• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: de eerste Quattroporte VI op NL platen?

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 mei 2013 om 20:50 – 95 Reacties

Maserati Quattroporte VI


Daar is hij dan, de nieuwe Quattroporte op Nederlands asfalt en dito kenteken, en dit is zeker niet de beroerdste. Deze 530 pk sterke GTS maakte zijn eigenaar € 212.698 lichter. Holy moly!

Eigenlijk heeft iedereen wel een mening over de zesde generatie Quattroporte, maar laten we het eens objectief bekijken: dit is met een lengte van 5,28 meter, een wielbasis van 3,17 meter, en een rijklaargewicht van 2.025 kg met recht een lel van een auto. Je krijgt dus veel auto voor je geld, en dat is maar goed ook, want het ding kost meer dan vier-en-een-halve ton in guldens. Maar omrekenen, dat doen we al meer dan 10 jaar niet meer natuurlijk.

Onder de kap ligt een hagelnieuwe 3,8 liter V8 turbo, die 530 pk en 710 klinkertrekkende Newtonmeters levert. De 300 km/u rij je lachend voorbij, bij 307 blijft de naald steken. Tijdens het rijden van dit soort snelheden hoef je eigenlijk alleen nog maar alert te zijn op nabije RS6’jes.

Het exemplaar dat fa5test spotte vertoeft echter liever in de PC Hooftstraat. Althans, voor nu. Lekkere velgjes zitten er ook onder, gelukkig bleven deze rare dingen in het schap.

Check alle foto’s op Maserjunk!

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot: de allereerste Maserati MC20 in Nederland
  • Gespot - De nieuwe Maserati MC20 in het Nederlandse straatbeeld

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Gespot, gts, Maserati, quattroporte

Vorig bericht: « Wat kost dat nou, zo’n Kia (Pro) Cee’d GT? [prijzen]
Volgend bericht: Man zaagt arm af, rijdt zelf naar ziekenhuis »

Lees Interacties

Reacties

  1. barryb zegt

    13 mei 2013 om 20:55

    Geen Maserati.

    Login om te reageren
    • van Binsbergen zegt

      13 mei 2013 om 21:32

      @barryb: mee eens, dit is een chrysler

      Login om te reageren
    • BRT zegt

      13 mei 2013 om 22:55

      @barryb: Kijk nog maar is goed dan. Er staat gewoon een dikke Maserati te pronken.. Bijna alle Maserati’s delen onderdelen met andere merken, dus ik zie het probleem niet.

      Login om te reageren
    • stanoow zegt

      13 mei 2013 om 23:27

      @barryb: inderdaad. De voorkant van deze wagen in overigens echt niet te genieten. Zonde, want het was een mooie wagen

      Login om te reageren
    • fordfocusecoboost zegt

      14 mei 2013 om 09:27

      @barryb: Maserati of niet. Hij is super mooi!

      Login om te reageren
  2. patrick043 zegt

    13 mei 2013 om 20:55

    Daar koop ik toch veel liever een E63 AMG S voor! Vorige generatie vond ik persoonlijk mooier

    Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      14 mei 2013 om 00:22

      @patrick043:

      Als je van taxi’s houd is een E-klasse misschien het ultimum, maar als er benzine door jouw aderen stroomt (bij wijze van spreken) wil je toch wel iets spannenders, dus geen eveneens saaie bmw, maar een Maserati.

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        14 mei 2013 om 09:19

        @grandmasterb: Ik weet niet hoe dit met de nieuwe modellen is, maar als ik de vorige generatie E63 AMG en de ‘oudere’ Quattroporte vergelijk ga ik overduidelijk voor de AMG. Het sturen, accelereren, afwerking, betrouwbaarheid, rijgedrag.. allemaal veel beter! Ok, moet wel zeggen dat de Italiaan een heerlijk geluid heeft, maar beter dan de AMG betwijfel ik.

        Login om te reageren
        • grandmasterb zegt

          14 mei 2013 om 10:25

          @roberto: Als ik zie hoe die AMG’s uitbreken van achteren in bochten heb ik grote twijfels over hun besturing en weggedrag, Mercedes staat sowieso niet bekend om hun goede besturing, ik denk dat Maserati daar beter in is. Ik ben zelf vanuit een Alfa Romeo in een mercedes E-klasse gestapt, maar die besturing is bijzonder vaag en die van mijn Alfa was vele malen beter en scherper.
          Het geluid van de AMG is wel woest (zo ook dat van de Aston Martin Vantage), maar mist de charme en warmte van het geluid van de Quatroporte. Daarnaast heeft de Quatroporte een historie, allure en een chique interieur waar geen enkele E-klasse aan kan tippen.

