Wat is de meest afschuwelijke auto nieuw te koop?

Auteur: , 245 Reacties

Tijd om even te ontladen. Welk koekblik zat er dit weekend het meest hardnekkig in de weg? Een model dat nog steeds nieuw bij de dealer staat maar waar je met gezond verstand echt niet bij komt dat mensen er geld voor betalen om in te rijden. De slechtste auto van dit moment.

Er is heel erg veel mis met nieuwe auto’s en het meeste is niet zo makkelijk te repareren als bij een oude auto. Ramen zijn te klein, gaspedalen te zenuwachtig, veren veel te kort en schokdempers gevuld met stuiterballen. Met pedalen en stuur doe je maar wat omdat iedere knop aanvoelt als een goedkope staafmixer. Er is geen maat te houden en voor zover je keus krijgt met doseren verknoeit de computer je invoer wel weer. Als je pech hebt nog met een flinke ‘rekenvertraging’ ook.

Plastic breekt af zodra je de deur te hard dicht trekt. Wat een grote stationwagen lijkt kan nog geen kinderfiets vervoeren zonder de wielen te demonteren. Bestuurders van 100 kg of meer zakken binnen de kortste keren door de stoelen. Luxe ontbreekt volledig omdat alles optioneel is en je voor een normaal pakket extra’s eigenlijk een tweede hypotheek nodig hebt.

Binnen 3 maanden rammelt alles. Aan de ophanging, achter het dashboard en in de deuren. Roesten van binnenuit valt onder de garantie maar je auto rot van onder omhoog weg. Die schade betaalt niemand. Als klap op de vuurpijl blijk je voor de meest knullige reparaties teruggeroepen te worden naar de garage maar het motorblok dat bij 50.000 km uit elkaar valt vergoedt niemand. Het is een doemscenario maar sommige moderne auto’s hangen echt van de problemen en ontwerpfouten aan elkaar. Wat is het alleralleraller slechtste nu verkrijgbaar? Roept u maar!



245 reacties

Alles van de Aldi?
@cazzo993: Producten van aldi zijn vaak best goed hoor.
@Lennart95vdk: vaak ook niet
@rufctr01: Geldt ook voor ah, c1000, super, bas, lidl, etcetcetc. Producten van lidl, aldi komen vaak beter uit de test dan soortgelijke producten van ah, c1000 etc. Lidl heeft onderandere het beste kwaliteitsvlees en groente.
De Toyota GT86?
@kogando: die staat nog niet eens in de showroom, kut
@aygoracer: Bij ons wel hoor ! donderdag binnen gekomen..
@kogando:

Geeft al aan waar jouw niveau/iq ligt…een negatief getal denk ik zo.
@redbeams: Gebaseerd op? Ik vind de GT86 ook niet moeders mooiste hoor..
@jeffreym3:

Gebaseerd op…als je nou eens leest ipv lukraak onzin uit te kramen.
Er staat duidelijk bovenaan: NIEUW te koop…de gt86 is dat nog niet.
@kogando: BMW GT
@audis8: veel VAG produkten
@rufctr01: als een bedrijf degelijke auto’s maakt is het VAG wel
@pimmp: degelijk in dat je weet dat ze kapot gaan, ja.
Zo, heeft er ook eindelijk iemand door hoe gecompliceerd een auto nu eigenlijk is!
Dacia logan;p
@timmm:
Helaas stond bij het laatste onderzoek op de 2de plaats in de categorie betrouwbaarheid.

Zit ook weinig elektronica in en de elektronica zorgt voor bijna 60% van de ellende bij moderne auto’s.

De schoonheids prijs wint ie inderdaad niet.
Als ik dit lees denk ik: Dacia Duster !
@rbngrt: Hoe kom je bij een Dacia Duster?
@e550: Hoe ik kom bij een Dacia Duster.. Persoonlijk vind ik het een afschuwelijke auto om te zien, maar dat is uiteraard maar een mening.

Verder kon ik me nog een artikel herinneren op Autoblog (http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/05/anwb-zegt-dacia-duster-is-gevaarlijk) over een test van de ANWB.. Ook schreef TopGear ooit letterlijk in een test over de auto: “Er valt genoeg op en aan te merken op de Duster, maar zo goed als alles kun je net zo makkelijk weerspreken met één argument: de prijs. Hij is er al vanaf 13.990 euro (11.900 euro in België). Dat is de crisisversie waarbij je de raampjes nog open moet slingeren, maar pak een leukere versie met airco en radio, bumpers in carrosseriekleur, in delen neerklapbare achterbank enzovoorts, en je bent nog altijd maar 16.390 euro kwijt.” … “Is het dan erg dat er wat rammelt of dat hij niet zo lekker met 120 de bocht door wil? Natuurlijk niet. Voor de prijsbewuste autokoper die geen bal om imago geeft, is de Duster het automobiele equivalent van een paardenhoofd in je bed.” aldus TopGear hier zie ik ook toch wel wat dingen in die herkenbaar zijn uit het bovenstaande artikel, of niet dan?
@rbngrt: Volgens mij rijdt een Kia Picanto dan alsnog stukken slechter. Heb ooit ‘het genoegen’ gehad daarmee een ritje op de snelweg te mogen maken. Nog geen 1000km op de teller.

Traag, overhellend, plastic interieur piepte & kraakte al, stoelen leken wel klapbare tuinstoeltjes, geen stuurgevoel en een vreselijke versnellingsbak/koppeling. Duidelijk goedkope 90s techniek onder een hip plaatwerk.

Maar toch – en dat zal Norge leuk vinden – de slechtste nieuwe auto waar ik ooit in gereden heb, is de Hyundai i30. Ziet er van buiten leuk uit, maar zelfde verhaal als met die Picanto; slechte afwerking, vering en totaal geen stuurgevoel. Voelt aan als 80s/90s Ford Fiesta techniek … een Golfje 2 rijdt nog stukken beter.
Renault Espace en alle Dacia’s?
fiat multipla
@djfrank:
Nieuw te koop. Lezen is een kunst.
@tweetyv6: zijn er geen landen waar die nog te koop is?
@djfrank: Die was juist uiterst betrouwbaar! alleen spuuglelijk.
Sinds Bangle weg is bij bmw, heerst de Ssanyoung Rodius die categorie. Alhoewel die 1serie…
Alles in het A-segment? Auto’s die ontworpen zijn voor dwergen?
Die rijdende italiaanse barbecue’s
Alles uit de Volkswagen groep
@tweetyv6: Tja, dat is weer een comment dat nergens naar lijkt. Je kan anti-VAG zijn maar dat neemt niet weg dat het nog steeds erg kwalitatiefvolle wagens zijn en de afschuwelijkste wagen beoordelen op basis van een eigen impressie is waardeloos.

