Audi S8 crasht extreem hard. Breekt doormidden!

Gepost op 20-06-2013 om 11:12 door - 117 Reacties »


HOLY SHITBALLS. Een Audi S8 van de eerste generatie klapte gisteravond in het Belgische Molenbeersel tegen een boom aan. Zo hard dat de accu door de ruiten van buren vlogen, en de auto in tweeën werd gesplitst.

De S8 werd bestuurd door een Pool, die zijn dashboard wellicht compleet had beplakt met Sint Christoffel-picca’s, want hij stapte na de aanvaring met de weinig meegevende boom doodleuk uit (net zoals bij deze RS6). Vlaamse media melden dat hij slechts lichtgewond raakte.

Dan de auto. We willen heus niet beweren dat dit een schadebak uit MOE-landië is, of ooit in tweeën is geknipt om wat importheffinkjes te ontwijken, maar dergelijke auto’s horen bij een boomklapper doorgaans niet uit elkaar te vallen. Uitzondering daargelaten.

Na de crash op de Weertersteenweg lag de Oudi verspreid over een stuk van 100 meter. Quote van de dag is van Het Nieuwsblad:

Voor een koppel uit de buurt werd het ongeval bijna een nachtmerrie. Ze werden opgeschrikt door een luide knal waarna er glas tegen de grond klingelde. Op de eettafel lag de batterij van de Audi.

117 reacties   toon alles
W T F !!
Meer kan ik er niet van maken
@Daniel073: ik wel, boom 1 – audi 0
@timdrogt: of juist boom 1 – Audi 2
Het is maar net hoe je het bekijkt haha
En de boom heeft geen schrammetje…
Een auto met hoge snelheid en een boom zijn ook wel tegenpoolen van elkaar…. zie hier het resultaat
@gertjan2012: was dat een bedoeld woordgrapje? ^^
@towi1989: What do you think? ;-)
@towi1989: hij maakt hem gewoon !
@gertjan2012: het hàd grappig geweest indien tegenpolen correct geschreven was….
@lowlow: of was het grappig?
tja pool.. nuf said
@Soulmaster:
Gelukkig kan hij alle schade aan de huizen zelf herstellen…
@StijnB:
Ik wil me toch even verontschuldigen, het is zeker niet mijn doelstelling te generaliseren. Ik besef vast en zeker dat niet alle Polen in de bouwsector zitten en het hier ook bijvoorbeeld om een fastoenlijke maar gehaaste lokale topartiest kan gaan, een euhm Poolster dus…
Polen. De titel was genoeg om dat te weten :S
Plots begrijp ik Porsche wel om die (erg dure) lichtere batterij op de optielijst te zetten, is voor de veiligheid van omstaanders…
Misschien was de wodka over datum..
Nou heeft hij twee viertjes.
En over twee weken staat hij in de Poolse autobladen te koop als: Z.g.a.n. Audi S8 met nwe uitlaat: Géén koopje!
Verrek! Dat is hier echt 10 minuutjes vandaan…
@C220AMG:
Zelfs minder lang, met een S8 en een Poolse chauffeur mag je dat gerust door twee delen…
@StijnB: Dat dan weer wel maar na een kwartier ben ik hem toch echt weer voorbij
@C220AMG: volgas er naar toe zou ik zeggen, maar let wel even op loslopende bomen
Hoe hard zou die gegaan zijn?
@tt123: 60? 65 misschien? Blijft blik hè…
Audi….. Waarom is het eigenlijk nog premium?
@coosbmw:
Omdat hij nog leeft?
@coosbmw: zie Stijn, als je hieruit kunt weglopen zou ik een bedankje sturen naar elke engineer die aan die auto gewerkt heeft!
@porsche928: @StijnB: Ja dat valt me nog mee als je ziet dat destijds het meest premium van Audi zo uit elkaar gespat is. Als zo’n A2 misbaksel dat nou doet ok maar dit is een A8, waar voldoende stevigheid in zou moeten zitten.
@coosbmw: ga je schamen, de A2 een misbaksel noemen…. Zoek eerst is wat uit over dat model.
@Jipp: Lol, ik hoef niks uit te zoeken. Zo’n gedrocht mag dan nog zo technisch degelijk zijn, alleen het uiterlijk maakt het al een misbaksel.