          Login om te reageren
          • roberto zegt

            14 mei 2013 om 12:32

            @grandmasterb: Ik vind de AMG juist veel beter rijden, ok wat je zelf zegt, dat ze de kont nog wel eens om gooien klopt, maar dat ligt ook een beetje aan je rijstijl. Ik ben 3 jaar geleden met een E63 mee wezen rijden op Zandvoort en dat viel me mee hoe erg hij achter omgaat.

            De Quattroporte daar in tegen vond ik erg ‘hokkerig’ rijden, de automaat vond ik ten eerste niet prettig. Ten tweede als je afwerking vergelijkt, navigatiesysteem als voorbeeld, is het allemaal net niet. Enige wat ik niet heb gereden is facelift Quattroporte, wat ik overigens wel een schitterende auto vind!

            Beschouw het als een mening he ;) Niet als een feit.

            Login om te reageren
            • grandmasterb zegt

              14 mei 2013 om 21:46

              @roberto: waarschijnlijk heb je dan de eerste versie met de duoselect gereden, daarna is er een nieuwe automaat ingekomen die veel beter is, althans beter in de smaak van de gemiddelde klant. Dat navigatiesysteem is ondertussen ook vervangen.

              Login om te reageren
              • roberto zegt

                15 mei 2013 om 15:34

                @grandmasterb: Inderdaad, het zal wel de eerste versie zijn. Ieder geval met dezelfde F1 bak als Ferrari, dat je hem met zo’n klein haakje in zijn achteruit kan zetten etc.

              • grandmasterb zegt

                15 mei 2013 om 17:33

                @roberto: In een Ferrari moet je al sinds jaren geleden op een knop drukken om de achteruit in te schakelen.

          • yerrie zegt

            14 mei 2013 om 21:06

            @grandmasterb:
            Jullie hebben weinig geleerd de afgelopen jaren,gaat toch niet om ronde tijden gaat toch om fun en funis uitbreken fun is geluid fun is AMG.
            (en ik ben opgegroeid met een e12 M535i, had een M virus maar helaas al heel wat jaartjes verdwenen maar als je nu iets leuks wil hebben dan moet je een AMG hebben.

            Login om te reageren
            • grandmasterb zegt

              14 mei 2013 om 21:52

              @yerrie: smaken verschillen gelukkig. Ik vind het geluid van de AMG wel hard, maar niet echt mooi. Daarnaast is het model van een E-klasse nou bepaald niet erg opwindend, zeker niet omdat er hier zoveel als taxi rondrijden. Dat uitbreken van de achterkant van een E-AMG heb je op de openbare weg in de praktijk geen bal aan en is nog gevaarlijk ook.

              Login om te reageren
        • zender zegt

          14 mei 2013 om 12:14

          @roberto: ooit zelf gereden of baseer je dit op “reviews”? :)

          Login om te reageren
          • roberto zegt

            14 mei 2013 om 12:18

            @zender: Zelf gereden.

            Login om te reageren
            • zender zegt

              15 mei 2013 om 14:52

              @roberto: Ok, dat veranderd de zaak. AMG techniek is volgens mij veel geavanceerder, Maserati techniek schijnt allemaal vrij simpel te zijn en is zelfs te begrijpen voor de lokale monteur. Vind de Quattroporte (voor facelift, met nieuwe ZF automaat, soort overgangs model) toch wel erg strak hoor. Je moet wel aan het rijgedrag wennen maar er is zeker veel uit te halen. Probleem is echter dat hij wel iets krachtiger mocht zijn, 400pk v8 klinkt geweldig maar 0-150 duurt vergeleken met zo’n AMG al snel wat langer vermoed ik. Maar de auto, het uiterlijk, de emotie, ik zou ondanks de prestaties echt voor de Maserati gaan. Navigatiesysteem werkt inderdaad voor geen meter :-) Tapijt onder dashboardkastje etc. komt ook wel eens los te zitten. We noemen het maar Italiaans… het geeft de auto net iets meer terwijl de kwaliteit van Mercedes misschien wel veel beter is. Vreemde situatie..

