Seat Leon III – De eerste lading foto’s!

Auteur: , 91 Reacties

Daar zijn ze dan! De eerste officiële foto's van de derde generatie Seat Leon, een auto waar leaserijders als jarenlang op zitten te wachten.

Het kontje van de nieuwe Leon zagen we gisteravond al opduiken en nu zijn via een Russische website de eerste 10 foto’s uitgelekt. Het witte exemplaar is een reguliere Leon en de rode is een extra hete Leon FR.

Aanstaande maandag zal Seat een persbericht verspreiden met alle specificaties en aanvullende informatie. We kunnen wel alvast onthullen dat deze auto officieel onthuld zal worden op de autoshow van Parijs en dat hij onderhuids veel gemeen zal hebben met de Golf 7 die op dezelfde show zal staan.



91 reacties

Mooi design voor het exterieur. Binnenkant ziet er wat inspiratieloos en oubollig uit.
@adyton: ik dacht zo op het eerste gezicht het eerste mooie Seat dashboard te zien. Maar t zijn foto’s hè
Zeker geen verkeerde auto, net als de huidige Leon. Maar om een of andere reden mis ik toch iets. Misschien een dakspoilertje bij de FR?…
het ziet er naar uit dat er eindelijk weer seat komt die ook seat waardig is, mooi ding!
een dakspoiler zou het wel afmaken ja.
Ja.. Het is wel een stoer en vlot bakkie! Design bevalt me wel.
Niet zo verrassend als de huidige destijds, maar wel strak. En het navigatiesysteem zit op een goede hoogte – al is HUD natuurlijk nog beter (maar misschien is dat ook leverbaar…).
Net zo spannend als verf zien drogen.
@Dev: ik vindt VAG producten over het algemeen goed te pruimen, maar hier ben ik het met je eens.
@Dev: wat is wel spannend?
Alle frivoliteit is er uitgehaald, het hele Seat-gamma wordt langzaam verVolkswagent en daarmee ook saaier
@opjebumpert: Eens, die oude Leon vond ik echt heel mooi,Altea ook (toledo dan weer niet).De nieuwe versie ziet er uit als een Audi.En aan 1 Audi hebben we wel genoeg me dunkt…
@opjebumpert: welke frivoliteit? Seat was voor VW echt de laatste pongel. De 1e Leon was ook gewoon n hertekende golf 4 en het gros vind m super. Dit is rechtevenredig n strak hertekende Golf 6 en nu is frivoliteit weg. Fuck that shit! Apparaat kent n goed uitgebalanceerd lijnenspel wat t gewicht en de dynamiek erg knap neerzet.
@opjebumpert: dat laatste klopt maar ik heb idee dat VW zelf ontsaaid met de sirocco, eos en CC.
Ziet er goed uit! Doet me ook aan een Alfa denken.
@rufctr01:
Daarom vond ik de Leon 1 ook zo mooi, Dat was net een Sud.
En die is weer gereincarneerd als Kia Rio.
Zo zie je mooie proporties gaan nooit vervelen.
@rufctr01: dat is ook de bedoeling van VAG, was ook de onderliggende gedachte toen ze seat overnamen, walter da silva contracteerden. Hun slogan is niet voor niets “auto EMOTION”
@mmot05: ik dacht dat ze met die strategie gestopt waren. Is nu gewoon fruitig budget merk geworden.
De Seat A3, mooi man zo’n sportief merk dat een concurrent van Alfa zou moeten zijn. Ik ben overigens ook al errug nieuwsgierig naar de nieuwe Golf.
@rufctr01 V vormig achterraam en positie achterlichten is een trend die ooit door de Alfa 145 is ingezet.
@bobb: dat klopt, al weer een tijdje geleden. Je ziet ze nog amper rijden, net zoals de Alfa 33.
@rufctr01: heeft een reden: was wegwerpauto: voor eenmalig gebruik.
Inderdaad meer moderne Audi (A3) styling dan wat je op dit moment van SEAT gewend bent, maar ik moet nog zien hoe de Golf VII zich daar tussen wurmt. De middenconsole vind ik onderin wel wat kaal en eruit zien als hard plastic. Maar over het algemeen een mooie auto, beetje in de opties, verbeterde 1.4… Lijkt mij een fijne kar voor 25.000. Moet weer een succes worden, lijkt me zo.
@phaeton: tjonge jonge… Ben je de Ibiza voor het gemak vergeten.
3 wat is er anders dan?
@911GT2: tussen de verschillende foto’s…? Is dezelfde auto slome! ;)
Soort van 0000 voor landmachttypes. Seat zou ooit het sportieve merk van VAG worden. Zie je niks van terug.
@hakenhaai: jij komt ook vaak op kazernes? Zo ongelooflijk veel Leonrijders daar inderdaad.
De S van Seat op het stuur had wat het interieur betreft ook voor Saab kunnen staan
Boring. Moet opletten niet achter het stuur in slaap te vallen, zo saai issie van binnen
@tweetyv6: welke auto heeft wel n vet interieur en welke auto rijd je zelf?
@wobwobgaserop: multipla, heel verrassend en geen eenheidsworst
Naaaah, zwaar positief over, dikke koets geworden, apparaat ziet er goed uit! Vlot en strak getekend, alles zit op de juiste plek, geen experimentele onzin erop!
Wat een mooie auto uit dit segment!
Mooie auto, kan niet anders zeggen, jammer dat die voorgrill niet wat dikker lijkt dan die van de Ibiza? verder vind ik de koplampen wel heel mooi gedaan, zeker geen verkeerde auto! ben benieuwd naar specs/prijzen

