• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer pk’s uit een Quattroporte diesel, Tunit doet ’t gewoon

Auteur: Author, gepost 23 januari 2015 om 17:31 – 63 Reacties

Maserati QP Tunit


Na deze krachtkuur kan de Maserati de competitie met het Duitse premiumgeweld dubbel en dwars aan.

Hoewel de Quattroporte natuurlijk vooral bekendstaat/stond om z’n limousinelooks gecombineerd met een supercargeluid, is de laatste incarnatie uit 2013 ook te bestellen met een V6 Diesel in de fraaie neus. Deze krachtbron is goed voor 275 pk en 600 Nm, maar de senior manager met haast wil natuurlijk méér.

Gelukkig zijn daar de mannen van Tunit, die softwarematig een nette 60 pk en 125 Nm extra uit de 3.0-liter V6 weten te peuteren. De totalen komen daarmee op een alleraardigste 335 pk en 725 Nm. Daarnaast is de vermogensafgifte flink uitgesmeerd, zodat het nu al vanaf 1.200 rpm (in plaats van 1.900 rpm) fiësta is in de Italiaanse zakensedan voor mensen die van wat anders houden.

Maserati Quattroporte door Tunit

Zo komen we ook meteen op een interessant dilemma, want met bovengenoemde specs wordt de Quattroporte ineens serieus partij voor de A6/A7 Competition (326 pk en 650 Nm) of bijvoorbeeld de BMW 640d Gran Coupé (313 pk en 630 Nm). Aan jullie de keuze, maar ondergetekende zou zonder aarzelen voor de drietand gaan. Met dat tuningkitje erbij graag.

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • bijzondere Maserati vloot
    Bijzondere Maserati vloot raakt maar niet verkocht
  • Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
    Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
  • Wat is de ultieme vierdeurs GT?

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Maserati, quattroporte, tuning, zwart

Vorig bericht: « Opgelet: morgen in het hele land code oranje door gladheid
Volgend bericht: Autokerkhof in Sri Lanka staat vol gepantserde luxeauto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. dhrwilders zegt

    23 januari 2015 om 17:33

    Die Maserati is nog dik ook pfff

    Login om te reageren
  2. kliko zegt

    23 januari 2015 om 17:34

    Blijft een prachtige wagen. Ik kijk altijd om. :)
    Deze velgen vind ik er ook erg mooi onder staan. Sportief, sjiek en niet te schreeuwerig: “Kijk! Ik ben getjoent!!”

    Login om te reageren
  3. philipf zegt

    23 januari 2015 om 17:34

    Nee, nogsteeds niet. Dankjewel

    Login om te reageren
    • philipf zegt

      23 januari 2015 om 17:35

      @philipf: de motor dan. Auto mag wel. Maar dan wel met V8

      Login om te reageren
  4. kapiteinaudi zegt

    23 januari 2015 om 17:38

    Pracht van een auto! Nog wel liever de S of GTS!

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    23 januari 2015 om 17:38

    Cls 350? Overigens ziet de quattroporte er echt goed en leuk uit zo!

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      23 januari 2015 om 17:40

      @henkhupelschoten: Die blijft qua vermogen wat achter, als diesel max. 258pk.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        24 januari 2015 om 08:38

        @granlusso: kleine Brabus kuur en je zit ook op 300pk.

        Login om te reageren
  6. imdoctorbob zegt

    23 januari 2015 om 17:38

    Moet nog wennen aan het idee van een Maserati met diesel geluid… Het geluid was/is toch wel 50% van de reden om een Maserati te kopen, waarvan de andere 50% het uiterlijk is.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 januari 2015 om 18:03

      @imdoctorbob: deze diesel klinkt voor een diesel echt wel heel goed. Ik zou bijna zeggen beter dan menig benzinemotor tegenwoordig

      Login om te reageren
  7. jeroen13 zegt

    23 januari 2015 om 17:39

    wel een dikke 25k duurder dan de A6

    Lijkt me eerder een concurrent voor de panamera diesel ;)

    OT: waanzinnig mooi ding, en nu nog sneller :)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      23 januari 2015 om 17:46

      @jeroen13: True, maar met wat gevink in Duitse optieboekjes is € 25k geen probleem dacht ik zo ;)

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        23 januari 2015 om 18:15

        @mauritsh:
        Dan kan je vinken tot je een ons weegt, de stijl van een Maserati ga je daar niet mee evenaren..

        Login om te reageren
        • Author zegt

          23 januari 2015 om 18:19

          @tupperware: zoals al in het artikel wordt aangegeven: ik zou sowieso de Maserati kiezen. Wat is je punt?

          Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          23 januari 2015 om 18:20

          @tupperware: als ik graag de stijl van deze maserati wil dan bespaar ik mezelf een hoop geld door een mondeo of hyundai i40 aan te schaffen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            23 januari 2015 om 18:32

            @Thijsj: je moet zo,n ding dan ook niet zien als een door Leepu verbouwde Chrysler (wat niet geheel onmogelijk zou kunnen zijn) ..

            maar als Italiaanse passie en emotie .. en vooral typisch Italiaans design .. want dat kunnen alleen Italianen ..

            Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    23 januari 2015 om 17:40

    Een A8 4.2 TDI gaat daar nog overheen, dus die kan ie nog niet aan. ;)

    Maar eigenlijk zijn die helemaal geen concurrenten voor elkaar, daarvoor verschillen ze teveel van opzet. Probleem is wel dat Maserati het toch van haar schoonheid moet hebben, de huidige quattroporte vind ik persoonlijk aartslelijk.

    Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      23 januari 2015 om 17:56

      @knipperlichtje: maar dat is dan ook een achtercilinder…

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        23 januari 2015 om 18:52

        @maseratizzzzzzzz: M550d is een 6 pitter :-)

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      23 januari 2015 om 18:17

      @knipperlichtje:
      Lekker belangrijk, ik zit dan toch liever in een minder krachtige Maserati dan in een op gedofte Skoda..

      Login om te reageren
      • kvdw zegt

        23 januari 2015 om 19:17

        @tupperware: “op gedofte Skoda..” hahaha heerlijk zeg, hoever kunnen we nog gaan met de VAG grapjes?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          23 januari 2015 om 20:04

          @kvdw:
          Ik had het een Trabant kunnen noemen maar dat merk hebben ze een zachte dood laten sterven..

          Login om te reageren
    • bussie88 zegt

      23 januari 2015 om 21:23

      @knipperlichtje: Hij is zeker niet zo mooi als de nieuwere versies van de vorige. Alleen weet ik nog dat ik die ook niet zo mooi vond toen ie uitkwam. Ben er echter verliefd op geworden gaandeweg de levenscyclus van het model. Sowieso veel cooler dan de Duitsche comcurrentie en dat maakt de tekortkomingen meer dan goed. Afschrijving is echter een bitch.

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    23 januari 2015 om 17:42

    Zelfs zonder tuningkitje zou ik voor de drietand gaan.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    23 januari 2015 om 17:46

    typisch stukje @w0o0dy plagiaat ..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 januari 2015 om 18:18

      @lincoln: geen toeval ;-)

      Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    23 januari 2015 om 17:58

    @purepet9000:

    725Nm bij 1200 rpm ??

    dan wil je niet zo snel meer terug naar benzine ..

    Login om te reageren
    • m550d zegt

      23 januari 2015 om 19:44

      @purepet9000: jij plaatst echt de meest onzinnige reacties ooit… Iets met appels en bakstenen.

      Login om te reageren
  12. buchan747infernsopottink zegt

    23 januari 2015 om 17:58

    @purepet9000: Nee, ik heb het niet zo op die Skoda’s, geef mij maar een dikke Fransoos zoals SEAT.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 januari 2015 om 18:17

      @buchan747infernsopottink: ehmm Seat komt uit Spanje. vandaar die Zomerse modellen Ibiza enzo………

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        23 januari 2015 om 18:22

        @dutchdriftking: die is de weg kwijt…

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 januari 2015 om 18:38

        @buchan747infernsopottink: Ja, net als Sinterklaas. Seat is Spaans, het is een onderdeel van de zogenaamde VAG groep. In feite een broertje van Skoda. Ze gebruiken dan ook de zelfde motoren, onderstellen, platformen e.d.

        Login om te reageren
        • badboys zegt

          23 januari 2015 om 18:51

          @dutchdriftking: Sinterklaas uit Spanje?? ik zou je huiswerk nog eens doen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            23 januari 2015 om 18:56

            @badboys:

            huiswerk over sinterklaas !! op welke school zit jij ??

            Login om te reageren
            • badboys zegt

              23 januari 2015 om 19:11

              @lincoln: Blijkbaar heeft die het verkeerd geleerd ;) Je bent nooit te laat om iets te leren ;) Hij komt toch echt uit Turkije.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                23 januari 2015 om 19:20

                @badboys:

                net als godje en allahtje bestaat die niet ..

                ook jij bent niet te oud om te leren ..

              • badboys zegt

                23 januari 2015 om 19:35

                @lincoln: Voor mij bestaat die wel, voor jou niet dat kan en mag je bent vrij om te geloven wat je wilt net als ik.

              • lincoln zegt

                23 januari 2015 om 19:38

                @badboys:

                ooit zal je erachter komen dat sinterklaas niet bestaat ..

            • tupperware zegt

              23 januari 2015 om 19:55

              @lincoln:
              Vast een oud Ibn Galdoen klantje..

              Login om te reageren
              • badboys zegt

                23 januari 2015 om 20:17

                @tupperware: Ibn Galdoen? Grappig ik was/ben als moslim tegen die specifieke school dus je zin gaat niet op helaas ;)

              • ibmg zegt

                23 januari 2015 om 21:10

                @badboys: Was / ben? Daar ben ik benieuwd naar…

              • badboys zegt

                23 januari 2015 om 21:20

                @ibmg: ik was toen geen voorstander van die school en ben dat nu ook niet.

