Wat neemt Spyker mee naar Genève?

Auteur: , 46 Reacties

Ben jij ook zo benieuwd naar de verrassingen die Spyker dit jaar mee neemt naar de autoshow van Genève? De afgelopen jaren presenteerden ze daar namelijk altijd een nieuwe model in Zwitserland. Zo toonden ze in 2005 voor het eerste de C12 LaTurbie aan het grote publiek (inmiddels alweer geannuleerd), in 2006 werd vriend en vijand verrast door het eerste prototype van de D12 Peking-to-Paris en vorig jaar waren er maar liefst 2 primeurs, namelijk een pre-productie versie van de D12 Peking-to-Paris en de (inmiddels geannuleerde) C12 Zagato. Maar wat kunnen we dit jaar op de stand verwachten? We weten dat er dankzij de miljoenen injectie van Snoras inmiddel wat meer lucht is in Zeewolde, wat kunnen we dus verwachten?

Spyker zal dit jaar aanwezig zijn met 4 verschillende auto’s in Genève. Een witte(!) D12 Peking-to-Paris (wellicht met een Amerikaanse motor?) de nieuwe C8 Laviolette GT2R waarmee geraced zal worden op Le Mans en deelgenomen zal worden aan de European Le Mans Series. En natuurlijk zal ook de “normale” C8 Spyder SWB niet ontbreken. Maar de grote verrassing zal de onthulling zijn van de nieuwe C8 Laviolette LWB wat in feite een doorontwikkeling is van C8 Double 12S, maar dan met wat aanpassingen.

Zo zal het glazen dak een stuk verder doorlopen naar achter zodat de kritiek op de lange kont hopelijk wat afneemt. Daarnaast zal dit model zijn van een verbeterde airco, rembekrachtiging en zullen de luchtinlaten veranderen. Ook zal de nieuwe C8 Laviolette LWB in tegenstelling tot de C8 Double 12S niet meer voorzien zijn van zichtbare popnagels in de body. Ook zal het nieuwe model leverbaar worden met een automaat wat voor Spyker zal betekenen dat de auto aantrekkelijk zal worden voor veel meer mensen. Ook zal er op termijn een C8 Spyder LWB verschijnen die beschikt over dezelfde veranderingen als de C8 Laviolette LWB en daar bovenop ook nog eens voorzien zal zijn van een electrisch bediende soft top! Van dit model is al een animatiefilmpje uitgelekt.

De nieuwe LWB modellen zijn dus feitelijk wat meer ontwikkelde en uitgebalanceerde uitvoeringen van de huidige SWB modellen en Spyker verwacht dan ook dat op termijn het grootste deel van de verkochte modellen een lange wielbasis zal hebben. Dat is dan ook de reden dat Karmann voortaan niet alleen de bodies van SWB modellen maar ook de LWB modellen op zich zal nemen. (Bron: spykerowner.com)