En ik wil een ander stuur mocht ik er een kopen, ziet er niet uti dit
Strak bakkie. Hopenlijk ook wat meer luxe verkrijgbaar in deze generatie.
Hij lijkt voor mij alweer een tikkie teveel op zijn kleine broertje, erg jammer, de Leon was altijd de stoere van de 2.
Mooier dan de nieuwe A3. Ze kunnen beter even een rebadge toepassen. De drie cockringen naar de nieuwe Leon en de Seat badge naar de A3.
@pokerface: Ik vermoed dat ze in Ingolstadt toch net even andere kwaliteitsnormen hanteren dan in het Spaanse Martorell..
@Tommy2: Correctie: Catalaanse*
@Tommy2: Ik hoop het voor je dat ze het kwaliteits nivo van de catalanen ooit gaan halen.
Anders is dat premium gevoel wel heel duur betaald.
@jrk68: jij rijdt dus Seat (of hebt wel een hele grote Audi allergie)
@eklasse:
lol geen van beide wel een Seat Leon gehad van 2001 tot 2006. Wel veel aan gehad maar dat waren problemen waar alle GOlf derivaten destijds last van hadden bv spontaan naar beneden vallende zijramen.
Iets waarvan toen ook bij hoog en laag werd ontkend dat ze daar een probleem mee hadden.
Pas na veel media aandacht gaven ze dat toe en kwam er een coulance regeling.
Dus niet typisch Martorell zeg maar.

Ik weet niet hoe het nu is maar destijds was dat samen met de de skodafabriek de top vn het vag concern waar het kwaliteit betreft.

Ik ben alleen allergies voor burocratie, en niet merken geil. Ik vind iets mooi ongeacht het merk en kwaliteit is te toetsen.
@jrk68: ik raad je een Mercedes aan m.u.v vito’s. Ga voor een model na 2004 en je bent probleem vrij ;)
@eklasse: of model voor 1995 (mits goed onderhouden)
@eklasse:
Over de ellende en de goede benzen hoef je mij niet in te lichten. Heb een vriend bij de importeur.

Verder ik ben geen taxichauffeur en nog niet oud genoeg voor zo’n hok. Of ik voel me nog niet oud genoeg, dat lijkt me meer van toepassing.
Het is gewoon een Mooi design, maar het lijkt allemaal op elkaar, door al die 16578 ledjes in de koplampen, ik begin VAG echt te haten!
@astonfreak: meteen alle andere merken erbij haten met ledlampjes in koplampen… maak uit jouw tekst op: wéér n mooie auto van VAG, maar t probleem is dat ze allemaal vergelijkbaar mooi zijn en dat wordt me allemaal iets te veel..
Vind de deurklinken raar laag geplaatst, zeker door de vouw in het achterportier lijkt die scheef te zitten.
En de achterbumper van de FR zou ik gelijk naar de spuiter brengen, dat zwart vind ik niet mooi. (hebben die ook weer wat te doen)

Verder vind ik het een hele mooie auto en dat probleem met die achterdeur is ook weg als ik een 3deur neem.
@jrk68:

