• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin V8 Vantage klinkt beter zonder zekering 22

Auteur: ricardo, gepost 20 juni 2013 om 09:01 – 69 Reacties

Aston Martin V8 Vantage klinkt beter zonder zekering 22


Pro Tip voor iedereen met een Aston Martin V8 Vantage op de oprit die het motorgeluid onder de 4.000 tpm ietwat braaf vindt: vermoord zekering 22.

De achtcilinder in de V8 Vantage klinkt hemels, dat weten we. Om je trommelvliezen te trakteren op dit Britse orkest dien je hem wel redelijk in de toeren te jagen. Een vlinderklep in de uitlaat zorgt er namelijk voor dat het geluid in lage toeren beschaafd blijft. Regelgeving enzo. Tal van auto’s hebben dit.

Maar het is doodeenvoudig om dit klepje permanent in de open stand te zetten in het geval van de Aston Martin, zoals iemand op Oppositelock in onderstaande video laat zien. Trek zekering 22 eruit en je maakt de wereld geluidtechnisch een stukje mooier. Al zullen je buren het er wellicht niet mee eens zijn.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, sound, Techniek, v8vantage, Video

Vorig bericht: « Preview: Top Gear keert 30 juni terug op de buis
Volgend bericht: Volvo’s parkeren straks zonder dat er iemand in zit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Daniel073 zegt

    20 juni 2013 om 09:03

    Haha awesome, nu alleen nog even de Aston kopen

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      20 juni 2013 om 09:39

      @Daniel073: De zekering heb je al …haha

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        20 juni 2013 om 10:59

        @sandniggah: nee die heeft ie niet nodig, dat maakt dit filmpje duidelijk.

        Login om te reageren
        • sandniggah zegt

          20 juni 2013 om 13:15

          @jweelden: niet nodig juist wel je moet het nodig eruit halen dan heb je het alvast.

          Login om te reageren
          • timdrogt zegt

            20 juni 2013 om 14:23

            @sandniggah: denk niet dat een aston veel goedkoper word als je zekkering 22 niet erbij koopt

            Login om te reageren
            • roadrebel123d zegt

              20 juni 2013 om 17:44

              @timdrogt: Is vast een betalende optie (a 3495,-), met als beschrijving “sport exhaust”.

              Login om te reageren
  2. workhardplayhard zegt

    20 juni 2013 om 09:07

    Wat een heerlijk geluid, droom auto.

    Login om te reageren
  3. melkkoe zegt

    20 juni 2013 om 09:11

    Heerlijk. Ik zou als buurman er op staan, dat deze zekering wordt verwijderd

    Login om te reageren
  4. bartteeuwen zegt

    20 juni 2013 om 09:13

    Kan het filmpje nu even niet kijken maar dikke lol uiteraard haha

    Login om te reageren
  5. upstream zegt

    20 juni 2013 om 09:15

    Dit truckje bestaat al langer dan vandaag hoor (ik hoorde er het eerst over in 2009). Het geluid mag dan mooier zijn, op lange termijn is dit minder aan te raden:
    – vermogensverlies
    – kennelijk ook een probleem met brandstofmixture

    Zekering 22 stuurt het vacuümklepsysteem aan. Sommige dealers plaatsen een schakelaar waarmee je de klep zelf kan aan/uitzetten. Er bestaat zelfs een aftermarket systeem met afstandsbediening (99 USD) om de klep aan of uit te zetten ;-)

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      20 juni 2013 om 09:20

      @upstream: Oja, en het is zekering 3 in de Aston Martin Virage & zekering 15 in de 2012 Aston Martin Vantage (MY12.25)

      Login om te reageren
      • toeter11 zegt

        20 juni 2013 om 10:35

        @upstream: hoe weet jij dit? kenner? respect

        Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      20 juni 2013 om 17:09

      @upstream: na een week hebben we die er bij ons uitgehaald, en hij rijdt nu al bijna 3 jaar zonder enig probleem. Vermogen mis ik niet direct’, hij is vlot genoeg.