Zo heb ik een bloedhekel aan de Prius maar ik kan het niet de meest afschuwelijke wagen noemen die er is want klaarblijkelijk is het nog niet zo enorm slecht.
@xilver: Sorry maar veel producten van VAG gaan gewoon snel kapot. Audi staat hier ook om bekend. Ik heb het ook veel meegemaakt dat VW producten kapot gaan. Een vriend van mij heeft een golf R en die gaat alleen maar kapot.
@drivingpleasure: Een verkoper bij ons in de firma heeft van mijn pa een A6 3.0 gekregen en rijdt daar ondertussen al 2 jaar mee rond en heeft ongeveer een goede 120.000 km en nooit problemen gehad.
Mijn moeder rijdt nu al 3 jaar met een Passat CC en ook nog nooit problemen gehad. Ik heb een vriend met een Golf (1.6l bluemotion en we hebben er 200km/u uit gehaald) en dat ding heeft ook nog nooit problemen gehad. Vandaar mijn verwondering bij vele comments hier want ik kan echt niets verkeerd zeggen van VAG, ik vind hun interieur goed afgewerkt, prijs-kwaliteit zijn ze goed (zeker VW, Audi dat laat ik in het midden) en we hebben er nooit problemen mee.
@drivingpleasure: Wat ik overigens ook denk is dat elk merk wel auto’s heeft die slecht geconstrueerd zijn en dat je gewoon pech hebt als je een slechte wagen hebt. Mijn stiefzus heeft een Mini en dat ding is wel elke 5 minuten kapot of er scheelt iets aan (mss rijgedrag?), ik heb dan weer een vriendin gehad met exact dezelfde Mini (bj, motorisatie) en dat ding rijdt perfect. Dus alles hangt volgens mij af hoe veel geluk je hebt met je wagen. Dat doet overigens een beetje denken aan het cliché van Alfa-Romeo: veel mensen vinden het rommel, maar er zijn een aantal die niets anders willen hebben.
@tweetyv6: klopt helemaal!
Fisker Karma. Mooi ding, maar zo slecht in elkaar gezet… Na een proefrit was ik genezen en ging ik gewoon voor de dieselslurpende Touareg.
@swaffelaer: die trouwens ook niet helemaal puik is hoor… Zat kleine ergernissen als rammeltjes en harde materialen.

Volgens mij zijn er geen perfecte auto’s, of je moet voor een Phantom oid gaan shoppen.
@swaffelaer: heb je foto’s?
@a6stang: waarvan?
@swaffelaer: het is niet normaal dat zo’n dure auto rammelt en kraakt. ga is bij bmw en mercedes langs zou ik zeggen. daar heb je iets dat ze kwaliteit noemen.
@lambo4all: BS. Zoek is even wat info op over bijv. e60 5-serie. Hoe ”geweldig” deze in elkaar zitten.. Mijn M3 had ook wel eens rateltjes.. Ook bij de premium merken heb je er last van. Niet zomaar iets roepen knul.
@lambo4all: ik heb jaren BMW gereden, die kraakten ook vrij snel. Niet zo snel als mijn eerste auto, een Renault Clio uit 1993, nieuw gekocht, maar BMW ’s rammelen ook snel. Mercedes heb ik nooit gereden, weet dus niet hoe het daarmee zit.

Maar de vw kraakte en rammelde al met 15.000 op de teller.

Ach, meestal staat mijn muziek zo hard dat het me niet stoort, dus dat scheelt.

@swaffelaer: De Touareg viel me ook sterk tegen. Voor een SUV rijdt hij inderdaad verschrikkelijk hard, je kan elk putje voelen in het wegdek, je merkt het verschil nog eens zo hard wanneer je vervolgens in een Range Rover stapt.
@swaffelaer: wij hebben die 3.0tdi blue motion, en ik vind hem best zuinig…
Dacia, ofcourse.
Alles van VAG uiteraard..
De beschrijving die je geeft van wat er allemaal mis is.. typisch een VW of Audi.
Voelt zo “zacht en solide” aan bij aankoop, maar na paar maand/jaar rammelt alles en bladdert al die zachte materialen af tot hard plastic.
@waxweazel: Klopt helemaal! Een kennis van ons had een Q7 gekocht. In het begin was er niks aan de hand maar na een tijdje begon alles te rammelen en kwamen de knopjes voor de stoelverstelling los. Dit in een auto van meer dan 80.000 euro!
@germancarsftw: Misschien had hij hem per ongeluk off-road gebruikt, in de waan zijnde dat hij een terreinwagen had gekocht ipv een suv.
@SimonMc: of misschien dacht hij dat hij een goede auto had gekocht maar is VAG niet zo goed als veel mensen denken dat het is.
@germancarsftw:
Zelfde gezien bij twee collega’s:
Een audi TT die echt supervaak naar de dealer moest voor allerlei electronica geneuzel
Zelfde voor een A5 met allerlei crap & problemen
Uiteindelijk rijdt t allemaal wel 4 of 5 jaar maar af fabriek is er in het begin nogal ns wat mis, zo bleek iig bij hen. Is wel de stand van paar jaartjes terug, heb geen recente info over audi verder
Of lada
@timmm: ooit een Lada gezien die stuk is? Nee, waarom niet? Omdat de Russen weten hoe je een auto in elkaar zet!
@meneersander: Lada is werkelijk n kutauto vergeleken met welk VAG product dan ook, doch geniaal gezien t doel hij dient: functioneren in achtergebleven gebied en door iedere boer met n rol ductape, n stuk ijzerdraad en n willekeurige schroevendraaier aan de praat te houden. Geen slappe zever over beide merken niet!
Alles van Renault. Dat spul roest al op de foto!
@stanoow:

Als je me daar het bewijs van kunt geven dat ze roesten (en niet na 20 jaar en met 100 accidenten..), dan wil ik u geloven ..
Als je dit niet kunt, geef je enkel het bewijs de jijzelf een heel erg dom en ergerlijk persoontje bent ;)
@waxweazel: ik heb wel eens in een Clio uit 2006/2007 gereden. Schakelt voor geen meter en dat ding maakte een herrie alsof je constant met alle ramen open reed. Laatst ook nog in een nieuwe Megane meegereden. Precies hetzelfde probleem wat betreft de herrie, alleen dan ook nog gecombineerd met allerlei piepjes en kraakjes. Had niet echt het idee dat het een betrouwbare en solide auto was.
@stanoow:

Zoals ik al zei: toogpraat.
Als je er echt mee hebt gereden zou je zoiets niet zeggen in eerlijkheid. Enkel uit jaloersheid en domheid durf je zoiets beweren en blijven geloven.
Ik heb zelf een Megane II en mijn vader een Megane III. Van rammels nog altijd niets gehoord. Zelfs vrienden die BMW en Mercedes rijden waren heel hard geschrokken van hoe goed de Renaults van heden in mekaar zitten.

