• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uit

Auteur: bart_m, gepost 1 april 2014 om 21:52 – 30 Reacties

Afbeelding Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uitAfbeelding Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uitAfbeelding Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uitAfbeelding Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uitAfbeelding Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uitAfbeelding Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uitAfbeelding Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uitAfbeelding Gallery: zo zag de Nürburgring er in 1967 uit

Zo zag de Nürburgring er in 1967 uit
Wat nu een broedplaats voor rubberverslindende pk-monsters is, leek toen meer op een rustig landweggetje voor een zondags ritje.

De oude foto’s zijn ontdekt door Reddit-user Rexhardwick. Hij kreeg een doos vol nostalgisch fotomateriaal van de voormalig Porsche-engineer Jack Moody. De meeste foto’s zijn niet autogerelateerd, deze kiekjes uiteraard wel en gelukkig wilde de huidige eigenaar deze delen.

Op de foto’s zien we een rustige en zelfs aandoenlijke Groene Hel. Hoewel er voor die tijd ongetwijfeld ook hard gereden werd, lijkt het circuit meer op een schilderachtige bergpas richting een vakantiebestemming.

Geen rood-witte curbstones, geen vangrail en ook geen bandenstapels langs scherpe bochten. De oude setting is eigenlijk niet meer voor te stellen, maar wel erg leuk om te zien.

Ook interessant!

  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Nürburgring-legende Sabine Schmitz (51) overleden

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, duitsland, flashback, nurburgring

Vorig bericht: « Medemblik wordt opgeschrikt door een Brabus G800
Volgend bericht: Tesla wil buitenspiegels vervangen door camera’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    1 april 2014 om 21:58

    Wat waren de auto’s in die tijd toch mooi..
    Zeker als je het vergelijkt met de grijze brei waar ik me nu door moet worstelen.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      1 april 2014 om 22:19

      @tupperware: De Traction Avant van die ouwe rijdt prima, maar is precies hetzelfde als onze boot; je moet er naar toe,zeil eraf,vloeistoffen controleren,rondje rijden/varen en weer terug om alles weer opnieuw te doen.

      Een klassieker en een boot heb je uiteindelijk voor je jezelf, ieder ander gaat met de lol er van door.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        1 april 2014 om 22:38

        @sydney:
        Ik laat een ander graag meegenieten van mijn lol. Laten we wel zijn, jij kan toch ook genieten van het zien van een fraaie klassieker. Ook al is het niet de jouwe?
        Als ik de reacties bekijk die ik krijg, dan kan het publiek het wel waarderen dat ik niet in een grijze muis rij.

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          1 april 2014 om 22:53

          @tupperware: Absoluut, als liefhebbers het niet doen,doet niemand het.Het is echter wel wat meer dan het ding starten en de schuur/jachthaven uit rijden/varen.

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            2 april 2014 om 08:40

            @sydney:
            Je hebt inderdaad een paar basisvaardigheden nodig waar de huidige generatie zijn neus voor optrekt.

            Login om te reageren
          • O plaat zegt

            2 april 2014 om 11:52

            @sydney:
            Ik rij net met oldtimers om de reden dat ze betrouwbaarder zijn dan nieuwere auto’s. Indien je de meeste oude blokjes gewoon onderhoud zullen ze je nooit laten staan. Je koopt echt beter een oldtimer dan een auto uit de jaren 90 als je een auto wilt waar er weinig kosten aan komen. En je kan er zelf alles aan doen je hoeft niet naar een dure dealer.

            Login om te reageren
    • fiets zegt

      1 april 2014 om 23:15

      @tupperware:
      Je snapt dat dat niet helemaal klopt, die vergelijking. Dat waren de hete auto’s van toen.
      Als je nu een foto van de line up van de Nürnburg maakt, zal er ook iemand over veertig jaar zeggen ”tjonge in die tijd had je tenminste vel rode of gif groene auto’s rondrijden, beter dan de grijze massa van nu!”

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        2 april 2014 om 08:42

        @fiets:
        Vertel mij eens wat er “heet” is aan dat Renaultje?

        Login om te reageren
  2. sydney zegt

    1 april 2014 om 22:06

    Wat een mooie foto’s ongecompliceerd en de juiste tijdsbeeld pakkend.
    Geweldig om daar aan te komen AB

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    1 april 2014 om 22:08

    Schilderachtig mooi… maar ook een levensgevaarlijk race-decor, destijds.

    Login om te reageren
  4. fortuna zegt

    1 april 2014 om 22:12

    That’s how I like my roads!

    Login om te reageren
  5. Nerekop zegt

    1 april 2014 om 22:14

    VET!