              Login om te reageren
              • grandmasterb zegt

                15 mei 2013 om 17:42

                @zender: 400 pk was alleen de basisversie, de S en GTS model hadden resp.430 en 440 pk en de nieuwe heeft 530 pk. Als je een AMG daarmee wilt vergelijken (volgens mij niet echt mogelijk want dat is een totaal ander type auto, E-klasse is ook een niveau lager dan de Quattroporte) dan moet je natuurlijk ook een zwaardere uitvoering van de Q. nemen.

              • zender zegt

                23 mei 2013 om 16:21

                @grandmasterb: Klopt wel natuurlijk, maar de ruimte in een Quattroporte (oude model) en een E-klasse zal niet zoveel verschillen. Nieuwe model heeft echt véél meer ruimte. 400 pk is wel voldoende, want het is ook niet een echte hardcore auto.. Ben nog benieuwd hoe de gts rijdt (qua comfort). Misschien een waardige opvolger in plaats van overstap naar nieuwe model.

      • yerrie zegt

        14 mei 2013 om 21:01

        @grandmasterb:
        Achterhaalde stelling, patrolheads kiezen voor een AMG ipv een M of S al is het alleen al voor het geluid

        Login om te reageren
        • grandmasterb zegt

          14 mei 2013 om 21:55

          @yerrie: patrolheads? Wat zijn dat? Padvinders of politie op patrouille?

          Ik neem aan dat je petrolheads bedoelde.

          Login om te reageren
  3. ferrari94tr zegt

    13 mei 2013 om 20:57

    Dit is toch de 6e generatie.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 mei 2013 om 20:58

      Juist. Zal wel in de war geweest zijn met de Golf

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        13 mei 2013 om 21:16

        -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          13 mei 2013 om 21:19

          @thomcarspotter: @sir_smokalot: nevermind -_-

          Login om te reageren
  4. slippie101 zegt

    13 mei 2013 om 21:00

    Dikke bak!!

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    13 mei 2013 om 21:01

    Heb deze een week of 3 al zien rijden in Breukelen. In het echt veel mooier dan op de plaatjes!

    Login om te reageren
  6. fa5test zegt

    13 mei 2013 om 21:03

    ooh wat vet!!!

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    13 mei 2013 om 21:03

    Hmm ik vind dat hij wel wat uitstraling mist. Kan misschien door de foto’s komen en dat hij in het echt wel beter uit ziet. Het is te gewoontjes geworden.

    Login om te reageren
  8. koenh zegt

    13 mei 2013 om 21:04

    Liever een “oude” Quattroporte GT S

    Login om te reageren
  9. j00rs zegt

    13 mei 2013 om 21:04

    Nice! Gelukkig zijn er toch nog mensen met geld én smaak.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      14 mei 2013 om 18:06

      @j00rs: Waar dan?

      Login om te reageren
  10. kapiteinaudi zegt

    13 mei 2013 om 21:05

    Prachtige auto, echt heeeel mooi. Maar is ie nu eigenlijk mooier dan de vorige? Ik ga misschien zeggen van wel zelfs.

    Login om te reageren
  11. ferry832 zegt

    13 mei 2013 om 21:07

    Het is een mooie auto. De oude overtreffen was gewoon erg moeilijk / onmogelijk. Feit is dat de oude niet meer verkocht en vervangen moest worden.

    Kijk eens naar de designs van de A8, de 7 serie of de S klasse. Die zijn echt niet mooier en in mijn ogen een stuk lelijker.

    Maserati moet wel een wat minder uitgesproken design hebben om een groter klanten publiek te trekken. Ze zijn hier al redelijk mee op weg want er zijn er al 10.000 van verkocht in een korte tijd,. Voor Maserati een hoop.

    Technisch zal die superieur zijn aan de oude en wat mij betreft heeft deze nieuwe nog steeds ( maar wel in mindere mate ) een grote aantrekkingskracht. Liever deze dan de bekende uitgekauwde eenheidsworsten van de concurrenten. Behalve Jaguar of duurder, de Aston Martin.

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      13 mei 2013 om 22:47

      @ferry832: Check!

      Alleen kan deze mij iets minder berkoren. Ik was en ben nog steeds verliefd op het oude model. Zag er gisteren nog 1 rijden op een parkeerplaats, in het blauw.., heerlijk!

      Als het dan toch een stukje Duitser is/moet doe mij dan maar gelijk een lompe AMG ;).

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 mei 2013 om 14:19

      @ferry832: de oude was voor mij niet echt mooi. Niet kloppende proporties en dat sleutelgat ergens halverwege de deur.