Maar de haat van Nederlanders tegenover alles wat niet Duits is .. die zit duidelijk veel te diep ;)
@waxweazel: uit je reactie merkte ik inderdaad al op dat je zelf een Renault moest hebben. Mijn ervaringen met die wagens zijn alles behalve goed en dat zeg ik echt niet uit jaloezie! Familie van mij heeft ook een tijd een Renault gehad en hadden niets als alleen problemen. Maar dat terzijde.
@stanoow: Vorig type Laguna (na facelift) in vier jaar tijd naar 160.000km gebracht. Dealer zag de auto drie keer per jaar, twee keer bandenwissel (zomer/winter) en 30.000 beurt. Enkel door eigen schuld eens met een lege accu gestaan. Rijden nu het facelift model van de huidige generatie, ook die ziet de auto slechts drie keer per jaar. Om het eens hip te zeggen: your argument is invalid.
@stanoow: Ik geef je gelijk… we hebben een tijd een Renault Espace als firmawagen gehad… nooit meer… dat ding ademt plastiek uit (ondanks dat het de metalen afwerking had gekregen), stuurt slecht en kent elektrische defecten bij koud weer. Het leuke dan weer wel was de dashboard maar dat is het dan ook.
@waxweazel: ik heb les gehad in een renault modus met – 100k op de teller, als je op een klinkerstraatje ree piepte en kraakte het zoveel dat het net was alsof er een muizenfamilie in het dashbord zat…
@lambo4all:

Ik heb les gehad in een Toyota Corolla en al de “problemen” die jij opnoemt heb ik ook gehad, maar met een leuk extra dat de koppeling bijna volledig versleten was en hard sleepte. Die lesauto had nog maar 80 000 km achter de kiezen.
Nochtans is die Toyota Corolla een super betrouwbare wagen, maar als lesauto is geen enkele auto bestand tegen die problemen, gelijk welk model of merk.
@waxweazel:
Duh ik heb gelest in een 3 serie bmw, elke 30k een nieuwe cardanas er onder en de bak naar zijn grootje voor dat die een 100k had gelopen. Die man kocht elk jaar een nieuwe want den was ie echt op.
Waar zou dat aan liggen?
A de marteling van het mechaniek.
B alle bmw’s zijn kut omdat ze daar niet tegen kunnen.

Met andere woorden je l*lt uit je nek.
@lambo4all: Dan heb je het ook over het gebruik wat een pure marteling is voor de techniek. De lijst aan mankementen en reparaties die mijn instructeur destijds opdreunde over zijn 3-serie was niet mis.
@stanoow: Dat is toevallig, ik rijd een Renault Clio uit 2007, en buiten een beetje lawaaierig op hoge snelheden kan ik niet spreken van andere problemen. Schakelt voor geen meter? In mijn geval niet, maar het betreft ook geen standaard versie. En exact waar moet ik kijken voor roest?
@stanoow: we rijden hier al 25 jaar Renault en die hebben ons nog nooit in de steek gelaten. Alleen een keer een lek spruitstuk gehad (Mégane I 1.6 16v) maar die is keurig onder garantie vervangen. Verder nooit problemen gehad. Zelfs niet met de “ramp” Laguna II uit 2001. Dat een Clio III niet lekker schakelt is gewoon jouw mening. Ik vind het mechanische gevoel juist wel fijn. Je voelt tenminste een beetje wat er gebeurt. Een sterk punt van Renault zijn de motoren. Die verbruiken bijvoorbeeld erg weinig olie. Ik heb nog nooit olie bij hoeven te vullen tussen de beurten in. Dat is wel anders met de Golf 1.6 8v die ik gehad heb en met de Passat 2.0 TDI (Commonrail) van mijn zwager. Daarbij is een liter op 5000 km geen uitzondering.
@waxweazel: http://comps.canstockphoto.com/can-stock-photo_csp2077528.jpg
Een renault clio van 2008
@Nv:

En hiermee bewijs je ook uw domheid … ?
@stanoow: Er hebben mensen van het jaar 1960 gebeld. Ze willen hun commentaar terug.
@stanoow: mn vader had een laguna GT van 2008, 0,0 problemen mee gehad, en je krijgt meer waar voor je geld dan bv een BMW 3 serie (full option GT = Kale 320D) na 3 jaar en 192.000 (probleemloze) km moest hij plaatsmaken voor weer een nieuwe (nu gechipt naar 225pk/480nm) 2011 Laguna GT die tot nu toe ool nog steeds probleemloos rondrijdt na 60.000km in 10 maanden tijd.
@dutchiehd: Wat ligt er in de GT, de dCi175 vermoed ik? Zeer fraaie coupe.
@RoT___: standaart 180pk dCi, laten chippen naar 225pk en verlaagd. Mn vader heeft de estate btw.
al die electrische staaf mixers wat ze EV’s noemen
en alle opels natuurlik
@nielskuuuh: een electrische staafmixer nog wel :o wij moeten het in onze keuken stellen met van die verouderde benzinemodelletjes :(
@bpc: m’n vrouw heeft z’n oude nigeriaanse sleuven stamper op 2 takt in haar nachtkastje, heel de slaapkamer blauw van de rook als ze hem gebruikt heeft ;)
@nielskuuuh: Mijn eerste wagen (3 jaar geleden) was een Opel Vectra van 1991, ik heb daar nooit problemen mee gehad en je mag van mij aannemen, dat ding heeft met mij afgezien :mrgreen: .
Ik snap niet dat mensen audi of vw zeggen zijn super goeie autos.
Dacia maakt echt slechte en lelijle autos
@genialstatue13: Tik is 1.2 in op Google.
@robinio:

En uiteraard 1.4 TSI niet vergeten ;)

Stand Dacia ook niet zo ergens bovenaan qua betrouwbaarheid en tevredenheid ? In officiële statistieken wel te verstaan, niet die toogpraat.
@waxweazel:
Heb ik net gechecked en ja Dacia staat heel hoog in de betrouwbaarheids statistieken.
Maar daar durven de meeste hier de sleutel niet van op de bar te gooien.

Dan liever die van een onbetrouwbare status mobiel.
@jrk68: Ja, maar tevredenheid is subjectief. Je bent eerder tevreden met een Dacia van 10.000 dan een Audi van 70.000. Daarnaast vinden Dacia rijders veelal het al prima als dat ding rijdt, en een Audi rijder let meestal meer op de details omdat ze meer kilometers rijden. Maar ze zijn wel redelijk betrouwbaar ja, comfortable is een ander ding;)
@joosthoeve:
Ben ik met je eens,als het om een JD-power onderzoek zou gaan maar de adac baseerd zich op pech statistieken.
Die heb ik eerst ff gechecked daar ik geen ervaring heb met Dacia’s
@robinio:
Of gewoon die beruchte 3 letters, iets met een t?
@jrk68: Ach, met 1.2 maak ik mijn punt al. 1.4 & 1.8 werken ook idd.
@robinio:
Klopt grotendeels maar zat te typen toen jij het plaatste.
1.8 schijnt nog redelijk te zijn.
solmatje via iPhone app
@jrk68: ik heb anderhalf jaar in een golf 6 1.4 tfsi gereden.. DSG kapot. Nu rijd ik een jaar ongeveer in een A3 2.0 t.. De s-tronic begint nu ook weer raar te doen! Bagger
@robinio:

Ketting,
Vervangen onder garantie,
SOMMIGE blokken hebben mankementen..