      • kroverbeek zegt

        23 januari 2015 om 18:44

        @buchan747infernsopottink: http://www.seat.com/content/com/com/en/company/history.html
        Alinea 2

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          23 januari 2015 om 18:57

          @buchan747infernsopottink: http://nl.wikipedia.org/wiki/Seat Kijk eens, veel plezier. VAG staat overigens voor Volkswagen AG, dat is Duits.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            23 januari 2015 om 19:23

            @purepet9000: Klopt, Barcelona ligt bij Parijs toch? en Española is Frans voor Frankrijk.

            Quote :

            In 1950 werd Sociedad Española de Automóviles de Turismo, S.A opgericht. (Automóvil de Turismo betekent personenauto.)

            Op 13 november 1953 rolde de Seat 1400 van de band. Dit was de eerste SEAT, toen nog bij de Zona Franca-fabriek in Barcelona.

            Login om te reageren
          • ibmg zegt

            23 januari 2015 om 21:09

            @dutchdriftking: AG so…

            Login om te reageren
  13. Tonnie zegt

    23 januari 2015 om 18:17

    Voorkant van een koreaan en voor de rest lijkt t op een mondeo. Fraai is het laatste waar ik hier aan denk.

    Ik blijf nog bij een bmw 6 gran coupe, dankuwel. Of de vorige generatie quattroporte, die waren wel heel mooi!

    Login om te reageren
    • c-greg zegt

      23 januari 2015 om 18:58

      @Thijsj: al eens in het echt gezien? Dan lijkt het toch echt niet op een mondeo hor. Klasse druipt er vanaf.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        23 januari 2015 om 19:57

        @c-greg: vaak genoeg in het echt gezien, in mijn ogen druipt er weinig vanaf behalve drollen.

        De vorige was daarentegen echt prachtig en stijlvol.

        Login om te reageren
  14. Reimon zegt

    23 januari 2015 om 18:22

    Upgrade: yes please!

    Maar dan wel in een Ghibli..

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2015 om 18:22

    Dan is een diesel in eens best leuk!

    Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    23 januari 2015 om 18:25

    Nog steeds de 535d. En als het sportiever moet zijn een Panamera Diesel.

    Login om te reageren
  17. TheVeenmeister zegt

    23 januari 2015 om 18:26

    Ik zou mijn geld iets meer in de pocket houden en een Ghibli aanschaffen. In mijn ogen een mooiere auto..

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    23 januari 2015 om 18:43

    Je bent echt een pannekoek als je een quatroporte diesel koopt

    Login om te reageren
  19. badboys zegt

    23 januari 2015 om 18:44

    Blijft een indrukwekkende verschijning al is de oude Quattroporte mooier.

    Voor mij de Porsche Panamera graag.

    Login om te reageren
  20. alfablog zegt

    23 januari 2015 om 18:59

    Ik zou m niet laten tunen. Je doet toch geen wedstrijdje in een Maserati?

    Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    23 januari 2015 om 19:31

    Ik was ook voor de Ghibli gegaan. Stuk mooier. Maar een 6 GC vind ik ook echt een schitterende wagen.

    Login om te reageren
  22. strepentrekker zegt

    23 januari 2015 om 22:42

    Ik zou toch echt voor de A6/A7 gaan, gebleken is in diverse Duitse tests dat de aandrijflijn efficiënter blijkt voor de prestaties. Bovendien
    vind ik de strakke lijnen fraaier
    en de kwaliteit beter, nou ja smaken verschillen nu eenmaal.

    Login om te reageren
    • imba zegt

      24 januari 2015 om 04:26

      @strepentrekker: Slaat je gebruikersnaam op je onderbroek?

      Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    23 januari 2015 om 23:10

    Hoewel ik mijn QP liever niet verslaafd laat worden aan de Satanssap, vind dit staaltje tuningvlijt wel lekker

    Login om te reageren
  24. hacker zegt

    24 januari 2015 om 12:16

    “Daarnaast is de vermogensafgifte flink uitgesmeerd, zodat het nu al vanaf 1.200 rpm (in plaats van 1.900 rpm)”

    Als ik dit lees dan heb ik altijd mijn twijfels of dit wel goed is voor zo’n auto.

    Ik zou toch voor een 640d GC gaan, weinig die aan die looks kan tippen in die klasse.

    Login om te reageren
  25. meepinz zegt

    24 januari 2015 om 20:03

    Een diesel motor in een Quartoporte is als een cola light bij je big mac menu.

    Login om te reageren
  26. mclarenf1lm zegt

    25 januari 2015 om 17:57

    Ik vind de huidige quattroporte een prachtige wagen, maar diesel blijft een beetje not-done in een maserati. Gelukkig doet het de verkoopaantallen (en dus Maserati) wel goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North