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        14 mei 2013 om 15:03

        @mashell: Eens, alleen was de achterkant wel veel mooier bij de oude. Veel meer maserati, dit is meer mercedes

        Login om te reageren
  12. robert110 zegt

    13 mei 2013 om 21:15

    en voor die prijs kan de deur niet eens fatsoenlijk dicht?

    Wel een leuk wagentje hoor maar ik zal hem zelf niet willen.

    Login om te reageren
    • fa5test zegt

      13 mei 2013 om 21:19

      @robert110: meneer zat erin met de deur open!

      Login om te reageren
      • rotjeknor zegt

        13 mei 2013 om 22:15

        @fa5test: die Homgaar zat met z’n arm tussen de deur;)

        Login om te reageren
  13. awesome zegt

    13 mei 2013 om 21:15

    Ziet er al een stuk aantrekkelijker uit dan op de persfoto’s!
    Eerlijk gezegd vind ik hem niet veel onder doen voor de vorige generatie.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    13 mei 2013 om 21:19

    KOOPJE! als je het vergelijkt met de QP S of QP Sport GTS, Sport GTS Awards Edition… die waren 209, 220 en 236 mille…zonder verdere opties of leuke custom kleurtjes en stitching etc.

    Een AMG is gewoon lomp in vergelijking, technisch ongetwijfeld ook zeer capabel, maar geen stijlvolle elegante verschijning als een Maser.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 mei 2013 om 07:34

      @w0o0dy: Stijlvol en elegant?
      Dat ding brult net zo kneppelhard als zo’n AMG ding uit die 34 chromen pijpen met ’t liefst een diameter van een 150mm..

      Login om te reageren
  15. valetparker zegt

    13 mei 2013 om 21:22

    Ik vind hem alleen al mooi omdat hij 5. 3. 0. pk heeft, maar dat zullen waarschijnlijk een paar dichtgetikte Rotterdammers begrijpen

    Login om te reageren
  16. madridsta zegt

    13 mei 2013 om 21:28

    Zag hem vandaag op het Amstelveenseweg langs rijden.

    Login om te reageren
  17. jaapiyo zegt

    13 mei 2013 om 21:37

    Wel gewoon weer een mooie Maser, maar als ik de cash money zou hebben zou ik toch een beetje moeite hebben met ruim 2 ton neerleggen voor wat in feite een 300C is.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 mei 2013 om 22:01

      @jaapiyo: ach ja, mensen die dat geloven zullen ook nooit genoeg centjes krijgen om deze te betalen…

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        13 mei 2013 om 23:03

        @w0o0dy: geloven en feitelijke kennis zijn twee verschillende dingen vrind. Sergio wil gewoon lekker veel marge pakken op deze auto. Apart dat velen er bij Lancia wel over klagen maar bij Maser toch iets minder…onwetendheid misschien.

        Maar blijf jij nou maar dromen dat je een te gekke popster of dansert wordt die veel geld gaat verdienen na een talentenshow o.i.d., dan ontferm ik me wel over mijn eigen verdienvermogen.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          13 mei 2013 om 23:14

          @jaapiyo: misschien omdat het niet waar is? Ja er zitten wat gedeelde onderdelen in… maar er zijn meer onderdelen anders/specifiek Maserati dan dat er 300c in zit. En wat er wel gedeeld wordt… is is de vorige e-klasse ook een pruthok? Die deelt namelijk meer met de 300c dan de QP deelt met die Chrysler.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            14 mei 2013 om 01:25

            @w0o0dy: Wat er gedeeld wordt, behalve grote delen van het onderstel, zijn onder andere je armsteun links op de deur, het instrumentencluster, de navi…Kortom dingen die je elke keer merkt als je in de auto stapt. Tuurlijk Maserati doet er wat beter leder overheen en tweaked hier en daar wat knopjes maar de finesse die je mag verwachten in deze prijsklasse heeft een 300C gewoon niet (kan ook niet want in de VS worden ze vanaf $30K nieuw verkocht en met alle toeters en bellen misschien $50K).

            Alle onderdelen die de auto dus wel deelt met deze Maser zijn qua kwaliteit ontworpen voor een auto die in die prijsrange ($30-50K) verkocht moet worden en niet voor een auto die 200K in Euro’s mag kosten zoals een hele dikke Jag, BMW, Mercedes etc…

            Ik zou ‘m wss alsnog wel boven die laatste 3 kiezen vanwege die Italiaanse V8 en het design, maar wel wetende dat de kwaliteit minder is. Maar ik hoef mijn hoofd niet in het zand te steken over de minpunten van deze auto (zoals bovenmatig windgeluid dan je mag verwachten in deze klasse bijvoorbeeld, teken van mindere verfijning) om ‘m te kunnen waarderen.