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    1 april 2014 om 22:23

    Die Renault! Vind ik echt een leuk wagentje. Dr staat ook zo’n Crashcompilatie uit die tijd op youtube. Geweldig om te zien hoe balls out daar gereden wordt. De helft vliegt over de kop, lui worden uit de auto gesmeten. Maar stappen daarna ook gewoon weer in. Niet zeikuhh, gassuhh.

    Login om te reageren
    • mo112 zegt

      1 april 2014 om 22:55

      @E34M5Touring: link?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        1 april 2014 om 23:31

        @mo112: http://www.youtube.com/watch?v=0xwc54G2Ur8

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          2 april 2014 om 13:17

          @E34M5Touring:
          opvallend, allemaal RWD !

          Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    1 april 2014 om 22:46

    Een setje fijne platen! Leuk zo’n flashback!

    Login om te reageren
  8. ohoogeveen zegt

    1 april 2014 om 23:10

    Wat een verschil zonder al die veiligheidsvoorzieningen! Als je vroegâh uit de bocht vloog, dan belandde je in een weiland verderop. Of erger: je vloog van de helling af!

    Login om te reageren
  9. roppp zegt

    2 april 2014 om 01:14

    Een Porsche engineer die zijn foto’s maakt met een ster op de motorkap ;-)

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      2 april 2014 om 01:27

      @roppp:

      Tsjah, de Panamera bestond nog niet he.

      Login om te reageren
  10. baardmijt zegt

    2 april 2014 om 07:03

    @mo112: https://www.youtube.com/watch?v=0xwc54G2Ur8&feature=youtube_gdata_player

    Deze bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  11. Alfarobert zegt

    2 april 2014 om 08:16

    Reken erop dat het toen wel een stuk gezelliger was.Halvewege even samen bakkie koffie doen? Gezellig toch?

    Login om te reageren
  12. osmo zegt

    2 april 2014 om 08:33

    Was ik maar in die tijd geboren :)

    Login om te reageren
  13. dennisishier zegt

    2 april 2014 om 08:40

    Leuke platen, word ik vrolijk van.
    Thanks @bart_m! Krijg ik nostalgische gevoelens van

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    2 april 2014 om 09:12

    Ooit.
    We waren in Duitsland, schoolreis met de middelbare school.
    Da’was toen wat, nu gaan de kindertjes naar Kuala Lumpur of Adelaide op schoolreis, maar wij gingen naar de Eifel toe
    En naar de Nürbrugring, BMW reed er op het afgesloten circuit met de nieuwe 5-serie, die moest nog uitkomen, maar was wel gelanceerd.
    maaarrrrrr er reden Ford Capri’s rond.
    WORKS Ford Capri’s, die in het Europees kampioenschap streden met de BMW 3.0CSL
    coupes.
    En ik zag John Fitzpatrick de fabrieksrijder bij Ford.
    Ik natuurlijk helemaal over die Capri heen, Fitzpatrick zat in de wagen met iemand te praten, maar ik, in de stromende regen helemaal over op die Capri heen.
    Ik was drijfnat.
    en toen, toen kwam Fitzpatricks vingertje, kom hier mannetje, je mag ff mee.
    Ik weet nog steeds niet hoe, maar ik kreeg een helm van de BMW mannen, iedereen lachte om dat jochie en de deur van de Capri stond al open.
    hey, ik mocht met John Fitzpatrick mee voor een rondje in een Works-Capri.

    En toen, toen kwam die Kl***tzak van een Aardrijkskunde leraar, en moest ik afdruipen, met mijn staart tussen mijn benen.
    Op een rëunie van school, jaren later heb ik het er nog aan hem uitgespuugd, en dat ik het hem nooit heb vergeven.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      2 april 2014 om 09:37

      Oef… op zo’n moment knapt er wat in je petrolhead lijkt me.

      Login om te reageren
    • celicatwincam zegt

      2 april 2014 om 11:54

      @desjonnies: tja een aardrijkskunde leraar, i rest my case

      Login om te reageren
  15. TDI-goeroe zegt

    2 april 2014 om 09:50

    woeh, nergens vangrails…als je er dan bij Schwedenkreuz afschiet, vinden ze je nooit meer terug :D

    Login om te reageren
  16. jessetje zegt

    2 april 2014 om 14:54

    Gaaf om te zien. Maar toen was het dus nog heel gevaarlijk zonder vangrails enzo

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    2 april 2014 om 20:07

    Ongelooflijk, een Nordschleife met strak asfalt. Er moet toen iemand geroepen hebben “dat ligt er strak bij, jongens, niks meer aan doen” en aldus geschiedde.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North