Aanschouw de horror!:
@coosbmw: nog best een leuk wagentje al zeg ik het zelf. Doe nog een poging en kom dan tot ene gefundeerde mening. Ik zal je een tip geven, luchtweerstand.
@coosbmw: já echt een gecrashte TT hahahaha wat een flut auto hè!
@3246cm252kw: ook voor jou geld, BMW heeft nog nooit een auto gemaakt met een lagere CW waarde. Leer eerst de gedachtengang achter deze auto kennen voordat je een uitspraak doet over het uiterlijk.

En voor coosbmw, ik rij geen A2, ik heb wel een Audi en een Volkswagen. De A2 is in alle opzichten innovatiever dan iedere BMW die toen op de markt was. Ook Mercedes had toen niets beters. Toyota heeft misschien wel een deel van het ontwerp laten we zeggen goed gejat voor de prius.
@Jipp: hahaha wat interesseert mij de gedachte gang achter een auto? Heb ik daar iets over gezegd? Hahahaha ik vind het gewoon echt een lelijk gedrocht! Horror Audi!

Ik zou zeggen stuur een sollicitatie uit voor leraar op een vmbo school
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: nutteloze bijdrage-
@3246cm252kw: als je enige hersens had ging je nadenken waarom dat gezegd wordt. Het uiterlijk speelt een belangrijke rol bij deze wagen, ook op technisch vlak. De lage CW waarde is onder andere van belang.

Het feit dat je de logica achter die auto niet wil begrijpen en alleen naar uiterlijk kijkt maakt je inderdaad dom. Niets tegen het vmbo, ik heb er genoeg in dienst, maar deze zijn soms ook kortzichtig en trekken te snel een conclusie omdat de gedachtengang ze niet interesseert.
@coosbmw: Volgende keer beter opletten bij natuurkunde. Als de wagen nog heel was geweest na zo’n klapper, had die Pool het zeer waarschijnlijk niet na kunnen vertellen. De energie moet ergens heen. Dus hoe meer de auto uit elkaar valt, des te kleiner de impact is voor jou. Al blijft het met deze snelheden een wonder dat je het overleeft.
@slaapmutsje: Wellicht was dat z’n redding. Toch betwijfel ik sterk dat Audi het chassis zo ontworpen heeft als veiligheidsfunctie het chassis te laten breken. Jou argument is daarom dus niet in het voordeel van Audi’s elitaire status, wat mijn oorspronkelijke stelling was.

Dat zou anders hetzelfde zijn als “Lada is elitair want als je crasht vliegt het hele ding in 20.000 stukken, wat veiliger is.”
@coosbmw: Lees anders de reactie van Brum eens. Misschien snap je dan wat de ernst van zo’n crash kan zijn en dat ook zo’n barrel uit Beieren in tweeën breekt bij zo’n enorme zijdelingse impact.
@slaapmutsje: Wel een beetje raar om een gevoelig voorbeeld er bij te pakken, ik zit enkel wat Audi fanboys op te stoken. BMW’s breken net zo hard (misschien een beetje minder dan ;) )
@coosbmw: Droevig dat je daar zoveel tijd in steekt. Maar ga je gang, zal je verder negeren.
@slaapmutsje: Klopt, daarom maken Fransen hun auto’s al jaren zo krokant mogelijk
@porsche928: dit is gewoon puur geluk dat hij niet dood is en niets anders. had meneer in een rechtsgestuurd model gereden dan waren ze hem met een spatel van de boom aan het schrapen.
@lambo4all: Puur geluk bestaat niet.. Er is altijd een reden ergens voor.
@lamborgfan: Bliksem gaan we nu ook al spiritueel discussiëren?
@lambo4all:

spatel = Hoge druk reiniger
@coosbmw: Probeer het anders is met een BMW!
@sebasjuhh: Probeer het anders *eens met fatsoenlijk AN.
@SimonMc: .. zit je nou met dit weer mensen online te corrigeren :P
@coosbmw:

wat “priemium” dan ??
Veel te hard gereden met een flinke scheut drank op: case closed
@bazzelijn: Hoezo case closed, wie gaat de schade dan betalen?
@toroloco:
Wij met z’n allen, of dacht jij nu echt dat hij verzekerd is….
@bazzelijn: weer zo’n reactie die kant nog wal raakt. Omdat het een Pool is zeg jij dar hij te hard heeft gereden en gedronken, jij zou een.goede inspecteur zijn;)
@jordy14: Kant noch wal? Oké, z’n opmerking is misschien wat kort door de bocht, maar het is toch overduidelijk dat deze bestuurder zich niet aan de plaatselijk geldende maximum snelheid heeft gehouden. En wat de drank betreft, gezien het percentage ongevallen met Polen waarbij drank in het spel was, is de kans redelijk groot dat dat ook hier het geval is.
@potver7: ja, maar toch wel snel eem.conclusie getrokken
@jordy14: eigenschuld toch, ze zijn ook altijd lam of drinken doorgaans veel. Zelfde dat alle Marokkanen slecht zijn, is ook niet waar want het zijn ook figuren uit Algerije, Tunesië en andere emiraten.
@jordy14: Ik heb nergens gezegd dat het te hard is met een scheut alcohol op OMDAT het een Pool is. In de categorie nog veel korter door de bocht. Ongeacht de nationaliteit, te hard en met een slok op, gebaseerd op het feit dat je normaal gesproken niet op een rechte weg je auto zo naar de filistijnen rijdt.
Het is wel een trend deze week om je auto door midden te rijden tegen een boom. zie: http://www.112rivierenland.nl/fotoalbum/3734-zaltbommel-dodelijk-ongeval-aan-de-middelstraat

Jammer genoeg konden deze bestuurders niet gewoon weglopen van het ongeluk
@mbrummel1: zonderdisrespect naar de overledenen, maar dat is een Alfa, met een Audi was het wellicht beter afgelopen.
@porsche928:
En da gleuvde gij zelf?
@porsche928:
Niet dus.
Zo’n klapper maken,mag je alleen hopen dat je beschermengels willen overwerken.
Of ben jij van mening dat iedere aanrijding met een boom hetzelfde is?

Als je de foto’s bekijkt, zie je dat de Audi de boom met zijn rechterzijde heeft geraakt. Die rechterzijde is er gewoon niet meer.

Was dat links geweest, dan was de man morsdood geweest.
Want de rechterzijde van deze Audi, kun je alleen maar bij elkaar vegen.
Met een bezem.
Zo. Die is kapot.
Dang. Hoe hard zou dat wel niet zijn gegaan? Toch knap dat de eigenaar het heeft overleefd!
-edit: check!-
Doormidden knippen en terug lassen kan het bijna niet geweest zijn. Dat zou met een volledig aluminium carrosserie een erg duur en dus onrendabel grapje geworden zijn. Laten we ook niet vergeten dat Euro-NCAP en een werkelijke crash twee compleet verschillende werelden zijn. Ik denk dat meneer blij mag zijn dat hij er zo goed vanaf is gekomen. Heel rustig zal hij met een S8 niet gereden hebben toen hij de boom toucheerde…
achtelijke gladiool. Hij heeft minstens 200 gereden, in een woonstraat!
Holy fucking fuck, dat heeft nie zacht gegaan, de vraag is meer, hoe hebben ze het voor elkaar gekregen om met die snelheid nog zo te mikken dat ze die boom zo raken, en vervolgens een hole in one slaan met hun accu