            Login om te reageren
            • renezzzz zegt

              14 mei 2013 om 09:01

              @jaapiyo: Kwaliteit is een lastig begrip… Rationeel gezien moet je deze auto niet nemen, net als z’n directe concurrentie… Waarom dit type autos wel worden gekocht is niet om dat deze auto’s zo perfect zijn (z’n concurrentie is ook niet perfect). Bijvoorbeeld de naam en emotie wat deze auto bij iemand eventueel losmaakt is ook een kwaliteit.

              Login om te reageren
            • mashell zegt

              14 mei 2013 om 14:24

              @jaapiyo: finesse? Dit is een Maserati! Voor finesse moet je bij de Duitse en Britse merken zijn. Dit is gewoon een lompe en brute auto, voor mensen die wat anders willen. Precies als de musclecars uit het land waar zijn moeder uit afkomstig is.

              Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            14 mei 2013 om 01:42

            @w0o0dy: de vorige E waar je op doelt waar de eerste 300C techniek mee deelde (W210) was trouwens inderdaad een gruwelijk pruthok, een van de slechtste Mercedes ooit, zodanig dat het bij een autoliefhebber bekend is hoe slecht ze waren. De MLs die veel delen met de Jeep GC waren trouwens ook niet de beste Mercs.

            Overigens dat overmatige windgeruis in de QP…misschien komt dat omdat de spiegels rechtstreeks van de 300C afkomen???

            Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      13 mei 2013 om 23:16

      @jaapiyo:
      Feitelijk….
      FEITELIJK…

      je schrijft dat het feitelijk een 300c is. Dus meer dan 50% van de QP is 300c…

      Zeg dan niets…

      Login om te reageren
      • grandmasterb zegt

        14 mei 2013 om 00:27

        @integralechubasco:

        Dus volgens jou is Bentley voor meer dan 50% volkswagen? Want het chassis van een Continental en de 4 deurs versie ervan is van volkswagen afkomstig.

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          14 mei 2013 om 10:38

          @grandmasterb: correct maar dan wel omgekeerd..

          Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        14 mei 2013 om 07:36

        @integralechubasco: Lol, jankerd!

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          14 mei 2013 om 10:39

          @kaasboerin: lekker afgereageerd?

          Login om te reageren
    • mightymike zegt

      14 mei 2013 om 00:04

      @jaapiyo: ach welke auto heeft tegenwoordig nou wel alle onderdelen van zich zelf? Hyundai en kia worden ontworpen door een Duitser. BMW rijd met GM automaten en een Rolls royce is een Duitser tegenwoordig. How cares?

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        14 mei 2013 om 01:31

        @mightymike: Dat opzich maakt niet uit, maar het gaat om de kwaliteit van de gedeelde onderdelen. Een nieuwe 300C is waarschijnlijk een prima auto, maar heeft niet de kwaliteit om zich te kunnen meten met andere auto’s van 200K, vooral ook het interieur niet wat toch wel flink doorkomt in deze Maser. Het interieur van de nieuwe 300C is dan wel een stuk beter dan dat snoeiharde Lada plastic van de vorige generatie maar een beetje Europese C-segmenter heeft al mooiere plastics…En daar zit je dan in je Maser op mooie lederen zetels met je armpje op een kneiterharde plastic armsteun…Doet voor mij wel af aan de beleving…Maar het is Maserati dus dat mag begrijpelijkerwijs eigenlijk niet gezegd worden door ‘echte liefhebbers’).

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          14 mei 2013 om 09:02

          @jaapiyo: denk dat je daar nog niet over kan oordelen, mits je een nieuwe 300c en QP GTS gereden heb natuurlijk. Het blijven speculaties momenteel, toch? Maserati is al zo lang een gewaardeerd luxe en elegant merk want denk ik dan niet opeens met zoveel Amerikaans plastic gaat rond rijden er in. Denk/ hoop dat het een auto met die zelfde klasse blijft.

          Login om te reageren
  18. theblackstig zegt

    13 mei 2013 om 21:46

    Zag laatst ook de nieuwe rijden, op duitse platen, in het goud-beige die je op de persfoto’s zag. Ook met dezelfde soort landmijnvelgen eronder. Slagschip!

    Login om te reageren
  19. bass1103 zegt

    13 mei 2013 om 22:28

    Doe mij dan toch maar z’n kleine broertje over een jaar..