Het was me eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen dat ze de deurklinken op de acherportieren hebben zitten deze keer, en niet zoals bij generatie II netjes verwerkt, dit vind ik een gemiste kans omdat dit toch vrij uniek was in de autowereld, en bovendien ook gewoon mooier..
@rijbewijzer: dat was zeker NIET uniek in de ‘autowereld’.
@rijbewijzer: Alfa had dat al op de 156 in 98.
@rijbewijzer: chevrolet spark heeft ook zulke handgrepen ;)
Het mag dan wel mooi eruitzien, maar van binnen vind k het een plastic bak met een motorgeluid van een tracktor.
@faalhaas: oh je hebt er al mee gereden..?
Gelukkig is het interieur weer gitzwart met zwart. Hebben die mijnwerkers in Spanje weer wat op te graven aan kleurstof. De Leon mk1 blijft by far de mooiste Seat in mijn ogen, zeker in Cupra vorm.
@E34M5Touring:
Ik neem aan dat je de Cupra R bedoelt.
De bodykit van de gewone Cupra vond ik te plomp + dat hij later ook zo als Topsport en FR geleverd is.
@jrk68: Ja dat was wel jammer omdat het echte onderscheid wel weg was toen. Maar blijf beide uitv. erg fraai vinden. Het model klopte gewoon.
Ben ik de enige die hier een Ibiza in ziet?
Looks really nice! Jammer dat het interieur er niet zo goed uitziet als het exterieur…
Audi A3 wannabe….
golf 7
http://img109.imageshack.us/img109/8319/golf7b.jpg
@Flamingo: Doe er ook is een Skoda tekentje op, dan hebben ze ook weer een nieuw model
Prima auto, maar zoals al het VAG-spul prima maar niet bijzonder.
@jagxjl: ja is ook, inderdaad je kan beter n ‘bijzondere’ auto kopen als n hyundai, opel, kia, renault, peugeot of zo…. riiiiiiiiight..
@wobwobgaserop: Nee voor 15.000 een mooie occasion en de rest van het geld in de zak houden voor onderhoud en benzine.
@luuktb: uhh, ging mijn reactie niet over, maar wat zou je halen voor 15k?
Wat een namaak Alfa zeg….
@norge: Mooie VAG Giulietta, A3, Golf 7.. Dit is wat VAG wilde.
Nee, dit gaat ‘m niet worden…!
Eenheidsworst, zoals heel VAG. Een Polo is net een Golf, een A8 net een A4 en een Leon net een Ibiza…
@ThomasBol: Ja ze hebben allemaal 4 wielen en een stuur. Maar gelukkig zijn er nog andere merken die dit niet hebben..
Als hier Alfa op had gestaan had iedereen het opeens een prachtige auto gevonden… Niet heel onderscheidend inderdaad, maar wel strak. Prima design imho.
@michielh: als er een merk toe is aan een nieuwe design director is het Alfa Romeo wel..
@michielh: Dat is Seat’s erfenis van Walter da Silva, die na het ontwerpen van de Alfa’s 156 en 147 wel even dacht het kunstje ter herhalen met de Leon, Toledo en Altea
Ik wil een business TDI in ”silver leaf” met donkere wielen! Ik ben benieuwd of de motoren nog worden gewijzigd?
Doet me heel erg aan een Mazda 3 denken schuin van achter
Fris karretje en voldoet perfect aan het koperpubliek van SEAT. De meer jonge en minder begoede burgers (denk zuid-europa). Audi voor de meer sportieve rijders die meer kunnen uitgeven en meer eisen stellen. Golf VII als alround wagen voor de zakelijke en nuchtere burger.
@speedie: flut analyse
Hetzelde maar dan anders.
Alles is direct herkenbaar als VAG, teleurstellend.
Het enige onderscheidende zijn de twee vouwen in de flanken en die vind ik lelijk.
Als dit VAG’s interpretatie van een sportieve auto is, snap ik niet waarom het precies hetzelfde als een “budget” Skoda is.
Waarschijnlijk plakken ze de helft weer vol met nietszeggende FR en Cupra badges.
4991 via Android app
Die voorkant past gewoon niet
Als je een auto laat ontwerpen door een Lamborghini ontwerper dan af je veel strakke lijntjes verwachten, het front en de achterkant zitten er dan ook vol mee. Of dat mooi is, is een kwestie van smaak. Maar dat interieur? Wie heeft dat goedgekeurd? Het past totaal niet bij er design van de auto, het ziet er zo retro, zo 80 er jaren uit. En het oogt zo simpel en goedkoop, dat verwacht je niet eens in een Dacia. Buitenkant niet mijn smaak maar binnenkant is een kapitale misser. Hier had gewoon net als vroeger dat Toledo dashboard in gemoeten.
Binnenkant -2, errug saai
Buitenkant 1
Lijkt wel op de vorige.. Maar waarom nou zulke koplampen?
“als jarenlang…” ben benieuwd?
Ik heb deze liever dan een Golf…
Een heel logisch design denk ik. Ibiza is een populair model dus laten we de Leon erop lijken in een opgeblazen versie. Persoonlijk heb ik een 2009 leon cupra en ben daar zeer over te spreken op het interieur na. En toch snap ik niet waarom seat nu weer voor een vrij saai interieur heeft gekozen. Als hij in de showroom staat ga ik zeker een keertje kijken!
Als je had gezegd dat dit een uitgebreide facelift was, had ik het ook geloofd.
de seat versie van de audi a3 zeg maar

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).