Holy fuck, echt, wat the fok
Wat één baas, gewoon rustig uitstappen!
@opgooier: Euh, uitstappen? Waaruit? Ik denk meer gewoon opstaan :P
Het blijft blik.
@dotternetta:
Nope, aluminium….
@jrk68: je noemt frisdrankhouders met een cilindrische vorm toch ook blikjes? Terwijl ze van aluminium zijn gemaakt? ;-)
Een boom heeft geen airbag. Snot toevallig dat precies het hoekje van de bestuurder nog heel is…..over geluk gesproken!
Erg jammer dat deze oostblok bestuurder nog leeft. Met een dergelijke snelheid langs woonhuizen (en fietspaden..) scheuren is poging tot doodslag.
@fit4fun:
“Met een dergelijke snelheid langs woonhuizen (en fietspaden..) scheuren is poging tot doodslag.” Hier kan ik het mee eens zijn. Maar: “Erg jammer dat deze oostblok bestuurder nog leeft.” is echt voer voor een psychiater.
Voor iedereen die denkt dat dit een geknutselde auto moet zijn geweest, het hoeft niet.
Een aantal jaren geleden is mijn broertje overleden bij een vergelijkbaar ongeval, alleen reed hij in een BMW 7 serie en kwam de boom van links. Het wrak zag er ongeveer zo uit; de neus en kont nog in tact, maar uit elkaar gescheurd door de boom. De auto waarin hij reed was geen schadebak, maar hij heeft wel heel hard gereden. Dit zijn de plaatjes die bewijzen dat mensen zich onterecht veilig voelen in een grote auto; bij een hoge snelheid helpt geen veiligheidskooi of airbag.
Deze pool heeft belachelijk veel geluk gehad.
@Brum: Dat is inderdaad tragisch, niet alleen voor degene die het overkomt maar zeker voor degene die achterblijven.. Helaas heb ik geen woorden die ook maar iets van betekenis zouden kunnen zijn.
Nogal geluk dat er geen passagiers mee reden. Ze zouden de stukken ook bijeen mogen rapen.
raad de schade…
Echt te hard gereden anders ziet die A8 er echt niet zo uit en elke wagen zal bij zo’n klap in 2’en breken ongeacht het een 7 serie of s klasse is. Die polen bezorgen alleen maar overlast, huren een huis met z’n 2 en vervolgend staan er 20 op de stoep met een opgerolde matras ( was hier pas een heel groot artikel in algemeen dagblad erover)
Ik heb het vermoeden dat hij zich niet aan de paatslijke maximale snelheid heeft gehouden.
Auto door midden en de boom nog overeind. Is meestal andersom
@ericbmwm5: Nee hoor…’car meets tree…tree wins’ gaat meestal op…zeker bij Audi’s (zie die RS6).
Mis alleen het filmpje. En waar komt al dat ?zand? vandaan?!
@135i: Van de autoriteiten die mogelijk brandbare/toxische vloeistoffen die uit het wrak gelekt zijn willen neutraliseren.

Dat of deze pool was een Audi rijder oude stempel met een paar kuub zand achterin op weg naar een verbouwing…uit de tijd voordat Audi een marketingmerk voor empy-suits in A3/4 leaserts was.

Maar ik denk het eerste.
Als je met eenieder welke auto met pak em beet 60km/h tegen een boom komt dan kan die in tweeen scheuren. Als je namelijk ter hoogte van de deuren (dus tussen scharnier en slot, zeg maar) een klapper krijgt, waar de auto op zijn “slapst” is, dan kan deze makkelijk doormidden.
Pfff die boom staat erbij zo van: He had je nog wat! er is nog meer van waar dit vandaan kwam!
Moet door dit artikel aan een quote van een van mijn ex-patienten denken, een oud-Dakar rijder: ‘Als je kan kiezen tussen een dikke of een dunne boom, knuffel dan altijd de dikke. Altijd.’
Nieuws uit hollywoord. Opnames Transporter 4 liggen tijdelijk stil!!!!

Boom-Audi : 2-0 (de eerste vind je in het artikel)
Ik kan die achterklep nog wel gebruiken.
Zonde van die boom
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!