    Login om te reageren
  20. jrmpower24 zegt

    13 mei 2013 om 22:30

    mooie wagen hoor maar ik zag vorige week
    een heerlijke, zwarte Quattroporte Sport GTS in Groningen.
    Wauw! daar kan deze nieuwe echt niet tegen op!

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      13 mei 2013 om 23:11

      @jrmpower24: die is waarschijnlijk van @zdev..

      OT: op deze platen ziet hij er een stuk beter uit dan op de officiele persplaten!

      Login om te reageren
  21. thomaz zegt

    13 mei 2013 om 22:32

    Ik zag er vorige week al 1 op ik meen Franse platen bij @wouter voor de deur;)

    Login om te reageren
  22. 250tdf zegt

    13 mei 2013 om 22:37

    Het is helaas een beetje een Duitser geworden

    Login om te reageren
  23. persian1 zegt

    13 mei 2013 om 22:39

    Zijn er meer mensen die deze auto totaal niet mooi vinden? Ik vind de vorige model véél dikker

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      13 mei 2013 om 23:53

      @persian1: Lijkt me wel de concensus. Maar Sergio heeft geen geld meer. En dus geen Pininfarina, ze tekenen zelf wel iets. En ook geen transaxle Ferrari onderstel, ze recyclen wel wat DaimlerChrysler nineties ijzer. Maar wel een Maserati prijs natuurlijk, want Sergio moet toch ergens geld mee verdienen?

      Vroeger was een Maserati rijder een individualist met smaak, nu een stumpert die duidelijk niets van auto’s weet. De herverkoopwaarde zou wel eens een catastrofe van bijbelse proporties kunnen worden.

      Vraag is nu, wie probeert de niche die vrijkomt in te vullen?

      Login om te reageren
      • W115 zegt

        14 mei 2013 om 00:12

        @heidekonijn: nu je het zegt, dacht dat dit ook een pininfarina product was. Sergio is het slechtste wat fiat de afgelopen jaren overkomen is.

        Login om te reageren
      • ferry832 zegt

        14 mei 2013 om 10:31

        @heidekonijn: Dat is wel erg zuur wat jij van het huidige Maserati vind. Het Maserati zoals jij het graag ziet heeft geen kans om te overleven. De geschiedenis van het merk bevestigt dat.

        Ik denk als je door het zure heen kijkt dat er gewoon een mooie auto staat. Dit in vergelijking met wat de concurrenten bieden. Hij zal ook best goed rijden en ik vind de afschrijving van Maserati nog wel meevallen. Zoek maar eens een A8 of ander spul op van een paar jaar oud. Moet je kijken wat die afschrijven.

        Tevens ben ik het niet met je eens dat de huidige Maserati rijder niets met auto`s heeft. Je geeft niet zoveel geld uit als je geen liefhebber bent. Dan zou die wel een Audi of iets kopen. Maserati koop je nog steeds omdat het een onderscheidende en exclusieve auto is.

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          14 mei 2013 om 10:59

          @ferry832:
          En de transaxle waar Heidekonijn het over heeft was tevens de bottleneck van de vorige generatie.

          Hier staat een auto waar Maserati (en Alfa Romeo) op kan bouwen. Letterlijk en figuurlijk. Het is de weg die Marchionne in moet slaan om schaal te vergroten. Het is maar goed ook dat er iemand met visie aan het roer staat bij FGA. Iemand die vooruit kijkt in plaats van terug.

          Een 3,8 liter blok die qua output mee kan komen zoniet betere waarden heeft dan een bmw m5 of cayenne turbo blok, die allemaal een flinke slag groter zijn (1+ liter meer inhoud).
          Een chassis die een betere wegligging biedt dan de vorige generatie QP met transaxle.
          Een vormgeving die heel herkenbaar Maserati is. Die duidelijk de weg inslaat met vorige gen QP en huidige granturismo en grancabrio. Stuk voor stuk bestsellers.
          Wat wil je nog meer als liefhebber van een merk met emozione?

          Login om te reageren
          • ferry832 zegt

            14 mei 2013 om 11:27

            @integralechubasco: Grotendeels ben ik het met je eens. Of Marchionne de juiste visie heeft betwijfel ik. Ik vind veel van zijn ideeën twijfelachtig of niet goed.