Dus…
@lamborgfan:
Sommige? Tik een andere motor in van een willekeurig merk en je krijgt zeker niet zo’n resultaat:
http://desmond.imageshack.us/Himg717/scaled.php?server=717&filename=89806071.jpg&res=landing
@robinio: gek hé.. Half nederland rijd in zo’n ding.. Die mensen willen weten ofdat zij ook een probleem hebben met hun auto, dus gaan z googlen wat d problemen precies zijn.. Als mensen daadwerkelijk een probleem hebben met hun motor, zoeken ze meestal een garage op! Of ga jij ook googlen>ik heb een kapotte motor!? (:
@genialstatue13: En lelijk = slecht? En slecht zijn ze zeker niet. Je moet maar eens kijken welke auto’s het beste scoren qua betrouwbaarheid. Je zult zeer verbaasd zijn.
@genialstatue13: heb nog niemand gehoord die positief bleef na aankoop van een nieuwe Audi.. M’n baas moet na 50000km de klepveren laten vervangen in z’n a5.. Lijkt me geen teken van kwaliteit
@tvklarenbosch: idem hier. Iedereen die ik ken met een Audi heeft al problemen gehad die niet van de poes zijn…
@SimonMc: hmm.. Mijn Oom heeft nu al bijna een jaar zijn Audi A6 ( 289 pk!! ) ( ge chip tuned ) en heeft nog nooit een probleem gehad.. Wel een keer een boete voor te snel rijden maar dat zie ik niet echt als een probleem..
@tvklarenbosch: komt misschien ook wel omdat iedereen die ‘premium’ rijdt gewoon een oetl*l is en absolutie perfectie verwacht van zijn/haar leasslet in budgetuitvoering?
@NLBUURMAN: er zijn 7 mercedessen (dat ook primium is blijkbaar) in mijn familie en ik kan me eigenlijk geen groot probleem herrinderen.. Dus niet alle priemiejum merken hebben daar lastvan.. En btw, koop een nissan/honda/mazda en ze lopen jaar in jaar uit als een zonnetje.
@NLBUURMAN: Als je 70k aftikt voor een nieuwe A5 mag je toch verwachten dat deze betrouwbaar is? Maakt je toch geen oetl*l, eerder een normale klant van een bedrijf dat ‘voorsprong door techniek’ verkoopt aan je. Zeer kort door de bocht meneer NLBUURMAN.
@tvklarenbosch: laat ik ’t zo zeggen, er zijn zat mensen die dan voor 70k de perfecte auto verwachten, die nooit naar de dealer hoeft, laat staan onderhoud en als de accu er in de winter er een keertje mee ophoudt moord en brand schreeuwen omdat hun auto stuk is… ik zeg ook niet dat iedereen zo is, en het zijn vaak ook prachtige auto’s, maar bijna iedereen weet dat deze ‘voor de buurman’ gereden worden.
@genialstatue13: ja en een lada niva is de snelste auto ooit gemaakt…
@genialstatue13: Eh ooit van de TSI problemen gehoord van vag!!! ??? welke steen heb jij de laatste jaren geleden vriend ;)
@bofkont:
Wat had je verwacht van een 13 jarige die zich geniTalstatue noemt?
@genialstatue13: De oude techniek van de Dacia is juist betrouwbaar slimmerd ;)
@bofkont: Kleine kanttekening: met een minuut of 10 op de absolute top (185km/u) rijden vindt de auto niet leuk, begint het motor lampje te knipperen. Even terugzakken naar 140km/u en hij is weer weg. Niet eenmalig, gebeurde elke keer opnieuw. Overigens ook geen aanrader, boven de 160km/u wordt de MCV instabiel.
Had vrijdag een Landwind achter me moet ook hoog scoren lijkt mij.
Kia blijkt toch echt wel stuitend slecht te zijn.. En de Sportage of de Sorento extreem zielige gekunstelde wannabee suv’s..
@flipper: En omdat ze zo waardeloos zijn geeft Kia 7 jaar garantie. Altijd gedacht dat ze dat juist deden als bewijs hoe goed die dingen zijn.
@RoT___: neen, er is beslist géén relatie tussen de kwaliteit van Kia’s en die 7 jaren garantie die ze zogenaamd geven. Ik zeg zogenaamd omdat er een enorme berg uitsluitingen in de kleine lettertjes van de garantievoorwaarden zitten verstopt. Voorwaarde is bijvoorbeeld ook dat je ál het onderhoud bij de off dealer moet laten verrichten gedurende die 7 jaar, op die manier verdienen ze het ook weer terug. Verder is het gewoon de zoveelste marketingtruc. Kia heeft een ontzettend beroerde reputatie opgebouwd sinds de start in Europa, al zijn de auto’s nu wel eindelijk kwalitatief ietsje beter, dat imago van goedkope oosterse rotzooi raak je niet snel weer kwijt, uit wanhoop smijten ze daarom nu maar met die lange garanties in de hoop dat dat wat meer kopers lokt. De regel is simpel: verkoopt je produkt goed dan hoef je er niet allemaal lokkertjes omheen te verzinnen. Verkoopt je produkt slecht dan verzin je dit soort kermis. Het is in het geval van Kia niet slim om er in te stinken, omdat de afschrijving van die auto’s nog steeds disproportioneel hoog is, dan kan je echt beter je geld in een VW’tje stoppen of een Yaris of zo.
Nissan Juke
@lambo4all: He, als je die vernoemt moet je er wel op z’n minst Nissan Puke OF Nissan Joke van maken hé! :p
Ik denk Landwind, Lada en andere willekeurige chinese autofabrikanten…
@germancarsftw: Lada is Chinees?
Eerste wat in mij opkomt is de Lancia Voyager.
veel emotie, weinig feiten. lelijke auto’s kunnen wel goed zijn! en wat betreft de vw’s: een bora van 10 jaar 220.000 en weinig problemen, caddy tdi 70.000 loopt als een zonnetje. dat barrel van een renaut kangoo die ik hiervoor had, daar praat ik maar niet meer over. dus wat mij betreft steekt de renault hier met kop en schouders boven uit.
j00rs via iPhone app
In Europa worden geen slechte auto’s meer gemaakt, net als in de VS, Japan en Korea. Alleen uit beginnende landen kan nog troep komen, zoals uit China.
@j00rs: De VS is op de goede weg, maar tot voor kort waren die auto’s niet op Europese kwaliteit…
Ik kan eigenlijk niet zeggen wat de slechtste auto is die nu nieuw te koop is… Ik ben echter wel zwaar geneigd om te zeggen dat het iets moet zijn uit de VAG-stal. Die horrorverhalen over de lichtere TSI’s klinken nou niet bepaald bemoedigend en ook de verhalen over de DSG’s klinken niet erg lekker.
De oude Volvo XC70 van m’n vader. Dat ding stond iedere maand minstens 1,5 week in de garage met een kapotte motorsteun.
Ga toch voor de Chrysler voyager, van de winter een week gehad als huur auto. Alles kraakte en heb er 2 keer mee stil gestaan met een oververhitte motor
Ford F150..