      Login om te reageren
  6. kenner zegt

    20 juni 2013 om 09:16

    blijft een instapmodel natuurlijk, van dat geld liever een dikke Porsche of doorsparen voor een DBS. zie er vaak eentje rijden hier in de buurt en vind het gewoon maar een zielig klein wagentje, beetje porsche cayman idee.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      20 juni 2013 om 09:22

      @kenner: jij bent duidelijk een kenner…

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        20 juni 2013 om 09:27

        @Svenska_Aeroplan_AB: Zeker, hij heeft BBS velgjes onder z’n Golf II ! ;)

        Login om te reageren
        • kenner zegt

          20 juni 2013 om 09:44

          @potver7: klassieke velgen onder een klassieke VW; moet gewoon kunnen potverdomme

          Login om te reageren
          • slaapmutsje zegt

            20 juni 2013 om 13:41

            @kenner: Dat geeft je juist recht van spreken ;-)

            Login om te reageren
    • WoutJan15 zegt

      20 juni 2013 om 09:24

      @kenner: Ga gewoon weg

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        20 juni 2013 om 09:27

        @WoutJan15: ik kan nog wel even doorgaan…

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          20 juni 2013 om 09:44

          @kenner: dbs.. Wat zielig spraar dan meteen door tot een one-77…

          Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 juni 2013 om 09:28

      @kenner: Het voordeel is wel dat deze V8 afschrijven als een tierelier en een stuk sneller als een ‘Dikke’ Porsche. Dus als je een high performance Cabrio wil met een exclusieve look: dit is een aardige optie.
      Ja, of je neemt de M3 carbio uit de 4.0 V8 tijdperk; waarschijnlijk goedkoper in alles en klink net zo mooi. Over 3 jaar kan je deze ook nog goed kwijt aan jongens met een petje.

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        20 juni 2013 om 09:34

        @gregorius: nee daar gaat het niet om, ik vind hem gewoon niet mooi uitzien, en het blijf een instapmodelletje, dat is gewoon zo. Vergelijk hem met een DBS (ok andere prijsklasse) en dan snap ik niet wat mensen hierin zien.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          20 juni 2013 om 09:39

          @kenner: ik heb niks tegen een instapmodel. Een Boxster is ook een leuke auto.
          Daarnaast vind ik de V8 Vantage (bijv met V12) eigenlijk de best gelukte AM van de afgelopen jaar, qua design. De verhoudingen zijn prachtig en er zit niet zoveel smeuk op al bij de DBS. Het enige nadeel is dat alle AM’s gewoon overpriced zin!
          Maar goed, meningen verschillen, dat is juist mooi!

          Login om te reageren
          • paulaner zegt

            20 juni 2013 om 10:55

            @gregorius: Ik zie zelf dan nog liever de XKR. Prachtig geluid en vlot genog.

            Login om te reageren
        • baap zegt

          20 juni 2013 om 09:55

          @kenner: Dat is natuurlijk jou mening wat betreft een klein zielig wagentje, maar als je een betoog wil gaan schrijven let dan wel ff op je spelling. Dat is echt triest namelijk en heeft niets met een ‘kenner’ te maken!

          Login om te reageren
          • rotarypowah zegt

            20 juni 2013 om 10:20

            @baap: zijn nick is ‘kenner’, niet ‘autokenner’.

            Login om te reageren
          • rrobinn zegt

            20 juni 2013 om 12:14

            @baap:
            jouW mening ;)

            Login om te reageren
          • E550 zegt

            20 juni 2013 om 18:17

            @baap: ‘ff’, ‘jou’ ?? Doe het dan ook goed…

            Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      20 juni 2013 om 09:29

      @kenner: ga nog ff terug naar je bed, knuppel… Gazelle is ook minder als Sparta zeker…

      Login om te reageren
    • slippie101 zegt

      20 juni 2013 om 09:39

      @kenner: am v8 vantage kun je niet vergelijken met een Cayman. En het is overigens ook geen instap modelletje. Het is gewoon een prachtige wagen om te zien en te horen en er zit veel passie in

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        20 juni 2013 om 09:51

        @slippie101: zijn ze niet allebei het instapmodel van AM en Porsche ???? pff niemand snapt dit volgens mij, mag ik niks zeggen over de V8 vantage ofzo, staat ergens dat die heilig is;
        BMW 316, Porsche Cayman, AM V8 vantage zijn gewoon instapmodellen , en of ze nou goed rijden of niet, spaar dan door voor DBS, dat is pas een auto

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          20 juni 2013 om 09:58

          @kenner: inderdaad, de instap panda is eigenlijk precies hetzelfde als een Rolls Royce Ghost

          Login om te reageren
          • darkpluisje zegt

            20 juni 2013 om 10:00

            @darkpluisje: sterker nog, je kan beter doorsparen voor een full spec 4wd panda dan zo’n domme ghost want dat is pas een echte auto.. die ghost blijft toch gewoon een instapmodelletje

            Login om te reageren
        • OverSoft zegt

          20 juni 2013 om 09:59

          @kenner: In dat geval vergelijk je dus ook een 316 met een AM V8?
          De AM V8 en de Boxter zijn compleet verschillende prijsklasses. De V8 is ook niet bedoeld als instapper, maar als een compleet op zichzelf staande Aston.

