsnaam zie je daar een vergelijking in? Aantal wielen?
@notsobig: Nee joh… dat zie je toch zo… ze zijn allebei Japans!
@xilver: Nee de banden zijn ook van rubber en de ramen ook van glas…
Portugees-Z-Amerika… gelukkig maar, hoe ziet dat ding er ook uit….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).