Paar jaar geleden bij de productielijn geweest van Ford in Detroit en in een F150 gezeten die net van de band was gerold. De kwaliteit van het interieur was nog slechter dan dat van mijn inmiddels 22 jaar oude Peugeot 205 Gti.
solmatje via iPhone app
@erwh: haha gister nog filmpjes van gekeken, wil heb toch hebben! Hoe gaar die van binnen ook is!
Tvr ?
@jgo1: dat is onderdeel van de ervaring. :p
Ik moet natuurlijk Audi zeggen, maar houd het dit keer op Seat.
@norge: Hoezo?
@lamborgfan: van het VAG de slechtste bouwkwaliteit , is toch algemeen bekend? Skoda is best trouwens….
@norge: En gelijk heb je, mijn vriendin heeft een tijdje eentje gehad, nog geen ton gelopen maar wat een gaar ding, zwaar onbetrouwbaar. En bij vorst alle deuren niet meer te openen omdat het mechanisme vast vriest, dus rubbers invetten had geen enkel zin.
Mercedes B, mercedes A, Toyota Yaris, Opel Meriva… alles waar oude mensen mee in de weg rijden…
@Bartholomeo: 1
@flipper: plus 1 dat is..
@Bartholomeo: Daar krijg je toch een +1’tje voor :D
@Bartholomeo: toyota yaris heeft wel standaard bij de automaat schakelflippers
@Bartholomeo: maar voor de rest geeft ik je ook 1
alle Toyota’s en de Nissan Juke
@rsvbf1:
Ja want betrouwbaar is afschuwelijk??
Ik zat vanmiddag achter een S65 AMG, meest overbodige bak die er bestaat wat mij betreft.
@jolig: Vind ik ook de 350CDI volstaat toch volledig in een dergelijke auto !
@luuktb: S500, lekker hamerende V8 bij het snellere accelereren.
@RoT___: Ja maar in een S rij je toch rustig ? en die 350 komt ook goed weg hoor! Natuurlijk die v12 is lekker maar niet essentieel in een dergelijke auto , vooral bij veel snelweg kilometers volstaat de 350 prima.
@jolig: wat is overbodig?
@romenkorn: Anderhalve ton extra uitgeven aan een 12-cylinder die alleen wat saaier is en alleen in lange versie te verkrijgen, want je wilt natuurlijk alleen achterin zitten bij 600+ pk. Bouw dan ergens een paar weeshuisjes als je teveel geld hebt.
Ze bouwen toch ook geen golf met 8 cylinders voor 190k?
@jolig: Dat klopt allemaal. Maar toch is ie héél bruut, heb er in gereden. En als die mensen geld zat hebben, doen ze dat vast allebei wel ;)
Alles van VAG.
Chrysler voyager en die Sebring cabrio (nu beide als Lancia)
Harde plastics, motoren die uit de vorige eeuw komen, de naam wegligging niet waardig, lelijk,…
@RazorHead:
en de Lexus CT 200h
wat een kutwagen is dat, precies of harde vering er voor zorgt dat je een sportief gevoel krijgt…
toyota prius of onze 3.5 v6 espace lol wat een gaar ding is dat.. fiat multipla is denk ik wel het zwaar lelijkst
@henkspank: Jesus wat zuipen die dingen zeg , de RS4 is er niks bij :P 1x gas geven en er gaan weer 2 blokjes van de meter :P
Ferrari want die branden allemaal uit.
Bmw 1 en de polo.
@redbeams: De 130i is ooit uitgeroepen tot een van de betrouwbaarste wagens in Duitsland.
@redbeams: Waar baseer je dit op? Twee vrienden van mij hebben een 123d en een 118d. Helemaal geen problemen.
@e550:

Vind de 1 afschuwelijk lelijk…iets wat in de titel van dit artikel als vraag wordt gesteld.
Dusss…waar ik t op baseer…
@redbeams: Ik vind de einser toch een van de betere “betaalbare” auto’s. Ding stuurt werkelijk fantastisch en prestatie’s zijn ook prima. Enkel de achterruit vind ik iets wat aan de kleine kant maar ach !
@luuktb: Vinkje bij PDC zetten, probleem opgelost ;)
@luuktb:
Het blijft imo horizonvervuiling.
Renault Modus. Om een simpel lampje te vervangen moet de halve auto uit elkaar gehaald worden.
@supermo:
idd echte kutbak
@RazorHead: bij sommige mercedes modellen ook. volgens mij bij elke tegenwoordig. is voor veiligheid he…

maar ontopic: renault megane nieuwe model! deuren en interieur kraakt naar een paar maanden!
@jeroen92:
heb het niet over het feit dat het halve dashboard uit elkaar moet gehaald worden, maar dat de modus een kutmobiel is.
ze kraken en piepen echt overal(toch de pre facelifts, de nieuwere kan ik niet over meespreken), harde stoelen, .. ik had deze als vervangwagen en was blij dat ik die terug kon inleveren!
@jeroen92: ah hou op de A van me moeder , even lampje vervangen hele ruitensproeierreservoir (scrabble:p) demonteren wat een ramp is dat zeg haha.
Alles met een koffiemolentje en een turbo. 1.6 THP, 1.6 HDI (115pk) alle kleine TSI’tjes zoals de 1.2 en de 1.4.
@Benjamin1: De HDi90/110 zijn volgensmij juist zeer goed, dingen liggen in goed veel merken. Vond de HDi110 in de DS5 ook sterk genoeg aanvoelen voor in Nederland.
Chevy aveo!? Chevy nubira.. Alles van dat koreaanse plakplastic denk ik!
@lamborgfan:

No way!
Ik rij een Hyundai accent uit 2000 (ik weet ’t het is vloeken in de kerk hier:-) maar is afgelopen week voor de APK geweest en er was niks mis mee! Afgelopen jaar ook geen grote problemen mee gehad, behalve een lekke band, 30 km voor thuiskomst na twee weken crossen door Duitsland. Trust me, die auto’s zijn niet stoer ofzo, maar wel zeer degelijk…
Landwind, al zie je die niet veel in europa
Het regent weer anti-VAG reacties merk ik wel weer.. dat die TSI niet lekker is zal best kloppen, maar dat is hetzelfde verhaal met dezelfde blokjes van PSA/BMW.