          Dat jij em niet mooi vind moet je zelf weten, maar deze bak vergelijken met een instap Boxtertje is wel heel scheef… (vind em zelf prachtig overigens, mooiste Aston sinds de introductie van de DB9, vooral de V12 versie)

          Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          20 juni 2013 om 10:03

          @kenner: Als je zo tegen instap modellen bent waarom rij je dan niet een Pheaton i.p.v een Golfje?
          Ik vermoed voor dezelfde reden als de mensen die een Boxter of deze AM aanschaffen. Dit past binnen hun budget of binnen de limiet wat ze willen uitgeven aan een auto.

          Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          20 juni 2013 om 10:07

          @kenner: hahaha ik zou ook voor een lamborghini aventador gaan, zon gallardo is ook maar een lullige instapper.. En dan niet zo maar een aventador, nee.. wel de roadster met een paar opties anders is het de coupé, en daar wil je natuurlijk niet in gezien worden in zon lullige instap aventador..

          Login om te reageren
          • kenner zegt

            20 juni 2013 om 10:23

            @lamborgfan: in sommig landen/steden wel….

            Login om te reageren
        • risl zegt

          20 juni 2013 om 10:30

          @kenner: De AM Cygnet is het instapmodel van Aston Martin.
          Je bent een pannekoek…

          Login om te reageren
          • roadrebel123d zegt

            20 juni 2013 om 17:49

            @risl: Zou je op de Cygnet ook de zekering eruit kunnen halen? :-p

            Login om te reageren
          • vrouw zegt

            21 juni 2013 om 06:33

            @risl: als hij dat een instapmodel vind, prima toch? Die v8 vantage is overigens toch niet zo boeiend, vind het ook maar een standaard wagentje (ook al kan de gemiddelde autoblogger dat niet betalen)

            Login om te reageren
        • slippie101 zegt

          20 juni 2013 om 12:12

          @kenner: ja dat is jouw mening, ff door sparen.. kun je er over 20 jaar met een normale baan nog geen kopen + onderhouden

          Login om te reageren
        • r32t zegt

          20 juni 2013 om 22:41

          @kenner: het is grappig hoe jij over een ‘instapmodelletje’ praat, ik denk dan altijd maar dat het jaloezie is van mensen die dit roepen omdat ze er zelf het geld niet voor hebben! Een instapmodelletje is een VW up enz.. Totaal niet te vergelijken met een aston of andere merken als porsche enz

          Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      20 juni 2013 om 09:41

      @kenner: Nou een Cayman (de nieuwe) is zeker niet lelijk.

      Login om te reageren
    • opabrutus zegt

      20 juni 2013 om 10:21

      @kenner: Jij hebt echt het redenatievermogen van een krultang.

      Login om te reageren
    • TT225man zegt

      20 juni 2013 om 21:24

      @kenner: Zeer oud nieuws inderdaad (sinds 2005 hier al mee rond gereden!) en CITO bouwt er zelfs een mooi knopje bij voor op je stuur kolom.

      Login om te reageren
    • vrouw zegt

      20 juni 2013 om 21:53

      @kenner: jullie zijn erger dan een stel oude wijven.. blijven doorgaan om 1 ding… nag nag nag nag…

      Login om te reageren
  7. toroloco zegt

    20 juni 2013 om 09:40

    Sweet! Je kan ook gewoon de sport knop inschakelen bij sommige merken dan krijg je ook een ruwer geluid, straffere ophanging, stuurbekrachtiging uitgeschakeld, meer power, ABS reageert later. Dat rijdt al veel beter. Als je durft, schakel de tractie controle uit en have fun!

    Login om te reageren
  8. porsche928 zegt

    20 juni 2013 om 09:46

    Leuk als zekering 22 ook nog je airbags regelt

    Login om te reageren
  9. undifined1 zegt

    20 juni 2013 om 09:52

    Dat doosje waar die zekeringen in zitten lijkt wel een broodtrommeltje

    Login om te reageren
  10. jrmpower24 zegt

    20 juni 2013 om 10:07

    Mijn leven zal nu compleet veranderen.

    Login om te reageren
  11. Joost1990_2 zegt

    20 juni 2013 om 10:13

    En ik maar aan het begin van het filmpje denken: ‘Hmm, dat klinkt inderdaad een heel stuk beter!’, totdat… Wow.

