Meer dan een B-segment hot hatch, en minder dan een C-segment hot hatch. Verbaast je dat?
De (Pro)Cee’d GT is zo’n auto die zich niet echt lekker in een categorie laat drukken. Heet, maar niet ST/RS/GTI-heet. Qua formaat een C-segmenter, maar qua performance op het niveau van de hete B-segmenters. Wat wel als een paal boven water staat is dat hij er zeker niet onaardig uit ziet. Maar hoe zit het met de prijs?
29.995 euro, dat wil Kia van je hebben voor je 204 pk sterke scheurijzer, en dan mag je zelf bepalen of je de drie- of vijfdeurs neemt. Prijsdifferentiatie, daar doen ze niet aan bij de Koreaan. Standaard krijg je:
• Xenon verlichting
• 18” lichtmetalen velgen en rode remklauwen
• 4-Pits LED-dagrijverlichting
• Parkeersensoren (achter)
• Regensensor
• Privacy glass
• Halflederen Recaro sportstoelen en GT stuur met geperforeerd leder
• TFT instrumentencluster met onder meer een turbodrukmeter
• Auto Light Control
• Full map navigatiesysteem met achteruitrijcamera
• Dual Zone Climate Control
• Smart Key met start/stop knop
Wil je een van de 35 First Editions die naar ons land komen, dan moet je €31.595,- neertellen. Hiervoor krijg je 18” hoogglans zwart/zilveren lichtmetalen velgen, hoogglans zwarte spiegelkappen, een Panorama schuif- en kanteldak, chromen instaplijsten, rode moodverlichting in je voetenruimte en vloermatten afgewerkt met rode stiksels.
Zeg het maar: ren je voor deze prijs morgen nog naar de Kia-dealer?
56 reacties
Kost.
Of nee, wacht… Clio RS of 208 GTi. Verder niks. En dat zijn B-segmenters
Als je een Golf van 32K koopt mag je ook blij zijn als je er 20K voor terug krijgt na 2 jaar.
Dat afschrijvings verhaal is een sprookje dat mijn landgenoten graag in leven houden.
Afschrijving gaat in procenten wat dus betekent dat een duurdere auto in procenten misschien minder afschrijft maar in euro’s meer.
Voorbeeldje? Mijn VAG die ik in 2001 nieuw kocht voor 25K bracht 5 jaar en 150000km later welgeteld 6K op. Tel uit je verlies….
Duidelijk een gevalletje van… onderschatting is…door blijven sukkelen met dezelfde gedachte als 10 jaar terug ;)
En ja, Kia is voor het grootste deel in handen van Hyundai, wat op zijn beurt weer voor het grootste gedeelte in handen van Toyota is. ;-)
Ik denk het niet
Toch denk ik dat ik met een ‘standaard’ ProCee apostrof D ook wel uit de voeten kan als ie 120 pk heeft. Kost ook nog eens een stuk minder.
Maar 204 is natuurlijk leuker.
Het design is overigens wel geslaagd vind ik.
Haha. Dat zou best kunnen ja!
Toch apart dat het me bij andere schakelauto’s een stuk beter afgaat. Ik rijd voor mijn werk in heel veel verschillende nagenoeg nieuwe auto’s. Opvallend vind ik gewoon dat de koppeling lijkt aan te grijpen in de laatste centimeter. Dat is bij de Picanto niet anders overigens, hoewel ik die wel beter vind rijden dan de Cee’d.
Super sportieve Europese hot hatch met geld over of een net niet Aziatisch gt’tje…
NOT!
Bij z’n eerste outing ging na vijf ronden z’n koppeling naar de ratsmoddee. Dat laten repareren en twee weken later weer terug naar de ring. Dit keer ging het beter, althans, beter voor 25 ronden en toen lag z’n versnellingsbak d’ruit !
Moet je voor de gein ‘ns op Google intikken: ‘Clio RS en gearboxtrouble’…
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de rij-ervaring hiervan, op papier is het een van de beste deals denk ik.
Mooi ding! Benieuwd naar de rijtest!
Wat betreft de discussies mbt kwaliteit afschrijving enz. De afgelopen jaren en 85000 km had ik een buitengewone garagebezoek wegens versleten draagarmen, die ook direct op garantie werden vervangen. Verder 0 problemen.
Toegegeven is het ambiente in de binnenruimte van de zogenoemde premium merken wat mooier, oftewel dat in de nieuwe ceed ook dik in orde is. Van het prijsverschil met een vergelijkbaar premium merk heb ik een complete woonkamerinrichting inc stereo en tv kunnen kopen.Doe mij maar een KIA