            Hoe er wordt omgegaan met Alfa en Lancia vind ik diep triest. Natuurlijk is er weinig geld maar zelfs dan had er wat creatiever en dealervriendelijker mee om gegaan kunnen worden. Net als bij Fiat waar ik de nieuwe 500 lijn ronduit lelijk vind. Ook het blijvend uitstellen van de Punto, Bravo enz. vind ik niet getuigen van een juiste visie.

            Hopen maar dat jij gelijk hebt wat Marchionne betreft.

            Login om te reageren
            • integralechubasco zegt

              14 mei 2013 om 11:52

              @ferry832:
              Goed dat Marchionne aan het roer staat en niet een heetgebakerede italiaan is een zegen voor de industrie.

              Alleen winstgevend en rotte wortels ertussenuit snijden.

              Én geen hoop op betere tijden of heilige huisjes zoals het eigenlijk altijd ging met de Agnelli’s en Romito erna.

              Login om te reageren
              • heidekonijn zegt

                14 mei 2013 om 12:55

                @integralechubasco: Euhm… di Montezemolo? Luca di Meo? Ernesto Gismondi? Alberto Alessi? Claudio Dominicali? Marco Provera? Allemaal heethoofdjes die er niets van kunnen?

                Nochtans leiden ze hun bedrijven van het ene succes naar het andere. FGA zit na tien jaar SM nog steeds in de lappenmand.

                Overigens heeft met name VW destijds het onderstel van de QP willen onder licentie gebruiken voor de Phaeton. Zo slecht is het. En erg hard ‘bottlenecked’ het Ferrari ook niet. Snap niet helemaal wat je daarmee wil zeggen?

              • integralechubasco zegt

                14 mei 2013 om 16:41

                @heidekonijn:
                De onderstel van de QP was niet gebouwd voor een switch naar automatisch bak. Pas in een later stadium hebben ze dit kunnen aanpassen maar nu weegt de automatische bak dusdanig dat het de transaxle teniet doet.

              • integralechubasco zegt

                14 mei 2013 om 16:45

                @integralechubasco:
                Overigens kocht 90% van de klanten de automaat toen die verkrijgbaar werd…
                Zó belangrijk is de handeling dus voor de consument.

              • integralechubasco zegt

                14 mei 2013 om 16:51

                sterker, met automaat is het uiteraard geen transaxle meer…

              • heidekonijn zegt

                14 mei 2013 om 22:13

                @integralechubasco: Nooit gedacht dat alles wat Maserati rijders wilden een automaat was. In dat geval zijn ze goed bedient met de huidige. Zal dan ook een verkooptopper worden. Ik hoor trouwens dat Hyundai uitkomt met een 9 traps automaat. En Hyundai achterlichten. Als dat maar geen concurrent wordt dan.

        • heidekonijn zegt

          14 mei 2013 om 12:43

          @ferry832: Met Kia/Audi achterlichten? Mnee, sorry. Zwaar gemiste kans deze styling. Verloochening va kernwaarde #1. Dom.

          Login om te reageren
  24. 1audi1 zegt

    14 mei 2013 om 00:02

    WEET DAN HELEMAAL NIEMAND DAT PINIFARINA EEN AALTAL JAAR TERUG IS OVERLEDEN!!!!!???????

    Login om te reageren
    • bartjuh zegt

      14 mei 2013 om 00:50

      @1audi1: ik denk dat het merendeel wel weet dat hij dood is ja. Maar als bedrijf ontwerpen ze nog steeds. Of dacht je dat de beste man al zijn auto’s compleet alleen heb ontworpen??

      Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      14 mei 2013 om 08:28

      @1audi1: Wat een dommerds zijn we he? Stuur jij dan maar snel een Capslock mailtje naar Paolo Pinininfarina om hem te laten weten dat hij dood is.

      Login om te reageren
  25. E320cdi zegt

    14 mei 2013 om 01:21

    Ik heb een beetje wat sommigen met de oude vs. nieuwe CLS hebben. De eerste was echt: *boem* daar is de CLS. De opvolger en dus huidige CLS is ook erg mooi, maar misschien net wat minder uitgesproken dan de eerste generatie. Dat dus, bij deze Quattroporte. Maar het is nog steeds een fantastische auto en de cijfers zijn ook genieten. Doe mij maar een rondje Europa in deze wagen!

    Login om te reageren
  26. upstream zegt

    14 mei 2013 om 07:42

    Het vorige model was een echte Maserati met een eigen ziel… Dit is meer een project waar de grijze boekhouders het voor het zeggen hadden en waarbij men vooral de kosten laag heeft gehouden… Spijtig dat er meer gemeenschappelijk is met een 300C dan een Ferrari.