Ga het aantal oude auto’s van 15-20 jaar oud maar eens tellen. Zit geen fransoos of italiaan meer tussen, bijna allemaal VAG-producten, dus ze weten daar zeker wel hoe ze goeie auto’s moeten bouwen.
@michielh:
Correctie “ze wisten hoe ze goede auto’s moesten bouwen”.
@michielh: allemaal Volvo en Mercedes… oh nee… die zijn 20+, dan gaat de leeftijd echt tellen ;)
Toyota ook trouwens, starletjes zijn onverslijtbaar.
@michielh: die ouwe uit de vag stallen waren inderdaad goeie.
@michielh: Denk dat je wat beter moet kijken op de weg. Enkele Franse modellen uit die tijd die ik persoonlijk nog heel veel rond zie rijden:

– Renault Mégane (/Coupé/Scénic)
– Renault Clio
– Renault Espace
– Renault Kangoo
– Renault Twingo(!)

– Peugeot 106
– Peugeot 206
– Peugeot 306
– Peugeot Partner

– Citroën Xsara(/Picasso)
– Citroën Xantia
– Citroën Berlingo
@musje83:
Klopt
Die Franse autootjes worden vrij snel rammelbakjes maar echt doodgaan doen ze niet
@PeugeotGTI: inderdaad. De oudere Franse auto’s rammelen wel vrij snel, al vanaf dat ze nieuw zijn, maar technisch zijn (oude) Franse auto’s echt heel erg sterk hoor. Zeker Renault en Peugeot. Citroën was vroeger iets minder degelijk.
@musje83: ik heb zelf 306 uit 97. Alles wat kan rammelen rammelt, en alles is kapot. Maar hij rijdt nog steeds..
@musje83: Renaults ouder dan 15 jaar zie je praktisch niet, Renault 19 is bijv. al compleet uitgestorven. Idem voor auto’s als een Citroën BX/ZX.

Kleine peugeotjes als de 205 en de 106 zijn, moet ik toegeven, zijn daar wel een uitzondering op.
@michielh: Renault 19 zie ik toch nog aardig vaak hoor. En nee, ik woon niet in een achterstandswijk. Ook de eerste Laguna (stamt uit 1994) zie ik nog behoorlijk vaak. De Twingo ook, maar daarvan weet ik zo 123 niet oud die allemaal zo oud zijn. Die apparaten heb je uit rond ’95 maar ook uit 2007 zoals wij zelf ook hebben.
@michielh: juist behoorlijk veel Fransozen en in iets minder mate Italianen, alleen zien ze er vaak minder oud uit dan ze zijn (geen grap).
@RRenault: De Peugeots uit de tijd dat ze nog echte stationwagons en sedans bouwden. De laatste twee echte Peugeots blijven voor mij de 406 en 607, ideale kilometervreters met de diesels die niet stuk te krijgen zijn.
E17 Gent Kortrijk, Het autokerkhof van Belgie. Renault staat op 1, Audi op 2 maar die zijn de laatste jaren goed bezig om Renault in te halen.
Lexus CT200H
Veel lelijker is er niet te krijgen…
Nissan Pixo. Zo’n raar iel wiebelig ding. Als je zoiets nou echt wil, koop dan gewoon een echte Suzuki Alto. Skoda Fabia Combi is ook een kandidaat, ook iel en wiebelig en met een “rugzakje”.
@mashell: Nissan Pixo=Alto en omgedraaid…
@luxaeterna: Klopt. Dus waarom überhaupt een Pixo kopen?
Bijna alles wat nu nieuw te koop is is prima. alleen smaken verschillen.

Super dom topic dit dus.

Maar geeft wel veel mensen een uitlaatklep. Dat dan weer wel.
Nissan juke
Alle Ssangyong’s
De Suzuki Jimny natuurlijk.. Ze hebben dat beestje zelfs nog een honderdduizendste facelift durven geven.. Toen ik las dat die facelift eraan kwam dacht ik euhm is dat ding nog nieuw te koop dan?
Nissan juke. Lelijkste auto nu te koop.
renault bezette een tijdje geleden de eerste plaats maar sinds de nieuwe laguna heb ik gehoord dat het wat beter ging.
en ook de porsche 996 bakt er ook iets van.
Franse auto’s.
@vluggejapie: Ik wou de reden vragen voor uw reactie, maar toen zag ik uw geboortedatum, en toen wou ik het niet meer weten.
@SimonMc: Waarom spreek je iedereen aan met ‘u’? Is een forum, hè.
@e550: hier in belgie zeggen we u tegen iemand uit respect.
Dit moet de Tata Nano zijn…
Ik zag laatst een artikel in de autoweek over een Mazda van 2 jaar die ze uit elkaar gedraaid hadden. Had nog geen 30.000 op de teller geloof ik, maar al knetter verrot bij de dorpels. Komt door al dat recycle snipperstaal dat ze tegenwoordig maar een beetje in elkaar kleien en coaten. Volgens mij gaan we daar de komende jaren over een brede rits van merken nog flink van genieten
Landwind CV9 of de Ssangyong Rodius. Daar hoef ik verder geen woorden aan vuil te maken, denk ik.
Buiten alle misselijkmakende kopieën van Chinese prutserij, is de Pontiac Aztek nog seeds het vermelden waard. Deze wordt niet meer gemaakt (gelukkig), maar is lelijker dan een Fiat Multipla. Vandaar toch nog even een herinnering aan de officiële autohorror van de laatste 10 jaar.
http://www.superherocars.com/blog/wp-content/uploads/2008/11/2005_pontiac_aztek.jpg
@pkgek: ontzettend lelijke hoofdrolspeler in één van de beste series ooit: Breaking Bad…
Alles van Landwind. Zelfs m’n broodtrommel zit beter in elkaar dan een Landwind.
Die nieuwe Suzuki Alto is echt vreselijk om te rijden . . .
En die Aygo/C1/107 troep hoef ik ook niet.
Qua betrouwbaarheid moet ik in dit geval met de VAG-haters meegaan.
Een Hyundai i30CW ? Waardeloos design en een kreukelzone van een koektrommel.
Ik denk de VW Golf 1.4 TSI (160 pk). Als je de horror verhalen over de (on)betrouwbaarheid van die auto leest, snap ik niet waarom er nog mensen zijn die daar geld tegen aangooien.
Ik denk dat de Chrysler Voyager toch wel de slechtste auto is waar ik in gereden heb. Dat ding kraakt aan alle kanten. De stoelen zijn hard en bieden helemaal geen steun. Het stuurt voor geen meter. Gigantische kieren in het dashboard. Keihard afgeveerd waardoor het een stuiterbak is en en slome rot-automaat. Dat ding kraaktte serieus harder dan de voormalige auto van mijn moeder. Een Fiat Seicento van 10 jaar oud…
@RRenault: Heb er afgelopen week een gereden, vond hem juist comfortabel. Wel deel ik de mening over de bak, bij 100km/u optrekken geeft elke keer een schok zodra hij terug schakelt. Verder typische Amerikaan met de enorm luie V6 (3.8) en een bochtengedrag van niets. Maar ach, ding is ook nooit bedoeld om snel en dynamisch te zijn. Het is meer een lange afstand cruiser.
De volkswagen touran, tiguan, sharan, up!, maar toch wel als ergste, de passat (verschrikkelijke saaie auto, interieur kan je mooi aankleden voor.veel geld, maar die buitenkant!) en niet te vergeten de.fox, toch wel de idiootste van allemaal!