    Login om te reageren
  12. r32turbo zegt

    20 juni 2013 om 10:36

    Ahahahahah grappig dat mensen een dikke vantage een instapmodel noemen en je vergelijkt auto’s die totaal niks met elkaar temaken

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      20 juni 2013 om 10:46

      @r32turbo: je wilde per se je verhaal doen, maar rechstreeks @ al die mensen vraagt meer lef dan je hebt?

      Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    20 juni 2013 om 11:05

    Waarom zou je dit doen? dan blijft er toch niets meer over voor de 4000+ rpm momenten?

    Login om te reageren
  14. deepep zegt

    20 juni 2013 om 11:49

    lekker hoor,

    http://www.youtube.com/watch?v=MK4rqnjLyjA

    Login om te reageren
  15. stihl zegt

    20 juni 2013 om 11:50

    Oom lief had na het verkopen van zijn bedrijf in de verkoop van kinderondergoed direct een 2005 AM DB9 Volante (tweedehands) gekocht. Jaartje later had hij deze weer ingeruild voor het 2009 model AM DB9 Volante, in de kleur Brons *fapfap*. Nadat hij had gepraat met de AM dealer werd hem dus ook verteld van haal een zekere zekering er uit en het geluid is veel voller. Dus hij dat gelijk doen en ja hoor, diep trommelgeroffel vanaf 2k toeren. Super!

    Login om te reageren
  16. sebasjuhh zegt

    20 juni 2013 om 11:54

    Werkte jaren terug bij de DB9 ook al.. wat jammer dat ik mn rijbewijs toen nog niet had.

    Login om te reageren
  17. ukbob zegt

    20 juni 2013 om 11:55

    Doe het dan ook meteen ff goed en zorg dat je de boel van binnenuit kan schakelen.. Als je nu een ‘braaf’ ritje met jeAston wil maken moet je met een zekering klooien!

    Login om te reageren
    • stihl zegt

      20 juni 2013 om 11:57

      @ukbob: Gewoon altijd er uit laten? :p

      Login om te reageren
    • TT225man zegt

      20 juni 2013 om 21:26

      @ukbob: is vrij eenvoudig met knopje aan de stuurkolom te maken. Er bestaan ook draadloze systemen die dit dan met een afstandbediening doen.

      Login om te reageren
  18. deepep zegt

    20 juni 2013 om 11:59

    Een vantage v8 kost met een paar opties z’n 175k, dat is net zoveel als een fully loaded Porsche, er worden tussen de 2.5 en 3k vantage v8’s hande gemaakt tegenover 50.000k 911’s fabrieksmatig.

    Kijk maar om je heen op straat als je een aston tegenkomt weet je dat nog wel.

    Login om te reageren
  19. Edge zegt

    20 juni 2013 om 12:15

    Jezus wat een verschil! Het gewone geluid is al niet mis, maar dit is echt helemaal porno voor je oren.

    En dan meteen de hamvraag: als het bij de V8 Vantage werkt, zou het dan ook werken bij andere sportwagens met zo’n klep in de uitlaat, misschien met een andere zekering?

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      21 juni 2013 om 08:52

      @Edge: Hangt af van merk. Bij Porsche bv niet, want daar zit de sturing van klep in de software van de wagen (geen mechanisch systeem dat de klep open en dicht zet maar software die deze beslissing neemt)

      Login om te reageren
  20. FredT zegt

    20 juni 2013 om 12:53

    Ik kan het filmpje niet bekijken op mij BlackBerry.Als er een link zou staan kan ik dat wel…

    Login om te reageren
    • barrrry zegt

      20 juni 2013 om 16:42

      @FredT: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H4658CIf5wY

      Login om te reageren
  21. jessetje zegt

    20 juni 2013 om 15:41

    Superdik geluid!

    Login om te reageren
  22. TT225man zegt

    20 juni 2013 om 21:25

    Dit is wel zeer oud nieuws (sinds 2005 hier al mee rond gereden!) en CITO bouwt er zelfs een mooi knopje bij voor op je stuur kolom.

    Login om te reageren
  23. upstream zegt

    21 juni 2013 om 08:50

    Corvette C06 heeft dit ook, zodat de 4 uitlaten steeds open staan (ipv bij lage revs enkel 2). Idem voor de Camaro. En voor de Jaguar XKR is het fuse 19 (enkel voor de XKR, niet voor de XK…)

    Mensen die een Porsche, Ferrari ed hebben kunnen dit niet daar de klep “software controlled” is en het geen mechanisch systeem is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North