
Ingetogen is anders, maar deze blauwe Audi S8 Plus is wél heel gaaf.
De nieuwste generatie A8 heeft een gigantische muil en is daarmee niet meer heel ingetogen. De vorige generatie A8 had ook geen kleine grille, maar die was toch nog een stuk zakelijker. Een auto waarmee je keurig voor de dag kunt komen bij klanten.
Nu is het begrijpelijk dat je als zakelijke rijder voor een grijze sedan gaat, maar saai is het wel. Daarom is het ook wel eens leuk om een Audi A8 te zien die totaal niet ingetogen is. Zo’n exemplaar hebben we nu gevonden op Marktplaats.
Het betreft niet zomaar een A8, maar het absolute topmodel: de S8 Plus. Dit was de eerste en tot op heden enige A8 met meer dan 600 pk. 605 pk om precies te zijn. Het koppel bedraag 750 Nm, genoeg om dit slagschip in 3,8 seconden naar de 100 km/u te lanceren. De topsnelheid is voor de gelegenheid niet begrensd, maar ligt op 305 km/u.
De Audi S8 Plus is dus een serieus snelle jongen en dat laat hij zien ook. Met speciale 21 inch velgen, zwarte accenten en een spoilerlipje onderscheidt de Plus zich van de mindere S8. Het meest opvallende aspect aan dit exemplaar is echter de kleur. De eerste eigenaar heeft deze Audi S8 Plus namelijk via het Exclusive-programma uit laten voeren in een unieke kleur: Santorini blauw. Het lijkt erop alsof de S8 hiermee spontaan wat kilo’s kwijt is geraakt.
Een bruin interieur zou deze auto helemaal afgemaakt hebben, maar je kunt natuurlijk niet alles hebben. Het interieur is uiteraard alsnog een zeer fijne plaats om te vertoeven.
Deze bijzondere blauwe Audi S8 Plus wordt momenteel aangeboden op Marktplaats met een kleine 70.000 km op de teller. De verkoper wil er op de kop af €75.950 voor hebben.
Mooi ding, kleur staat ook goed. Maar één ding valt me altijd op: vaak staat de radio van dit soort auto’s op 538. Is dit een marketing-dingetje, of zegt dit iets over de smaak van autoverkopers?
Dat is om te voorkomen dat mensen met vooroordelen gaan zagen over Slam FM, NPO funX, Tukker FM etc. Doorsnee radio stationnetje met top 40 muziek stoot je weinig mensen tegen het been mee.
@p308sw7p: goed dat je het ziet, ik laat hem ook staan
@p308sw7p: mss een paar jonge pikkies die de foto’s maken en even met de auto “spelen”, de meer senior verkoper schuift dat klusje mss af?
@p308sw7p: wat had je dan graag gezien? Classic FM?
Codetaal voor de vakhandel, Slam FM = teller teruggedraaid, BNR = bedoeld voor de export, Radio 1 = goed exemplaar, Radio 538 = kan nog wel wat de prijs af, 100% NL = kamperbak, Radio 4 = van een oud dametje geweest. Sky Radio = buitenlandse import. Dat is wat ik zo kan verzinnen…
@p308sw7p: hmm… vreemd bij mij op de foto’s staat ie op Arrow Jazz FM
Ik mis nog een zinnetje aan het eind: Koop dan!!1!11!!!
Heerlijk 👌🏻
Al die zwarte accenten downgraden zo’n auto. Het lijkt een uit de kluiten gegroeide A4 nu.
@jorden: true. Ik zou persoonlijk als eerste die raamfolie er af trekken. Het ziet er niet uit en het rijdt ook nog eens alsof je oogkleppen op hebt.
@RRRobert: Volgens mij is het fabrieksaf ipv folie dus niet te verwijderen.
Bovendien kun je van binnen prima naar buiten kijken.
@jajeroenja: totdat je in het schemerlicht of in het donker moet rijden. Ik vind het persoonlijk waardeloos.
@jorden: helemaal mee eens.
Auto heeft hierdoor gebrek aan uitstraling.
S8 / A8 zie je überhaupt nog maar amper rijden. Beetje uit de gratie?
Mooie kleur dat Portimão Na’Vi Blue.
Ik vind nog steeds de S8 met V10 de meest leuke versie maar deze S8 Plus mag er ook zijn hoor! 😋
2-kleurige velgen. Dus neen.
@corrado16v: echt hè? Wat had dat – samen met het ‘gewone’ glas het verschil gemaakt!
@corrado16v: oh daar stoor ik me ook aan. Plus dat de velgen steeds drukker/lelijker worden
Er bestaat er in NL vast ook wel één in het donkergroen met zilverkleurige velgen en zonder VW Caddy achterruiten. Dus : neen.
Ben geen fan van VAG producten maar dit is echt heel gaaf
Mijn eerste lease auto (voordat ik bij team rood zat) was een Seat Toledo in hetzelfde paarsachtige blauw. Prachtig als de zon er vol op stond, in de schaduw en regen toch wat somber,
Wat een connaisseurs allemaal. We willen het comfort van een Rolls, wegligging van een Lotus, 50/50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving, handbak, atmosferische motor zonder turbo-lag, geen zware hybride meuk.. want we zijn allemaal zulke die-hard liefhebbers, het liefst zouden we met een handpompje de olie in het motorblok pompen. Maar een S8, verschrikkelijk, als ik het hier zo boven lees.
Dan mijn beurt. Graag. Een A8 is toch snel een CEO/CFO of staatslieden-taxi in het zwart. Maar deze kleur is wat minder subtiel, staat hem goed. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is toch wel parkeergarages, als je weer eens op een kantoor moet werken tussen het plebs dan is het toch wat krap. Maar dat is niet de schuld van Audi. Mooi!
Wat een pauperbak!
Een Audi A8 is als een HEMA worst.
Het is wel lekker maar krijgt nooit de finesse van een S klasse of een 7 series. Het hobbelt er altijd maar achteraan. Kwaliteit is ook matig. Niet kopen!
@Bastiaan Williams: De s-klasse kan ik inkomen. Maar de 7-serie heeft met de Bangle toch echt een verkeerde afslag genomen. De Audi is toen de 7 echt wel gepasseerd. Pas bij de pre-facelift van de huidige modelreeks vind ik dat 7 weer een klasse beter is dan de 7. Maar de S-Klasse is zoveel beter dat die gewoon buiten beeld is geraakt
Perfect, de afschrijving is al door een ander geregeld.
Echt gaaf ding. Helaas nog te duur.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Goeie bak voor een Ronin remake?
Dit model s8 staat bij mij verderop in de straat in het zwart. Zo’n mooi model. De facelift is ook vele malen mooier dan de de pre. Elke dag fiets ik met plezier langs die auto, ookal heb ik iets tegen het concept, een sport limousine. Er is niets sportiefs aan, het gaat alleen heel hard
Dit soort handelaren begrijp ik nooit, er staan er in Duitsland iets van 50 te koop, prijzen voor 2017’ers beginnen bij ca 47k. Bpm op koerslijst ligt dan rond de 10k. Dus voor ca. 58k ben je klaar, waarom zou je dan 18k meer moeten neerleggen voor dezelfde auto, ook een importje in dit geval, hier in NL? De markt is onderhand toch veel te transparant om zulke marges op import te kwakken, zeker gezien het feit dat zelf importeren een peuleschil is?