(let wel: passat cc(vorige generatie), scirocco en beetle 2012 vind ik wel weer cool.

Waar ik ook niet tegenkan overigens, zijn die basisversies waarmee.audi zijn auto’s durft te verkopen! Gadverdamme, die nieuwe a6.bijv. Op de vorige generatie zat standaard led bij de achterlichten, nu mag je er weer voor gaan bijbetalen! WTF! Geldklopperij eerste klas
@alassad:
Zat niet standaart led op hoor. http://www.google.nl/search?q=audi a6
@snorris: vanaf de facelift(2009) wel op de achterkant.
@alassad: nope, op de vorige A6 was dat ook niet standaard, misschien na de facelift in 08 wel, maar bij de introductie in 04 zeker niet. Lekker belangrijk trouwens..
Toyota prius
Nissan Juke
Nissan Leaf
Peugeot Ion/Citroën C-Zero/Mitsubishi I-Miev
Toyota IQ
Toyota Prius
BMW X1
BMW X6
BMW 5 GT
SsangYong Rodius/Stavic
Smart
Mercedes CLS Shooting Break
@objectieveautofan: Het gaat in dit topic over slechte auto’s. Dat jij ze niet mooi vindt, zegt nog niet dat ze slecht zijn.
Oh en ook nog de Jaguar XJ. Kan zijn dat het tijd was voor een “nieuw, verfrissend design”, maar ik prefeer toch de “oubollige” modellen.

De rest van de Jaguar’s kan ik dan weer wel smaken.
Hier is maar 1 merk dat hiervoor in aanmerking komt: Opel.
Mijn Neef zijn nieuwe Insignia na 10.000km terug bij de dealer voor een kabelbreuk in de kabelboom, mijn collega splinter nieuwe Astra 7.000 km die zich zelf in de kook rijdt door een storing.. aii..
@hp525i: Dus dat baseer jij op 2 gevallen? LOL.
Nog vergeten:

Volvo C30
Ssanyong Actyon (niet de pickup)
Opel combo
Renault master
De Nissan versie van die master
Een supercar die na een paar maanden in de fik staat, dat noem ik pas onbetrouwbaar. Van die merken en auto’s verwacht je gewoon veel meer.
Wij zijn in en in verziekt.

Kunnen niet meer met tegenslagen omgaan.
Willen niet begrijpen dat alles wat mechanisch of electronisch is, kapot kan gaan.
Verwende kleine blerdertjes, dat zijn we geworden.

Heb net in 2 dagen 1800 kilometers in mijn Italiaanse bolide gedraaid, zelfs, voor het eerst in mijn leven op een nieuw stuk Autoroute 160 op cruise-contol gedraaid.
2 uur lang.
Met een 1.9 Dieseltje.

Onze Vaders deden dat met 110 per uur en konden dan niet praten onderweg, omdat de vullingen dan uit je mond rammelden.

Wees blij dat alles zo goed is vandaag de dag.

‘Ollanders he, altijd maar klagen.
Tijd voor een samenvatting.
* Dacia en Prius worden veel genoemd, net als Koreaantjes – door wie ze lelijk vinden. Jammer dat het topic daar niet over gaat. In heel blijven en waar voor je geld blinken ze allemaal juist uit.
* VAG wordt ook veel genoemd. Kleine TSI’s, DSG’s. Hoe dat nieuw zit weet ik niet, maar tot pakweg 2010 hadden ze daar toch echt wel een probleem. Komt bij dat ik nog nooit heb gehoord dat PON meer deed dan je verwacht. Van Toyota wel. Ook genoemd: lage kwaliteit Q7. Ik vul aan de Touareg. Beide vallen serieus tegen, lees ik van gebruikers. Zo te lezen hierboven staan Audi’s vaker in de garage dan ik leuk zou vinden.
* Renault / PSA: Veel genoemd, maar duidelijk vooral zwaar verouderde reacties. Roest… Sinds de Megane I (maar ja: Astra I, Golf III) nooit van ook maar 1 roestende fransoos gehoord. Electronica is wel heel kwetsbaar geweest (laguna I, C5 I…). Zelf rijd ik graag frans, maar niet uit een eerste modeljaar. En de Espace durf ik echt niet.
* Voyager: Dat lijkt me de winnaar. @RRenault vat het netjes samen.
@mout: Vergeet niet dat 9/10 van de reageerders een fiets rijdt..
@jeffreym3: dat is waar, maar in zijn verhaal heeft hij daar volgens mij wel rekening mee gehouden. Hij somt gewoon wat feiten op.
Maar mensen, even een vraag: waarom zou je for godssake nog een VAG product kopen?
Teveel betalen voor matige kwaliteit.

Zal ik het antwoord maar geven? VAG is een machtige organisatie die kan bouwen op een fantastisch marketing(denk maar aan de reclame over het ‘oude vrouwtje’) en een imago vanuit het verleden.
Daarnaast maken ze een auto’s die kwalitatief goed in elkaar zitten. Afwerking is strak en het geeft een degelijk gevoel. Echter, dat is alleen het zicht en het gevoel. Er zit verder niet al te beste techniek achter.
Daarom vind ik Volkswagen en Audi de meeste overschatte automerken ter wereld. Ik denk dat velen het met mij eens zijn, maar ook velen niet. Grappig ook dat kopers van een Volkswagen vaak als reden aanvoeren dat het zo betrouwbaar is, maar dat het puur gebaseerd is op imago.
Overigens vind ik Skoda wel een sympathiek merk. Gewoon, omdat daar de arrogantie van Volkwagen(concern) niet vanaf straalt. Met de agressieve overnames(MAN vs Volvo) en het beleid(Pon en dergelijke) hebben ze bij mij ook geen punten gescoord.
Ik kan maar een conclusie trekken, misschien kortzichtig, maar meer kan ik er niet van maken. Je moet wel gek zijn om een VW/Audi te kopen.

