Illegaal ritjes rijden om een zwart zakcentje te verdienen. Buitenlandse truckers doen het massaal en de Nederlandse transportsector heeft daar last van.
Bij een steekproef op de Maasvlakte werden de gegevens van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs gecheckt. Wat bleek, in tientallen gevallen is er iets niet in de haak.
Transportbedrijven uit het buitenland mogen niet zonder vergunning in Nederland ritten gaan rijden. Blijkbaar hebben ze daar lak aan en steken ze gewoon de grens over. De Nederlandse transportsector loopt zo miljoenen euro’s mis.
Werk is er nu eenmaal niet meer in overvloed, maar om het dan illegaal van je collega’s af te pakken is niet zo netjes. De Inspectie Leefomgeving en Transport is verrast over de omvang van het probleem. Zij zeggen samen met de politie de controle te gaan aanscherpen. (via AD.nl)
flutterby zegt
Gewoon de klant straffen voor het gebruik van “illegale” transport. Is tenslotte een economische delict.
Als er geen vraag is heb je geen last van het aanbod.
pand zegt
@flutterby: Dat klinkt als de oplossing. Maar helaas gaan de buitenlanders dan de Nederlandse mainports boicotten en dan zijn de problemen nog groter.
pet2r zegt
Inspectie is verrast? Serieus? **diepe zucht
E34M5Touring zegt
De Inspectie Leefomgeving en Transport is verrast over de omvang van het probleem. Zij zeggen samen met de politie de controle te gaan aanscherpen. (via AD.nl)
Vreemd genoeg zijn dit soort instanties altijd ‘verrast’ over de omvang van het probleem… Met andere woorden, we hebben jaren lang uit onze neus lopen kanen, die is nu leeg dus we zijn maar weer gaan controleren. En wat blijkt, men belazert de boel…. Op grote schaal. VERRASSING!!
mashell zegt
@E34M5Touring: ik was vooral verrast van het bestaan van de “Inspectie Leefomgeving en Transport”, ik had er werkelijk nog niet eerder van gehoord.
sacha zegt
desjonnies zegt
Hele diepe zucht.
Iemand had het over een ” vrije markt “, concurrentie, europese aanbestedingen ’t is allemaal zo mooi geredeneerd vanuit ivoren torens uit het Busselse.
En zijn we verbaasd dat dit het resultaat is.
Een NS die geen verstand van treinen meer heeft
Een gezondheidszorg waar zwaar gefraudeerd wordt
Moet ik doorgan ?
Esprit_de_Flandre zegt
@desjonnies: Voor internationale beroepen/sectoren heb je gewoonweg internationale (Europese dus) regels nodig. Trek de boel gelijk, daar en hier. Zelfde taksen, zelfde lonen, zelfde regels…
Meer Europa dus, hoewel niemand daarmee akkoord gaat in die branche…
kaasboerin zegt
Ons hele land wordt leeggeroofd door de halve wereld, tell me something new pls.
fortuna zegt
Niet alleen de buitenlandse bedrijven beschuldigen. Ook bedrijven als Den Hartog en Van den Bosch maken zich hieraan schuldig door buitenlandse chauffeurs in eigen land te laten rijden. Ze nemen het werk af van hun eigen Nederlandse chauffeurs. Ze laten zelfs dochterondernemingen failliet gaan om het materiaal dan goedkoop aan hun oostblok-afdelingen te verkopen. Echte gangsterpraktijken.