    Langs de andere kant, als Alfa wordt verkocht is het hierdoor makkelijker om ook Maserati mee door te schuiven (je schuift met dit nieuwe model weinig/minder Ferrari technologie door)… En Alfa Romeo en Maserati hebben dezelfde productiesite in Turijn…

    Daarbovenop zijn er mensen aan de top binnen Fiat (vooral die uit het kamp van het steigerende paardje) die dit kuikentje samen met Lancia en Alfa de nek willen omdraaien of toch minstens verpatsen. De overname van Maserati in 1993 door Fiat was nog niet echt winstgevend..

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      14 mei 2013 om 11:07

      @upstream:
      Right koekebakker..
      Als jij in je bakkerij de pindakoeken niet meer verkoopt terwijl je duidelijk ziet dat steeds meer mensen die pindakoeken willen hebben dan komen die mensen ook niet meer voor die andere koeken.

      pindakoek belangrijk, capische?

      Login om te reageren
      • upstream zegt

        14 mei 2013 om 13:26

        @integralechubasco: Wat heb je eraan als je dezelfde pindakoek/maserati verkoopt als bij ALDI/300C maar dan 3 keer duurder… Je moet als kleine bakker zorgen dat jou pindakoek zo lekker is dat mensen 10km omrijden om jou pindakoek te proeven..

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          14 mei 2013 om 16:43

          @upstream: zie je wel, je snapt het wel… pindakoek belangrijk, pindakoek niet wegdoen..

          Login om te reageren
          • upstream zegt

            14 mei 2013 om 17:44

            @integralechubasco: Love this comment ;-)

            Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      14 mei 2013 om 11:41

      @upstream:
      Wat heb je aan een ziel als je geen winst maakt?
      Wat heb je aan een ziel als er zeven mensen zijn die je auto dan kopen?
      Wat heb je aan een ziel als je dood voor de koelkast ligt?

      Nee, ik zou zo’n Maserati laten staan omdat het linkerarmsteuntje en de ventieldopjes, lampjes en de schokdemper ophanging ook op een Chrysler worden gebruikt
      NOT

      VAG is er groot mee geworden………..crossbreeding.

      Login om te reageren
      • ferry832 zegt

        14 mei 2013 om 15:51

        @desjonnies: En zo is het ! Sentimenteel gedoe kan niet meer. Liever een wat “ afgezwakt “ Maserati dan helemaal geen Maserati.

        Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      15 mei 2013 om 17:57

      @upstream:
      Ik denk dat je niet helemaal goed geinformeerd bent. (De) motoren van Maserati worden in de Ferrarifabriek gemaakt (zelf gezien), er is een nauwe samenwerking tussen die twee (anders zou Maserati ook geen toestemming krijgen om een eigen versie van La Ferrari te maken). Ferrari heeft Maserati met hun productie sterk vooruit geholpen zodat die vanaf ca. 2005 kwalitatief veel betere auto’s maakten. De Alfa 4c (en voorheen de 8c Competitione) wordt bij Maserati gebouwd, de overige Alfa’s bij Alfa Romeo zelf. Natuurlijk worden net zoals bij VAG en vele andere autoconcerns veel andere onderdelen gedeeld binnen het Fiatconcern, ze zouden wel gek zijn om dat niet te doen. Een Bentley Continental staat b.v op een VW-onderstel.

      Login om te reageren
      • upstream zegt

        20 mei 2013 om 08:05

        @grandmasterb: Maserati moet smeken om Ferrari motoren te mogen gebruiken, Ferrari geeft enkel de motoren omdat ze verplicht worden.

        Ze krijgen ook nooit de topmotoren binnen Ferrari ter beschikking… De topmodellen van Maserati zijn altijd net dat tikkeltje minder performant dan hun Ferrari tegenhanger…

        Login om te reageren
        • grandmasterb zegt

          20 mei 2013 om 10:25

          @upstream: Het is hetzelfde concern, de directie daarvan bepaalt wie wat mag doen. Motorenontwikkeling is zeer kostbaar, vandaar dat Ferrari en Maserati dat gezamenlijk moeten doen. Natuurlijk bestaat er wel een hierärchie, Ferrari moet de snelste blijven (de 8C van Alfa Romeo had een stuk sneller kunnen zijn, maar dat mocht waarschijnlijk niet). Binnen het VAG concern is dat ook zo, VW moet langzamer blijven dan Porsche.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North