Verder de verschrikkelijkste(=lelijkste) auto is op dit moment een 5GT, X6, Koleos en Q7. BTW: ik rij zelf (dagelijks gebruik) BMW.
Ik gok op een ford fusion of die Ssangyong troep
ik moet wel zeggen de producten van de vag groep zijn prima auto’s voelen lekker degenlijk aan, we hebben 4 jaar met tegen zin in een toyota prius gereden omdat ons pap helemaal bijtellings geil is. hebben vorige week vrijdag een nieuwe skoda superb opgehaald maar ik moet zeggen dat dat echt 10 keer beter rijdt en aanvoeld in ieder opzicht dan een prius. dus voor mij de prius op nummer 1 van slechtste auto’s
@waaa93:
Wat kan je in hemelsnaam zeggen over de betrouwbaarheid/degelijkheid van een auto die een week oud is.
Verder is je mening subjectief daar je er niet zelf mee rijd.
Vind een Superb persoonlijk (station) een mooie auto hoor maar face it, dankzij moedertje vag is het maar de vraag hoelang het heel blijft.
@jrk68: uhmm ik rijdt ook gewoon met die auto hoor, en hoelang deze heel blijft hoeven wij niks omte geven is toch een lease auto, en als je een beetje gevoel hebt met een auto voel je meteen het verschil tussen een japanse auto en een duitse auto, een duiste auto rijdt gewoon beter veel stugger de prius was gewoon net alsof je in de behang lijm verzoop we hebben voor de prius een touran gehad voor een jaar of 4 die reed ook lekker gewoon goed soliede op de weg alleen die diesel maakte veel meer lawaai, de nieuwe diesel die in de skoda zit is echt een stuk stillen en omdat de auto zo groot is en comfortabel snap ik eigenlijk niet waarom iedereen de vag groep zo zit aftekraken,
@waaa93:
Grotendeels gebaseerd op wat er de algelopen maanden bekend geworden is?

Zelf slechte ervaringen met Seat, veel electronische problemen en een slechte service.
Ex vriendin reed Skoda en daar was nooit wat mis mee.
Die had echter wel het oude 1.4 8v motortje.
@waaa93:

Ik rijdt,aanvoeld,duiste,soliede en je rijdt vag…klinkt als een hele slechte mop maar als je t zo leest is t wel komisch :)
Vergeten wij niet een merk!?
Aston Martin. Het is een super mooie auto, maar de techniek is niet je van het!!
@davevz: Wel es in een Aston gereden?
Ik denk dat VW op dit moment toch de grootste problemen met betgrouwbaarheid heeft. En ook vooral in het erkennen van het bestaan van deze problemen. Zo moest er ook weet ik veel hoeveel mediaaandacht aan te pas komen om VW te laten toegeven dat er ernstige problemen zijn met de TSI-TFSI problemen. De DSG van VW lijkt ook veel problemen te hebben. Eerst een software probleem, nu een machanisch probleem. Iets met dubbele platen die verkeerd geplaatst zijn.. Maar vooralsnog ontkent VW dat er opnieuw problemen zijn met het DSG systeem.

Dus wat betreft betrouwbaarheid en het erkennen van problemen denk ik dat VW het het slechts doet van allemaal.
De enige ervaring met een slechte auto heb ik tot nu toe gehad met een renault clio, gekocht in 2004, bouwjaar 2002. 1.6 16v…
Dat ding moest elke 6 maanden een beurt hebben (afwisselend kleine en grote) en elke keer was ik minstens 600 euro kwijt. Schakelde slecht, rammelde aan alle kanten, na 120.000 km ontstond er een scheur in het motorblok. Toen zsm verkocht… Rijd nu in een ford mondeo 2.0 tdci sinds 2007, jaarlijks één beurt van 250 euro, klaar. Nog nooit iets mee gehad.
Even over het geschop tegen VAG: mijn vader rijdt zijn hele leven al volkswagen golf en golf plus (vanaf golf 1) en heeft lekkerlijk één keer een versnellingsbak moeten laten vervangen. Voor de rest helemaal niets. Nu rijdt hij een 1.2 tsi golf plus, dus ik houd m’n hart vast…?!?
Bijna alles wat van VAG afkomt. Mensen denken goede kwaliteit te kopen maar ondertussen sta je met je VW en Audi constant in de garage, gaat er na verloop van tijd van alles rinkelen in je auto. Ik spreek uit ervaring aangezien iedereen in mijn omgeving problemen heeft met het VAG spul. Een vriend van me heeft een nieuwe golf R, die gaat aan alle kanten kapot, tot de versnellingsbak aan toe.
@drivingpleasure:

Raar, wij hebben twee audi’s en nog nooit grote problemen gehad, de oudtste wordt 13. De rijstijl zou misschien ook iets te maken hebben met zijn Golf R?
@drivingpleasure:

En aan Mercedes mankeert nooit ‘ns wat, kijk maar naar de E klasse van model 2002.
@objectieveautofan: Wat heeft Mercedes met mijn opmerking te maken?
Ook nog: (ja de hitte he lol)

Alle Ferrari’s na de 360 (te moe om de huidige modellen op te noemen)
Peugeot 1007
Peugeot 107/Toyota Aygo/Citroën C1
Aston Martin Cygnet (in godsnaam: waarom?)
BMW 1 reeks
Mercedes R klasse
Vw up (sorry jongens)
@objectieveautofan: Mercedes r-klasse is best goed hoor, hij ziet er alleen niet zo flitsend uit. maar ik mis toch echt de hyundai matrix bij jouw lijstje, wat een goor, depressief hok van wanstaltigheid..
@Tvklarenbosch

Na 50.000 km? En dat vind jij snel? Als het na 500 was ok… mensen toch, dat blinde VAG gebash, zo zielig. Alsof BMW zo perfect is.
@objectieveautofan: Tja, wie zich hoog boven de rest uitstelt, wordt genadeloos aangevallen als hij fouten maakt.
VAG is middelmatig, niet meer, niet meer. Een Corsa vind ik even goed afgewerkt als een even oude Polo.
Nog niet genoemd: in het algemeen Amerikaanse auto’s en in het bijzonder Jeep Cherokee uit 1990/ 1991 (rij Jeep 4-5 maal per jaar in USA, iedere keer weer ongeloof over de slechte kwaliteit).
Italiaanse auto’s: na drie keer een nieuwe te hebben aangeschaft is mijn liefde voor Italiaanse auto’s volledig bekoeld. Het design vind ik vaak ontzettend mooi, maar de essentie van een auto is toch dat je van a naar b komt en niet ergens halverwege stil komt te staan.
@geengeldvooreennieuwe: welke italianen heb jij dan aangeschaft?
@W115: Lancia en twee Alfa’s. Eigenlijk had ik het na de Lancia al gezien, maar de inruilwaarde was bij de Fiat/Alfa dealer een stuk hoger dan bij andere merken, dat compenseert deels de reparatiekosten, eerlijk is eerlijk, maar een auto moet gewoon betrouwbaar zijn
Oei wat toch ook een vreselijke haat en nijd onderling.
Dit schreeuwt om een onderzoek! Een onderzoek in percentages, omdat half Nederland in een Duitse auto rondrijdt. Bouwjaar, aantallen auto’s en het percentage van die auto’s met mankementen.
Is wat extra werk, maar dan heb je ook een onderzoek waar weinig aan te twisten valt.
Persoonlijk vind ik dat VW de TSI gewoon te snel te markt op heeft gebracht, maar kan ze ook niet tegenspreken i.v.m. de concurrentie :)
@woutr87: Heeft autoweek niet een aantal jaren van dit soort onderzoeken gedaan? Toyota kwam volgens mij elk jaar goed uit de bus…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).